Метално чукане при първо палене M54B22
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
cod-cdbp написа:Обтегача на веригата не е ли точно хидравличен и от там при първо палене рязко да се пълни с масло
No indians !
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
inj.stoichev написа:turbonetic написа:Лампата на маслото гасне ли ти веднага?
Това изтракване при палене е от ваносите няма за какво да се притесняваш
Лампата на маслото си гасне нормално.
От ваносите ли И защо така чука То не става всеки път... На какво се дължи Моля те обясни ми
В повечето случай ,не се чува това нещо! Ако седи по-дълго ,и не е палена колата пак ще го чуеш това изтракване,докато напълни ваносите и тогава ще спре!
Един съвет ако ,не си сменял клапана на к-т газове го направи и направи една ревизия на ваносите
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Тази кола скоро ли е купена ? Кой и с какво я е обслужил ? Какъв е масления филтър и маслото, и нивото на маслото как е ?
На мен това си ми звучи като "оригинален" Кастрол или нещо друго гаражно наляно в мотора и/или мотор който е бил със силно удължени смени на маслото или само е доливано и вътре всичко е на катран.
На мен това си ми звучи като "оригинален" Кастрол или нещо друго гаражно наляно в мотора и/или мотор който е бил със силно удължени смени на маслото или само е доливано и вътре всичко е на катран.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
host написа:Тази кола скоро ли е купена ? Кой и с какво я е обслужил ? Какъв е масления филтър и маслото, и нивото на маслото как е ?
На мен това си ми звучи като "оригинален" Кастрол или нещо друго гаражно наляно в мотора и/или мотор който е бил със силно удължени смени на маслото или само е доливано и вътре всичко е на катран.
Колата е купена преди 1 седмица. Маслото което източихме изглеждаше добре. В смисъл не приличаше на чернилка, която не е сменяна от 100г. Същото се отнася и за филтрите. Всички филтри бяха Оригинални с щампи и емблеми на БМВ. Сложих първо Мотул 5в40 15лв беше литъра говорим от цена на туба, а не на единична разфасовка, единичната беше по-скъпа. След това реших, че нещо може да не е хубаво маслото и да е от него, затова взех Кастрол 5в30 Едж 18лв се върза литъра някъде пак с големята разфасовка иначе литровката беше към 22 и нещо ако не се бъркам. И с него се чу един път. Филтрите в момента са МАН и въздушния и масления. Маслото е точно преди ниво МАХ. Последните 3 дни явлението го няма ще наблюдавам сутрин, когато имам възможнст аз да паля колата.
Последна промяна inj.stoichev на 27 Дек 2018, 19:46, променена общо 5 пъти
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Иначе колата е купена от Италия по информация от Ауто бавария през 2006г е била на 59 000 км от там на татък колата е поддържана другаде и няма инфо. Собствеността е прехвърлена 14г след придобиването й тоест 2014г до тогава е била в този собственик, който явно не навърта голям пробег, а колата е купена Октомври 2000г. Последните 3 години до 2017 нямам идея какво е ставало дали е била в авто къща или друг собственик не можах да разбера от талона, но през 2017 е отписана. Наскоро е докарана в БГ. Колата имаше пресен конденз по капачката без стари наслагвания и налепи. Имаше нужда от разкършване,(Вървеше слабичко) явно не е карана в последно време, не беше дори мита. Нито двигателя нито салона. Няма омаслявания нито по двигателя нито по диференциал нито скорости. Като й навъртях 500-600км стана като самолет и конденза от капачката се изпари още след първите 50-60км. Мотора като влезне в режим работи супер. Съединител и маховик са ок. По Ауспуха няма грам нагар Чист е като пеленаче, светих в него и го проверих обстойно до където се вижда в него. Изброявам ги тези неща, за да придобиете представа за колата, изглежда пазена и поддържана. Няма напукани и нацепени гуми, пластмаси и други нито под капака, нито в салона, тапицерията е безупречно запазена, нямо нито протрито нито избледняло, за скъсвания не може дума да става. Само е малко мръсен от ползване. Няма ръжди, от Южната част на Италия е от едно малко градче. Дръжките на вратите не са надрани, вратите се отварят и затварят добре, с подчертан, стегнат ход, педалите не се осезаемо износи единственно предните 2 колана се връщат по-бавно от задните и волана е поизносен на най-уязвимите места, където се държи най-много. Има си резервна гума с лята джанта 16'' като от комплекта, крик, триъгълник, секретни болтове, инструменти... абе... изглежда да е била на мераклия. Колата я взех за не малко пари като се има предвид на колко години е и каква е пазарната цена на модела в момента. Да не казвам една от най-скъпите, които имаше...
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Според мен мотора е за промивка, но това е лично мнение. Риска при агресивни промивки е сериозен.
Аз бих карал 5w30-то 8-9хил км и преди смяната една добавка за миене.
Ако правиш смените на 7-8хил км ще изчисти с 3-4 смени на маслото основните отлагания които има.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Аз бих карал 5w30-то 8-9хил км и преди смяната една добавка за миене.
Ако правиш смените на 7-8хил км ще изчисти с 3-4 смени на маслото основните отлагания които има.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
host написа:Според мен мотора е за промивка, но това е лично мнение. Риска при агресивни промивки е сериозен.
Аз бих карал 5w30-то 8-9хил км и преди смяната една добавка за миене.
Ако правиш смените на 7-8хил км ще изчисти с 3-4 смени на маслото основните отлагания които има.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Масло сменям на 8 500 до 9 500км макс ! Никога не чакам 10 000 не зависимо с какво масло карам ако ще да е ултра мега лонг лайф и да стува 100лв литъра... Сменям 2 пъти годишно маслото защото навъртам поне 20 000км на година.
Притеснявам ме това пречукване да не направи някаква поразия, тъй като не знам от какво е, а и не го прави всеики път. Ваноса работи тихо и нормално според мен, но не съм спец... Тъпото е че като я пробвах в авто къщата, а това се случи 3 пъти нито един път не го направи... А паленето го правех сутрин 1вия път беше когато валя снега и около колата нямаше стъпки и беше затрупана, което говори че не е припалвана + това в скритото меню си показваше 0 градуса. Нещо да е станало след като съм я взел... знам ли...
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
turbonetic написа:inj.stoichev написа:turbonetic написа:Лампата на маслото гасне ли ти веднага?
Това изтракване при палене е от ваносите няма за какво да се притесняваш
Лампата на маслото си гасне нормално.
От ваносите ли И защо така чука То не става всеки път... На какво се дължи Моля те обясни ми
В повечето случай ,не се чува това нещо! Ако седи по-дълго ,и не е палена колата пак ще го чуеш това изтракване,докато напълни ваносите и тогава ще спре!
Един съвет ако ,не си сменял клапана на к-т газове го направи и направи една ревизия на ваносите
Какво включва ревизията на ваносите и колко струва? Къде могат да ми я направят както трябва
- ///Mirkata
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 13.04.2005
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: 320i m54b22
- Мечтае да кара: v8
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
inj.stoichev написа:///Mirkata написа:И при мен е така,забелязъл съм че го прави само при ниски температури и ако не съм я палил един два дена
Ниски, ниски вчера и днес е около 5-6 градуса... представям си ако има зависимост какво ще е при -10 примерно.
А от колко време ти чука така колко км си навъртял по този начин ?
Имам колата от 4г. и навъртяни около 50 хил.км
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Смяна на гумените о-пръстени и на раттле кита! Всичко зависи от майстора виждам,че си от София колегите препоръчват Napsters мисля ,че така му беше името тук в форума
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
turbonetic написа:Смяна на гумените о-пръстени и на раттле кита! Всичко зависи от майстора виждам,че си от София колегите препоръчват Napsters мисля ,че така му беше името тук в форума
Да,за София Napsters - Милен ! 0878789929
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Да споделя малко новини по-въпроса. Вече повече от седмица това пречукване го няма като паля. НЕ знам просто спря да се чува без да съм правил нищо освен редовно всеки ден да карам колата 0т 15 до 40км. пробег на ден. Не знам дали си въобразявам, но чувствам осезаема разлика във вървежа в ниските обороти. Сякаш започна да върви по-динамично и да се усеща по-голям въртящ момент в оборотите от 1500-2000 до 3000-3500. Преди сякъш беше доста по-мудна в този диапазон. Същевременно започна да се чува едно леко виене пък сега особено когато колата е студена... Старата ми е46 с мотор м43 118кс. виеше по същия начин наподобява това от клипчето https://www.vbox7.com/play:3549ee7cd7 , но на моята по-слабо се чува. Казвам наподобява, защото видео записите малко изменят звука.
Последна промяна inj.stoichev на 03 Яну 2019, 23:24, променена общо 2 пъти
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Един друг въпрос ме тормози сега. Направи ми впечатление, че на всички е39, които съм палил, гледал и каръл има една лека вибрация от към двигателя, когато се задържи точно на 1000об/мин. на празен ход. Някъде четох, че ваноса работи в 2 положения и едното се променя към другото точно на 1000об./м. и работи така до 5000об./мин. Та тази вибрация нормална ли е и на промяната на ъгъла от ваноса ли се дължи Или може би от износване и луфтове в него ? Някой може ли да обясни Трябва ли да се притеснявам за това и да му обърна някакво специално внимание
Същевременно единия ден колата като беше студена се разтресе все едно някой от цилиндрите не направи детонация и ми светна чека. Загасих, запалих отново и чека си изгасна. Предполагам че се получи missfire. Това се случи още веднъж на по-следващия ден, но чека не светна. Дали има някаква връзка с другите симпоми Утре ще ходя на диагностика, за да видим какви грешки има записани.
Същевременно единия ден колата като беше студена се разтресе все едно някой от цилиндрите не направи детонация и ми светна чека. Загасих, запалих отново и чека си изгасна. Предполагам че се получи missfire. Това се случи още веднъж на по-следващия ден, но чека не светна. Дали има някаква връзка с другите симпоми Утре ще ходя на диагностика, за да видим какви грешки има записани.
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Бях на диагностика...
"missfire" на 5 от цилиндрите... Всичките при обороти от порядъка на 700-900.
Също така параметрите на ваноса за вала на изпускателните клапани не се променяха.. след някаква направа на адаптация зап0чнаха п0казания, н0 д0 к0га........ И защ0 бяха забилли така? Нещоо 0пределен0 не е какт0 трябва
"missfire" на 5 от цилиндрите... Всичките при обороти от порядъка на 700-900.
Също така параметрите на ваноса за вала на изпускателните клапани не се променяха.. след някаква направа на адаптация зап0чнаха п0казания, н0 д0 к0га........ И защ0 бяха забилли така? Нещоо 0пределен0 не е какт0 трябва
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Метално чукане при първо палене M54B22
Само на мен ли ми звучи това, като класическо пукане в колектора. Което води към някой датчик да кажем, който не работи коректно и обяснява защо колата е мудна.
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани