Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 28 Окт 2018, 21:34

Здравейте, колеги. Наскоро си инсталирах инпа и реших да гледам живи данни на колата- e46 320d 150 к.с. Колата пали, не тресе, не пуши, освен при първо палене малко бяло за няколко секунди, върви добре, не придърпва. На място отклоненията на дюзите са максимум до + -0.30, но в движение нещата не стоят точно така... Прикачам клипче,за да изкажете мнение, дали е проблемна дюза или дюзи или просто искат стенд. 1ва и 4та дюза показват стойности + 1.4, 1.5 като тази на 4ти цилиндър стига до +4.. а на 2еи и 3ти са съответно на -1.4,1.5 и прогресивно намаляват, за да компенсират 4ти цилиндър. Какво значи това, че не пуска достатъчно нафта тази на 4ти цилиндър или че пикае и пуска повече? Ето го и клипчето: https://youtu.be/Ddr4THKi-8c

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Z3Ro* » 29 Окт 2018, 13:48

С тая корекция от +4 въпросната дюза е позапушена, а може и да има проблем с разпръсквача. Провери ги на стенд и ще прецениш какво е положението, но не отлагай много, щом изпушва сивкаво...
Подгревните свещи изправби ли са?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 29 Окт 2018, 14:01

Да, подгревните свещи са добре, но ми дава грешка в релето. Пуши много малко, но от 3 години е така. Забравих да спомена, че 1ви и 4ти цилиндър са с дюзи евро 4, а 2ри и 3ти са с дюзи евро 3, с завършващ на 131 код. Възможно ли е да са по-ниско дебитни тези от евро 4?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 29 Окт 2018, 19:17

Ето и снимка на колата при 40-45 градуса загряд мотор: https://drive.google.com/open?id=1V6BCRvfrM-7X7Av5wsvXmA-qWwh5rrHh На място при вдигане на оборотите до 3000, максималното отклонение е 1.10, само при товар докато карам се получава това отклонение... Помагайте, че съм изпаднал в почуда. При тест с колби излиза 1-ва и 4-та еднакви мл., а 2-ра и 3-та еднакви, като те са по-малко от 1-ва и 4-та

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от streetracing12 » 06 Ное 2018, 8:27

Bmw30d написа:Да, подгревните свещи са добре, но ми дава грешка в релето. Пуши много малко, но от 3 години е така. Забравих да спомена, че 1ви и 4ти цилиндър са с дюзи евро 4, а 2ри и 3ти са с дюзи евро 3, с завършващ на 131 код. Възможно ли е да са по-ниско дебитни тези от евро 4?



Колега не може да караш с дюзи евро 3 и дюзи евро 4.Всички трябва да са ти евро 3 накрая 131.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 06 Ное 2018, 15:57

Колега 2 завършват на 131(тези които дават положителни стойности при товар),а другите завършват на 080 или на 090 не се вижда много добре, тези 080(090) май не са евро 4, защото само на едно място видях, че пише това. На друго срещнах, че са евро 3 тези, които завърваш на 080(090).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от AvoyzeN » 06 Ное 2018, 19:44

Bmw30d написа:Колега 2 завършват на 131(тези които дават положителни стойности при товар),а другите завършват на 080 или на 090 не се вижда много добре, тези 080(090) май не са евро 4, защото само на едно място видях, че пише това. На друго срещнах, че са евро 3 тези, които завърваш на 080(090).


Bmw 320d 150hp euro 3 може да се кара с 0 445 110 131, 0 445 110 080, 0 986 435 084 има и други номера, но тези първите два са най-разпространени, а euro 4 дюзите 0 445 110 216 и 0 986 435 091 са със 7 цифрен код, а euro 3 са с 6 и когато решиш да вкараш новите кодовете в компютъра на колата, която приема до 6 цифри, както някои го водят фина настройка след смяна или рециклиране на дюза дава грешка, защото са с 1 цифра повече от euro 3, но иначе дали има проблем да се кара с euro 4 не знам, просто за вкарването на новите кодове няма как да стане и от там може да има значение при стойностите на дюзите т.е DDE-то да дава грешни стойности в INPA, някой колеги преди и след вкарването на новите кодовете са имали осезаема разлика.

Пример Euro 3: CKTB65 (6 цифри)
Изображение

Пример Euro 4: 8AAMYNZ (7 цифри)
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 07 Ное 2018, 8:41

Много благодаря, колега. Значи дюзите са ми евро 3 и са с вкарани 6 цифрени кодове. Изтрих ги и пак ги въведох и не ми позволява да вкарам повече от 6 букви/цифри. Сега остава въпроса дали подредбата на дюзите е проблемн - 1ви и 4ти цилиндър са с 131, а 2ри и 3ти са с 080. Всички са с въведени кодове, на инпа на студен и на топъл мотор са добре отклоненията, при тест с колби тези завършващи на 131 (1ва и 4та) връщат еднакво, но малко повече от тези на 2ри и 3ти (080). Съответно и при товат излиза че 1ви и 4ти отивят доста в +, а другите 2 ги коригират.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от AvoyzeN » 08 Ное 2018, 0:35

Не е проблем според мен, щом дават да се кара с 131 и 080 значи разликата е само в цифрите, а като параметри са еднакви. По принцип дюзите се измерят на място при загрял двигател, но е хубаво да се видят и на студен. Може да сложиш добавка за прочистване, да покараш извънградско и след това да видиш стойностите на дюзите как ще са. Щом ти излиза грешка за реле, трябва да е съпроводена с четири изгорели свещи(реле грешка - 4203, свещ 1 - 4212, свещ 2 - 4222, свещ 3 - 4232, свещ 4 - 4242) значи свещите няма да подгряват, добре е да смениш релето и да провериш дали всички свещи са изправни. Ако имаш проблемна дюза, мисля че сам ще го разбереш, повечето колеги карат като с твоите параметри или по-зле и нямат никакви оплаквания, това са някакви приблизително стойности и не винаги проблема може да се окаже в дюзи.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 08 Ное 2018, 7:39

Благодаря, колега. Свещите са сменяни,да грешка само ка първи цилиндър на релето. Никакви симптоми няма за проблемна дюза. Както съм написал нито пуши черно, нито клати,пали веднага от първия път, равномерно работи и няма придърпвания. Само при товар мени стойностите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от AvoyzeN » 08 Ное 2018, 13:06

На студен мотор щом нямаш проблеми, значи дюзите са добре, на загрял ще са по-добре, а щом ти излиза грешка, имаш една свещ изгоряла, а както ти казах може да сложиш добавка за прочистване, ако има запушени разпръсквачи поне малка разлика ще има в стойностите след нея.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.03.2017
Пол: Мъж

Re: Сериозни отклонения на дюзи при ускорение

Мнение от Bmw30d » 08 Ное 2018, 13:44

Така ще направя, този уикенд ще пътувам извънградско и ще сложа или про тек или лики моли. Ще пиша резултати след това.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook