Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 17.06.2012
Местоположение: София
Кара: е46 м43

Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от santo3 » 04 Окт 2018, 7:58

Здравейте,
Искам да дам една много ценна информация на всички желаещи да се отърват от чукаща или тракаща ангренажна верига.
1. Симптоми.
Причините може да са както износена верига (провисване и чукане в капака), така и проблем с обтегача или водачите и успокоителите.

2. Регулиране на верига.
При сваляне на капака на разпределителния вал всеки може да провери дърпайки веригата, дали е опъната или не. Ако веригата е хлабава то причината най често е или заминал обтегач или разтягане на веригата. При хлабава верига от лявата страна на зъбното колело показва проблем с обтегача, а от дясната страна за разтегната верига.
Ако е разтягане то се компенсира, чрез отхлабване на четирите болта на зъбното колело държащо се за разпределителния вал и с леко завъртане се компенсира луфта, без да се влияе на положението на самия разпределителен вал. Ако е оптегача, тогава се свалят и двата предни ангренажни капака и се сменя обтегач.
Задължително се слагат нови гарнитури, горна - долна (метални) и междинна (гумена), както и семеринга на капака.

3. При смяна на веригата е много важно да се уточни, че едно от ушетата на стойката на компресора на климатика пречи за сваляне на предния долен ангренажен капак. В този случаи просто се резва това уше и после се завива наново с болта за да придържа капака. Имайте предвид, че стойката е закрепена с други поне 6 болта и тази манипулация не оказва влияние върху устойчивостта на компресора. Изпробвано е с опит от над 3 години, няма мърдане. В противен случай трябва да се сваля целия компресор и стойката му.

Това е което исках да споделя за да улесня други хора като мен които ще се сблъскат с хлабава и почукваща верига.
Последна промяна santo3 на 12 Окт 2018, 20:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от gentata » 04 Окт 2018, 20:00

santo3 написа: ..обтегача ...

Прекрасна тема и много добро описание на процедурата но е добре да се оправи и заглавието.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Смяна и оптягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от NoMoreRules » 11 Окт 2018, 23:00

Колега за да допълним темата, би ли споделил снимки на частите необходими при отваряне на капаците.
Тези гарнитури и семеринги.
Също ако си сменил обтегача, би ло споделил как точно става смяната му?
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 17.06.2012
Местоположение: София
Кара: е46 м43

Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от santo3 » 12 Окт 2018, 20:37

За съжаление нямам снимки.
Необходимите части са:
Верига, водачи 2 бр., успокоител, хидр. оптегач.
Съпътстващи части: семеринг за шайба колянов вал (новата се набива до изравняване с капака), желязна гарнитура (горен и долен ангр. капак), гумена гарнитура за между ангр. капаци.
Смяната на оптегача е следната: Отвиване на 3 болта и вадене. За новия може леко да се помаже гумения о пръстен с масълце и поставяне по обратен ред с поставен щифт. Поставяне на веригата,нагласяне на колелото на разпр. вал, отпускане на щифта и стягане на 4 те болта на колелото.
Изключително важно е застопоряване на коленовия вал и позициониране на разпр. вал. Аз се справих без специалните инстр. Прав шестохрам за нит и добро око за разпр. вал.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ft/AxJWvbR

Успех

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от PaLMaL » 08 Авг 2019, 21:28

Аз искам да попитам , понеже ми предстои смяна гарнитурите на капаците. Значи купил съм си ремонтен комплект ( гарнитури , семеринг и О пръстени , така се предлага ). Шайбата на коляновия вал я развивате от 3-те болта нали ? Питам защото не знам дали семеринга ще мине през големия болт. И също - картера не се пипа нали ? Няма болтове към него.
Питам защото всичко е омазано яко и не се вижда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43

Мнение от banan4i » 23 Авг 2019, 11:11

А аз друго бих попитал... влезе ми мухата в главата за тая верига и сега само това мисля... да сменя ли веригата превантивно или да не я пипам докато не се разчука?
В момента няма никакви шумове, никакво тракане, колата е на 230 000км реални :paranoid:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook