Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- santo3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 17.06.2012
- Местоположение: София
- Кара: е46 м43
Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
Здравейте,
Искам да дам една много ценна информация на всички желаещи да се отърват от чукаща или тракаща ангренажна верига.
1. Симптоми.
Причините може да са както износена верига (провисване и чукане в капака), така и проблем с обтегача или водачите и успокоителите.
2. Регулиране на верига.
При сваляне на капака на разпределителния вал всеки може да провери дърпайки веригата, дали е опъната или не. Ако веригата е хлабава то причината най често е или заминал обтегач или разтягане на веригата. При хлабава верига от лявата страна на зъбното колело показва проблем с обтегача, а от дясната страна за разтегната верига.
Ако е разтягане то се компенсира, чрез отхлабване на четирите болта на зъбното колело държащо се за разпределителния вал и с леко завъртане се компенсира луфта, без да се влияе на положението на самия разпределителен вал. Ако е оптегача, тогава се свалят и двата предни ангренажни капака и се сменя обтегач.
Задължително се слагат нови гарнитури, горна - долна (метални) и междинна (гумена), както и семеринга на капака.
3. При смяна на веригата е много важно да се уточни, че едно от ушетата на стойката на компресора на климатика пречи за сваляне на предния долен ангренажен капак. В този случаи просто се резва това уше и после се завива наново с болта за да придържа капака. Имайте предвид, че стойката е закрепена с други поне 6 болта и тази манипулация не оказва влияние върху устойчивостта на компресора. Изпробвано е с опит от над 3 години, няма мърдане. В противен случай трябва да се сваля целия компресор и стойката му.
Това е което исках да споделя за да улесня други хора като мен които ще се сблъскат с хлабава и почукваща верига.
Искам да дам една много ценна информация на всички желаещи да се отърват от чукаща или тракаща ангренажна верига.
1. Симптоми.
Причините може да са както износена верига (провисване и чукане в капака), така и проблем с обтегача или водачите и успокоителите.
2. Регулиране на верига.
При сваляне на капака на разпределителния вал всеки може да провери дърпайки веригата, дали е опъната или не. Ако веригата е хлабава то причината най често е или заминал обтегач или разтягане на веригата. При хлабава верига от лявата страна на зъбното колело показва проблем с обтегача, а от дясната страна за разтегната верига.
Ако е разтягане то се компенсира, чрез отхлабване на четирите болта на зъбното колело държащо се за разпределителния вал и с леко завъртане се компенсира луфта, без да се влияе на положението на самия разпределителен вал. Ако е оптегача, тогава се свалят и двата предни ангренажни капака и се сменя обтегач.
Задължително се слагат нови гарнитури, горна - долна (метални) и междинна (гумена), както и семеринга на капака.
3. При смяна на веригата е много важно да се уточни, че едно от ушетата на стойката на компресора на климатика пречи за сваляне на предния долен ангренажен капак. В този случаи просто се резва това уше и после се завива наново с болта за да придържа капака. Имайте предвид, че стойката е закрепена с други поне 6 болта и тази манипулация не оказва влияние върху устойчивостта на компресора. Изпробвано е с опит от над 3 години, няма мърдане. В противен случай трябва да се сваля целия компресор и стойката му.
Това е което исках да споделя за да улесня други хора като мен които ще се сблъскат с хлабава и почукваща верига.
Последна промяна santo3 на 12 Окт 2018, 20:21, променена общо 1 път
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
santo3 написа: ..обтегача ...
Прекрасна тема и много добро описание на процедурата но е добре да се оправи и заглавието.
- NoMoreRules
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 4.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
- Детайли за колата: шест цилиндров звяр
Re: Смяна и оптягане на ангренажна верига е46, м43
Колега за да допълним темата, би ли споделил снимки на частите необходими при отваряне на капаците.
Тези гарнитури и семеринги.
Също ако си сменил обтегача, би ло споделил как точно става смяната му?
Тези гарнитури и семеринги.
Също ако си сменил обтегача, би ло споделил как точно става смяната му?
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:
- santo3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 17.06.2012
- Местоположение: София
- Кара: е46 м43
Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
За съжаление нямам снимки.
Необходимите части са:
Верига, водачи 2 бр., успокоител, хидр. оптегач.
Съпътстващи части: семеринг за шайба колянов вал (новата се набива до изравняване с капака), желязна гарнитура (горен и долен ангр. капак), гумена гарнитура за между ангр. капаци.
Смяната на оптегача е следната: Отвиване на 3 болта и вадене. За новия може леко да се помаже гумения о пръстен с масълце и поставяне по обратен ред с поставен щифт. Поставяне на веригата,нагласяне на колелото на разпр. вал, отпускане на щифта и стягане на 4 те болта на колелото.
Изключително важно е застопоряване на коленовия вал и позициониране на разпр. вал. Аз се справих без специалните инстр. Прав шестохрам за нит и добро око за разпр. вал.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ft/AxJWvbR
Успех
Необходимите части са:
Верига, водачи 2 бр., успокоител, хидр. оптегач.
Съпътстващи части: семеринг за шайба колянов вал (новата се набива до изравняване с капака), желязна гарнитура (горен и долен ангр. капак), гумена гарнитура за между ангр. капаци.
Смяната на оптегача е следната: Отвиване на 3 болта и вадене. За новия може леко да се помаже гумения о пръстен с масълце и поставяне по обратен ред с поставен щифт. Поставяне на веригата,нагласяне на колелото на разпр. вал, отпускане на щифта и стягане на 4 те болта на колелото.
Изключително важно е застопоряване на коленовия вал и позициониране на разпр. вал. Аз се справих без специалните инстр. Прав шестохрам за нит и добро око за разпр. вал.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ft/AxJWvbR
Успех
- PaLMaL
- младши ентусиаст
- Мнения: 267
- Регистриран на: 3.03.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 320d 04'
Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
Аз искам да попитам , понеже ми предстои смяна гарнитурите на капаците. Значи купил съм си ремонтен комплект ( гарнитури , семеринг и О пръстени , така се предлага ). Шайбата на коляновия вал я развивате от 3-те болта нали ? Питам защото не знам дали семеринга ще мине през големия болт. И също - картера не се пипа нали ? Няма болтове към него.
Питам защото всичко е омазано яко и не се вижда.
Питам защото всичко е омазано яко и не се вижда.
- banan4i
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.11.2016
- Кара: e61 530d LCI
- Мечтае да кара: X6 M50d
Re: Смяна и обтягане на ангренажна верига е46, м43
А аз друго бих попитал... влезе ми мухата в главата за тая верига и сега само това мисля... да сменя ли веригата превантивно или да не я пипам докато не се разчука?
В момента няма никакви шумове, никакво тракане, колата е на 230 000км реални
В момента няма никакви шумове, никакво тракане, колата е на 230 000км реални
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани