Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след ремонт

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след ремонт

Мнение от xterminator » 29 Авг 2018, 15:01

Здравейте колеги!
Темата, която ще засегна има кратка предистория, която ще се постарая да вметна набързо: моторът (М54Б30) се разтрака внезапно в движение без никакви други симптоми. Тракащ шум, чиято честота се увеличваше в синхрон с оборотите. Исках колата да се ремонтира при човека, от когото съм я закупил, защото доколкото знам е и най-надеждният майстор в региона , (варненско-добруджански), занимаващ се с по-тежки ремонти – Ilko Ivanov. След около 15-20-тина дни проби и диагностициране се разбрахме да се отвори главата – оказа се, че в мотора е попаднало външно тяло (стоманен нит, черен) в 6-ти цилиндър и буталото го е забило в главата между двата клапана и от там идва този шум (снимка 1,2,3 и 4). Разбрахме се, че ще се отремонтира всичко, което е необходимо и ще се сменят части, които той прецени – гарнитури, болтове, гумички, картерна вентилация, шлайф глава и тнт… и след 1 седмица си взех колата (всичко струваше около 1300 лв). 2-3 дни по-късно когато една вечер се връщах от работа и я настъпих, за да изпреваря, за мой ужас моторът се разтрака по абсолютно идентичен начин, само че тоя път позагуби мощност и изгуби 1 цилиндър. Разбрахме се да я закарам, за да видят какво се случва. Някак си стигна до Добрич на 5 цилиндъра и я оставих. В 4-ти цилиндър нямаше никаква компресия.

2 седмици по-късно колата беше готова, като причината отново беше същата – малка стоманена пластинка, която е влязла в мотора, но този път е изпочупила клапаните. Илко ме увери, че такъв детайл в мотора няма и този път са направили всичко възможно да почистят всички пътища, които водят в мотора – измили са на пароструйка всмукателния колектор, тръскали са го и тнт… Тук държа да подчертая, че вторият ремонт беше за тяхна сметка и не са ми взели 1 стотинка за него, въпреки че не очаквах и бях подготвен да поема някаква част.
В мен обаче оставаше неприятното чувство на несигурност и озадаченост от къде може да се дошли тези стоманени пластинки и как са попаднали в мотора… По-късно установих, че това може да са нитовете на ДИСА клапата (ще се опитам да прикача снимки). Първо единия и после другия…

Не върху това обаче е акцента на темата, която пиша, а върху случващото се в следващите месеци. Тъй като винаги съм подозрителен към колата и евентуални проблеми, особено след такъв ремонт, постоянно бях нащрек и с наострени уши и очи: вслушвах се, постоянно следях температурата на мотора от скритото меню. В следващите 1-2 седмици маркучите ми се струваха доста твърди, особено този от радиатора и казанчето към термостата. По принцип съм чел, че това е нормално, защото тази система работи под доста голямо налягане. Една сутрин, след като колата не беше палена 12-14 часа реших да проверя какво става в казанчето и развих капачката, без да подозирам гейзера, който ме очакваше. На студен мотор налягането в системата беше толкова високо, че ме опръска по панталоните. Реших, че не е добре обезвъздушена системата и сега въздуха е излязал. Долях дестилирана вода, затворих и тръгнах. Реших превантивно да сменя някои части по охлаждането, които често се случва да отказват, особено след като е правен такъв ремонт смяната им си е обезателна – водна помпа, термостат, виско и антифриз (не ми харесваше идеята, че по време на ремонта антифриза може да е изливан в легени, шишета и тнт и после да е върнат обратно охладителната система). Така покарах 2-3 седмици и една вечер лампичката за нивото на антифриза ми светна. Температурата на мотора си беше съвсем нормална за градски условия – все още не беше загряла напълно. (снимка 5) Прибрах колата и на сутринта отворих капачката да видя какво става – този път струята щеше да ми измие очите. Тук вече съмненията ми, че нещо не е наред с двг се позасилиха и казах на Илко за това, а той ме посъветва да си подменя капачката. Огледах хубаво и видях, че пластмасата около винтила за обезвъздушаване, който е до казанчето е лепено с някакво лепило (снимка6). Поръчах си нов маркуч и оригинална капачка, смених ги, долях вода (не помня точно колко беше, но в никакъв случай повече от литър) обезвъздуших с надеждата, че проблемът е бил от там и си подкарах колата. Притесняваше ме, че маркуча стоеше доста твърд, особено след извънградско каране. Сутрин като проверявах нивото трябваше да изчаквам 1-2 минути да спадне налягането и тогава да отворя капачката, за да проверя… Все едно отварям капачка на топъл мотор (а все пак това става зимата сутринта). Подозренията ми, че нещо не е както трябва с гарнитура/глава нарастваха. В следващите седмици ми се наложи да доливам 300-400-500 мл и да обезвъздушавам още 2-3 пъти.

Вече беше станало месец април, а последния ремонт на двигателя беше правен средата на декември. Както описах по-горе през това време неколкократно ми се наложи да обезвъздушавам и доливам. Смених доста компоненти по охлаждането, но проблемът си продължаваше… Един ден ми се наложи да пътувам от Варна до София. Проверих нивото на охладителната течност и тръгнах като по магистралта й давах доста жега. Както винаги бях пуснал да си наблюдавам температурата на таблото от скритото меню. 160-180-200. Температурата беше в диапазона от 85-90 градуса. На една отбивка преди Пловдив спрях да видя какво става под капака и как са маркучите… Много неприятна изненада – беше хвърляла антифриз през капачката по кутията от въздушния филтър чак до шапката на амортисьора и по капака (снимка 7). От капачката свистеше здраво, изпускаше налягане и все още капеше антифриз от нея… Снимах и го изпратих на Илко като съобщение в месинджъра като му обясних какво е станало. Вече не помня дали сме се чули, но мисля, че нямах отговор от него. Реших отново да не бъда черноглед, а да допусна, че проблема е в дефектна капачка и ПАК поръчах нова оригинална капачка. На другия ден капачката дойде, долях 400-500мл, обезвъздуших и сложих новата капачка и тръгнах наобратно към Варна. Този път карах доста по кротко – до 140, но въпреки това и с НОВАТА втора оригинална капачка имаше пръски по кутията на въздушния филтър. Пролетта и началото на лятото бях доста зает, за да се занимавам с това и просто следях нивото и доливах като е необходимо, а проблемът прогресираше все повече и все по-често се налагаше да се обезвъздушава и долива. Пробвах всякакви методи на обезвъздушаване описани в bimmerforums и Е46fanatics, но въздухът в система вероятно си идваше от изгорелите газове и колкото и да я обезвъздушавам беше все тая. Палил съм я и на отворена капачка и като започне колата да загрява в казанчето започваха да балбукат балончета. Направих 2 теста за изгорели газове, но не показаха нищо. После разбрах, че това изобщо не е надежден метод за диагностика.

Един ден през юли месец реших да се обадя и да закарам колата при Илко, за да види вече какво се случва. Вече имах 1-2 неуспешни опита да се свържа с него. Комуникацията с него ми беше трудна, особено обратната връзка и предполагам, че това е защото е доста зает, но все пак го бях уведомил няколко пъти, че проблем има. След като ми беше направил забележка да не го търся в извънработно време, предпочитах да не съм настоятелен в звъненето, а да му изпращам съобщения и когато е удобно за него да се чуем. Но така и отговори не получавах. Закарах колата в Добрич и той я погледна. Забеляза, че пластмасата на радиатора отгоре, където влиза маркуча, който идва от термостата е пукната и сълзи. Попитах го дали може да ме изкара така колата на връщане. Каза ми, че може да издържи и много, а може и още след няколко км да се пръсне. Не се осъмни в нищо друго и не провери нищо, а се завъртя и си замина да си върши друга работа (все пак и аз бях отишъл в непредвидено от него време, но и аз нямам много свободно време и не мога да си избирам кога точно да отида). Този теч го нямаше след ремонта на мотора и го отдавам на високото налягане в системата, което се е получавало – там където пластмасата се е била поизносила е поддала и е просълзило. Тъй като течът от там беше незначително малък и пукнатината не можеше да се види, без да се взреш хубаво, а и нямаше кой да ми извърши тази интервенция там в момента, си тръгнах. От тази миниатюрна цепнатинка няма как да изхвърля такива едри капки, с каквито беше опръскана кутията на въздушния филтър. Поръчах си радиатор. На другия ден докато карах отново ми светна лампата за нивото, което ме озадачи, тъй като бях долял точно преди да тръгна, но в следващия момент видях как температурата от 92 градуса тръгва да се покачва и щом стигна 96-97 моментално отбих и изгасих мотора. Отворих капака и видях лек пушек под казанчето и видях, че се е сцепило отстрани и от там малко по малко си се изливаше течността. Благодарение на това, че съм бдителен и си следя постоянно температурата успях да я хвана, преди да загрее. Температурата на стрелката не е мърдала от средата. Изчаках пътна помощ, натоварихме я и на другия ден смених и казанчето и радиатора с надеждата, че проблемът вероятно е бил някъде там. Силно се надявах радиаторът да е бил запушен и от там налягането да се е качвало, тъй като водата не може лесно да си проправи път през запушените магистрали, но уви в следващите дни при по-интензивно извънградско каране отново капачката си изхвърляше и мокреше по идентичен начин кутията на въздушния филтър. След смяната на казанчето (Behr) , независимо че имаше нормално ниво антифриз, лампата не спираше да свети, веднага щом колата загрее. Отдавам го на това, че там влиза вече много голямо количество въздух и отива при датчика. Вече бях убеден, че надува от гарнитурата/главата. В същото време изпитвам неудобство да търся Илко, понеже с доста ясна неохота и нежелание се отнасяше към проблема.
Вече в отчаянието си започнах да правя какво ли не - реших да загрея колата на отворена капачка като когато нивото на антифриза се покачваше в гърловината я гасях, за да послегне малко и после пак я палех, докато не влезе в нормална работна температура и не отвори термостата… А когато отвори термостата….. такива балони и „бяла каша” излизаха от казанчето, че нямаше от какво друго да е. Заснех го на клипче и го изпратих на Илко като му обясних какво се случва. Така и не получих никакъв отговор. Предпочитах тази форма на комуникация, за да не му досаждам поради упоменати по-горе причини. Очаквах, че все пак ще отговори нещо или ще се обади, когато има възможност, но това не се случи.

2 седмици по-късно (вчера) му звъннах, след като колата вече има леко нестабилен студен старт и първите 2-3 секунди работи на 5 цилиндъра, вероятно от изпускане на антифриз в цилиндрите, но не можах да се свържа с него в нито един от двата пъти, от които му звънях. Първият път говореше, а втория ми затвори. Връщане на обаждането до края на работния ден така и не получих. Това ме накара да се замисля за тема във форума. И тъй като аз съм доста търпелив и толерантен и винаги гледам да се сдържам и да съм приветливо настроен, реших първо да му напиша съобщение, в което да изкажа мнението си, че не е редно след такъв ремонт (било то и безплатен втория път) да се изминат 20 и няколко хил. км и колата да се съсипе до това положение, и че съм искал просто да предложи адекватно разрешаване на проблема, да попитам дали са сменили гарнитурата при второто отваряне на мотора, и след като не иска да го обсъдим не ми остава нищо друго, освен да пусна тема във форума. Няколко минути по-късно той ми писа няколко реда, че са в отпуска и ми звънна: първоначално му се извиних, че го занимавам с това, когато са в отпуска, а неговите думи бяха: ти ме заплашваш ли с този форум?!… Това, което ми обясни в следващите минути от разговора ме шокира, въпреки доста по-слабата ми техническа култура. Ще се опитам да пресъздам максимално точно думите му. Обяснено ми бе следното:„Това, че си решил да караш колата със спукан воден радиатор известно време, не мисля, че е наш проблем. Aко не ти е ясно от пукнат радиатор можеш да издухаш гарнитурата, без дори да я прегряваш. Това каране постоянно без антифриз не смяташ ли, че може да е довело до някакви последици за мотора, за които нямаме вина ние?” Аз държа дебело да подчертая, че колата НЕ Е карана без антифриз! Изключително стриктен съм в съблюдаването на тези неща и съм много мнителен към проблеми. Намаляването на нивото на антифриза с 200-500-800мл (на фона на общите 10л) не означава, че колата е карана без антифриз. Затова има сигнална лампа в ЖЪЛТ цвят. Това му го казах и на него, а това което той ми отговори ме слиса още повече: Такова намаляване на нивото на антифриза – по-малко от 500-600мл водело до това, че оставали „сухи места” в мотора, които не се охлаждали и така можело да се издуха гарнитурата и вероятно това била причината да се стигне до тук… Когато му казах, че постоянно гледам температурата от скритото меню и никога не е загрявала, отново получих отговор шамар: обясни ми, че датчика, който дава информация към таблото за температурата се намира отзад на главата, а до предната част имало още половин метър карантия и там изобщо не се знаело какво става… Честно казано ми стана доста смешно и реших да не споря, защото очевадно искаше да ме пуска по пързалката. Попита ме сега какво съм искал още един път да ми го направят за без пари при положение, че сам съм си виновен и така разговорът ни приключи...Това, че от спукан радиатор, без колата да прегрее не ми беше казано, когато го установи при прегледа 1 месец по-рано, а ми каза, че може и да кара мн километри така, може и още тук да се спука… Всичко това за мен е чист опит да се изопачат фактите и да се избегне отговорност

И тук държа да отбележа, че в поста ми няма нищо преувеличено и съм казал всичко както е, без да прикривам и премълчвам някакви факти.
Идеята на този пост не е някаква емоционална нападка към Илко Иванов, а просто едната страна на монетата - моята гледна точка. Не е необходимо да изпадаме в подробности кой е прав и кой е крив, въпреки че накрая получих малко пренебрежително и арогантно поведение, което не смятам, че съм заслужил с нищо. Идеята е да дадете мнение дали съм прав, че проблемът идва от главата след втория ремонт, ако не от къде другаде може да идва. Да дадете насоки къде може да се направи колата качествено. Дали е добре гарнитурата да е оригинална, Elring или Victor Reinz. Дали не е по-добре да се присади друг мотор? Да споделят хора опит, които са правили подобна интервенция.
Знам, че темата стана дълга, но понеже съм патил и преди от сервизи, исках темата да е максимално точно и обективно написана. Благодаря на всеки, който е имал търпението да я изчете.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от slitter » 29 Авг 2018, 16:13

Работата е ясна за мен. Вероятно при второто отваряне на главата не са подменили гарнитурата, нито са шлайфнали леко главата (както е редно да се прави дори на москвич, такава е практиката в последните над 100 години в автомеханиката) и е започнала да пуска компресия вътре. Отворили са и са затворили със същите части щото са "нови" и не са ти взели пари, щото няма за какво! :) Всички останали проблеми са следствие на некачествения ремонт. Това, че е протекъл радиатора е най-малкото, можеше да се взериви или да пръсне маркуч, ама оригиналната капачка/ки са свършили работата! Въобще не искам да коментирам в случая нита в двигателя. Единственото място, от което може да стене това е ДИСа клапата. Ако намериш нит в двигателя, трябва да си много тъп да не свалиш ДИСата поне да я разгледаш. Да оставиш разпадаща се ДИСа е равносилно да сипеш антифриз в маслото - все ще се преебат нещата. Аман от форумни майстори, това е което мога да кажа с голямо съжаление. Елеметарни правила не се спазват, няма как да е друго. Чудя ти се на акъла, колега, как ги търпиш тия???!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от slitter » 29 Авг 2018, 16:26

Пропуснах да кажа, че тия нитове, дето са се забивали в главата е възможно да са уцелили някоя водна магистрала. Не знам дали не е по-добре да си намериш друга глава оборудвана направи и да свършиш всичко наново, а с тях да се разбереш да те компенсират по някакъв начин.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от dbanchev » 29 Авг 2018, 16:43

Ако е спукана главата и 5 пъти гарнитура да се смени пак ще надува. Големите майстори с яките цени като искат да папат да ги проверяват тия неща един от софийските форумни хипер разбирачи яде шутове заради взети куп пари и бягане по тъча.....


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от xterminator » 29 Авг 2018, 17:39

slitter написа:Работата е ясна за мен. Вероятно при второто отваряне на главата не са подменили гарнитурата, нито са шлайфнали леко главата (както е редно да се прави дори на москвич, такава е практиката в последните над 100 години в автомеханиката) и е започнала да пуска компресия вътре. Отворили са и са затворили със същите части щото са "нови" и не са ти взели пари, щото няма за какво! :) Всички останали проблеми са следствие на некачествения ремонт. Това, че е протекъл радиатора е най-малкото, можеше да се взериви или да пръсне маркуч, ама оригиналната капачка/ки са свършили работата! Въобще не искам да коментирам в случая нита в двигателя. Единственото място, от което може да стене това е ДИСа клапата. Ако намериш нит в двигателя, трябва да си много тъп да не свалиш ДИСата поне да я разгледаш. Да оставиш разпадаща се ДИСа е равносилно да сипеш антифриз в маслото - все ще се преебат нещата. Аман от форумни майстори, това е което мога да кажа с голямо съжаление. Елеметарни правила не се спазват, няма как да е друго. Чудя ти се на акъла, колега, как ги търпиш тия???!!!


Каза ми, че са я сменили гарнитурата при второто отваряне. Дали са шлайфали или не и дали е истина няма как да разбера :paranoid:
И понеже нямам какво друго да направя - пускам теми. :mhihi:

dbanchev написа:Ако е спукана главата и 5 пъти гарнитура да се смени пак ще надува. Големите майстори с яките цени като искат да папат да ги проверяват тия неща един от софийските форумни хипер разбирачи яде шутове заради взети куп пари и бягане по тъча.....



slitter написа:Пропуснах да кажа, че тия нитове, дето са се забивали в главата е възможно да са уцелили някоя водна магистрала. Не знам дали не е по-добре да си намериш друга глава оборудвана направи и да свършиш всичко наново, а с тях да се разбереш да те компенсират по някакъв начин.


И аз не знам... А и не ми е работа.. Те трябва да ги проверяват тия неща, доколкото знам се правят снимки на главата за пукнатини, ама такава интервенция не знам дали е извършена. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от ceco_kd » 29 Авг 2018, 21:00

Е защо не си записал телефонните разговори и да ги споделиш после тук. Сега е твойта дума срещу неговата(която може и да не се появи дори), така че.... просто си намери човек дето ще свърши нещата както трябва и ако факирите от Добрич са претупали работата, то ще си проличи с времето. Със здраве и успех с ремонта!

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от turbonetic » 29 Авг 2018, 21:12

Търси друг майстор ,които ще ти свърши работа.Тези форумните се наядоха достатъчно вече ,и започнаха да се гаврят с хората вместо да си вършат работата.Аз същи ходих при двама форумни "майстора" ,които ми направиха големи поразий.Откраднаха ми ,масления корпус ,ваносите ,целият мотор ми беше омаслен от тях ,антифриза ми беше разлят по земята и какви ли не други работи.. Сега вече има доста по-кадърни майстори ,които ще ти свършат работа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 12.05.2009
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е38, Е53
Мечтае да кара: ново

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от mi6obmw » 29 Авг 2018, 22:15

Добре е, че ги осветляваш тия мерзавци. Има реноме наистина на Голям майстор, но явно не е човек! Успех нататък и пиши, като имаш развитие.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от dxd » 30 Авг 2018, 9:14

Дал си около 2к лв с допълнително подменените части,изгубил си време и нерви и си отново в изходна позиция с двигател за ремонт,най-малкото което може да направи този майстор е да се включи и обясни какво е правил.Лошото е, че той няма да свърши повече работа и ще търсиш друг сервиз,но поне вече всички ще си имат наум за какво иде реч при него.Тъпо се е получило,но и такива като него си намират майстора :mhihi: :mhihi:
Пп това което написа slitter по горе и за мен е на 100% което е станало

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Авг 2018, 17:27

При второто отваряне на мотора ,гарнитурата е сменена с НОВА ,а не е сложена старата ! Главата е шлайфана,пасвани са клапаните на ново тъй като 4 клапана бяха сменени. Металните "нитове" които се разхождаха из цилиндрите НЕ са от диса клапата, тъй като тя си е съвсем цяла. Тези неща ги обяснявам за тези дето са 100% сигурни ,че колата е затворена със старата "нова" гарнитура и за останалите дето пък са сигурни че второто "разтракване " на колата е в следствие на първото. Втория ремонт беше за моя сметка само защото не беше изключено грешката да е наша ....
Но сега изключвам възможността 20к км. по-късно пак аз да съм виновен. Колата се кара първо със спукан радиатор от първия момент когато забелязва пръските по кутията на въздушния филтър,обаче смята че е от капачката . После се кара със спукан разширителен съд и накрая аз съм му виновен че колата надува ...... Малко в повече ми идва това на мен :conf: Момента със проблем в изпаритела на газта никой май не го смята за възможен ?!? От както Васил си е взел колата през декември месец както той казва , до преди един месец аз колата не съм я виждал ,през това време той сам си поставя диагнозите и ходи и си сменя части. Веднага щом я докара се видя пукнатия радиатор ,значи проблема не е бил в двете оригинални капачки :idea: . Нямаше да има проблем и втори път да я направя за без пари ,стига да имаше кой да ДОКАРА колата в сервиза и да я остави,не да ми се пише по всяко време на денонощието в месинджър и да ми се изпращат клипчета и снимки и през това време да продължаваме да си караме колата. Тук е момента да кажа ,че вчера беше ПЪРВОТО позвъняване по телефона,откакто си е взел колата,но нямаше как да говоря и го отхвърлих. След 1-2 часа НА СЪЩИЯ ДЕН му звъннах обаче тогава той не ми вдигна . По-късно продължи с писането /явно разговорите още са по 1.20лв. мин / Пак му звъннах АЗ и тогава започнаха заплахите с форума и с това тотално ме отказа да му правя колата.
Смятам че дадох отговори на почти всички от четящите,повече не мисля да се обяснявам на никой .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от slitter » 30 Авг 2018, 19:19

Не знам как и какво мислиш, човек, но фактите са налице - някви нитове, забиващи се в главата с неустановен произход и глава надуваща компресия в охладителната система след ремонт на главата от теб. Някси е тъпо да съдиш шофьора, че кара ремонтираната кола от теб. Пускал си го по пързалката дълго, признай. За мен лично вероятността да е от друго продиктуван проблема е минимален, вероятността да сте допуснали грешка е доста голяма. Не се сърди, но логиката навежда на това. Например пукнатина в главата (нямам представа снимли ли сте я при ремонтите), дупка от нита във водната магистрала... Ако не се лъжа точно между клапаните има водна магистрала, където се е забил нита, те и пукнатини често се появяват точно там. Тази глава според мен не става, за мен трябва да се търси друга. Също така разбирам, че не сте установили на 100% откъде идват тия нитове. Как така в двигателя влизат нитове? Чудя се откъде могат да се вземат освен от ДИСа клапата. Според мен вие самите не сте преценили рисковете при този проблем и съответно не сте ги обяснили на клиента. Още повече - ако не се лъжа този двигател не работи на претоварен температурен режим като М43 на 105 градуса, а работи под 100 (на 95 май). Чак толкова твърди маркучите след ремонта не трябва да бъдат. Това е нормален температурен режим като на повечето коли. М43 фабрично работи с надути маркучи, но М54 не е така. Обяснението за "сухи части" също е нелепо. Обвинение, че е сменил водни помпи, капачки и радиатори, щото текат също е нелепо. Те вероятно са протекли от пренадуване. След всичко сменено от него тя продължава да надува и ти се сърдиш. Не е редно според мен, не знам ти какво мислиш. Ако не друго - поне вземи колата и изследвай проблема до край. Поне за професионално удовлетворение. Убеден съм, че може да се установи какво се е случило. Смятам, че можете да се разберете двамата на спокойствие, да установите какво се е случило и всеки сам да поеме своята отговорност на базата на резултатите. За мен това е нормалното решение на проблема, вие си преценявате какво да правите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от turbonetic » 30 Авг 2018, 20:45

Това със сухите части е нещо ново до сега ,не го бях чувал :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от xterminator » 30 Авг 2018, 20:45

Ilko Ivanov написа:Тук е момента да кажа ,че вчера беше ПЪРВОТО позвъняване по телефона,откакто си е взел колата,но нямаше как да говоря и го отхвърлих.


Тук "послъга"... И аз и ти добре знаем, че това не е така, а сега и хората от форума ще го узнаят. Линк към скрийншот с разговорите с теб:
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 49268k.jpg
За съжаление телефонът ми пази списъците с обажданията само 2 месеца назад, но там ясно се вижда, че сме говорили и на 13 юли, когато ти обяснявах за пореден път, че колата надува. Когато дойдох при теб няколко дни по-късно само ми показа къде е "спукан" радиатора и се завъртя и си тръгна. Нито си ми казал да оставя колата, нито си потърсил причина в нещо друго, сякаш това беше разрешението на целия проблем :conf:
За това, което твърдиш, че съм карал колата със спукано казанче, е също толкова нелепо и смешно като твърдението, че от сълзящия радиатор е издухала гарнитурата, защото остават "сухи места". Излишно е да казвам, че кола със спукано казанче може да се покара няколко стотин метра, а не "известно време"....

Ilko Ivanov написа:Веднага щом я докара се видя пукнатия радиатор ,значи проблема не е бил в двете оригинални капачки :idea:


Така е - проблема не е нито в капачките, нито в "спукания радиатор" - и двата елемента виждат зор от компресията от главата. Ако не беше така след като подмених радиатора и казанчето би следвало да спре да хвърля пръски по АБСОЛЮТНО ИДЕНТИЧЕН начин по кутията на въздушния филтър, нали? :idea:

Ilko Ivanov написа:не да ми се пише по всяко време на денонощието в месинджър и да ми се изпращат клипчета и снимки и през това време да продължаваме да си караме колата.
Има ли някакво значение как ще те известя за нерередностите, които се случват с колата? Клипчетата и снимките през 21 век в повечето случаи по-добре пресъздават случващото се от обяснения с думи. :idea:
П.С. Не съм писал по всяко време на денонощието, а и винаги има начин да ме mute-неш и да не ти излизат известия от мен, ако толкова те дразни. Едно телефонно обаждане мисля, че е доста "по-обезпокояващо", а и си мислех, че имахме "приятелски лаф" и мога да ти пиша от време на време по теми, свързани с колите.

Относно изпарителя - май месец имах проблем с него и го смених, но докато намерих нов колата се кара почти 2 месеца само на бензин и разлика/подобрение в симптоматиката в охладителната система нямаше. Да не търсим под вола теле... Няма да задълбавам повече. Нека хората сами да си направят изводите от казаното и показаното до тук. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проблем с нивото на антифриза и високо налягане след рем

Мнение от bioz » 30 Авг 2018, 21:47

Само ще кажа за тия прословути капачки. Ако изпускат налягане, а те са направени над 2 бара да го правят значи имаш сериозен проблем и ако не го решиш рано или късно ще гръмнат казанчето и радиатора каквото ти се случило. Нормално работеща система не трябва да вдига над бар, бар и нещо. Не знам колегата Илков защо не е обърнал внимание на проблема с високото налягане вместо да обвинява спуканото казанче което е очевидно следствие.

А това да те изпръска с антифриз на студен мотор като отвориш казанчето звучи доста притеснително дори за човек дето не ремонтира коли. Изглежда по онова време казанчето и радиатора още не са се предали.
Последна промяна bioz на 30 Авг 2018, 21:55, променена общо 2 пъти

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook