M54 клапан маслено тяло
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
M54 клапан маслено тяло
Здравейте,
Нивото на маслото при моята 330ка дава доста разлика при проверката по щека след повече часове.
Пример> проверка след 1-2 часа - минимум (светнала лампа за масло)
> проверка на следващия ден след около 12 часа - максимум
Подменени: масло и маслен филтър няколко пъти с различни марки (5w40), свещи NJK Platinum, горивен филтър който е с регулатор, почистени и проверени дюзи, премахнат катализатор +сонди софтуерно, тестван бензин от различни бенз и добавка на бардал.
Понякога нивото е еднакво, но в повечето случаи е повече след повече часове. Маслото не е разредено, не губи и антифриз. Колата пали безпроблемно, няма чудене в оборотите, върви доста добре и разхода е повече от добър - извънградско при 110-120 7,5/100. Колата няма газ.
Предположение: маслото от филтъра се стича в картера - след 1-2 дена при запалване, лампата за маслото остава светната за около 1 секунда.
Поради тази причина искам да помоля някой колега с този мотор да каже, какво е нивото на маслото при неговата кола при следните условия (спрямо щеката за масло)>
1. 5-10 минути след изгасянето на мотора;
2. 1-2 часа след това;
3. На следващия ден (след 12-24 часа)
Благодаря предварително!
Нивото на маслото при моята 330ка дава доста разлика при проверката по щека след повече часове.
Пример> проверка след 1-2 часа - минимум (светнала лампа за масло)
> проверка на следващия ден след около 12 часа - максимум
Подменени: масло и маслен филтър няколко пъти с различни марки (5w40), свещи NJK Platinum, горивен филтър който е с регулатор, почистени и проверени дюзи, премахнат катализатор +сонди софтуерно, тестван бензин от различни бенз и добавка на бардал.
Понякога нивото е еднакво, но в повечето случаи е повече след повече часове. Маслото не е разредено, не губи и антифриз. Колата пали безпроблемно, няма чудене в оборотите, върви доста добре и разхода е повече от добър - извънградско при 110-120 7,5/100. Колата няма газ.
Предположение: маслото от филтъра се стича в картера - след 1-2 дена при запалване, лампата за маслото остава светната за около 1 секунда.
Поради тази причина искам да помоля някой колега с този мотор да каже, какво е нивото на маслото при неговата кола при следните условия (спрямо щеката за масло)>
1. 5-10 минути след изгасянето на мотора;
2. 1-2 часа след това;
3. На следващия ден (след 12-24 часа)
Благодаря предварително!
Последна промяна snaydenov на 18 Ное 2019, 9:20, променена общо 1 път
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: M54B30 разлика в ниво масло
Колега на капака на масления филтър има два малки о-пръстена, смени ги и виж как е. Ако не се оправи вероятно трябва да смениш цялото тяло на масления филтър, вътре има клапан който задържа маслото и с годините може вече да не си върши работата, а доколкото съм го заглеждал е капсулован и не съм виждал и части за там.
Re: M54B30 разлика в ниво масло
stefan_suny написа:Колега на капака на масления филтър има два малки о-пръстена, смени ги и виж как е. Ако не се оправи вероятно трябва да смениш цялото тяло на масления филтър, вътре има клапан който задържа маслото и с годините може вече да не си върши работата, а доколкото съм го заглеждал е капсулован и не съм виждал и части за там.
Мерси за предложението, колега. Ще пробвам да сменя о-пръстенчетата, но както написах това е само предположение. Ще се радвам ако все пак някой направи теста с нивото на маслото.
Re: M54B30 разлика в ниво масло
Днес отворих кутията на масления филтър за да сменя тези о-пръстени (изглеждаха като новите - не бяха твърди или нещо подобно) и забелязах, че почти нямаше никакво масло около филтъра (колата не беше карана около 24 часа). Това нормално ли е? Не би ли трябвало да има масло във филтърната кутия или трябва да се оттече в картера?
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: M54B30 разлика в ниво масло
По принцип,в тялото на масления филтър,трябва да остава масло! Идеята е,като запалиш,да има масло,което да тръгне веднага по системата! Реално,след някое време то все пак ще изтече,но след колко време е нормално това да стане ...? Аз съм имал случаи,няколко часа след като съм спрял колата, започвам да сменям маслото и като разия капака на филтъра,чувам как маслото се излива в картера!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: M54B30 разлика в ниво масло
Може би е най-правилно да се проверява маслото след загасяне на мотора - до 1-2 часа макс или 5-10 минтуи след като загасиш мотора.
" Проверка на маслото
Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво."
Извор:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... vigatelia/
" Проверка на маслото
Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво."
Извор:
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... vigatelia/
Re: M54B30 разлика в ниво масло
За всички с подобен проблем, решението наистина беше смяна на масленото тяло, заради клапана вътре в него.
Re: M54B30 разлика в ниво масло
Здравейте колеги,
Явно клапана отново замина след една година - същите симптоми.. Някой има ли идея какво може да причини повередата на този клапан?
Масло: Мотул 5/40
Клапан картерни: сменен след като и втория клапан се повреди - маркуча към щеката за маслото беше запушен/счупен и беше оригинален - не се знае дали и кога е сменян преди това. (швейцарка - горивния филтър беше с дата на производството на автомобила...)
Вече поръчах и дойде този клапан и чака да бъде сменен (ще пробвам с нов афтърмаркет, а не с цяло старо маслено тяло):
https://www.ebay.de/itm/Oil-cups-valve- ... GTR=1#shId
Поздрави
Явно клапана отново замина след една година - същите симптоми.. Някой има ли идея какво може да причини повередата на този клапан?
Масло: Мотул 5/40
Клапан картерни: сменен след като и втория клапан се повреди - маркуча към щеката за маслото беше запушен/счупен и беше оригинален - не се знае дали и кога е сменян преди това. (швейцарка - горивния филтър беше с дата на производството на автомобила...)
Вече поръчах и дойде този клапан и чака да бъде сменен (ще пробвам с нов афтърмаркет, а не с цяло старо маслено тяло):
https://www.ebay.de/itm/Oil-cups-valve- ... GTR=1#shId
Поздрави
- SuSaMeCa
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 4.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540i - B58
Re: M54B30 разлика в ниво масло
Май никой не си е чел книжката ( owners manual ). Маслото се мери на загрят мотор, гасиш, чакаш 5 мин. и тогава проверяваш.
Re: M54 клапан маслено тяло
Здравейте, колеги,
Някой с повече опит да помогне в главоблъсканицата.
Сменихме клапана на масленото тяло с този от ибей (с оригиналната пружина от оригиналния клапан).
Проблемът се появи отново след няма и седмица, като този път даже е по-зле - двигателя пали на сухо и му трябват около 3 секунди да се кротне и да напълни магистралите/повдигачите с масло, което хич не е добре.
Ако изникне някой с идея, ще се радвам на дискусия.
Моите предположения: проблем със самата пружина или нещо около маслената помпа - тя отваря/затваря клапана, като вкарва масло при запалена кола през него.
Ако имаше проблем с датчик за налягането на маслото, може би щеше да светне и лампата на аладин:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2201
ПС: Маслото се сменя на 10к с всички филтри - с клапана смених и масло + филтри (Мотул 5на40). Клапана както и масленото тяло бяха измити/накиснати преди монтажа.
Някой с повече опит да помогне в главоблъсканицата.
Сменихме клапана на масленото тяло с този от ибей (с оригиналната пружина от оригиналния клапан).
Проблемът се появи отново след няма и седмица, като този път даже е по-зле - двигателя пали на сухо и му трябват около 3 секунди да се кротне и да напълни магистралите/повдигачите с масло, което хич не е добре.
Ако изникне някой с идея, ще се радвам на дискусия.
Моите предположения: проблем със самата пружина или нещо около маслената помпа - тя отваря/затваря клапана, като вкарва масло при запалена кола през него.
Ако имаше проблем с датчик за налягането на маслото, може би щеше да светне и лампата на аладин:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_2201
ПС: Маслото се сменя на 10к с всички филтри - с клапана смених и масло + филтри (Мотул 5на40). Клапана както и масленото тяло бяха измити/накиснати преди монтажа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: M54 клапан маслено тяло
Здравейте отново,
След малък ресърч попаднах на следната тема:
https://forum.e46fanatics.com/showthrea ... 201&page=3
Не си хабете парите и времето за този клапан, който постнах от ибей - явно този клапан не може да уплътни добре и не върши добра работа.
На някой да му се намира масленото тяло за М54
След малък ресърч попаднах на следната тема:
https://forum.e46fanatics.com/showthrea ... 201&page=3
Не си хабете парите и времето за този клапан, който постнах от ибей - явно този клапан не може да уплътни добре и не върши добра работа.
На някой да му се намира масленото тяло за М54
Re: M54 клапан маслено тяло
Може би последен ъпдейт по тази тема:
След като погледнахме с майсторът този клапан от ибей, се оказва, че не може да затвори много добре. Личи си по светлината посочена на снимките.
Смених масленото тяло със същото от друга кола и за сега няма проблем.
След като погледнахме с майсторът този клапан от ибей, се оказва, че не може да затвори много добре. Личи си по светлината посочена на снимките.
Смених масленото тяло със същото от друга кола и за сега няма проблем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани