Губи антифриз (в маслото?)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 13 Авг 2018, 9:43

Здравейте колеги,

Мотора е M43B19, с газ.

Колата губеше охладителна течност, като губеше 1:1 - 1мл. на 1 км :mhihi: Съответно, като почти всяка газ, около изпарителя имаше течове. Мина през бокса - сменени са О-пръстени и едно от пластмасовите Г-образни, които влизат в изпарителя, понеже беше спукано. Взех колата от сервиза и след 300-400 км лампата пак светна. Долях и позабърсах навсякъде, че имаше петна от разкачането на изпарителя. Добрите новини са, че за 200 км още не е губила, но пък като погледнах маслото ми направи впечатление, че има един 'филм' отгоре леко като пяна. Вадих щеката на топла кола и си викам "може да е пяна от движението в двигателя или нещо от горещо масло и контакта му с въздух", но пък знам ли. :dunno:

Та на въпроса - това от ваденето на щеката от топъл мотор ли се получи, или вкара водата в маслото? Гледах в тубата, че попринцип цялото масло става на боза, но на щеката изглежда ок, само на самия тел има малко.

Снимки на студен мотор долу (на дясната пластина на капачката и над "перките" на щеката):

ИзображениеИзображение
Последна промяна xenolith на 13 Авг 2018, 15:06, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от ivan_krilov » 13 Авг 2018, 13:54

Привет! Това, бялото, е пресечено масло с вода, но мисля, че е от конденз. По щеката маслото изглежда нормално. Не мисля, че има причини за притеснение, но все пак може да го следиш, поне известно време.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от turbonetic » 13 Авг 2018, 14:00

Ако я караш на късо разстояние се получава същото! Изкарай колата на дълъг път по 30-40км и това ще махне :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 13 Авг 2018, 15:04

Снимките са след 50-60км пробег. Ще го следя и като ниво (четох, че ако вкарва антифриз в маслото му вдига и нивото) и като какво има вътре. Гледах в тубата, че ако ги меша и става голяма боза вътре, а по щеката маслото си е нормално. И като отворя капачката пак изглежда ок и не се вижда боза.

И да допълня - температурата си е ок, маркучите са ок, опипах всичко и не намерих капки или нещо. Чудя се дали тези 300мл които долях, дали не са в следствие на обезвъздушаване (или липсва на такова) след ремонта по изпарителя. Но пък това ще да е доста "балончета", да не кажа цял балон, който надали щеше да се появи чак след 300км.

Уикенда ще мине 2 х 150км и ще видим какво е положението. :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от turbonetic » 13 Авг 2018, 20:27

Виж си тройника зад главата доста слабо място е при тези мотори! Ако ,не е била обезвъздушена както трябва би следвало да ти загрява друго ,което може да погледнеш е капачката на казанчето в какво състояние е.Този мотор ,не знам дали има топлообменик,и ако има го виж и него

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 20 Авг 2018, 16:45

След 300 км пробег:
- пресеченото масло по капачката си стои. Няма признаци всичко да е станало боза, поне засега. Само по капачката и над перките на щеката се среща тази пяна.
- тази сутрин на студена кола реших да видя дали има за доливане. Но при отварянето на капачката, реши да си вади водата. Пипнах маркуча и имаше останало налягане, а би трябвало да няма такова след нощуване. Реших да не я закачам и скочих до сервиза - казаха, че бозата не е притеснителна и автомонтьора даде идея да сменя капачката.
- По обяд като вече беше студена след сутрешната разходка до сервиза, долях 600 мл. :kuku: Попринцип няма нищо по разширителния съд, но да сме сигурни. Все пак една капачка не е златна. Hella/Behr

Сега ще врътна още някой километър и ще видим как са нещата. Ако продължава да губи, а няма видими течове, ще се сменя тройника отзад. Момчето каза, че не е идеален, но няма сериозен теч от него. Тъпото е, че е на кофти място, но какво да се прави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от turbonetic » 21 Авг 2018, 10:49

Този мотор ,ако има топлообменик вижте в какво състояние е!Може от него да прави мизерия капачката оригинална ли я взе ,че точно при менте капачка може да започне да загрява.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 21 Авг 2018, 11:18

Както споменах в предишния пост - взех капачка Hella/Behr. Не знам дали това е "оригиналната", но гледам че всички я препоръчват във форума. Пак да кажа - колата НЕ загрява. Има-няма антифриз, температурата си е ок.

Не знам дали има "топлообменник", понеже не знам какво точно трябва да е. Реално всеки радиатор е топлообменник. :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 16.03.2018
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E-53 4.4i

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от Bodar_k8 » 21 Авг 2018, 19:11

Въпросния топлообменник се намира обикновенно зад стойката на масления филтър и е тяло,през което минава антифриз с два маркуча.
Обобщено,ако зад масления филтър имаш два тънки маркуча за антифриз,то значи имаш топлообменник.

:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от ivoaudi » 24 Авг 2018, 1:27

Не знам защо го намесвате изобщо този топлообменник. Той може да вкара масло в антифриза, но не антифриз в маслото :idea:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 24 Авг 2018, 11:56

ivoaudi написа:Не знам защо го намесвате изобщо този топлообменник. Той може да вкара масло в антифриза, но не антифриз в маслото :idea:

Колегите дават идеи откъде може да губи антифриз, а не откъде го вкарва в маслото (което ме съмнява реално да се случва, ако 600мл антифриз беше отишъл в маслото, нещата щяха да са силно набозени).

След сменята на капачката - няма остатъчно налягане сутрин и като отворя да проверя нивото съска едва едва, а преди съскаше доста. Не съм навъртял километри, но надали ще спре загубата смяната на капачката (както споменах, не се вижда да вади антифриз по разширителния съд).

Дадоха ми идея, че може мембраната на изпарителя да е заминала и реално да го вкара с горивото и да си излиза отзад. Обаче ако го вадеше отзад, трябваше да е бяла димна завеса, нали? :dunno:

Опипах тройника отзад на мотора, не тече. Страничният също няма признаци за течове. Съмнява ме да не олива някак по блока от гарнитурата, понеже там нещата са омазани. Ще снимам за протокола и ще го забърша с парцала преди да я изкарам на път и ще видим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от ivoaudi » 24 Авг 2018, 12:54

Измери си компресията на СТУДЕН мотор!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от turbonetic » 25 Авг 2018, 8:12

Огледай си казанчето да ,не би да от там да губи.Друго,което ми идва на ум виж си тапите на блока дали са сухи.За капачката и при мен беше същото развиваш я и няма съскане..Радиатора го огледай също ,около термостата ,фланеца ..Също виж дали е обезвъздушена както трябва да ,не е останал въздух в системата..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от xenolith » 17 Яну 2019, 20:40

Колеги, проблема беше "решен". Понеже маркучите не ми харесваха, а и си губеше сериозно, реших да свалям главата.

Гарнитурата не беше в особено лошо състояние, но и тя помагаше за проблема. Основната причина беше един от болтовете на главата - при предишно отваряне са го скъсали и от там си е губела винаги, просто с времето като е позаминала и гарнитурата е започнала да вдига повече налягане и да губи повече.

По капака си имаше малко пресечено масло, но не беше боза, а явно понякога и по съвсем малко е влизало. След гранитура, калапани и тнт колата направо стана пушка, а преди беше мудна, хълцане, гълтане, пукане. Абе беше лоша работа.

Иначе пак сълзи около газта, но това е отделно. Както и нещо взе да тропа отдолу на мотора, но и това отделно (а и отделна тема си имам). :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Губи антифриз (в маслото?)

Мнение от ivoaudi » 18 Яну 2019, 0:19

Сега:
Не случайно по-нагоре съм те посъветвал да си измериш компресията, щото съм се съмнявал, че имаш издухана гарнитура, което се е оказало и вярно. Сега отново за твое добро ти казвам ИЗОБЩО да не подценяваш това сълзене, защото отново и небрежно ще си издухаш пак гарнитурата..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook