Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Z3Ro* » 10 Авг 2018, 21:29

Щом е запалил, значи е ок мотора. Развърти го първо с един ключ и ако върти леко, почисти турбопътищата и кулера, смени турбината и вероятно ще е ок колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от ildivvy » 10 Авг 2018, 22:43

Ами той вече го е 'развъртял' със стартера! Късно е за 'развъртане' с ключ.Ако е имало да става нещо,вече да е станало! Аз залагам,че мотора е наред :yes: !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 11 Авг 2018, 10:17

Благодаря ви за позитивните нагласи, дано! :) Истината е, че вчера умрях от страх да си направя тоя експеримент със стартера, но и същевременно ме глождеше дали е заклинил или какво се случва? Пък и както казах, всички около мен ме надъхаха, че нищо му нямало особено след като видяхме, че няма масло в маркуча към егр-а, че няма частици навътре, нищо не можело да стане. Стартера направи точно един или два оборота и вдигна оборотите до нормалните за празен ход, но и веднага го загасихме, тъй като перката на турбото почна много лошо да стържа, заклинила е яко в корпуса на турбото. Малко по спокоен съм, че върти, но дали като заработи ще работи като хората, дали няма да изгуби някой цилиндър... И на мен ми се иска първо да се завърти на ръка и евентуално след това да се пали на стартер, точно и затова вчера се дърпах да го пробвам, но и любопитството в мен надделя. Сега ме притеснява и къде отива маслото и го няма с часове... Иначе със сигурност ще падне промиване и то жестоко, но нека се стигне до там.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от NGneer4eto » 11 Авг 2018, 13:42

Колега, доста съм чел за турбото и има много мнения откъде може да се скапе спонтанно оста на турбото. И засега ми се струва най-логично подпушване или запушване на маслените маркучи(или тръби, не знам какви са). Намалява притока на масло и турбината не се охлажда добре и оста се деформира от температурата. Всички знаем после какво става. Въпреки, че не ми е много ясно ако се запуши масления маркуч как почва да хвърля масло по въздушната тръба, но предполагам тръбата не е запушена напълно. Причината - натрупани сажди или лошо масло. Или двигателят се гаси веднага след пържене или е карана с неподходящо масло. В твоя случай нито едно от двете, а е заради голямото натоварване заради чипа и времето ѝ е дошло.
Просто ако всичко е наред с двигателя да не забравиш да сложиш нови маслени маркучи. Това, че маслото ти е било на максимум на следващия ден не го принебрегвай! Мисля че имаше случаи да се пълни с нафта. А също да не е антифриз - тогава вече лошо.
И аз съм с виеща турбина от 50-60 000 км и се притеснявам, но човек приема че може да се случи и това е. Има хора, които рециклират профилактично и става по-зле, но всичко си е късмет.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 11 Авг 2018, 14:51

Приемам всичките доводи, но винаги откакто колата е в мен след магистрално каране я оставам да работи на празен ход няколко минути. Карах я с масло Motul 5/40 от проверен доставчик, сега на последната смяна преди 3000 км. и сложих за сефте 5/30 bmw twin power по препоръка пак от същият човек, като преди това сложих добавка за промиване на двигателя на протек и след това добавка на протек за предпазване на двигателя отново със сигурен произход. Сега не искам да казвам, че проблема е в добавките или нещо от сорта, но е много кофти, че се случи точно сега след всичките предпазни мерки които взех. Уж за добре, а то кво стана, но пък може и те да нямат вина, а просто да си е дошло времето на турбото, защото аз я карам от 2 години и половина, като 2 години е с чип писан от уважаван колега от форума и без никакви агресивни настройки, т.е. сейфти ремап. Но преди това как е карана, как е поддържана, все пак е кола на 14 години, километрите по табло са 250 хил. по ключ също толкова, сменях съединител наскоро беше си оригиналният, ако и турбото си е оригиналното си му е време, колкото и на мен да не ми се искаше. Ако е връщана е правена явно грамотно. Преди седмица ходих до Варна и й навъртях 1000 км за един ден, нямаше никакъв проблем. Сега съм благодарен, че се случи в София, защото днес трябваше да бия път до Пловдив и щеше да ми стане много весело... Това с маслото и мен много ме озадачава, а лошото е, че до сега никой не се сеща къде може да отива? Мисля, че не е антифриз или нафта защото нивото е точно до там до където трябва. Всъщност кои точно са тези маслени магистрали или маркучи за охлаждане на турбото за да не си мисля за нещо различно накрая? Иначе, не знам да са запушени, защото както споменах доста и навъртях в последно време и то магистрално, ако това е от значение. Случи се на първа с напъване до почти 4000 оборота и 30 градуса околна темепратура, предполагам турбото се пръсна от умора, старост или там каквото е станало, без свирене, виене, пушене или проблеми с вървежа. Турбото е ясно, че ще се сменя, турбо пътя също, дебитомера се надявам да е здрав и ще го почистя със спрей за дебитомери. Другото ще се мие и чисти. Просто се надявам мотора да е здрав и да не е хапнал нищо от перката. Разбера ли, че мотора е окей, ще взема запазена турбина втора ръка, но бихте ли ми препоръчали читав сервиз в София, където да я тестват? Благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от vladobate » 11 Авг 2018, 18:15

Нормално поведение за турбина , дошло и е времето. Като я видиш вътре кво е ще ти стане ясно що се чупи , замърсяването е огромно и си иска грижи , не е вечна. Същото дередже , ама съвсем същото , ще е с другата "нова" турбина втора ръка. Как да ти я проверят освен да я отворят и тогава ще трябва да се прави (рециклира) . В турбото (средната част , лагерно тяло , ядро и т.н.) влиза масло под налягане и излиза отивайки в картера , това е смазаването и охлаждането и.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 11 Авг 2018, 19:51

Ясно ми е, че с другата ''нова'' положението няма да е много по различно, но и кинтите за нова турбина са леле майко поне за мен. Под думата тестват имах предвид да се види какво е състоянието на турбото и ако се налага да се рециклира, предполагам, че сумата няма да е огромна при условие, че турбото е работещо, а не като моето вече, даже предполагам, че моето вече няма шанс да се рециклира или сумата ще е като за нова. Точно и затова ми се иска да ми препоръчате човек или фирма за тази работа. Ако правилно съм разбрал, а това не е много сигурно :lol: , тези маслени магистрали са в самото турбо или не точно, извинявам се за тъпите въпроси за някой колеги, но може и да има такива като мен на които ще е интересно. Благодаря и хубава съботна вечер на всички.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от NGneer4eto » 12 Авг 2018, 9:02

Колега, доколкото знам турбото се чупи предимно на висока предавка с пълна газ. А при теб на първа натоварването е много малко и очевидно се е предало от старост. Даже съм си правил експерименти на първа почти не се чува турбината при изрязване.
Относно "нова" турбина положението е много трудно. Не съм чул някой с добро мнение за нов Garett. Мисля, че всички са китайски и като качество отстъпват от фабрична рециклирана. Относно оригинална нова виж какво пише в Мкар:

Номенклатурен номер 11657790994
Описание преработен турбо нагнетател
Ед. цена с ДДС 3024.31 лв

Т.е. даваш маса пари и купуваш рециклаж. Даже нямаш опция да си купиш ново оригинално турбо.
А когато взимаш от морга, единственото, което можеш да провериш е за луфт в оста, което пак не гаранция. Относно сервизите би трябвало да не е толкова трудно вече да се намери читав сервиз. В София вече трябва да има десетки. Скоро чух че в Пловдив отворили някакъв нов. Гледам, че и в Стара Загора вече има. По тази логика в София трябва да е пълно вече със специалисти. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 12 Авг 2018, 9:37

Дааам, не случайно споменах, че цената е леле майко, при пазарна цена на колата 5 хилки, 3 за рециклирано турбо, ами мерси и да ги имах пак нямаше да ги дам. Сега много сериозно обмислям момента да рециклирам моето, защото и ново втора ръка на 90% и то ще трябва да се рециклира, направо да си направя моето и толкова. Ще изчакам само да се убедя, че мотора е окей и ще действам по въпроса. Колкото до сервизи и майстори си прав, има доста сервизи, но навсякъде има позитивни и негативни мнения, което до някъде е нормално и ми се иска да получа и мнения от първо лице тук във форума. Ако не ще го мисля. Благодаря на всички включили се по темата до тук. Хубава неделя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от choio » 12 Авг 2018, 10:31

Един съвет само,ако в кулера има метални частици от турбото,по добре търси друг кулер,не съм сигурен че промивка ще помогне,знам няколко случая на големи греди от спестен такъв ремонт. Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 12 Авг 2018, 10:42

Благодаря за съвета, много хора вече ми казаха да сменя кулера. Лошото за мен е, че го смених преди около година и на практика е нов, но пред угрозата да стане същото е по-добре да го жертвам. Ще го свалим и ще видим какво е положението и тогава ще се преценява. Благодаря още веднъж за съвета. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от virtualchild » 23 Авг 2018, 15:54

Колеги според мен колкото и добро да е маслото, моя двигател с ремап и здраво каране по магистралата, може да го убие за 1000км примерно :mrgreen: .
Дори и с рециклирана турбина .... и особено ако е масло на една година.
Ако караш леко може и 15к да изкара.
Искам да кажа, че и най-хубавото масло умира в един момент...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от VladiE » 24 Авг 2018, 8:31

Какво стана колега, разглобихте ли да проверите какво е положението?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от Galo » 24 Авг 2018, 9:23

Здравейте, малко се забавих с инфото, но и по колата се работеше само вечер и нещата не се случваха много бързо. Изкарах я онзи ден вечерта от сервиза, не смея да кажа нищо вече, че преди две, три седмици се похвалих, че никога не са ме дърпали :mhihi: . Та след като свалихме турбото (можете да видите на прикачената снимка как изглеждаше) и разкачихме доста периферия, развъртяхме мотора първо на ръка, след това само на стартер и го бръмнахме за около 10 секунди, звучеше добре, като се има предвид, че беше доста разкачен. В кулера имаше много парчета от перката, малки и по-големи. Смених турбо пътя от турбината до кулера с такъв втора ръка, че нов е без коментар, нов кулер на нисенс, турбината я рециклирах при колега от форума (нова средна част, геометрията беше в добро здраве, почистена). Ново масло, нов въздушен филтър, нов маслен филтър, миене на абсолютно всички турбо пътища, почистване на дебитомера и мапа, всмукателния колектор го махнахме и него го изплакнахме и я сглобихме. Като източихме старото масло от мотора източихме около 4,5 литра имаше някъде около половин литър в кулера и другото явно е в генерацията. Пак няколко пъти на стартер да вкара масълце в турбото и след това я запалихме да загрее на ниски обороти. Като загря генерацията бях малка екологична бомба, подпушвах си доста явно от обгарящото масло в генерацията... Сега пак съм в бокса, че се появи някаква вибрация, резонанс от генерацията, някаква планка дето държи катализатора след турбото. Т.е. още нямам много наблюдения, защото я карах онази вечер от Гео Милев до Люлин и на другата сутрин минах по скоростната тангента за да може да се продуха това масло в генерацията и от вчера е в Крафт и пак чакам. :mhihi: Сега се надявам всичко да е наред и малко да покарам без проблеми ама... ще видим. Е, ядосах се и защото тавана за един месец се разлепи и увисна, а нямаше никаква забележка ама шанс. И това ще се прави като почне да ми разваля прическата. :mhihi: Поздрави.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Пробив на турбо пътя 320d 150 коня с ремап

Мнение от VladiE » 24 Авг 2018, 13:44

Явно в крайна сметка не си изтеглил най-късата клечка, щом мотора е здрав. Дано не ти се случва отново, но според мен направо си извадил късмет. Жив и здрав! 8)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook