E46 330d, INPA - дюзи?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E70 / Yamaha MT-07
Детайли за колата: прасе + прасе

E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от Spit-Fire » 21 Юли 2018, 18:09

Здравейте, колеги.

Доста търсих из форума и единствената тема на която попаднах е тази - viewtopic.php?f=34&t=397377&start=15

Днес реших профилактично да проверя колата (2001 Е46 330д) за живи данни и грешки, и това, което най-много ме притесни са показанията на дюзите.

СНИМКАТА Е ПРОСТО ПРИМЕРНА ЗА ВЕРСИЯТА НА ИНПА, КОЯТО Е ПОЛЗВАНА.
download/file.php?id=304609&mode=view

Та 5 от показателите на моята кола са "уж" в норма - От +/- 0.3-4 до +/- 1.2-3. Единствено показанието на "Adjustment 2" Варираше от +3.3 до 3.5. Стойностите са при 33 градуса температура и загрял мотор - 82-3 градуса.

Въпросите ми са няколко:
- Тъй като повечето снимки, които намирам и в нета и в темите тук са от ИНПА, където границите на корекциите са от -5 до +5 а моите по програма са от -50 до +50, това ще рече ли, че +3.5 не е плашещо?
- Adjustment 2 кой цилинтър би трябвало да е и дали непременно неговата дюза е проблемна?
- Колата като цяло върди добре и има нормален разход (5.7 - 6.2 извън града ; 8.9 - 9.5 в града). Единственото, което ме притеснява е, че при леко форсиране отзад изпушва сивкав дим, и това го прави само при изфорсирване от празен ход. Ако е на обороти - не пуши. Също така понякога, когато стоя на светофар, усещам как цялото купе притриса за части от секундата - без видима промяна в оборотите.
- До колко спешен е ремонт? Понеже този месец ми предстоят доста пътувания - в страната и в чужбина.
- Къде в Пловдив могат да го извършат този ремонт?

Поздрави!
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от streetracing12 » 21 Юли 2018, 18:26

Spit-Fire написа:Здравейте, колеги.

Доста търсих из форума и единствената тема на която попаднах е тази - viewtopic.php?f=34&t=397377&start=15

Днес реших профилактично да проверя колата (2001 Е46 330д) за живи данни и грешки, и това, което най-много ме притесни са показанията на дюзите.

СНИМКАТА Е ПРОСТО ПРИМЕРНА ЗА ВЕРСИЯТА НА ИНПА, КОЯТО Е ПОЛЗВАНА.
download/file.php?id=304609&mode=view

Та 5 от показателите на моята кола са "уж" в норма - От +/- 0.3-4 до +/- 1.2-3. Единствено показанието на "Adjustment 2" Варираше от +3.3 до 3.5. Стойностите са при 33 градуса температура и загрял мотор - 82-3 градуса.

Въпросите ми са няколко:
- Тъй като повечето снимки, които намирам и в нета и в темите тук са от ИНПА, където границите на корекциите са от -5 до +5 а моите по програма са от -50 до +50, това ще рече ли, че +3.5 не е плашещо?
- Adjustment 2 кой цилинтър би трябвало да е и дали непременно неговата дюза е проблемна?
- Колата като цяло върди добре и има нормален разход (5.7 - 6.2 извън града ; 8.9 - 9.5 в града). Единственото, което ме притеснява е, че при леко форсиране отзад изпушва сивкав дим, и това го прави само при изфорсирване от празен ход. Ако е на обороти - не пуши. Също така понякога, когато стоя на светофар, усещам как цялото купе притриса за части от секундата - без видима промяна в оборотите.
- До колко спешен е ремонт? Понеже този месец ми предстоят доста пътувания - в страната и в чужбина.
- Къде в Пловдив могат да го извършат този ремонт?

Поздрави!



Здравей колега моля да ти дам съвет за тресенето на купето на празен ход.Аз го имах също тампоните на двигателя,скоростите бяха наред.Стойностите на дюзите бяха горе долу добре,но имаше 2 дюзи с минус корекция -1,5 и -2 изнервих се от това тресене свалих 2те дюзи закарах ги в БОШ.Обадиха ми се на другия ден казаха за настройка и уплътнения са 150лв за 2те сложих ги и това тресене го няма вече.При мен тресеше като направя 2,3 ускорения на пълна газ после като спра си тресеше.

Е60 подфорума има доста голяма и хубава тема за дюзите.

Гледай дюзите на студен мотор.Корекция +3,5 на топъл мотор е много.Относно сивкавия дим сменял ли си филтъра на картерните газове?

Adjustment 2= 2 цилиндър.

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E70 / Yamaha MT-07
Детайли за колата: прасе + прасе

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от Spit-Fire » 25 Юли 2018, 18:48

Лек ъпдейт на темата.

След последната диагностика, пробвах 2 добавки - Бардал 6 в 1 и след което Про Тек.

Днес отново закачихме колата на диагностика но този път на ИСТА+ и ето какво показва там:

https://prnt.sc/kaxke5

Според майстора колата е добре и не се нуждае от смяна на дюза.

Съвети? И възможно ли е да падне от +3.5 на +1.5 само от една добавка?
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 24.08.2014
Местоположение: София
Кара: e46 320d 150hp

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от Simbazz » 26 Юли 2018, 8:36

Аз лично съм падал от +3 на +1 от добавка Протек, но след няколко хиляди километри резултата беше отново на +3...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от swetlioo » 26 Юли 2018, 10:29

А нормално ли е, да пали студена, преседяла повече от ден, с температура на двигателя 30 градуса (това е от днес) и показание -0.9 на първи цилиндър?
Там ми набива и някаква постоянна грешка за подгряващата свещ, а е сменена.
Вече на 75 градуса на водата, дюзата дава отново същото отклонение, като през цялото време имаше няколко пика и спада, между -0.3 до -1.3, но за секунда и пак изравнява на ~ -0.9
Другите дюзи се въртят около +0.4
Нормални стойности ли са това? В момента е с нафта от Марешки.
Има ли някаква зависимост от това, че на първи цилиндър дава грешка с подгряващата свещ? А и ми дава грешка за дефектирала Ламбда сондата/Кислородния датчик, преди първия катализатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от swetlioo » 27 Юли 2018, 16:29

Няма ли кой да отговори?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от NGneer4eto » 27 Юли 2018, 18:38

swetlioo написа:А нормално ли е, да пали студена, преседяла повече от ден, с температура на двигателя 30 градуса (това е от днес) и показание -0.9 на първи цилиндър?
Там ми набива и някаква постоянна грешка за подгряващата свещ, а е сменена.
Вече на 75 градуса на водата, дюзата дава отново същото отклонение, като през цялото време имаше няколко пика и спада, между -0.3 до -1.3, но за секунда и пак изравнява на ~ -0.9
Другите дюзи се въртят около +0.4
Нормални стойности ли са това? В момента е с нафта от Марешки.
Има ли някаква зависимост от това, че на първи цилиндър дава грешка с подгряващата свещ? А и ми дава грешка за дефектирала Ламбда сондата/Кислородния датчик, преди първия катализатор.


Не би трябвало да имаш някакви проблеми при тези стойности. Пробвай стойностите при изключен климатик какви ще са. При мен малко падат. На 330d няма Ламбда сонда.
Препоръчвам ти добавка за комън рейл на Liqui Molly. Ползвам я на 6 месеца и ми сваля корекциите на 0.3.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от swetlioo » 27 Юли 2018, 23:21

Да, без климатик пада до -0.5 ще пробвам и добавка за профилактика.
Моето е 320 d, но нали с дюзите е същият принцип.
А не знам дали е ламбда сонда, на грешките изписва О2 сензор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 21.02.2005
Пол: Мъж
Кара: Е46, Е91
Детайли за колата: БМВ 320д '02
БМВ 320д '07
БМВ 318и '09

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от cgm » 28 Юли 2018, 23:39

Колега първо смени бензиностанциата.

При мен след два резервоара на Марешки колата започна да мирише все едно е без катализатор. Слдд като сипах на лукойл всичко се оправи.
Ако имаш възможност сипи един рездрвоар на газпром.
Последно време зареждам само там дизел мисля че е ОК.

Но дизела на Марешки е зле ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от swetlioo » 29 Юли 2018, 12:52

Да, и аз с такова впечатление останах. Но нямам Газпром близо до мен. Някоя друга бензиностанция, която да продава качествено гориво?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от AvoyzeN » 29 Юли 2018, 19:49

Зареждам само на Газпром и съм доволен, иначе на Ромпетрол горивата са много добри, доста хора са ми препоръчвали от там да заредя, защото колата работи един вид по меко.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от NGneer4eto » 30 Юли 2018, 20:27

Аз от 10 години само нафта наливам от Еко. Старото TDI го продадох преди 4 години и още крета без да са му пипани дюзите. Е46-цата от 3 години и половина е с рециклирани дюзи и 55000 км засега карат. Не съм ги гледал от месеци, но ще ги проверя да видя какво се случва. Последно преди 8-9 месеца най-високата корекция беше -0.6.
Предполагам удрят в количеството, но качеството май го държат добро. За мен това е по-добрия вариант. НАливам само обикновен дизел. Пробвал съм няколко пъти с Авио-то, но не виждам разлика и се отказах. Даже и зимата няма разлика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 265
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Каварна
Пол: Мъж
Кара: E46 330dА '02
Мечтае да кара: 330d G20

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от Stanimir330 » 24 Авг 2022, 14:19

Здравейте, не ми се отваря нова тема, за това реших да вдигна тази от прахоляка.
Това са ми стойностите на дюзите при студена кола.
Колата е 330д автомат 184 коня.
Изображение
Имам едно играене на оборотите и не знам от дюзите или от торка на автомата ще е това играене.
Някой имал ли е такъв проблем ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1020
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: E46 330d, INPA - дюзи?

Мнение от NGneer4eto » 25 Авг 2022, 19:53

Stanimir330 написа:Здравейте, не ми се отваря нова тема, за това реших да вдигна тази от прахоляка.
Това са ми стойностите на дюзите при студена кола.
Колата е 330д автомат 184 коня.
Изображение
Имам едно играене на оборотите и не знам от дюзите или от торка на автомата ще е това играене.
Някой имал ли е такъв проблем ?


Почти сигурно е от дюзите. Мине ли 2 корекцията трябва да се сменят разпръсквачи. Моята Е46 я купих с корекция 3.9 и след рециклажа на 6 дюзи и 5 години каране не мина 0.3.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook