Основен ремонт на е46 М43Б19

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 16 Юли 2018, 20:14

Здравейте колеги,
имам следния проблем с колата ми БМВ е46 318. Диса клапата се счупи, като (не знам как точно) успя да влезне в 1 и 3 цилиндър (надра ги) и оттогава колата няма никаква мощност, гасне на студен двигател, пуши постоянно отзад и мирише силно на бензин. Играе и с оборотите и много се мъчи на ниски обороти, като за да тръгне трябва да се подаде много газ. Сменихме свещите (бяха помляни), дебитомер и почистихме стъпковия мотор. Не помогна, сложихме я на компютър и излезна misfire на 1 и 3 цилиндър. Казаха ми, че сигурно буталата са счупени. Компресия не й е замеряна. Положението е много зле и молбата ми към вас е как да процедирам по-нататък. Да правя ли основен ремонт или да слагам друг ДВГ в коша. Най-важното бихте ли ми препоръчали (ако ме е тук темата кажете) къде точно читаво може да й се направи основен ремонт, защото двигателя със сигурност трябва да се извади. Наистина последните години много се нагледах на "разбирачи" и БМВ сервизи, в които единствено парите взимат а нищо друго. (факт е че съм малък и затоа) Колата и в този си вид е непродаваема и просто нямам много голям избор псвен да я оправя. Гори и много масло, макар че преди няколко месеца бяха сменени всички гарнитури, вкл. и на главата. Благодаря за помощта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от dr.peshev » 17 Юли 2018, 17:51

Търси друг мотор!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от streetracing12 » 17 Юли 2018, 22:31

Друг двигател слагай.Ще ти вземат безумно много пари за труд и знаеш майсторите в България какви са...(повечето).Аз сам крайно разочарован от форумните сервизи.След толкова много хвърлени пари по сервизи уж БМВ сервизи хвалени гледам каквото мога сам да си правя(естественото не много трудни неща).Двигател недей да ремонтираш в България всичко друго г/д да.. но това НЕ.

Купи един слагай го и газ.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 18 Юли 2018, 17:52

Добре, а може ли някой, който има опит в това (може да помогне с намирането на майстор - от София съм, който да извърши тази процедура и въобще да ми обясни как стават нещата със саденето на нов мотор) да драсне едно ЛС. Много ще съм благодарен. Плюс това дали задължително да търся същия двигател или може и 6 редови (наистина ли е такава играчка със смяната от 4 към 6-цилиндров двигател).

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от bar0na » 09 Авг 2018, 21:56

Аз имах същата драма наскоро. Не успях да намеря читав двигател, а моя доверен майстор ми обясни че смяната на двигателя ще ми излезе почти колкото ремонта. За 6 цилиндров е трудно с инсталацията. След ремонта на двигателя вече 7000 км нямам проблеми. Работи като нов и не пипа маслото. Цената беше доста приемлива, като ползвах момента да сменя пластмасовите фланци и някои маркучи, обтегач и плъзгачи на веригата, гарнитури на колектора и други, вече не се губи никакъв антифриз. Мога да те свържа с майстора, като гарантирам, че ще останеш доволен и няма да е на типичните за София цени. Той не е в София, на 100 км е. Ако искаш пиши на лично.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 31 Авг 2018, 12:09

Колата беше закарана при човек от форума, бяха сменени всички свещи, гарнитури на глава, ангренаж и капак клапани, че течеше масло отвсякъде. Беше ревизирана главата, смененеи клапани и кобилици и в момента колата е значително по-добре. Възниква следният проблем - при палене, оборотите се вдигат до 900-1000 оборота, после падат до 500 и ако не й се подаде допълнително газ гасне. Това го прави независимо топла или студена. Стъпковият мотор е почистен. Днеска свалих буксата на дебитомера, запали много добре, но след 10ина секунди отново загасна. Колата гасне само когато я паля, иначе на празен ход в последствие си държи обороти (не мърдат), като много рядко като изключа от предавка падат до 500 но се оправят. Моля за съвет откъде може да е проблема, защото най-рано на 10 ще мога да я закарам на сервиз.
П.С.: Отзад маркуча на картерните газове към колектора е леко изваден и омаслен (от външната страна). Колата при палене мирише изключително много на бензин (неизгорял). Двигателят на празен ход има силни вибрации без да мърдат оборотите (все едно се дави). Гофрето изглежда добре и няма хлабини.
Благодаря за помощта!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от xenolith » 09 Сеп 2018, 19:26

ЦЪК и ЦЪК

Хвърли по един поглед на темите горе.
Върти ми се из главата, че някой беше писал за подобни симптоми и се оказа стъпково моторче, но може и да те подвеждам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от sobiss » 10 Сеп 2018, 0:20

Диагностика, правена ли е?
Тва пропадане на оборотите в движение при изключване от скорост, при мен се получаваше от датчик разпределителен вал. Но то така или иначе си излизаше като грешка. Гасненето при първо палене също имах, и беше от дебитомера. Пак си излизаше като грешка. И двата датчика за заменени с нови. Дебитомер Bosch, а датчика беше оригинален от БМВ. След това не съм имал повече проблеми.

Щом ти е омаслен маркуча на картерната вентилация, е желателно да се смени маркуч и клапан в комплект.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 10 Сеп 2018, 16:40

Днес свалих буксата откъм дебитомера, преди по погрешка бях изключил температурния датчик за входящия въздух. След като го откачих колата заработи, не изгасна, оборотите не паднаха до 500, единствено се движеше между 800-900 об/мин. Предполагам или дебитомера е за смяна или смуче отнякъде въздух, но при махнат маф компютъра не отчита постъпващият въздух и работи с някакви запаметени стойности. Дали е възможно просто ако има отнякъде паразитен въздух, мафа не го отчита и така бърка смесите (поправете ме ако греша). Ако се окаже че е от дебитомера може ли да мине само с почистване или ще трябва замяна с нов. Въпреки че го откачих колата продължава да мирише силно на бензин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 20.02.2009
Местоположение: София
Кара: E46 (M43B19)

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от xenolith » 11 Сеп 2018, 9:13

Ако е дебитомера - вземай нов. Почистването няма да помогне (даже може и да си е чист в момента). Според мен тествай с друг дебитомер преди да купуваш нов - около 200 лева е.

Щом мирише на бензин, значи не изгаря горивото. Би трябвало да запише грешка(и). Щом си откачил буксата, би трябвало да е записала и грешка за дебитомера. Както каза sobiss - диагностика.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 17 Сеп 2018, 19:51

Смених дебитомера, ресетнах еку-то и въпреки това проблемът остана. Единствено ускорението и едно прекъсване (понякога забиваше и муцуна) в ниските се подобриха. Колата като я запаля на студен двигател тресе и гасне (както преди) и около минута седи на 1100 оборота, като се създава чувството че мотора се дави. Разлика в разхода както преди нямам. Дали е възможно да има проблем в механиката надолу в двг (макар отгоре буталата да изглеждат добре и да няма надрано)? Просто вече се изчерпах откъм потенциални опции за проблема. Колата не пуши, не загрява, няма никакво чукане и маслото си има налягане, демек изключвам варианта за превъртели лагери. В момента в който загрее няма проблем, работи си на 4 цилиндъра, няма игра с оборотите, но вибрациите на празен ход са въпреки всичко твърде неприятни. Благодаря за помощта и за всички колеги, които дадоха идеи за проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 22 Сеп 2018, 15:36

Днес я закарах на диагностика след сменения дебитомер, даваше грешка на маф сензора и на температурата на входящия въздух, след което ги изтрихме и повече не се появиха. Ламба сондата е в норма. Въпреки това колата продължава да тресе на празен ход (без да мърдат оборотите), да гасне на студен старт и да трака като дизел. Някакви идеи от какво може да е? Чудя се има ли смисъл да й се мери компресия..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от ivoaudi » 24 Сеп 2018, 13:47

:kuku: А аз се чудя какво има още да се чудиш??
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Основен ремонт на е46 М43Б19

Мнение от koskon » 24 Сеп 2018, 22:54

Колеги, оказа се дефектирал датчик разпределителен вал. Проблемът е решен, колата пали без проблем. Единствено не знам защо нищо не излезна на диагностиката. Относно компресията - всичко беше наред.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook