Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимк

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от veskot » 12 Юни 2018, 15:49

всеки ГИ и всеки мотор ги проявява под различен начин като "дефект" .
Говоря за БРЦ Plug&Drive с М43 мотор - при сигнал взет от инжекторите - в резките промени при смачкване на газта - мотора понякога се чуди част от секундата. Друг път при освобождаване от скорост (т.е от високи обороти 4000 към празни) мотора претриса и се опитва с стпковия за празен ход да компенсира за 1-2 секунди. Нещата личат в софтуера на БРЦ - която показва некоректни обороти в тези проблемни режими. Подчертавам че става въпрос за дребени недостатъци - които ако си при обикновен газаджия - ще ти ги компенсира по многото методи - да пусни в участъка смесено горене с бензин, да пусне ППХ и ред други тарикътлъци. Аз си монтирах уредбата и за мен си поиграх да разбера. Правил съм го преди 7 години, и като информация едва ли бих ви бил полезен. Съмнявам се дали някой газаджия би му се занимавало да преправя , като може да ти пусне една бърза "автонастройка" и да вземе едни бързи пари и да каже - на газ е перфектна търси проблема в бензиновия тракт...

ето отново ви цитирам нещото което ми е помогнало и не съм го ооткрил аз !
"За препоръчване оборотите на коляновият вал да се вземат от TD сигнала на бензиновият компютър в отношение 1/3, а не от инжекторите, тъй като е установен проблем. При рязко подаване на газ газовият компютър изчисляващ оборотите от инжекционните интервали на бензиновите инжектори отчита мигновено много високи обороти и подава грешни времена към газовите инжектори."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от bioz » 12 Юни 2018, 16:07

veskot написа:всеки ГИ и всеки мотор ги проявява под различен начин като "дефект" .
Говоря за БРЦ Plug&Drive с М43 мотор - при сигнал взет от инжекторите - в резките промени при смачкване на газта - мотора понякога се чуди част от секундата. Друг път при освобождаване от скорост (т.е от високи обороти 4000 към празни) мотора претриса и се опитва с стпковия за празен ход да компенсира за 1-2 секунди. Нещата личат в софтуера на БРЦ - която показва некоректни обороти в тези проблемни режими. Подчертавам че става въпрос за дребени недостатъци - които ако си при обикновен газаджия - ще ти ги компенсира по многото методи - да пусни в участъка смесено горене с бензин, да пусне ППХ и ред други тарикътлъци. Аз си монтирах уредбата и за мен си поиграх да разбера. Правил съм го преди 7 години, и като информация едва ли бих ви бил полезен. Съмнявам се дали някой газаджия би му се занимавало да преправя , като може да ти пусне една бърза "автонастройка" и да вземе едни бързи пари и да каже - на газ е перфектна търси проблема в бензиновия тракт...

ето отново ви цитирам нещото което ми е помогнало и не съм го ооткрил аз !
"За препоръчване оборотите на коляновият вал да се вземат от TD сигнала на бензиновият компютър в отношение 1/3, а не от инжекторите, тъй като е установен проблем. При рязко подаване на газ газовият компютър изчисляващ оборотите от инжекционните интервали на бензиновите инжектори отчита мигновено много високи обороти и подава грешни времена към газовите инжектори."


А това дали важи за ГИ които са със ОДБ2 връзка? Там нали уж чете директно от бензиновия комп.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от veskot » 12 Юни 2018, 17:07

ниския клас ползват ОБД да трият грешки за да не пали чека на колата и да изпада в авариен режим, по новите са да гледа температури, обороти и тримовете (т.е неща които нормално пускаш жици). макар че, съм се нагледал на колеги които са им сложили ГИ висок клас, не са им настроили картата в движение (гледам при теб доста точки си обиколил по картата ) а основно ОБД въз основа на тримовете се опитва да оправя картата. Проблема е бързия трим (short trim) е доста лагав (все пак трябва да има респонс на ламбдата) и колата пусната по този начин не работеше правилно... От моите експерименти с М43 - оказа доста непретенциозен към сместа - и колата си работи (бензиновото ЕКУ обира адаптацията и дори сутрин няма проблем с бензиновата смес). За мен ОБД е обосновано при коли след 2010 и определени марки /модели където леко да мръдне сместа ЕКУ-то изпада в авариен.
Според мен оборотите ако ги чете по OBD2 ще са коректни, няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от traqn_savov » 12 Юни 2018, 18:21

Колеги потвърдено, на моята ОБД букса в купето, отдолу при краката, пин 9 е обороти.. коефицент на делителя 1/3 :yes:

Вече е закачено и всичко си работи :smoke:
_______________________________________

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от bioz » 15 Юни 2018, 13:35

Колеги един въпрос, че трябва да оправям поредната издънка на газаджията. Мога да ли да извадя маркуча който вкарва охладителна течност в изпарителя без оплескам всичко с антифриз. Налага се да сменя тройника и скобите, че има течове година след монтажа?

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от traqn_savov » 15 Юни 2018, 19:00

Аз не можах оплисках всичко, после обезвъздушавах системата :(
_______________________________________

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от veskot » 16 Юни 2018, 22:39

Ако не си разхвърлил тройниците , давам идея която може и да ползвате - Т който да са 19/12/19 за да разтовари изпарителя от високите градуси. При мен мотора е на 105градуса, на изпратителя (свързан с 19мм Т към парното) бяха 92-95 зимата и колкото и да я сръчквам ги държеше, която е много добре. Но не е добре за платната в изпарителя . Хвърляше ге на 30-35000 км (просто се разлагаха от високата температура). За да намяля малко температурата (сложих 19/12/19 Т) и спадна на 75-80. Установил съм го опитно с моя М43, при вас на М52 може и да няма нужда от тези "тунинги".
Относно скобите - ползвай нещо добро - слагал съм на Wuerth сменям ги профилактично на 3-4 години. Китайските по хипермаркетите повреждаха маркучите или изтърваха.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от bioz » 17 Юни 2018, 13:21

Искаш да кажеш, че към изпарителя въври маркуч 12мм вместо 19мм и темп е паднала. Моя газаджия е сложил някви пластмасови китайски троиници и като нищо ще остана на пътя заради тях. Мисля да купя алуминиеви.

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от veskot » 17 Юни 2018, 19:16

Да http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%83%D1%87-19-12-19-%D0%BC%D0%BC-%D0%B0%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B9

Както и на изпарителя се сменят колената с такива (при мен в BRC ги има като вариант 12мм)

да температурата пада, заради по малкия дебит. Ти ако го вържеш на погрева на дросела зимата може и да неможе да караш нормално, понеже ще ти изтива изпарителя лесно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от bioz » 18 Юни 2018, 8:32

veskot написа:Да http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%83%D1%87-19-12-19-%D0%BC%D0%BC-%D0%B0%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B9

Както и на изпарителя се сменят колената с такива (при мен в BRC ги има като вариант 12мм)

да температурата пада, заради по малкия дебит. Ти ако го вържеш на погрева на дросела зимата може и да неможе да караш нормално, понеже ще ти изтива изпарителя лесно


Мерси за инфото.

Моята е м54 работи на 97 градуса, мисля че ще ок.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 6.11.2017
Местоположение: плд
Пол: Мъж
Кара: 330ци

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от ancho0o » 11 Фев 2019, 18:42

Здравейте колеги :wave:
Наскоро си закупих е46 330ци с газова на марка *Prins*, проблема ми е следния:
Като натисна прдела на гаста по стабилно и веднага ми превключва на бензин, а на няколко пъти и ми гасне колата като успокоя оборотите, а и е автомат и тр да спря напълно за да я запаля отново коетое е доста опасно... :confused:
Днес бях на газаджия смених филтрите на Бош са и едния е с датчик цената беше 90лв. Каза ми да си напрая пробно кръгче, но за съжаление пак ми прехвърли, а на следващото настъпване пак загасна.
После се качиха двамата майстори, закачиха я на лаптопа и тръгнаха за пробно кръгче.
Върнаха се след около 10 мин. и ми казаха, че имат съмнение в някъкъв *Ускорител* който се намира някаде на самата ботилка и впръсква повече газ нататък в системата. Това било евтиното решение на проблема ми, ако не е от това ще се гледал изпарителя, но до тогава тр да израсходя ботилката, че е пълна.
Ще ви държъ в течение :yes: :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.02.2019
Пол: Мъж

Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с

Мнение от MOTOMAN » 23 Мар 2019, 14:21

ancho0o написа:Здравейте колеги :wave:
Наскоро си закупих е46 330ци с газова на марка *Prins*, проблема ми е следния:
Като натисна прдела на гаста по стабилно и веднага ми превключва на бензин, а на няколко пъти и ми гасне колата като успокоя оборотите, а и е автомат и тр да спря напълно за да я запаля отново коетое е доста опасно... :confused:
Днес бях на газаджия смених филтрите на Бош са и едния е с датчик цената беше 90лв. Каза ми да си напрая пробно кръгче, но за съжаление пак ми прехвърли, а на следващото настъпване пак загасна.
После се качиха двамата майстори, закачиха я на лаптопа и тръгнаха за пробно кръгче.
Върнаха се след около 10 мин. и ми казаха, че имат съмнение в някъкъв *Ускорител* който се намира някаде на самата ботилка и впръсква повече газ нататък в системата. Това било евтиното решение на проблема ми, ако не е от това ще се гледал изпарителя, но до тогава тр да израсходя ботилката, че е пълна.
Ще ви държъ в течение :yes: :bowdown:

Здрасти, имам същият проблем...решение някакво има ли...

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook