Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимк
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимк
Баварката, беше за продаване при първоначалният замисъл, няма ше да я карам много, но всички разходи по докарване регистрация, малко стягане масла филтри ремъци. И цената скочи много, и я направи непродаваема...
Взех решение да си я карам няколко години..
Но трябва да се мине на газ, защото 50 лева са четвърт резервоар а пък ГАЗ-та е екологично гориво, брадърс разправя в момента в Германия се строят газостанции, така че и на тъпият немец ще му дойде акъла в главата, някой ден.. че може да кара евтино и екологично..
Първо, трябваше да намеря инцекцион, колебанията ми беше между нов и втора ръка..
Новият започва от цена за 6 цилн. 900 лева, та до 3000 лева, (не мерси) не е опция, за бедни хорица, с дърти коли кат мене..
Ясно е, втора употреба, със всичките последвали ебавки които неминуемо следват с такива системи..
Търсих компютър който може да чете две ламбди сонди, понеже БМВ-то е с две банки 123 цилиндър, ги третира като отделен двигател и 456 цилиндър като отделен двигател, с отделни ламбди сонди и с отделни катализатори и тнт..
Тоест 123 се управлява независимо от 456 цилиндър..
На това условия отговори едно фобусче1 хардуерна версия HW5.2 софтуерна версия SW0.8 ..
И го уговорихме с човека, пълен комплект за добри парички, 300 лева целият газов инжекцион + нов Изпаритек Артикер..
Кашон-че с части.
Дойдоха частите в кашон-че, и тук първият проблем..
Бутилката е ползвана, и не дават да се праща и са я върнали обратното, карай за сега почвам монтажа без бутилка, имам достатъчно части....
1-Рви Етап от монтажа..
Да разположа газовите щуцери в колектора..
По принцип, може и на място да се дупчи, обаче исках да подменя всички гумички и вакумчета по колектора, понеже на бензин не е чувствителен толкова много "паразитният" въздух, но на ГАЗ ще има проблем с настройването на системата, и няма да се настрои и да работи както трябва..
Свалях колекторите..
Имаше бая скъсани и разпаднати гумени маркучи, и едно липсващо капаче "тапичка" на колектора всичко подменено..
Местата на газовите щуцери, преди да се махне колектора, трябва да се бележат, иначе можеш да дупнеш някъде където после някой детайл засенчва щуцера, и самите щуцери трябва да са позиционирани правилно и в едно направление...
Така че не е проста работа, и нямаш много опита за грешки, иначе ще ги надупчиш като сирене..
Самите газови щуцери, исках да ги позиционирам, долу горе пред бензиновите, да пръскат в това направление, но без да "засенчват" бензиновите, понеже ще кондензира върху тях бензин и ще протича пак на капки...
Използвах Дълги газови щуцери, понеже трябва да "влязат" на вътре в-У смукателният колектор "отвор" понеже разреждането на тези двигатели е ниско долу..
Така, колектора вече е готов, и сглобен на място.. Иде ред на кабелажа..... (оАК-кабеляването на инжекциона и автомобила)
Дано да ви е интересна темата и полезна, ако има някой други луди...
Следва продължение.......
Взех решение да си я карам няколко години..
Но трябва да се мине на газ, защото 50 лева са четвърт резервоар а пък ГАЗ-та е екологично гориво, брадърс разправя в момента в Германия се строят газостанции, така че и на тъпият немец ще му дойде акъла в главата, някой ден.. че може да кара евтино и екологично..
Първо, трябваше да намеря инцекцион, колебанията ми беше между нов и втора ръка..
Новият започва от цена за 6 цилн. 900 лева, та до 3000 лева, (не мерси) не е опция, за бедни хорица, с дърти коли кат мене..
Ясно е, втора употреба, със всичките последвали ебавки които неминуемо следват с такива системи..
Търсих компютър който може да чете две ламбди сонди, понеже БМВ-то е с две банки 123 цилиндър, ги третира като отделен двигател и 456 цилиндър като отделен двигател, с отделни ламбди сонди и с отделни катализатори и тнт..
Тоест 123 се управлява независимо от 456 цилиндър..
На това условия отговори едно фобусче1 хардуерна версия HW5.2 софтуерна версия SW0.8 ..
И го уговорихме с човека, пълен комплект за добри парички, 300 лева целият газов инжекцион + нов Изпаритек Артикер..
Кашон-че с части.
Дойдоха частите в кашон-че, и тук първият проблем..
Бутилката е ползвана, и не дават да се праща и са я върнали обратното, карай за сега почвам монтажа без бутилка, имам достатъчно части....
1-Рви Етап от монтажа..
Да разположа газовите щуцери в колектора..
По принцип, може и на място да се дупчи, обаче исках да подменя всички гумички и вакумчета по колектора, понеже на бензин не е чувствителен толкова много "паразитният" въздух, но на ГАЗ ще има проблем с настройването на системата, и няма да се настрои и да работи както трябва..
Свалях колекторите..
Имаше бая скъсани и разпаднати гумени маркучи, и едно липсващо капаче "тапичка" на колектора всичко подменено..
Местата на газовите щуцери, преди да се махне колектора, трябва да се бележат, иначе можеш да дупнеш някъде където после някой детайл засенчва щуцера, и самите щуцери трябва да са позиционирани правилно и в едно направление...
Така че не е проста работа, и нямаш много опита за грешки, иначе ще ги надупчиш като сирене..
Самите газови щуцери, исках да ги позиционирам, долу горе пред бензиновите, да пръскат в това направление, но без да "засенчват" бензиновите, понеже ще кондензира върху тях бензин и ще протича пак на капки...
Използвах Дълги газови щуцери, понеже трябва да "влязат" на вътре в-У смукателният колектор "отвор" понеже разреждането на тези двигатели е ниско долу..
Така, колектора вече е готов, и сглобен на място.. Иде ред на кабелажа..... (оАК-кабеляването на инжекциона и автомобила)
Дано да ви е интересна темата и полезна, ако има някой други луди...
Следва продължение.......
Последна промяна traqn_savov на 05 Юни 2018, 16:33, променена общо 1 път
_______________________________________
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Фаза 2 Окабеляване..
Окабеляването на инсталацията на газовият компютър, и съвместно свързване с бензиновият компютър..
Газовите горива и дюзи, са с различни параметри от бензиновите, за да се сформира някаква смес, трябва газовият компютър да се свърже с бензиновият.
другото което е , че освен че емолира и прекъсва бензиновите инжектори, също така и чете някой важни параметри, като обороти примерно..
някой от по новите газови компютри чрез ОБД чете директно от бензиновият комп, има предимства да е по ОБД, някой път ще ги обясня какви са
Най трудното е да се намери място за монтаж, особено в тая теснотия..
Най добре е да не е изложен на постоянно мокрене и на висока температура. за това го сложих под капака на оригиналният комп, хем са на близич-ко един друг и ще си "говорят" с по къси кабели...
Направих малка инсталация с букси, излизаща от оригиналното табло, така че компютъра да се включи плъг анд плей, без да се връзва и да се запоява, само се включва....
Също така направих една хардуерна "тапа" това е една букса, която връща инсталацията все едно е нямала газово, за сейфти ризънс ако компютър асе изпизди някъде...
Сблъсках се с другият поблеем на втората употреба, някой кабели бяха напаснати по другата инсталация, и за тази идваха къси, и се наложи да се удължават
Пуснах и копчето за превключване газ-бензин което трябва да е в купето, за целта трябваше да поразглобя...
Тук има три особености за копчето, първо да не загрозява мястото, въпреки че е 20 годишен дрънгел, да не е срещу очите, понеже когато вечер ввети ПЪЛНО г"Ъ"АЗ, направо ти вади очите, и кабела който минава до копчето, да не се оплита по кормилният прът и педалите..
Сглобих всичко, пуснах захранването, почна да свети и да мига...
И реших че е време да го свържа с програмата, за целта ми трябваше кабел, опитах се да купя оригинален от Фобус, само че там не стана работата, Сории ФоБУС, Не съм доволен от сайта ви!! купих правен от един човек.. Няма да правим реклами...
Но долу горе като разгледах схемата, това си е обикновен ЮСБ РС232 конвектор, обаче Л линията е двупосочен Дуплекс, и има добълнителен донгъл, нещо от рода на това. не знам дали съм я пречертал схемата или разбрал точно, нямам време сега да се занимавам с това..
С глобих всичко по обратният ред, почистих клапата дроселовата, моторччето за празният ход, после влязох с БМВ скенера в компютъра на колата, за да зануля всички адаптации, понеже до сега е карано с мръсна клапа и колектор който пропуска, после покарах малко за да се адаптира бензиновият комп на колата по новите въздуси и и смеси и прочии неща...
После влязох да проверя адаптациите, на ламди сондите са 0.2 процента 2 процента на клапата -9 на моторчето за празен ход. (малко въздух минава от някъде, сервото предполагам) при норми заводски отклонения на завода +- 20% ламбди, +-200%(стъпки не процента!!) моторче и +-15% клапа, може да се каже че отклоненията са в норма, грешки също нямаше на бензин
Следва, наместването на изпарителя......
Трета фаза, от героичната епопея, по газифицираното на този 170 коньов Дзвер, е поставянето на редуктор-изпарителя Р.И. нейде в-у тесното пространство из колата..
Р.И. Не само трябва да го закрепиш здраво, но и трябва да го навържеш няколко работи:
Тръбите за водата "подгрева", входящата тръба за течен ЛПГ изходящата тръба за изпарената ГАЗ, инсталацията на газовият клапан и на датчика за температурата..
На тези БМВ та, инженера не е мислил за газ, така че единственото място където е по голямо и където успях с 400 зора да го монтирам, с една ръка, другата саката беше, е мястото където на дизеловото стои интеркулера, долу в под калника под въздушният филтър....
Тук направих две грешки, първо не тествах изпарителя дали работи, все пак е нов, и той естествено не работи добре, вдига налягане, и използвах много евтини маркучи фагумит, които са пълни боклуци, и при последвалата скорошна смяна, ще трябват пак води да се пускат, псувни и обелени пръсти, обезвъздушаване и разглобяване и прочии подобни простотии.. два дена губене на време..
Водните маркучи трябва да се вземе от първият кръг водата, и не трябва да са прекалено дълги, понеже ще почнат проблеми с охлаждането..
Четвърта фаза, рейката газовата и дюзите:
Рейката беше много зле, вътре клапанчетата бяха блокирали и залепнали, нямаше износени гумички обаче, само калибрирах и почистих, и дюзите замъркаха като котенце, сгушило се в мама за да суче Кюююют
Ето снимчи-Ци и видео от калибрацията..
https://www.youtube.com/watch?v=93gnmiaW7dQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ms2fg2aFlHU
Самата газова система, е с две рейки тройки, с двоен филтър, и с по дълги маркучи нарочно, за да акумулират повече изпарена газ, да да може резките промени да ги черпи от там..
Окабеляването на инсталацията на газовият компютър, и съвместно свързване с бензиновият компютър..
Газовите горива и дюзи, са с различни параметри от бензиновите, за да се сформира някаква смес, трябва газовият компютър да се свърже с бензиновият.
другото което е , че освен че емолира и прекъсва бензиновите инжектори, също така и чете някой важни параметри, като обороти примерно..
някой от по новите газови компютри чрез ОБД чете директно от бензиновият комп, има предимства да е по ОБД, някой път ще ги обясня какви са
Най трудното е да се намери място за монтаж, особено в тая теснотия..
Най добре е да не е изложен на постоянно мокрене и на висока температура. за това го сложих под капака на оригиналният комп, хем са на близич-ко един друг и ще си "говорят" с по къси кабели...
Направих малка инсталация с букси, излизаща от оригиналното табло, така че компютъра да се включи плъг анд плей, без да се връзва и да се запоява, само се включва....
Също така направих една хардуерна "тапа" това е една букса, която връща инсталацията все едно е нямала газово, за сейфти ризънс ако компютър асе изпизди някъде...
Сблъсках се с другият поблеем на втората употреба, някой кабели бяха напаснати по другата инсталация, и за тази идваха къси, и се наложи да се удължават
Пуснах и копчето за превключване газ-бензин което трябва да е в купето, за целта трябваше да поразглобя...
Тук има три особености за копчето, първо да не загрозява мястото, въпреки че е 20 годишен дрънгел, да не е срещу очите, понеже когато вечер ввети ПЪЛНО г"Ъ"АЗ, направо ти вади очите, и кабела който минава до копчето, да не се оплита по кормилният прът и педалите..
Сглобих всичко, пуснах захранването, почна да свети и да мига...
И реших че е време да го свържа с програмата, за целта ми трябваше кабел, опитах се да купя оригинален от Фобус, само че там не стана работата, Сории ФоБУС, Не съм доволен от сайта ви!! купих правен от един човек.. Няма да правим реклами...
Но долу горе като разгледах схемата, това си е обикновен ЮСБ РС232 конвектор, обаче Л линията е двупосочен Дуплекс, и има добълнителен донгъл, нещо от рода на това. не знам дали съм я пречертал схемата или разбрал точно, нямам време сега да се занимавам с това..
С глобих всичко по обратният ред, почистих клапата дроселовата, моторччето за празният ход, после влязох с БМВ скенера в компютъра на колата, за да зануля всички адаптации, понеже до сега е карано с мръсна клапа и колектор който пропуска, после покарах малко за да се адаптира бензиновият комп на колата по новите въздуси и и смеси и прочии неща...
После влязох да проверя адаптациите, на ламди сондите са 0.2 процента 2 процента на клапата -9 на моторчето за празен ход. (малко въздух минава от някъде, сервото предполагам) при норми заводски отклонения на завода +- 20% ламбди, +-200%(стъпки не процента!!) моторче и +-15% клапа, може да се каже че отклоненията са в норма, грешки също нямаше на бензин
Следва, наместването на изпарителя......
Трета фаза, от героичната епопея, по газифицираното на този 170 коньов Дзвер, е поставянето на редуктор-изпарителя Р.И. нейде в-у тесното пространство из колата..
Р.И. Не само трябва да го закрепиш здраво, но и трябва да го навържеш няколко работи:
Тръбите за водата "подгрева", входящата тръба за течен ЛПГ изходящата тръба за изпарената ГАЗ, инсталацията на газовият клапан и на датчика за температурата..
На тези БМВ та, инженера не е мислил за газ, така че единственото място където е по голямо и където успях с 400 зора да го монтирам, с една ръка, другата саката беше, е мястото където на дизеловото стои интеркулера, долу в под калника под въздушният филтър....
Тук направих две грешки, първо не тествах изпарителя дали работи, все пак е нов, и той естествено не работи добре, вдига налягане, и използвах много евтини маркучи фагумит, които са пълни боклуци, и при последвалата скорошна смяна, ще трябват пак води да се пускат, псувни и обелени пръсти, обезвъздушаване и разглобяване и прочии подобни простотии.. два дена губене на време..
Водните маркучи трябва да се вземе от първият кръг водата, и не трябва да са прекалено дълги, понеже ще почнат проблеми с охлаждането..
Четвърта фаза, рейката газовата и дюзите:
Рейката беше много зле, вътре клапанчетата бяха блокирали и залепнали, нямаше износени гумички обаче, само калибрирах и почистих, и дюзите замъркаха като котенце, сгушило се в мама за да суче Кюююют
Ето снимчи-Ци и видео от калибрацията..
https://www.youtube.com/watch?v=93gnmiaW7dQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ms2fg2aFlHU
Самата газова система, е с две рейки тройки, с двоен филтър, и с по дълги маркучи нарочно, за да акумулират повече изпарена газ, да да може резките промени да ги черпи от там..
_______________________________________
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Пета фаза, монтажа на бутилката, пълначката и захранващата изпарителя тръбичка..
Бутилката, не е много голяма философия, само трябва да измислиш какъв тип да е, пура или тороидална, и колко ГАЗ искаш да събира...
Аз исках голяма 40 л и да не ми закрива падащите седалки, то на това БМВ това му е половината екстра че му падат задните седалки
Не исках да се лишавам от тази глезотия.
За това реших, тороид да е, на мястото на резервната гума..
За целта трябваше да разчистя багажника, и каво да видя, шиш стърчи и пречи
Шацкам го с ъглошлайфа
Бутилката сега пасва все едно там си е била..
Завъртам е така че по баир на горе, течното гориво вътре да се излива към сондата, това е така понеже най добро снабдяване трябва когато колата изпреварва по нагорните с пълна газ, на долу и на равно не трябва чак толкова ГАЗ..
Една тъпа рисувана схема за да си го представите..
Явно действа добре схемата, при 10 литра на 40 литрова бутилка, никакъв проблем с ускоренията
Сега е време за пълначката:
Естествено може да е по скрита зареждачката, обаче аз губя постоянно тези дето се завиват на скритите, така че решавам да си ползвам конвенционална, грозна, и да си личи от 30 километра че измикяра си е купил БМВ и си сложил газово да го ебам!!
Тука трудността е, да уцелиш точно където трябва, така че място за втора дупка по купето няма..
За това разглобих корите и се прицелех отвътре на вън с центриращо свредло, после вече като имам центъра със зъмбата..
Едно основно правило, никога и при абсолютно никакви обстоятелства не дупчете от вън, без да сте сигурни къде ще се покаже вътре..
Там отдясно ми е акумулатора и половината инсталация на автомобила ще е много глупаво да им удариш една зъмба
После трябваше да се завие пълначката и да се свържи..
Заедно с вентилационната тръба, която е задължителна!!!! и служи ако, снадките на зареждащата тръба изпуснат, да отведе газта вън от купето, през ето този отвор...
Дойде ред и на централната тръба.
Най добрият вариант е да мине където минават бензиновите маркучи..
БМВ-то има много сложно задно окачване, и трябва да мине покрай него, за да стигне до бутилката, без да закача нищо, което е доста трудно, един час поставяне но го направих най накрая..
И тук се натъкнах на един проблем, бутилката излизат надолу, и маркучите ми стърчат към пътя, което не е хубаво, на някой клон тел мога да ги закача.. Ще мисля някаква ламарина или шина дебела за защита!!!!
Шеста фаза, настройка и проба..
Влязох със софтуера в компютъра ФОБУС1, да изтрия всички бивали параметри за бензиновите времена, защото са за друга кола, а не за моята..
Кабел за връзка..
После покарах малко на бензин, за да вземе моите времена, на моят компютър....
После синхронизирах на газ работата, и покарах на ГАЗ, да покрие картите, най накрая направих крайна корекция..
Покарах 50 километра на ГАЗ и закачих бензиновият комп, и ооу чудо няма грешки в смеси и прочие
https://www.youtube.com/watch?v=LtXpKiHWXzs
https://www.youtube.com/watch?v=3P1YNJIiHlE
Сега остава само да го узаконя и да регистрирам като второ гориво в талона....
И може да ми се отвори работа до София мога да му направя един тест 1000 километра на иНжикционна
Бутилката, не е много голяма философия, само трябва да измислиш какъв тип да е, пура или тороидална, и колко ГАЗ искаш да събира...
Аз исках голяма 40 л и да не ми закрива падащите седалки, то на това БМВ това му е половината екстра че му падат задните седалки
Не исках да се лишавам от тази глезотия.
За това реших, тороид да е, на мястото на резервната гума..
За целта трябваше да разчистя багажника, и каво да видя, шиш стърчи и пречи
Шацкам го с ъглошлайфа
Бутилката сега пасва все едно там си е била..
Завъртам е така че по баир на горе, течното гориво вътре да се излива към сондата, това е така понеже най добро снабдяване трябва когато колата изпреварва по нагорните с пълна газ, на долу и на равно не трябва чак толкова ГАЗ..
Една тъпа рисувана схема за да си го представите..
Явно действа добре схемата, при 10 литра на 40 литрова бутилка, никакъв проблем с ускоренията
Сега е време за пълначката:
Естествено може да е по скрита зареждачката, обаче аз губя постоянно тези дето се завиват на скритите, така че решавам да си ползвам конвенционална, грозна, и да си личи от 30 километра че измикяра си е купил БМВ и си сложил газово да го ебам!!
Тука трудността е, да уцелиш точно където трябва, така че място за втора дупка по купето няма..
За това разглобих корите и се прицелех отвътре на вън с центриращо свредло, после вече като имам центъра със зъмбата..
Едно основно правило, никога и при абсолютно никакви обстоятелства не дупчете от вън, без да сте сигурни къде ще се покаже вътре..
Там отдясно ми е акумулатора и половината инсталация на автомобила ще е много глупаво да им удариш една зъмба
После трябваше да се завие пълначката и да се свържи..
Заедно с вентилационната тръба, която е задължителна!!!! и служи ако, снадките на зареждащата тръба изпуснат, да отведе газта вън от купето, през ето този отвор...
Дойде ред и на централната тръба.
Най добрият вариант е да мине където минават бензиновите маркучи..
БМВ-то има много сложно задно окачване, и трябва да мине покрай него, за да стигне до бутилката, без да закача нищо, което е доста трудно, един час поставяне но го направих най накрая..
И тук се натъкнах на един проблем, бутилката излизат надолу, и маркучите ми стърчат към пътя, което не е хубаво, на някой клон тел мога да ги закача.. Ще мисля някаква ламарина или шина дебела за защита!!!!
Шеста фаза, настройка и проба..
Влязох със софтуера в компютъра ФОБУС1, да изтрия всички бивали параметри за бензиновите времена, защото са за друга кола, а не за моята..
Кабел за връзка..
После покарах малко на бензин, за да вземе моите времена, на моят компютър....
После синхронизирах на газ работата, и покарах на ГАЗ, да покрие картите, най накрая направих крайна корекция..
Покарах 50 километра на ГАЗ и закачих бензиновият комп, и ооу чудо няма грешки в смеси и прочие
https://www.youtube.com/watch?v=LtXpKiHWXzs
https://www.youtube.com/watch?v=3P1YNJIiHlE
Сега остава само да го узаконя и да регистрирам като второ гориво в талона....
И може да ми се отвори работа до София мога да му направя един тест 1000 километра на иНжикционна
_______________________________________
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Много добро четиво Колега. Поздравявам
За да не ДОоткрваш като мен топлата вода, наш колега радиолюбител в написал добро съченение на темата M52 + газ. На мен ми помогна последното му изречение - относно взимането на сигнал за оборотите , понеже взмах от инжекторте и както казва той си има проблеми тогава ;-)
http://www.lz4gv.com/Cars/Fobos/Car_Fobos.html
За да не ДОоткрваш като мен топлата вода, наш колега радиолюбител в написал добро съченение на темата M52 + газ. На мен ми помогна последното му изречение - относно взимането на сигнал за оборотите , понеже взмах от инжекторте и както казва той си има проблеми тогава ;-)
http://www.lz4gv.com/Cars/Fobos/Car_Fobos.html
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
бобините на моето имат вграден комутатор който е в ЕКУ то и размаха на изхода е 400 волта, а фобуса пише в ръководството че е до 70 волта..
За сега е от инжекторите, и работи но е необходимо една настройчи-ца да се махне, иначе ще прехвърля всеки път при ППХ
За сега е от инжекторите, и работи но е необходимо една настройчи-ца да се махне, иначе ще прехвърля всеки път при ППХ
_______________________________________
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
По спомен пиша , понеже отдава монтирах моята като теб... Сигнала се взима "културно" от линията TD (tacho) която отива към 20пиновия куплунг за диагностика. Сигнала е в отношение 1:2 или 1:3 ако не се лъжа - ниво 12V. В аутодатата я има като линия.
И на мен в началото ми се струваше че е О.К но след по дълго каране от няколко седмици видях че има режими за които си трябва оборотите от независима линия - а не инжектор - коойто се гаси при определени режими. Давам ти пример - след форсиране и отпускане на газта. При мен ecu-to е на БРЦ и сменях доста фирмуери, но докато не пуснах сигнал за оборотите от линия TD си правеш проблемчета леки...
И на мен в началото ми се струваше че е О.К но след по дълго каране от няколко седмици видях че има режими за които си трябва оборотите от независима линия - а не инжектор - коойто се гаси при определени режими. Давам ти пример - след форсиране и отпускане на газта. При мен ecu-to е на БРЦ и сменях доста фирмуери, но докато не пуснах сигнал за оборотите от линия TD си правеш проблемчета леки...
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Допълнение за кабела, горната схема не е вярна!!!
Кабела представлява две неща в отделни кутии.
Конвертер от ЮСБ НА ТТЛ(USB TO TTL) UART RS232 и сформировател на нива (неинвентиращ).
Някой от по извесните чипове за тази цел са:
PROLIFIC PL2303 USB to UART RS232 Serial
http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41
F.T.D.I. FT232RQ
http://www.ftdichip.com/Products/Cables/USBRS232.htm
SIlicon Labs CP2102
https://www.silabs.com/products/interface/usb-bridges/classic-usb-bridges/device.cp2102
Което по същество е преход между ЮСБ протокол към ТТЛ нива Rx Tx обаче линията за данни,
по която се закача инжекциона е една, тоест това е полу-дуплекс, с доминантно състояние, логическа нула,
резистивно състояние, логическа единица, която се получава през изтеглящ резистор..
За да работи, има допълнително устройство, тригер на ШМИТ изпълнен в транзисторно изпълнение,
Като неинвентиращ усилвател, тоест фазата на изхода, съвпада с фазата на входа на сигнала..
Работните нива ги измерих са 12 волта...
ВНИМАНИЕ!!
не знам, дали всички компютри са на дванадесет волта!!!, има и на 5в има, и на 3.3в логически нива,
така че трябва да се внимава, иначе повредата е гарантирана!!!!
Кабела представлява две неща в отделни кутии.
Конвертер от ЮСБ НА ТТЛ(USB TO TTL) UART RS232 и сформировател на нива (неинвентиращ).
Някой от по извесните чипове за тази цел са:
PROLIFIC PL2303 USB to UART RS232 Serial
http://www.prolific.com.tw/US/ShowProduct.aspx?p_id=225&pcid=41
F.T.D.I. FT232RQ
http://www.ftdichip.com/Products/Cables/USBRS232.htm
SIlicon Labs CP2102
https://www.silabs.com/products/interface/usb-bridges/classic-usb-bridges/device.cp2102
Което по същество е преход между ЮСБ протокол към ТТЛ нива Rx Tx обаче линията за данни,
по която се закача инжекциона е една, тоест това е полу-дуплекс, с доминантно състояние, логическа нула,
резистивно състояние, логическа единица, която се получава през изтеглящ резистор..
За да работи, има допълнително устройство, тригер на ШМИТ изпълнен в транзисторно изпълнение,
Като неинвентиращ усилвател, тоест фазата на изхода, съвпада с фазата на входа на сигнала..
Работните нива ги измерих са 12 волта...
ВНИМАНИЕ!!
не знам, дали всички компютри са на дванадесет волта!!!, има и на 5в има, и на 3.3в логически нива,
така че трябва да се внимава, иначе повредата е гарантирана!!!!
Последна промяна traqn_savov на 07 Юни 2018, 21:34, променена общо 1 път
_______________________________________
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Снимките се губят, отчетенo е като грешка, и направих ПДФ документ по добре редактиран и систематизиран..
ФОТО АЛБУМА https://drive.google.com/drive/folders/1dNVdecZ6yDoCAj7Nn1udKTIG7-ryPI0Q?usp=sharing
ЕДИТ: Ъпдейтнат документ!
Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимки V1.2.pdf
https://drive.google.com/file/d/1sjmJDYQ6rn1Z2x5itRWKaz6yumwsP1fo/view?usp=sharing
Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимки V1.2.pdf
http://dox.bg/files/dw?a=b2a050e878
ФОТО АЛБУМА https://drive.google.com/drive/folders/1dNVdecZ6yDoCAj7Nn1udKTIG7-ryPI0Q?usp=sharing
ЕДИТ: Ъпдейтнат документ!
Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимки V1.2.pdf
https://drive.google.com/file/d/1sjmJDYQ6rn1Z2x5itRWKaz6yumwsP1fo/view?usp=sharing
Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и снимки V1.2.pdf
http://dox.bg/files/dw?a=b2a050e878
_______________________________________
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
veskot написа:По спомен пиша , понеже отдава монтирах моята като теб... Сигнала се взима "културно" от линията TD (tacho) която отива към 20пиновия куплунг за диагностика. Сигнала е в отношение 1:2 или 1:3 ако не се лъжа - ниво 12V. В аутодатата я има като линия.
И на мен в началото ми се струваше че е О.К но след по дълго каране от няколко седмици видях че има режими за които си трябва оборотите от независима линия - а не инжектор - коойто се гаси при определени режими. Давам ти пример - след форсиране и отпускане на газта. При мен ecu-to е на БРЦ и сменях доста фирмуери, но докато не пуснах сигнал за оборотите от линия TD си правеш проблемчета леки...
Колега може ли да обясниш малко по-подробно за този сигнал като за начинаещ. Какви проблеми може да има ако се взима от грешното място и как мога да проверя как го е направил газаджията при мен.
Питам защото аз имам проблем при рязко подаване на газ и не знам вече къде да търся проблема.
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 от букса X60004 - A Engine speed signal output (TD) OBDII socket / или Пин 1 от буксата 20пина
Наготово решение никой няма да може да ти даде - почваш, тестваш и инвестираш собственото си време.
Наготово решение никой няма да може да ти даде - почваш, тестваш и инвестираш собственото си време.
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Моята е 2001 и май няма 20 пинова букса, 170 коня
_______________________________________
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Тази я имаш със сигурност Пин 17 от букса X60004 - стандартната OBD2 в купето, но аз ползвах от 20-пиновата понеже ми е по лесна като кабели
- traqn_savov
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
на кой пин е на ОБД тоveskot написа:стандартната OBD2 в купето
_______________________________________
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
Пин 17 , според аутодатата
закачи един осцилоскоп, за да не гадаеш за всеки случай. Оборотите идват в отношение 1:2 или 1:3 не си спомням спрямо тези на датчика колянов вал
закачи един осцилоскоп, за да не гадаеш за всеки случай. Оборотите идват в отношение 1:2 или 1:3 не си спомням спрямо тези на датчика колянов вал
- g0dkratos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 105
- Регистриран на: 14.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
- Мечтае да кара: BMW M3 CSL
Re: Проект Газово B.M.W. L.P.G. P.J. мнения, впечатления и с
bioz написа:veskot написа:По спомен пиша , понеже отдава монтирах моята като теб... Сигнала се взима "културно" от линията TD (tacho) която отива към 20пиновия куплунг за диагностика. Сигнала е в отношение 1:2 или 1:3 ако не се лъжа - ниво 12V. В аутодатата я има като линия.
И на мен в началото ми се струваше че е О.К но след по дълго каране от няколко седмици видях че има режими за които си трябва оборотите от независима линия - а не инжектор - коойто се гаси при определени режими. Давам ти пример - след форсиране и отпускане на газта. При мен ecu-to е на БРЦ и сменях доста фирмуери, но докато не пуснах сигнал за оборотите от линия TD си правеш проблемчета леки...
Колега може ли да обясниш малко по-подробно за този сигнал като за начинаещ. Какви проблеми може да има ако се взима от грешното място и как мога да проверя как го е направил газаджията при мен.
Питам защото аз имам проблем при рязко подаване на газ и не знам вече къде да търся проблема.
аз също съм любопитен какви са точно проблемите при неправилно взет сигнал? Ако можеш да поясниш какви са ще съм благодарен!
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани