Дисата изпадна в двигателя...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от bar0na » 31 Май 2018, 15:01

Здравейте колеги. Преди седмица ми се случи нещо изключително неприятно - по време на пътуване в чужбина колата ми угасна и двигателя почна да чука. Последваха много неприятности, прецака се почивката, която планирах от зимата и загубих пари колкото е стойността на автомобила от цялото нещо. Сега колата е в България и се оказа, че диса клапата се е счупила и метално парче е паднало в мотора, като е нанесло щети по главата, клапаните, буталата и цилиндрите. :kuku: Двигателят е м43б19. По принцип се носят слухове, че може оста на клапата да изпадне или самата пластмасова клапа, но няма никой който го е виждал да става. При мен се случи. Пластмасата на клапата е здрава, оста също, но металната кука, която отваря и затваря клапата се е счупила точно там, където държи пластмасата. Най-нелепото от цялата история е, че преди година купих чисто нова диса Vaico, защото Bosch oem е 600 лв а Vaico-то около 300, пак е произведено в Германия и бях сигурен че е същата клапа. Точно след 1 година и 25 000 км се случи това. Яд ме е, защото това ми прецака почивката и колата. Двигателя беше изключително запазен. Клапата която купих беше с 2 години гаранция, сега й остава още 1 година... :bang: Не знам дали може да имам претенции за гаранция като не е монтирана в бмв сервиз. След като моя доверен майстор разгледа всичко прати главата за шлайфане и напасване на клапани, каза че ще смени буталата и е сигурен на 99%, че двигателят ще се оправи, тъкмо ще се подменят сегменти, гумички на клапани, ще се почисти картера и ще се прегледа всичко. След ремонта двигателят ще стане почти като нов. Обаче има малка драскотина на 2-ри цилиндър, едва видима, но задира с нокът. Майсторът ми гарантира, че тя няма да е проблем, според вас дали е така? Първо опитах да намеря запазен двигател и да го сменям с моя, но не намерих никой, който да е близо до това което беше моя. Съответно с парите за нов двигател + смяна ще ремонтирам моя доста обстойно, с изключение на тази драскотина в цилиндъра. Както и да е, имало е да става, но моля ви - внимавайте с тези клапи на Vaico! Не знам дали моята е била дефектна и метала в нея е бил по-мек от сирене или всички са такива. Навъртял съм доста км на колата си и съм слагал диса оем, която изкара 70 000 и започна да трака доста, но не се разпадна (тогава струваха по 200-300 лв, сега 600лв са страшно много пари за това парче пластмаса).След ремонта мисля да сложа капачка на мястото на клапата и да покарам така, докато не се издразня (карах така една година, но преди 4000 оборота колата е като чист дизел и в проходи като петрохан трябва да се кара само на втора...). Обаче след това ако слагам тази клапа ще е в БМВ сервиз, където ще имам гаранция. Никога повече Vaico! :ranting: Прикачих снимка на главата, нямам на блока, защото бях твърде ядосан след всичко, за да снимам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от b00st » 31 Май 2018, 15:46

Алтернативните части са страшни боклуци в днешно време. Като гледах за моята, където има даже 2 диси, се предлага само Vaico (алтернативна) и OEM, но съм сигурен, че оригиналната не е Vaico, мисля, че MAHLE я произвеждат за BMW, но не се продава отделно.
Където и да е слагана, никой няма да ти покрие щетата по мотора, оригиналните клапи просто не се чупят като солети, те дават грешки, спират да работят, остават в някакви положения и трябва бая да покараш колата с проблемна ДИСА, да се стигне до разпадане. Жалко за моторчето, че трябва да го правите сега...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от turbonetic » 31 Май 2018, 16:02

Ти си вторият дето се оплаква от дис клапите на вайко :shock: Аз на моето м52ту също му сложих вайко чисто ,нова клапа ,че старата беше пред разпадане дано да се окаже читава! За оригинална ми поискаха 600-700 лв за да ми я доставят от Германия..

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от bar0na » 31 Май 2018, 16:08

На 6 цилиндровите диса клапата е различна, дано да нямаш проблеми. Но моята се разпадна без никакви признаци, след 1 година каране и не бих сложил алтернативна диса никога повече.

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от cww » 31 Май 2018, 16:41

Чудя се понякога на начина на мислене на хора, които в желанието си да спестят някой лев с алтернативни части, накрая пият една студена вода и плащат всичко многократно по-скъпо. Загубените време, нерви, провалени почивки и какво ли още не, няма дори да ги споменавам.
Чета случката на колегата и ми прави впечатление, че това не е единичен случай, а относително редовно явление. Няколко месеца след като взех колата, при смяна на капака на клапаните, я видяхме, че е за боклука. Малко под 600 лв беше оригиналната по спомен тогава и забравих за проблема.
Казанчето за антифриза беше ново, мисля BEHR. Веднага поръчах друго, плюс де що има около него маркучи (имаше 1-2 нови, SWAG), термостати и водна помпа, всичко ОЕМ (всяка от споменатите части в колата работеше без проблем). Докато ги чаках да дойдат, казанчето протече, а единия от маркучите тръгна да се скапва.
И други примери мога да дам, но мисля разбирате идеята. Кой каквото иска да ми говори, алтернативните части нямат шанс да се доближат до качеството и издръжливостта на ОЕМ.
И това, че сега колите са стари, не променя факта, че навремето са стрували един чувал пари и адекватната и навременна поддръжка с ОЕМ части си остава премиум и много бързо достига и подминава първоначалната цена на колата. Аз я задминах за по-малко от година и продължавам смело. :mhihi:
Но пък чувството да караш технически изправна кола и да стигаш безпроблемно там, за където си тръгнал, си струва всички усилия.


Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от b00st » 31 Май 2018, 16:48

cww написа:И това, че сега колите са стари, не променя факта, че навремето са стрували един чувал пари и адекватната и навременна поддръжка с ОЕМ части си остава премиум и много бързо достига и подминава първоначалната цена на колата. Аз я задминах за по-малко от година и продължавам смело. :mhihi:
Но пък чувството да караш технически изправна кола и да стигаш безпроблемно там, за където си тръгнал, си струва всички усилия.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Именно това е истината, тези коли неслучайно струват толкова като нови и неслучайно тази диса е 600лв или оригиналните спирачни дискове са и те сумати пари, защото могат да надживеят 3-4 пъти алтернативните части :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от turbonetic » 31 Май 2018, 17:15

Аз пък се чудя едно ,защо са ги сложили тези диса клапи :kuku: ..Едно време като бяха без диса клапи да не би да,не си вървяха колите!

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от bar0na » 31 Май 2018, 18:16

За да вървят малко повече ги слагат, особено в ниските обороти. Аз отдавна се убедих за оем частите, особено след като казанчето гръмна 5 месеца след монтажа. Сложих оем и над 3 години няма проблеми. Към края на лятото мислех да сложа оем диса, но малко закъснях...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от EH0260BB » 31 Май 2018, 19:47

Аз също съм с М43B9TU и преди година и нещо реших да "взема" нова ОЕМ диса клапа за ок. 430лв. Бях изтърбушил старата, която беше със спукана мембрана.

Имаше осезаем ефект във вървежа на тоя мРътвец, но наскоро Дисата започна да претраква леко на празен ход. Не е нещо фрапиращо, но все пак е оригинална. И да ходя да се разправям - смисъл никакъв. Все пак клапата работи коректно - засега.

Явно качеството на новите оригинални части за старите модели автомобили е по-зле от същите които са монтирани преди 20години, а пък за афтърмаркет да не говорим....

При новите модели - същата работа.
40345

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от ivoaudi » 01 Юни 2018, 0:12

А човека просто питаше ще бъде ли проблем драскотината в цилиндъра.... Хора, даже не прочетохте поста му, в стремежа си да критикувате набързо. Та:
Не! Въпросната драскотина спокойно може да бъде игнорирана и няма да окаже влияние в работата на мотора!
М-у другото аз също бих се подвел и бих "спестил" 300лв за една тъпашка тенекийка дето по принцип струва 2лв..
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от Thebimmerfan » 01 Юни 2018, 4:56

cww написа:Чудя се понякога на начина на мислене на хора, които в желанието си да спестят някой лев с алтернативни части, накрая пият една студена вода и плащат всичко многократно по-скъпо. Загубените време, нерви, провалени почивки и какво ли още не, няма дори да ги споменавам.
Чета случката на колегата и ми прави впечатление, че това не е единичен случай, а относително редовно явление. Няколко месеца след като взех колата, при смяна на капака на клапаните, я видяхме, че е за боклука. Малко под 600 лв беше оригиналната по спомен тогава и забравих за проблема.
Казанчето за антифриза беше ново, мисля BEHR. Веднага поръчах друго, плюс де що има около него маркучи (имаше 1-2 нови, SWAG), термостати и водна помпа, всичко ОЕМ (всяка от споменатите части в колата работеше без проблем). Докато ги чаках да дойдат, казанчето протече, а единия от маркучите тръгна да се скапва.
И други примери мога да дам, но мисля разбирате идеята. Кой каквото иска да ми говори, алтернативните части нямат шанс да се доближат до качеството и издръжливостта на ОЕМ.
И това, че сега колите са стари, не променя факта, че навремето са стрували един чувал пари и адекватната и навременна поддръжка с ОЕМ части си остава премиум и много бързо достига и подминава първоначалната цена на колата. Аз я задминах за по-малко от година и продължавам смело. :mhihi:
Но пък чувството да караш технически изправна кола и да стигаш безпроблемно там, за където си тръгнал, си струва всички усилия.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Колега, диса-клапите са общоизвестен проблем на тези поколения BMW мотори, не искам да ти охлаждам ентусиазма и преклонението пред ''ОЕМ'' частите (в повечето случаи наистина са по-добри, макар че зависи...Има и скъп aftermarket), но немога да ти изброя колко народ познавам чиито мотори се прецакаха именно с оригинални диса-клапи. Дисата е нещо,което трябва да се сменя на едни 60 000км максимум да ти е мирна главата, при тези мотори това си е част от рутинната поддръжка на колата - и пак нямаш гаранция че няма да те изненада някъде, просто калпав и ненадежден дизайн резултат от стремежа да се правят все по-''сложни'' и електронни коли. А добрият стар дросел задвижван с жило си беше ''железна'' работа...
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от b00st » 01 Юни 2018, 8:24

Че е все общ проблем е ясно, но стига глупости, да сменяш диса на 60к....мойта дава грешка на 270 000 км и още работи на теста. Това, че някой хора си мислят, че колите на по 10-15г са им на реални 128 000 км е друг въпрос.

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1245
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от cww » 01 Юни 2018, 9:16

ОК, приемаме, че е така и ДИСА-та по дефолт е ненадеждна и проблемнаа част, залагаме интервал 60000-80000-100000 км и като ги навъртим сменяме. Какъв е проблема, не разбирам? Лично аз карам малко и такъв пробег ми отнема доста години, понякога дори за всичките години, в които притежавам колата не мога да ги навъртя, но в случая от значение е друго и говорим принципно.
Аз не живея с илюзията, че има вечни части, или че като сложиш ОЕМ и край, в идните години повече няма да го сменяш. Но смятам, че дори и с влошено качество спрямо преди, ОЕМ частите си остават такива и шанса да се бъгне нещо е по-малък спрямо съответните алтернативи, това е.
Иначе се извинявам на колегата, автор на темата, ако съм я напълнил с ненужен офтопик.

Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от stony1 » 01 Юни 2018, 13:44

Колко гаранция има тази клапа, която си купил? Как така за една година ще се разпадне? Я се посъветвай с адвокат, но е добре да имаш всички документи от закупуването на клапата до снимката, която си качил във форума.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от Thebimmerfan » 01 Юни 2018, 18:19

b00st написа:Че е все общ проблем е ясно, но стига глупости, да сменяш диса на 60к....мойта дава грешка на 270 000 км и още работи на теста. Това, че някой хора си мислят, че колите на по 10-15г са им на реални 128 000 км е друг въпрос.



То самото естество на темата, в която пишем показва кой говори глупости...
Това че ти си ''уцелил кьоравото'' далеч не означава че диса клапата не е отдавна установен и подробно документиран проблем при BMW моторите от Е46 поколението и че куп BMW двигатели не хапнаха дървото (по-скоро пластмасата) покрай въпросната клапа. Колата си е твоя, поддържай си я както си искаш, но не се изказвай неподготвен защото объркваш и други хора, а последствията в този случай са солени$$$ :banghead: :banghead: :banghead:
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook