Дисата изпадна в двигателя...

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 823
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от turbonetic » 01 Юни 2018, 21:24

Стига бе вие изкарахте ,че всяка година трябва да се сменя диса клапата :mhihi: за мен тази клапа е една голяма глупост от ,която няма никакъв ефект ...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от b00st » 01 Юни 2018, 22:02

Thebimmerfan написа:
b00st написа:Че е все общ проблем е ясно, но стига глупости, да сменяш диса на 60к....мойта дава грешка на 270 000 км и още работи на теста. Това, че някой хора си мислят, че колите на по 10-15г са им на реални 128 000 км е друг въпрос.



То самото естество на темата, в която пишем показва кой говори глупости...
Това че ти си ''уцелил кьоравото'' далеч не означава че диса клапата не е отдавна установен и подробно документиран проблем при BMW моторите от Е46 поколението и че куп BMW двигатели не хапнаха дървото (по-скоро пластмасата) покрай въпросната клапа. Колата си е твоя, поддържай си я както си искаш, но не се изказвай неподготвен защото объркваш и други хора, а последствията в този случай са солени$$$ :banghead: :banghead: :banghead:

Самото естество на темата показва единствено (ако си чел), че слагаме по-евтини части, които се разпадат в мотора за 1 година от оригиналната, която е икарала 15+ години преди нея. Както казваш - всеки сам избира как да си поддържа колата, но незнам що реши, че се изказвам неподготвен :mhihi: Кое е документиран проблем и кое не, няма нищо общо с това как го решаваме, в случая по неправилен начин.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от bar0na » 01 Юни 2018, 22:16

Преди взех диса втора ръка, оем, която беше карана 3 месеца преди да я купя. Изкара има няма 50-60 000. Мисля че е доста малък пробег, но поне не се разпадна. Не съм сигурен че ако сега взема оем няма да се разпадне и тя след 1-2 години. Иначе като документи пазя касовата бележка за дисата и бележка за 100 евро пътна помощ, резервациите за хотелите около 1000 лв. Нямам документи за около 300 евро други разходи и 900 лв за автовоза до БГ. Но не мисля че ми се занимава с дела и не вярвам да дадат резултат. Поне такъв е моя опит с тези неща. Главно исках да споделя случката и да ви предупредя за дисите на Vaico. Също и исках мнение за драскотините по цилиндъра, което получих.
Последна промяна bar0na на 01 Юни 2018, 22:37, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от ivoaudi » 01 Юни 2018, 22:21

Явно за Thebimmerfan 60х км са нещо необятно. И така подготвено се изказа, че чак прекали. Сега като се замисля, ако имах м43 щеше да ми се налага да си сменям дисата два пъти годишно, наесен и напролет по веднъж. То така като чета половината форум скоро ще трябва да си ходим с половин двигател в багажника, както и си бяхме през комунизма, де. Щото то ресурса на повечето чаркала по твърдения е 50-60х км.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 30.01.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328ci и Alfa Romeo 155

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от iradev » 16 Юни 2018, 19:05

Гледам сте се зачепкали за издръжливостта на Диса клапите. Ще да пример с тази за m52/54, която поначало е лошо проектирана. Така че OEM или не е все тая и затова има ремотни комплекти за да не ти изпадне клапата в двигателя. Като се замислите много компоненти по колата са произведени не от BMW, а от фирми за авточасти или се ребрандират. Пример е перката за радиатора. Оригиналната е на Bosch и отново лошо проектирана с капсуловано управление на вентилатора. Смених е с Hella и като качество няма да отстъпва на ОЕМ, а най-вероятно са произведени в едни завод в Китай.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 9.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E46 318 CI

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от bar0na » 19 Юни 2018, 9:42

Ето две снимки, на които се вижда как "куката", която отваря клапата се е счупила. Освен това горната част, на която е клапата беше отделена от основата. За съжаление за 4-цилиндровите няма ремонтен комплект за диса клапата. Такъв има само за 6-цилиндровите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Дисата изпадна в двигателя...

Мнение от danielgenov » 02 Сеп 2018, 6:48

Thebimmerfan написа:
cww написа:Чудя се понякога на начина на мислене на хора, които в желанието си да спестят някой лев с алтернативни части, накрая пият една студена вода и плащат всичко многократно по-скъпо. Загубените време, нерви, провалени почивки и какво ли още не, няма дори да ги споменавам.
Чета случката на колегата и ми прави впечатление, че това не е единичен случай, а относително редовно явление. Няколко месеца след като взех колата, при смяна на капака на клапаните, я видяхме, че е за боклука. Малко под 600 лв беше оригиналната по спомен тогава и забравих за проблема.
Казанчето за антифриза беше ново, мисля BEHR. Веднага поръчах друго, плюс де що има около него маркучи (имаше 1-2 нови, SWAG), термостати и водна помпа, всичко ОЕМ (всяка от споменатите части в колата работеше без проблем). Докато ги чаках да дойдат, казанчето протече, а единия от маркучите тръгна да се скапва.
И други примери мога да дам, но мисля разбирате идеята. Кой каквото иска да ми говори, алтернативните части нямат шанс да се доближат до качеството и издръжливостта на ОЕМ.
И това, че сега колите са стари, не променя факта, че навремето са стрували един чувал пари и адекватната и навременна поддръжка с ОЕМ части си остава премиум и много бързо достига и подминава първоначалната цена на колата. Аз я задминах за по-малко от година и продължавам смело. :mhihi:
Но пък чувството да караш технически изправна кола и да стигаш безпроблемно там, за където си тръгнал, си струва всички усилия.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Колега, диса-клапите са общоизвестен проблем на тези поколения BMW мотори, не искам да ти охлаждам ентусиазма и преклонението пред ''ОЕМ'' частите (в повечето случаи наистина са по-добри, макар че зависи...Има и скъп aftermarket), но немога да ти изброя колко народ познавам чиито мотори се прецакаха именно с оригинални диса-клапи. Дисата е нещо,което трябва да се сменя на едни 60 000км максимум да ти е мирна главата, при тези мотори това си е част от рутинната поддръжка на колата - и пак нямаш гаранция че няма да те изненада някъде, просто калпав и ненадежден дизайн резултат от стремежа да се правят все по-''сложни'' и електронни коли. А добрият стар дросел задвижван с жило си беше ''железна'' работа...


Ти май не знаеш какво е DISA клапа :D Дисата няма нищо общо с дросела и не е негова алтернатива. Дори въпросния мотор M43TUB19 освен дисата си има "добрия стар дросел с жило". Накратко дисата е част от системата с променлива геометрия на всмукателния колектор, чиято цел е да вкара повече въздух в цилиндрите в различните диапазони обороти. Специално при M43 всмукателния колектор има къс и дълъг път. Когато дисата е отворена въздуха минава през късия път следвайки най-малкото съпротивление и обратното. Най-просто казано вътре в колектора се получават ударни вълни въздух от затворените клапани, които се отразяват в стените на колектора и вкарват допълнителен въздух в отворените клапани.

По темата и аз считам, че лекото надиране не е проблем.

Относно ОЕМ частите: аз лично купувам за моя М43TUB19 предимно оригинални части и до сега не са ме предали и ясно си личи качеството, но това си е мое мнение.

Иначе определено дисата оказва ефект и аз лично го усещам около 3000 оборота. Усеща се като единичния ванос, но разбира се в много умален мащаб :D До пролетта си бях 316, но намерих читава диса втора ръка производство 2016 и се реших и си я направих 318ка и сега е доста по пъргава.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook