Проблем с предницата\вибрации
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Проблем с предницата\вибрации
Здравейте колеги, колата е от профила 330xi, проблема е че на моменти при скорости около 90км\ч се усеща едно поклащане на волана като от небалансирани гуми, а също при скорости 110-120км\ч и нагоре се усеща нещо като лека вибрация и сякаш във волана усещам като трепкане всяка малка неравност по пътя, когато леко обера волана в някоя посока буквално усещам как се въртят колелата, подобно на трепкане. Като цяло имам чувството че във волана усещам всичко което е под колата и по нея, не съм карал друга такава за да сравня, но на други марки коли усещането на волана е осезаемо по различно и не толкова зависимо от "околната среда". По предницата всичко е стегнато - шарнири, накрайници, тампони или е сменено или проверено че е наред, също гумите\джантите са минавали няколко проверки и баланса и хората се кълнат че от тях не може да има никакъв проблем. Мен ме съмняват две неща на този етап, едното е че в оригиналните предни носачи съм набил шарнири от Е36, става без проблем това, но разликата е че оригиналния шарнир е с изместен център назад около 5мм и това влияе на кастора на предното окачване и би следвало да влоши ефективността на окачването, но пък 5мм само.......също и други колеги има които карат така и не знам някой да се е оплаквал? Другото нещо са амортисьорите, нямат омалсяване или нещо видимо, пробвал съм да лашкам предницата но колата е прекалено тежка и не мога да разбера така дали има проблем в тях. В крайна сметка ще трябва да се сменя нещо явно, носачите и амортисьорите са на една цена и се чудя откъде да започна. Също ако някой има и други идеи съм отворен за всякакви предложениял
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Проблем с предницата\вибрации
Колега това с шарнирите от Е36 според мен не е ок. Все пак Х-а е по-тежък от останалите,но не знам дали проблема е оттам.
Аз имах проблем с вибрации при ускорение и главно когато има леко изкачване по магистралата с около 110-120км., и се оказаха предните полуоски. Вътрешното каре на лявата беше пред разпад,дясната не беше толкова зле , но смених и двете.
Аз имах проблем с вибрации при ускорение и главно когато има леко изкачване по магистралата с около 110-120км., и се оказаха предните полуоски. Вътрешното каре на лявата беше пред разпад,дясната не беше толкова зле , но смених и двете.
- Georgi_G
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 2.06.2008
- Местоположение: София, Възраждане
- Пол: Мъж
- Кара: Х3 § Lupo
Re: Проблем с предницата\вибрации
На първо четене, най-евтиното е да врътнеш гумите, въпреки че се кълнат.
На едни приятел, заради вибрации, му се кълняха в баланс и гуми, 2 месеца ядове и като смени гумите с летни всичко си заспа.
На едни приятел, заради вибрации, му се кълняха в баланс и гуми, 2 месеца ядове и като смени гумите с летни всичко си заспа.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Проблем с предницата\вибрации
+++1 за последното мнение.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Проблем с предницата\вибрации
Драгослав написа:Колега това с шарнирите от Е36 според мен не е ок. Все пак Х-а е по-тежък от останалите,но не знам дали проблема е оттам.
Аз имах проблем с вибрации при ускорение и главно когато има леко изкачване по магистралата с около 110-120км., и се оказаха предните полуоски. Вътрешното каре на лявата беше пред разпад,дясната не беше толкова зле , но смених и двете.
Какви негативни последици могат да постъпят, ако се избие не сменяемия шарнир, който е външен, ако не се лъжа и се набие такъв от е36?
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Проблем с предницата\вибрации
Kurtov написа:Драгослав написа:Колега това с шарнирите от Е36 според мен не е ок. Все пак Х-а е по-тежък от останалите,но не знам дали проблема е оттам.
Аз имах проблем с вибрации при ускорение и главно когато има леко изкачване по магистралата с около 110-120км., и се оказаха предните полуоски. Вътрешното каре на лявата беше пред разпад,дясната не беше толкова зле , но смених и двете.
Какви негативни последици могат да постъпят, ако се избие не сменяемия шарнир, който е външен, ако не се лъжа и се набие такъв от е36?
Колега мен ли питаш или автора . Казвах,че за мен това е кофти с набиването на шарнир от е36.,но все пак не съм запознат. Имал съм такъв проблем и споделих от къде беше при мен.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем с предницата\вибрации
stefan_suny написа:Здравейте колеги, колата е от профила 330xi, проблема е че на моменти при скорости около 90км\ч се усеща едно поклащане на волана като от небалансирани гуми, а също при скорости 110-120км\ч и нагоре се усеща нещо като лека вибрация и сякаш във волана усещам като трепкане всяка малка неравност по пътя, когато леко обера волана в някоя посока буквално усещам как се въртят колелата, подобно на трепкане. Като цяло имам чувството че във волана усещам всичко което е под колата и по нея, не съм карал друга такава за да сравня, но на други марки коли усещането на волана е осезаемо по различно и не толкова зависимо от "околната среда". По предницата всичко е стегнато - шарнири, накрайници, тампони или е сменено или проверено че е наред, също гумите\джантите са минавали няколко проверки и баланса и хората се кълнат че от тях не може да има никакъв проблем. Мен ме съмняват две неща на този етап, едното е че в оригиналните предни носачи съм набил шарнири от Е36, става без проблем това, но разликата е че оригиналния шарнир е с изместен център назад около 5мм и това влияе на кастора на предното окачване и би следвало да влоши ефективността на окачването, но пък 5мм само.......също и други колеги има които карат така и не знам някой да се е оплаквал? Другото нещо са амортисьорите, нямат омалсяване или нещо видимо, пробвал съм да лашкам предницата но колата е прекалено тежка и не мога да разбера така дали има проблем в тях. В крайна сметка ще трябва да се сменя нещо явно, носачите и амортисьорите са на една цена и се чудя откъде да започна. Също ако някой има и други идеи съм отворен за всякакви предложениял
Както казват колегите - първо гуми/джанти.
После шарнири и тампон на носача - най-вероятните.
И накрая предна полуоска - не е зле да провериш вътрешните карета за луфтове. Ако имаш вибрации или клатене при набиране да знаеш, че е от тях. Когато тръгнат си сее и вибрира и на равномерна скорост. Ако изобщо не си ги сменял досега, почти сигурно е от тях.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с предницата\вибрации
Благодаря за отговорите първо.
По окачването наистина всичко е здраво, лично съм го правил и проверявал и затова гарантирам. Относно шарнира от е36 чисто механично не е никакъв поблем, външния размер и конуса са същите, х-а е тежък да но това може да влиае само на живота на шарнира, не и на работата му. Разликата при този шарнир е изместването с около 5мм напред - цялото колело се измества с 5мм напред и съответно се променя ъгъла на оста на завиване на колелата\кастер\, като не знам доколко това може да повлияе за някакво усещане за вибрация или чувствителност на волана, затова и го коментирах. Полуоските също не са вариант, защото съвсем скоро сложих оригинални, фабрично рециклирани в спидан, нямат луфтове и всичко им е ок засега. С гумите и джантите е интересен въпроса, напоследък няколко пъти съм кривил джантите и са ги изправяли след това, и затова и мен леко ме притесняват, но всичко са го правили пред мен и на баланса нито джантата нито гумата видимо се клатят или нещо подобно. Иначе си го правеше това и със зимните гуми, сега с летните е същото, а те са мишелинки, една торба пари, и изглеждат перфектни. Затова единствено джантите не съм пробвал, ама нямам друг комплект за зимните гуми и трябва или да търся от някой или да купувам напаво.
По окачването наистина всичко е здраво, лично съм го правил и проверявал и затова гарантирам. Относно шарнира от е36 чисто механично не е никакъв поблем, външния размер и конуса са същите, х-а е тежък да но това може да влиае само на живота на шарнира, не и на работата му. Разликата при този шарнир е изместването с около 5мм напред - цялото колело се измества с 5мм напред и съответно се променя ъгъла на оста на завиване на колелата\кастер\, като не знам доколко това може да повлияе за някакво усещане за вибрация или чувствителност на волана, затова и го коментирах. Полуоските също не са вариант, защото съвсем скоро сложих оригинални, фабрично рециклирани в спидан, нямат луфтове и всичко им е ок засега. С гумите и джантите е интересен въпроса, напоследък няколко пъти съм кривил джантите и са ги изправяли след това, и затова и мен леко ме притесняват, но всичко са го правили пред мен и на баланса нито джантата нито гумата видимо се клатят или нещо подобно. Иначе си го правеше това и със зимните гуми, сега с летните е същото, а те са мишелинки, една торба пари, и изглеждат перфектни. Затова единствено джантите не съм пробвал, ама нямам друг комплект за зимните гуми и трябва или да търся от някой или да купувам напаво.
Re: Проблем с предницата\вибрации
Драгослав написа:Kurtov написа:Драгослав написа:Колега това с шарнирите от Е36 според мен не е ок. Все пак Х-а е по-тежък от останалите,но не знам дали проблема е оттам.
Аз имах проблем с вибрации при ускорение и главно когато има леко изкачване по магистралата с около 110-120км., и се оказаха предните полуоски. Вътрешното каре на лявата беше пред разпад,дясната не беше толкова зле , но смених и двете.
Какви негативни последици могат да постъпят, ако се избие не сменяемия шарнир, който е външен, ако не се лъжа и се набие такъв от е36?
Колега мен ли питаш или автора . Казвах,че за мен това е кофти с набиването на шарнир от е36.,но все пак не съм запознат. Имал съм такъв проблем и споделих от къде беше при мен.
Който се чувства подготвен да говори .
Какъв беше проблема при теб ?
Някой знае ли какви са признаците за износен външен шарнир, защото вътрешните съм ги сменял, както и тампоните на носачите.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем с предницата\вибрации
stefan_suny написа:Благодаря за отговорите първо.
По окачването наистина всичко е здраво, лично съм го правил и проверявал и затова гарантирам. Относно шарнира от е36 чисто механично не е никакъв поблем, външния размер и конуса са същите, х-а е тежък да но това може да влиае само на живота на шарнира, не и на работата му. Разликата при този шарнир е изместването с около 5мм напред - цялото колело се измества с 5мм напред и съответно се променя ъгъла на оста на завиване на колелата\кастер\, като не знам доколко това може да повлияе за някакво усещане за вибрация или чувствителност на волана, затова и го коментирах. Полуоските също не са вариант, защото съвсем скоро сложих оригинални, фабрично рециклирани в спидан, нямат луфтове и всичко им е ок засега. С гумите и джантите е интересен въпроса, напоследък няколко пъти съм кривил джантите и са ги изправяли след това, и затова и мен леко ме притесняват, но всичко са го правили пред мен и на баланса нито джантата нито гумата видимо се клатят или нещо подобно. Иначе си го правеше това и със зимните гуми, сега с летните е същото, а те са мишелинки, една торба пари, и изглеждат перфектни. Затова единствено джантите не съм пробвал, ама нямам друг комплект за зимните гуми и трябва или да търся от някой или да купувам напаво.
Не мога да разбера такива работи: Даваш 900 лв за оригинални рециклирани полуоски и после правиш побългаряване да набиваш някакъв шарнир от Е36, за да не смениш носача. Направо нямам думи. ТО се измества само с 5мм, ама нищо му няма. 5мм ти се струва нищо, но за въртяща част по ос не са хич малко. За колите със задно нищо им няма щото отпред има едни колела, които просто се въртят независимо, ама при теб има полуоски, диференциал, раздатка. Не казвам, че проблемът се дължи на това, но един ден, може да се появи друг. Най-малкото проблемът ти може да се дължи на това, че лявото и дясното ти колело не стъпват еднакво на пътя. Вариантът е да чакаш чисто новата гума да се изтърка накриво и да се напасне на пътя.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с предницата\вибрации
Ами не съм първият който го е направил това с шарнирите и то не само в бг, и при положение че никой не се е оплакал след това, не виждам причина защо да не си оправи човек носачите за ~10 пъти по ниска цена. А и съм ги сменил и двата естествено и всичко си е симетрично. Колата минава реглаж, след това и там всичко се получава в норми. Споменах за тази интервенция единствено ако някой "гуру" по окачването може да даде точна оценка на ефекта, иначе промяната не е по голяма от градус-два, а четох че на драговите коли нарочно правят кастера по голям за да държи по стабилно права линия колата, докато това също донякъде намаля ефекта на амортисьорите поради промяна на ъгъла им спрямо посоката на движение. Промяната при тези ~5мм променя кастера от фабричните ~5.5 градуса до към 6 градуса което на мен поне ми изглежда нищожно.
П.С. Направих проучване и кастора го дават 5,62+-0,5градуса. Разстоянието от тампона на амортисьора до шарнира е ~60см и една бърза калкулация казва че изместване на центъра на шарнира с 5мм \а на практика даже май е малко по малко\ дава отклонение +0,47 градуса. За мен извода е: набивайте смело новите шарнири....
П.С. Направих проучване и кастора го дават 5,62+-0,5градуса. Разстоянието от тампона на амортисьора до шарнира е ~60см и една бърза калкулация казва че изместване на центъра на шарнира с 5мм \а на практика даже май е малко по малко\ дава отклонение +0,47 градуса. За мен извода е: набивайте смело новите шарнири....
- Gonke
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: Проблем с предницата\вибрации
Здравей колега , и аз я имам въпросната вибрация и вече 2-ри месец немога да разбера какво става. Не съм с Х-Драйв. Сменил съм 2 чисто нови носача , накрайници вътрешен и външен,полиуретанови тампони на носачите , чисто нови койловъри - там ми е грешката - сложих ги с старите макферсони ... <---- това мисля че ми е проблема... Гумите са ЧИСТО НОВИ ОТ МАГАЗИНА с около по 10-15 грама баланс на джантите..
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Проблем с предницата\вибрации
Колеги май имам развитие по въпроса. Направих замерване както са гумите качени на колата като вдигна с крик съответната гума, резултата е на всички гуми има по 1 до 2мм радиално биене. Предполагам това не трябва да е така и вероятно от там ми е проблема, но ще е добре да имам и вашето мнение за този резултат. Тези дни ще проверя отново състоянието на джантите, но има вероятност да е от гумите, защото този проблем остана след последното изправяне на джанти. За информация само гумите са Michelin Primacy 225/50/17 на един сезон, made in France взимани от МединаМед.
За колегата по горе - нещо не става ясно какво точно си направил и какво не си сменил, понятията койловер и макферсон\окачване\ се припокриват донякъде. Ако имаш предвид че не си сменил тампона на амортисьора и лагерчето, който са отгоре, ако не е бил зле тампона или разбит лагера няма да ти е от там проблема.
,
За колегата по горе - нещо не става ясно какво точно си направил и какво не си сменил, понятията койловер и макферсон\окачване\ се припокриват донякъде. Ако имаш предвид че не си сменил тампона на амортисьора и лагерчето, който са отгоре, ако не е бил зле тампона или разбит лагера няма да ти е от там проблема.
,
Re: Проблем с предницата\вибрации
Следя темата с интерес.
Ще е хубаво за всички да споделиш от къде е проблема.
Успех!
Ще е хубаво за всички да споделиш от къде е проблема.
Успех!
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Проблем с предницата\вибрации
При мен проблема с въбрациите при ускорение беше от предна полуоска. Също водех бора с отстраняване на тупкането при превключане. За това тупкане смених тампони на двигател,на раздатаката,гумено каре на кардан и висящ лагер,но без кой знае какъв ефект. Смених предните полуоски с нови неоригинални и о чудо. Вибрациите изчезнаха + тупкането. Но след около 2000-3000 х км малко по-малко тупкането започна да се връща. За сега вибрации няма,минал съм около 40хкм.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани