Тракане на повдигачи или дюзи
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Къде проверявате производителя какъв вискозитет препоръчва ?
Аз в книжката на моята е46-ца не намерих да се споменава никъде вискозитет, а само стандартите ll-98 и ll-01.
Аз в книжката на моята е46-ца не намерих да се споменава никъде вискозитет, а само стандартите ll-98 и ll-01.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Всичкото ОЕ масло за е46/е90 е 5W30 или 0W-30. Така по правдоподобно ли изглежда.Kurtov написа:Къде проверявате производителя какъв вискозитет препоръчва ?
Аз в книжката на моята е46-ца не намерих да се споменава никъде вискозитет, а само стандартите ll-98 и ll-01.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Не зависи ли климата и от там вискозитета на маслото.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Ти за България ли питаш или за Сибир.AvoyzeN написа:Не зависи ли климата и от там вискозитета на маслото.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Говоря за Германия, там климата е по-хладен и производителя препоръчва 5W30, в България климата е по-топъл и затова 5W40.
Ето ти снимка за вискозитета на маслото при температура на околната среда.
Ето ти снимка за вискозитета на маслото при температура на околната среда.
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Ако си го имал тва тракане и с друго масло, според мен се насочи другаде.
Провери ли си дюзите ?
Провери ли си дюзите ?
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Колата я взех преди една година, за сега един път съм сменял маслото, минал съм 10000 км остават още 5000. Чукането зависи от времето дали е топло или студено, ако е топло се чува слабо или почти го няма, при студено време се чува доста. Чукането изчезва когато колата почти загрее, някой път го има и при напълно загряла кола, когато на 3-та или 4-рта скорост подам рязко газ от 2000 до 3000 оборота и се чува отчетливо. Направих тест на дюзите в движение при малък, среден и голям товар, 3-та дюза има корекция от -1.00 до -3.00 в зависимост от товара, съмненията са дюзи и ще карам колата да ги рециклират, сигурно са разпръсквачи и някоя може да иска почистване с ултразвук, иначе стойностите на дюзите при празен ход са много добри, но явно не зависи само от това, трябва да се тестват при различни товари, тогава си проличава дали са наред, по принцип не чука дюза, а чука от лоша детонацията получена от проблемна дюза.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
колега, мое мнение ... ако смяташ колата да НЕ я сменяш следващите 12 месеца ... недей кара с интервал от 15 000км на смяна на маслото
доказано във времето, каквото и масло да сипваш (дори от 30лв литъра или повече) не е изключително добра идея да се кара толкова големи интервали
но това е само мое мнение, не те ангажирам , че това е единствения вариант ... но с тия съмнителни шумове надали е добра идея
доказано във времето, каквото и масло да сипваш (дори от 30лв литъра или повече) не е изключително добра идея да се кара толкова големи интервали
но това е само мое мнение, не те ангажирам , че това е единствения вариант ... но с тия съмнителни шумове надали е добра идея
- iNfoster`
- младши ентусиаст
- Мнения: 353
- Регистриран на: 22.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d, Е90 320d, E61 530d
- Мечтае да кара: M5 E60,F90
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
host написа:колега, мое мнение ... ако смяташ колата да НЕ я сменяш следващите 12 месеца ... недей кара с интервал от 15 000км на смяна на маслото
доказано във времето, каквото и масло да сипваш (дори от 30лв литъра или повече) не е изключително добра идея да се кара толкова големи интервали
но това е само мое мнение, не те ангажирам , че това е единствения вариант ... но с тия съмнителни шумове надали е добра идея
Какъв е проблема да кара повече от 10 000? Като го дават за 30 000 или 24 месеца? Ако кара със Castrol, може и на 20 000 да го смени. Моето го смених на 18 хиляди и твърдя, че както беше на 5 на 10 и 15 нямаше разлика в работа на мотора, горене на масло и т.н.
Аз предлагам да започнете да го сменяте на 5 поне да сте сигурни че няма да прецакате двигателя от маслото.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Разликата е, че на следващата смяна може да смениш и турбината.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Сменям на 15.000 км по километраж, ако се гледа инспекцията на маслото там е в литри, 15.000 км са ~1100 литра гориво и сигурно ще е около 18-20.000 по километраж, градско инспекцията пада по-бързо, а извън градско по-бавно, така че ако се сменя на 15.000 км по километраж не мисля че е толкова проблем, сменял съм на 10.000 км масло, което го дават за повече км и си беше като ново, само дето беше черно.
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Може ли да обясниш на мен и на колегите какво значи "като ново, само че черно" ?
Пращал си проба за анализ в лаборатория ли ?
Ако да, ще се радвам да пуснеш анализа тук.
Пращал си проба за анализ в лаборатория ли ?
Ако да, ще се радвам да пуснеш анализа тук.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
То черно става след 20 км каране при дизелите. Трудно може да се прицени как влияе отработеното масло на двигателя, докато не разглобиш двигателя и не огледаш запеканите петна отвътре по елементите. И както вече споменах 10 000 не толкова за двигателя, колкото за турбината.
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Тракане на повдигачи или дюзи
Kurtov написа:Може ли да обясниш на мен и на колегите какво значи "като ново, само че черно" ?
Пращал си проба за анализ в лаборатория ли ?
Ако да, ще се радвам да пуснеш анализа тук.
Имам предвид че беше като вода(ново), само дето беше черно което си е нормално, а не гъсто когато маслото вече си е минал определения пробег.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани