капачка на по малко бара!?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- bobeca111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 2.04.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Lincoln Navigator 5.4 w210 E320
- Мечтае да кара: пак Е38
капачка на по малко бара!?
Въпроса ми е към по технически запознатите:
Има две гледни точки като коментирахме с колеги по въпроса, и двете звучат логично.
Охладителната система работи на 2 бара както знаете, на толкова отваря капачката. Има ли логика да се сложи капачка която е на по-ниско налягане (нпр 1.2, 1.4) и какво ще означава това за работата на мотора:
- Едното мнение е , че е така направено (2bar) от чисто екологична гледна точка, за по добро изгаряне, и е много по щадящо ако налягането не е толкова високо, и за пластмаси, и за гуми по двигателя, за вече старичките ни коли.
- Другото мнение е , че това високо налягане е нужно защото тези коли работят на висока температура (знаете термостата отваря на 105), и е нужно за да не кипва охладителната течност. Не е добре за мотора да се прави подобна интервенция.
Да, знам те Немците са го измислил- ние не сме по-умни, както Ханс го е направил нищо няма смисъл да се пипа по колата!!!
Дайте някакво мнение обаче, дали би имало някакъв облекчаващ ефект системата да не е толкова надута, и има ли някакв риск това да се прави.
Има две гледни точки като коментирахме с колеги по въпроса, и двете звучат логично.
Охладителната система работи на 2 бара както знаете, на толкова отваря капачката. Има ли логика да се сложи капачка която е на по-ниско налягане (нпр 1.2, 1.4) и какво ще означава това за работата на мотора:
- Едното мнение е , че е така направено (2bar) от чисто екологична гледна точка, за по добро изгаряне, и е много по щадящо ако налягането не е толкова високо, и за пластмаси, и за гуми по двигателя, за вече старичките ни коли.
- Другото мнение е , че това високо налягане е нужно защото тези коли работят на висока температура (знаете термостата отваря на 105), и е нужно за да не кипва охладителната течност. Не е добре за мотора да се прави подобна интервенция.
Да, знам те Немците са го измислил- ние не сме по-умни, както Ханс го е направил нищо няма смисъл да се пипа по колата!!!
Дайте някакво мнение обаче, дали би имало някакъв облекчаващ ефект системата да не е толкова надута, и има ли някакв риск това да се прави.
Последна промяна bobeca111 на 17 Мар 2018, 10:37, променена общо 2 пъти
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 343
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: капачка на по малко бара!?
Ще го кажа просто и с две думи - Прегряваш двигателя. Със всички "плюсове" от това.
Двигателя по една или друга причина е проектиран да работи на съответната температура, а за нейното поддържане отговаря термостата. Ако просто боднеш една капачка на по ниско налягане, при достигате на работна температура антифриза ще заври и това рязко ще влоши охлаждането на двигателя. После се сещаш какво става.
Все пак ако държиш на по ниското налягане задължително трябва да смениш и термостата, да кажем с такъв на 87-90 градуса, като за повечето коли които поддържат ~1.4 бара налягане в охладителната система. При това положение обаче очаквай завишение в разхода на гориво.
Двигателя по една или друга причина е проектиран да работи на съответната температура, а за нейното поддържане отговаря термостата. Ако просто боднеш една капачка на по ниско налягане, при достигате на работна температура антифриза ще заври и това рязко ще влоши охлаждането на двигателя. После се сещаш какво става.
Все пак ако държиш на по ниското налягане задължително трябва да смениш и термостата, да кажем с такъв на 87-90 градуса, като за повечето коли които поддържат ~1.4 бара налягане в охладителната система. При това положение обаче очаквай завишение в разхода на гориво.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: капачка на по малко бара!?
Колегата над мен го е казал достатъчно добре и няма да го повтарям.
Към автора: едно е мнението по този въпрос колега, не са две!
Към автора: едно е мнението по този въпрос колега, не са две!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bobeca111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 2.04.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Lincoln Navigator 5.4 w210 E320
- Мечтае да кара: пак Е38
Re: капачка на по малко бара!?
Ми моето съвпадаше общо взето, но имаше спор и то не малък.
Живи и здрави.
Мерси
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity