Тресене при спиране
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Тресене при спиране
Здравейте колеги,
има много подобни теми, но пускам нова, защото никъде няма съвпанедие с моя проблем.
Автомобила е Е46 330хи, проблема - при спиране от скорости над 70км\ч и най вече в диапазона 80-120км\ч се появява вибрация във волана, но това не се случва всеки път. Може би проблема се проявява по често и осезаемо когато дисковете са позагрели, но също се случва след половин час на темпомат по магистралата и последващо натискане на спирачката. Няма поблем със спирачните апарати, винаги дисковете са били еднакво топли или студени когато съм проверявал, и не дърпа на никъде.
Нещата сменени(проверени към момента-
- предни дискове оригинални + накладки ате - замервал съм ги с индикаторен часовник и са ок. Проблема го имаше и с предните дискове от друга марка, направих им рекламация и ми върнаха парите, но ми казаха че дисковете са си ок и го правят заради името. Може и да са прави, защото по предните дикове които сложих ги кривих 2 пъти и там усещането и тресенето беше осезаемо по различно от сега.
- ревизирани предни спирачни апарати - почистени, сменени бутала и уплътнения, сменени спирачни маркучи
- от скоро съм с оригинални предни полуоски - но това не повлия на проблема по никакъв начин
- носачите са със сменени шарнири от е36, оригиналните шарнири са с изместен център и поради това в момента предните колела са с около 5мм изместени напред, не знам до колко е възможно да има отношение към проблема, но има и други колеги които карат така, включително и извън БГ, и никъде не съм срещал подобни оплаквания
- тампоните на носачите са сменени с Лемфьордер. Прави ми впечатление че тампоните не са много твърди, с не много голямо усилие успявам да размърдам задния край на носача, естествено не с много, но видимо, не знам до колко това е нормално и все пак това е гума. От 2 сервиза след оглед казаха че са ок. Въпреки това смятам че при вибрацията във волана края на носача вибрира точно в този тампон, друг е въпроса дали тампона е първоизточника?
- вътрешни шарнири - нови Лемфьордер
- биалетки - нови Лемфьордер, тампони на стабилизиращата щанга - нови
- гуми и джанти - проверявани и балансирани нееднократно, проблема го има с 4 комплекта гуми среден и висок клас
- не се усещат никакви луфтове в рейката, кормилните накрайници или кормилния прът
- правен е реглаж на преден и заден мост, няколко пъти в различни сервизи, преди реглажа проверяват окачването и казват че всико е ок.
Това е за което се сещам. Към момента не съм поверявал задните дискове за кривина, но педвид че спирачното усилие там е доста по малко от предното, много ме съмнява там да има отклонения, а и все пак вибрацията я усещам отпред. Също съм срещал мнения че може да се получи нещо подобно от предни амортисьори, но моите са видимо здрави без омасляване и също не усещам някакъв типичен проблем с тях.
Аз вече се изчерпвам на идеи, а също и финанси, и ще съм благодарен за всяко предложение....
има много подобни теми, но пускам нова, защото никъде няма съвпанедие с моя проблем.
Автомобила е Е46 330хи, проблема - при спиране от скорости над 70км\ч и най вече в диапазона 80-120км\ч се появява вибрация във волана, но това не се случва всеки път. Може би проблема се проявява по често и осезаемо когато дисковете са позагрели, но също се случва след половин час на темпомат по магистралата и последващо натискане на спирачката. Няма поблем със спирачните апарати, винаги дисковете са били еднакво топли или студени когато съм проверявал, и не дърпа на никъде.
Нещата сменени(проверени към момента-
- предни дискове оригинални + накладки ате - замервал съм ги с индикаторен часовник и са ок. Проблема го имаше и с предните дискове от друга марка, направих им рекламация и ми върнаха парите, но ми казаха че дисковете са си ок и го правят заради името. Може и да са прави, защото по предните дикове които сложих ги кривих 2 пъти и там усещането и тресенето беше осезаемо по различно от сега.
- ревизирани предни спирачни апарати - почистени, сменени бутала и уплътнения, сменени спирачни маркучи
- от скоро съм с оригинални предни полуоски - но това не повлия на проблема по никакъв начин
- носачите са със сменени шарнири от е36, оригиналните шарнири са с изместен център и поради това в момента предните колела са с около 5мм изместени напред, не знам до колко е възможно да има отношение към проблема, но има и други колеги които карат така, включително и извън БГ, и никъде не съм срещал подобни оплаквания
- тампоните на носачите са сменени с Лемфьордер. Прави ми впечатление че тампоните не са много твърди, с не много голямо усилие успявам да размърдам задния край на носача, естествено не с много, но видимо, не знам до колко това е нормално и все пак това е гума. От 2 сервиза след оглед казаха че са ок. Въпреки това смятам че при вибрацията във волана края на носача вибрира точно в този тампон, друг е въпроса дали тампона е първоизточника?
- вътрешни шарнири - нови Лемфьордер
- биалетки - нови Лемфьордер, тампони на стабилизиращата щанга - нови
- гуми и джанти - проверявани и балансирани нееднократно, проблема го има с 4 комплекта гуми среден и висок клас
- не се усещат никакви луфтове в рейката, кормилните накрайници или кормилния прът
- правен е реглаж на преден и заден мост, няколко пъти в различни сервизи, преди реглажа проверяват окачването и казват че всико е ок.
Това е за което се сещам. Към момента не съм поверявал задните дискове за кривина, но педвид че спирачното усилие там е доста по малко от предното, много ме съмнява там да има отклонения, а и все пак вибрацията я усещам отпред. Също съм срещал мнения че може да се получи нещо подобно от предни амортисьори, но моите са видимо здрави без омасляване и също не усещам някакъв типичен проблем с тях.
Аз вече се изчерпвам на идеи, а също и финанси, и ще съм благодарен за всяко предложение....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тресене при спиране
Това с тресенето само на моменти обикновено пак си е причинено от предни дискове. Един познат на е90 беше сложил афтъркаркет дискове и накладки и при загряване почваше да тресе брутално, отделно колата не спираше както трябва. Ти ги мериш с часовника в изстинало състояние, вероятно при загряване се променят. Но пък оригинални дискове... чак не е за вярване.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Тресене при спиране
За съжаление има и няколко вида оригинални дискове- за коли на държавни служби в Германия, за друг модел на BMW, но стават, за същия модел, но с друго оборудване...Виждал съм дискове с около 20мм по-малък диаметър и накладките излизаха извън дисковете... На каква цена са взети оригиналните, които са на колата? Важно е и дали монтажа е правилен.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тресене при спиране
Дисковете са вземани от Елиткар. Поръчвани са по номер точно за моето шаси и всичко с размери и пасване е точно. Дисковете си дойдоха с щампа БМВ, минимална дебелина и дата по спомен, в кутийки със стикери БМВ. Взимал съм и други оригинални части от там и винаги всичко е било както трябва. Относно монтажа - аз съм го правил, главните лъснати до блясък, тънко намазана с грес за да не лепнат дисковете, после всичко стегнато с динамометричен ключ както винаги за да е всичко ок. Също главините са проверявани за биене и такова няма.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тресене при спиране
stefan_suny написа:Дисковете са вземани от Елиткар. Поръчвани са по номер точно за моето шаси и всичко с размери и пасване е точно. Дисковете си дойдоха с щампа БМВ, минимална дебелина и дата по спомен, в кутийки със стикери БМВ. Взимал съм и други оригинални части от там и винаги всичко е било както трябва. Относно монтажа - аз съм го правил, главните лъснати до блясък, тънко намазана с грес за да не лепнат дисковете, после всичко стегнато с динамометричен ключ както винаги за да е всичко ок. Също главините са проверявани за биене и такова няма.
Колега, описаният ти проблем си е точно за предни дискове. Не знам каква работа имаш да пазариш "оригинални" части от Елит кар, но не виждам какво ти пречеше да ги поръчаш от официалния сервиз на БМВ в кв. Зора. Преди беше към МКар, а сега е с някакво ново име, но май пак е свързан с тях. Продължавам да взимам чаркалъци от там, когато се наложи и всичко си идва оригинално, включително и дисковете, които вече са на 30 000 км и нямат никакви проблеми. Така или иначе едва ли Елиткар ти правят, отстъпка, защото на оригинално нямат право. А ако е по-евтино - ясно колко е оригинално. Също така някои некачествени дискове могат да почнат да тресат когато загреят, студени не тресат. Сваляш ги, мериш - всичко е наред, но като ги позагрееш леко и почват да тресат. А за загряване хич не им трябва много. Моите старите, тресяха над 80-90км/ч, но чак 3-тия път след като натисна спирачката. И на 5-6 тото натискане вече воланът ми къртеше ръцете.
Има доста говорено за това тресене във форума. Има хора, сменили тампони на носача и са си оправили проблема, но мисля, че колата се чувства нестабилна като цяло. Също може и от амортисьори да тресе, но всичко това се диагностицира.
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тресене при спиране
Ами колега от Елиткар съм доста сигурен че частите са си оригинални, доста неща съм поръчвал вече, включително и за ВАГ групата и винаги всичко си е било наред със всичките му стикери и маркировки, както и към качеството не съм имал забележки, като и много често се е налагало да чакам няколко дни за доставка от Германия \предполагам доста по малко отколкото ако идва от Китай \ Относно отстъпките всички магазини които знам да продават оригинални части дават 10% отстъпка \а съм дочувал че те ги взимат на 15%\ а простата аритметика показва че на комплект предни дискове разликата е горе долу едни накладки за тях.
Така или иначе не ми е останало много неща да сменя по предницата, просто са все скъпи и затова пуснах темата. Относно диагностицирането на амортисьори - как може да се получи точен резултат? Гледам ги нямат омаслено \водят ги газови но май си има някакво масло вътре?\, не усещам и проблем със стабилност, но естествено това не значи че 100% са ок, все пак са на 280000км. Бих си и платил на някой за да ми каже ей това ти е проблема, но не знам къде и не мога да намеря такъв. Гледам че и ти си с Х , с оригиналните шарнири ли си на предните носачи или са набити други, че поне да изключа този вариант за проблем?
Така или иначе не ми е останало много неща да сменя по предницата, просто са все скъпи и затова пуснах темата. Относно диагностицирането на амортисьори - как може да се получи точен резултат? Гледам ги нямат омаслено \водят ги газови но май си има някакво масло вътре?\, не усещам и проблем със стабилност, но естествено това не значи че 100% са ок, все пак са на 280000км. Бих си и платил на някой за да ми каже ей това ти е проблема, но не знам къде и не мога да намеря такъв. Гледам че и ти си с Х , с оригиналните шарнири ли си на предните носачи или са набити други, че поне да изключа този вариант за проблем?
- stefan_suny
- младши ентусиаст
- Мнения: 344
- Регистриран на: 8.09.2015
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330xi
Re: Тресене при спиране
Май неволята дойде и при мен. Днес случайно погледнах към задните дискове и ......нещо привлече вниманието ми. Доколкото съм се образовал по въпроса тези черни точки са зони на закаляване и натрупване на материал от накладките, а резултата е - тресе при спиране. Странно ще е ако наистина така силно се усеща ако проблема е откъм задницата. Затова и моля ако някои е виждал\сменял\шлайфал такива дискове да сподели резултат или да потвърди диагнозата. Винаги мога да шлайфам за проба, но то е един филм пак разглобяване и т.н. а и нямам времето да се занимавам, така че ако се потвърди че това е проблем, направо да ги сменям с нови.
П.С. Повече дискове TRW никога! Предните отдавна ги изхвърлих, а явно и задните са ми правили мизерия и то по дълго време
П.С. Повече дискове TRW никога! Предните отдавна ги изхвърлих, а явно и задните са ми правили мизерия и то по дълго време
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тресене при спиране
Шлайфането се прави без разглобяване и при достатъчно дебелина върши работа. Става за около час максимум.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тресене при спиране
stefan_suny написа:Май неволята дойде и при мен. Днес случайно погледнах към задните дискове и ......нещо привлече вниманието ми. Доколкото съм се образовал по въпроса тези черни точки са зони на закаляване и натрупване на материал от накладките, а резултата е - тресе при спиране. Странно ще е ако наистина така силно се усеща ако проблема е откъм задницата. Затова и моля ако някои е виждал\сменял\шлайфал такива дискове да сподели резултат или да потвърди диагнозата. Винаги мога да шлайфам за проба, но то е един филм пак разглобяване и т.н. а и нямам времето да се занимавам, така че ако се потвърди че това е проблем, направо да ги сменям с нови.
П.С. Повече дискове TRW никога! Предните отдавна ги изхвърлих, а явно и задните са ми правили мизерия и то по дълго време
Колега, снимките изглеждат много притеснително. Дано да е илюзия, но тези черните приличат на язви. Ако е така, не би трябвало изобщо да продължаваш с тези дискове. Това е дефект в материала. Дори и да ги сруговаш (с шлайфане изобщо не знам дали ще има разлика), не мисля, че е безопасно така. А и като зуумна снимката целият диск е покрит с микроязви, което ми се струва ненормално, но не съм 100% сигурен. Добре е да ги сравниш с предните. Изобщо изглежда като много шуплеста отливка.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани