Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М52TU
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
51 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
А как стоят нещата с EWS-а. Трябва ли и той да се вземе комплект с компютъра и съответно, предполагам трябва да се вземат и ключове с патрони на вратата и багажника, както и паяка
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
luizov написа:А как стоят нещата с EWS-а. Трябва ли и той да се вземе комплект с компютъра и съответно, предполагам трябва да се вземат и ключове с патрони на вратата и багажника, както и паяка
Това е едининят вариант, другият е да се обучи, третият - да се изтрие в ECU-то (както следкатализаторните ламбди) - всеки решава за себе си, опции има
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
Проблемът е решен..доста кардинално :
Двигателят работи, вече е м54, с b30 колектор... има ел. дросел от B30, ел. педал на газта, ECU-то е 2005-та. Нямам много впечатления от каране, защото запалих без динамо и обикалях напред назад на паркинг, колкото да видя, че всичко е ОК. Утре повече.
Та обещаните пояснения:
- И динамото също се сменя с такова от м54: бях взел нов регулатор (bosch с 2 пина в три-пинова букса), но той не пасва/не влиза в м52ТУ динамото, та утре ще му пазаря и динамо за него..
- На букса X60004 на DME-то се добавят 6 допълнителни пина за педала на газта, останалите букси идват с трите снопа кабели от м54.
- Една три пинова букса близо до ЕКУ-то иска да се отреже и да се замени с букса от старата инсталация (на новата инсталация пиновете са плоски а на старата кръгли, та не пасват), не съм гледал как се казва буксата.
- букса x6011 за м54 - тя е нова и няма къде да влезе , но в диаграмите пиновете ги има 1 и 2 отиват в една двойна букса от старата инсталация, останалите трябва да ходят към километража, но още не съм ги завел до там.
- За сега, ползвам старите си гофрираните маркучи , щото са ми нови иначе теоритично с такива от b30 би трябвало да диша по-добре във високите.. Но тва не е тунинг разделът, така, че просто ще отбележа, че дроселът е съвсем малко по-голям (в диаметър де, площта си е по-голяма) и пасва на гофрирания маркуч от M52TUB25 идеално - натискате малко по-силно и влиза в улея все едно си е проектиран за там.
- Колекторът ми дойде с картерна вентилация, но не я ползвах, понеже моята си е на 3-4000км и е оригинална BMW - т.е. старата от м52ту пасва идеално.
- При М52TU има вакуум от клапана на картерната вентилация до горивния регулатор - при м54 регулатора доколкото помня е във филтъра.. - та оставяте бензиновата рейка и картерната вентилация без промяна от м52ту и всичко е точно
- Вакума за спирачките също си влиза на същото място отдолу на м54 колектора, така както е и на м52ту.
Като цяло, за технически грамотен човек е работа за събота и неделя без бързане, ако си подготвите всичко и сте бързи с кабелите, може и за един ден.
Информация има тук:
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929951#/topics/929951?page=1 excel-ски файлове с разликите м52ту/м54
https://www.newtis.info диаграми на окабеляване
Първите ми впечатление са, че колата е друга, утре като сложа динамото и покарам, ще споделя ако има нещо за споделяне..
Двигателят работи, вече е м54, с b30 колектор... има ел. дросел от B30, ел. педал на газта, ECU-то е 2005-та. Нямам много впечатления от каране, защото запалих без динамо и обикалях напред назад на паркинг, колкото да видя, че всичко е ОК. Утре повече.
Та обещаните пояснения:
- И динамото също се сменя с такова от м54: бях взел нов регулатор (bosch с 2 пина в три-пинова букса), но той не пасва/не влиза в м52ТУ динамото, та утре ще му пазаря и динамо за него..
- На букса X60004 на DME-то се добавят 6 допълнителни пина за педала на газта, останалите букси идват с трите снопа кабели от м54.
- Една три пинова букса близо до ЕКУ-то иска да се отреже и да се замени с букса от старата инсталация (на новата инсталация пиновете са плоски а на старата кръгли, та не пасват), не съм гледал как се казва буксата.
- букса x6011 за м54 - тя е нова и няма къде да влезе , но в диаграмите пиновете ги има 1 и 2 отиват в една двойна букса от старата инсталация, останалите трябва да ходят към километража, но още не съм ги завел до там.
- За сега, ползвам старите си гофрираните маркучи , щото са ми нови иначе теоритично с такива от b30 би трябвало да диша по-добре във високите.. Но тва не е тунинг разделът, така, че просто ще отбележа, че дроселът е съвсем малко по-голям (в диаметър де, площта си е по-голяма) и пасва на гофрирания маркуч от M52TUB25 идеално - натискате малко по-силно и влиза в улея все едно си е проектиран за там.
- Колекторът ми дойде с картерна вентилация, но не я ползвах, понеже моята си е на 3-4000км и е оригинална BMW - т.е. старата от м52ту пасва идеално.
- При М52TU има вакуум от клапана на картерната вентилация до горивния регулатор - при м54 регулатора доколкото помня е във филтъра.. - та оставяте бензиновата рейка и картерната вентилация без промяна от м52ту и всичко е точно
- Вакума за спирачките също си влиза на същото място отдолу на м54 колектора, така както е и на м52ту.
Като цяло, за технически грамотен човек е работа за събота и неделя без бързане, ако си подготвите всичко и сте бързи с кабелите, може и за един ден.
Информация има тук:
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929951#/topics/929951?page=1 excel-ски файлове с разликите м52ту/м54
https://www.newtis.info диаграми на окабеляване
Първите ми впечатление са, че колата е друга, утре като сложа динамото и покарам, ще споделя ако има нещо за споделяне..
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
Супер! И аз си представях долу горе така занимавката, изненада ме динамото, не предполагах, че е различно . Доста полезна информация! Аз мисля да сложа всмукателен колектор и дросел от Б25, дали е нужна някаква адаптация на дебитомера (моя стария) с новия компютър?
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
luizov написа:Супер! И аз си представях долу горе така занимавката, изненада ме динамото, не предполагах, че е различно . Доста полезна информация! Аз мисля да сложа всмукателен колектор и дросел от Б25, дали е нужна някаква адаптация на дебитомера (моя стария) с новия компютър?
Гредай парт номерата в realoem, ако твоя го дават и за теб и за м54, значи няма нужда
Днес сложих динамото от м54, с нов voltage regulator (на езика ми е българската дума, ама просто не я знам), събрах я и я покарах доста.
1. Обезшуми се. Няма припукване в гърнетата при палене, като цяло по тиха.
2. Никакви замисляния на ниски обороти, паркирания и маневри само със съединител, газ не е нужна.
3. Кара се с по-малко газ - при леко подаване на газ, резултатът е доста по-сериозен (възможно е това да е подарък от мапера)
4. Използвам съединителя два пъти по малко из града, защото няма никакви замисляници и придърпвания.
5.Мотора спи - на светофар мога да излъжя някой, че не е запалена и като цяло работи МНОГО по меко/леко/мазно във всички режими.
И цялата тая промяна на колата е СЪС СМЕНЕНИ:
- Колектор
- Дросел
- Окабеляване
- Компютър
И БЕЗ ДА СМЕНЯМ:
Бобини
Лули
свещи
инжектори
дебитомер
ламбда сонди
ваноси
датчици
картерна вентилация
Нямам коментар!
Последна промяна Djelebov на 25 Мар 2019, 22:38, променена общо 1 път
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Игра на обороти при потегляне / товар в ниски обороти М5
Djelebov написа:luizov написа:Супер! И аз си представях долу горе така занимавката, изненада ме динамото, не предполагах, че е различно . Доста полезна информация! Аз мисля да сложа всмукателен колектор и дросел от Б25, дали е нужна някаква адаптация на дебитомера (моя стария) с новия компютър?
Гредай парт номерата в realoem, ако твоя го дават и за теб и за м54, значи няма нужда
Днес сложих динамото от м54, с нов volgate regulator (на езика ми е българската дума, ама просто не я знам), събрах я и я покарах доста.
1. Обезшуми се. Няма припукване в гърнетата при палене, като цяло по тиха.
2. Никакви замисляния на ниски обороти, паркирания и маневри само със съединител, газ не е нужна.
3. Кара се с по-малко газ - при леко подаване на газ, резултатът е доста по-сериозен (възможно е това да е подарък от мапера)
4. Използвам съединителя два пъти по малко из града, защото няма никакви замисляници и придърпвания.
5.Мотора спи - на светофар мога да излъжя някой, че не е запалена и като цяло работи МНОГО по меко/леко/мазно във всички режими.
И цялата тая промяна на колата е СЪС СМЕНЕНИ:
- Колектор
- Дросел
- Окабеляване
- Компютър
И БЕЗ ДА СМЕНЯМ:
Бобини
Лули
свещи
инжектори
дебитомер
ламбда сонди
ваноси
датчици
картерна вентилация
Нямам коментар!
Супер, браво!
Ще скачам и аз в тея води!
51 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани