Е46 325i на газ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- terorero
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: Е46 325i на газ?
indianeca написа:terorero написа:indianeca написа:А с какви свещи да я карам на газ?
Караш си я със свещите, които са си за модела, в случая NGK BKR6EQUP
Е точно такива си взех и карам с тях и вчера газаджията ми каза, че трябва да са едноелектролидни!
И аз си мислих така, предвид съвети на стари "газаджии" шофери, обаче моят газаджия ме посъветва да си карам със заводско предписаните свещи и проблеми нямам.
- indianeca
- младши ентусиаст
- Мнения: 618
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
Re: Е46 325i на газ?
stefan_suny написа:Не е задължително свещите да са еднополюсни когато се кара на газ. Със свещите които е предписал производителя всичко е ок. Дълбоко заблуждаваща е представата че като са повече електродите и искрата е различна или слабо или яка и т.н. Единствената причина да се слагат повече електроди е да се удължи живота на свещта, защото искрата прескача винаги между централния и ЕДИН от страничните електроди - според къде пробие първо. За правилната работа на двигателя е много по важно положението на искрата, топлинното число и разстоянието между електродите, а не броя им.
Препоръчването на специални свещи за газ не е обусловено от това че са еднополюсни, а от факта че използването на тънко иридиево връхче на централния електрод подпомага и улеснява образуването на искрата /пробива/. Чисто теоретично това би улеснило запалването на газо-въздушната смес и със сигурност ще го направи на някоя Жигула, на съвременен двигател обаче запалването е доста по сложно от единична искра, и на практика ефекта от използването на 'свещи за газ' едва ли е доловим. Затова според мен избора на свещи е личен, но при всички случаи с оригиналните проблем няма да има. Ползвал съм и двата варианта и опита ми го потвърждава.
За М54 както са казали колегите свещите са BKR6EQUP, като алтернатива еднополюсни са FR6KI332S , които по каталог са съвместими с М54, хубавото при тях е че освен на централния електрод иридий има и на страничния, с такива вече на 100к нямам никакви проблеми и не са мръднали. Друга алтернатива е BKR6EIX но при тях дават че само централния електрод е иридиев /Не съм държал такива в ръцете си и не твърдя със сигурност/
Много благодаря за изчерпателния и подробен отговор
17 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани