M43TUB19-превъртял биелен лагер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 14 Мар 2018, 0:12

Относно черните отлагания - товае оксидация на маслото. Получава се при каране на къси разстояния, когато мотора не може да загрее добре. В комбинация с по-дълъг пробег между сменянията на маслото, нещата се влошават. За да не се получава такава оксидация трябва смяна на масло макс на една календарна година или на 6000-8000км. Така правех с Е36 и като разглобих мотора да го разпродавам беше чист като сълза, нямаше отлагания дори и по най-тесните места по главата.
Особености няма при смяна на вала няма. Следваш инструкцията за смяна на верига т.е. въртиш коляновия вал, за да нагласиш буталото на първи цилиндър да е в горна мъртва точка, на зъбното колело на разпределителния вал има стрелка, която трябва да сочи "нагоре", но под "нагоре" се има в предвид по оста на движение на буталата. Т.е. не си представяй вериткално.
Слагаш едно свредло, за да блокираш маховика, а за инструмент за блокиране на разпределителния вал можеш да си направиш от трупче или да си вземеш някакъв евтин. В Англия ebay.co.uk - има инструмента за блокаж на вала и за блокиране на маховика комплекта за 19 паунда. Което с доставката с Габиели ще ти излез 46лв. А тук искат по 70-80лв за същите два инструмента. В нета има доста информация за зацепването, но ако види зор пиши ще помагам.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от danielgenov » 14 Мар 2018, 7:29

Благодаря за съвета. Иначе откакто колата е при мен маслото го сменям 2 пъти годишно защото правая по 20 000 км годишно. Слагам само 5W40, което взимам от колега от форума. Откакто смених гумичките на клапаните ми спря и харча на масло. При мен лично от гумичките губех 2 литра масло на 10 000 км.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 28 Мар 2018, 6:19

Оптегачът на веригата дойде и продължих напред
Изображение
Изображение
от снимките на новия се вижда, че определено си е бил за смяна.
Още един пропуск - металната гарнитура за предните капакци, дойде и тя и можех пак да продължа
Изображение
ето я положена...
Изображение
силикон в критичните точки, според BMW
Изображение
Изображение
Предният семеринг на вала
Изображение
Изображение
Забравих още една гарнитура, но тук вече беше крайно време за "ромско" изпълнение и го направих...
Изображение
Изображение
Новата цетка за маслената помп
Изображение
Изображение
Гарнитура на картера - оригинална. Не бих рискувал с нещо афтърмаркет с оглед на труда по смяната.
Изображение
Готовият картер
Изображение
Силикон в критичните точки...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Нови уплътнения и за клапана на масления филтър
Изображение
Изображение
Готовите капакци
Изображение
Тук изравняването беше малко проблемно, но се правихме
Изображение
Изображение
Слага се капака на главата без гарнитура и с негова помощ се изравняват повърхнините на клавата и горния ангренажен капак.
После силикон преди окончателното монтиране на капака
Изображение
Изображение
Още О-рингове и нов сензор за налягането на маслото
Изображение
Изображение
Дойде ред и на новия съединител
Изображение
Отново помощ от смециализиран инструмент
Изображение
Изображение
Новият маслен филтър
Изображение
Задното водно разклонение, което бе набедено, че тече. В последствие като налях антифриза се оказа, че е невинно. течеше от самия маркуч, чието уплътнение беше станало на парцал. Спасих положението като сложих уплътнението за маслената цетка(вече бях поръчал ново, преди да поръчам цетката, която идва в комплект с улътнение). Оказа се същия диаметър и спря теча.
Изображение
Свещи...
Изображение
Изображение
О-ринг термостат
Изображение
Нов семеринг на избирача на скоростите
Изображение
Дару кар спасиха отново положението
Изображение
Изображение
бях пропуснал и този о-ринг, за който се чудех къде да сложа, накрая се оказа, че е за сензора за маслото
Изображение
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 01 Апр 2018, 21:02

Да довърша темата...
Конзолата за компресора на климатика
Изображение
Готов за прехвърляне към "жирафа"
Изображение
...и на "жирафа"
Изображение
и вече в коша
Изображение
Уплътнения за компресора на климатика
Изображение
Изображение
Време за първите течности....Опелско сефте
Изображение
Изображение
Запалих колата с много зор и поработи 2 часа, като астматик борещ се за въдух...и сложих маслото за разработка
Изображение
Довлелкох я до сервиза за последни прегледи
Изображение
Оставих колата да поработи 5 часа на място, обаче през цялото време двигателя работеше неравномерно, все едно дърпа въдух. Изредиха се всички колеги да гледат и слушат, но решение не се намери. Вечерта тръгнах да си я прибера, но уви щом включих втора, колата заби нос, чу се зверска детонация и едва я дотътрих обратно в сервиза. Оказа се, че не можахме да я разчетем с Ista и се наложи да се прибера безславно в къщи, къдет прекарах безсънна нощ в притеснение къде съм сбъркал. На другия ден въоръжен с добрата стара Инпа закачих колата и О чудо...датчик колянов вал...тогава се сетих, че като разпределях инсталацията ми остана една свободна букса, която оставих "за после", защото не знаех откъде да мине спрямо кабелите за стартера и алтернатора...та тази букса се оказа за сензора за коляновия вал. Качихме колата на подемника, щракнахме буксата и колата замърка. Та прибрах си я вкъщи и вече и навъртях 60км. Мотора работи много меко и тихо, реакцията на подаване на га е много бърза. Въобще за момента двигателя работи супер, даже по-добре отколкото се надявах. Сега остава да го покарам и да видя дали съм се справил.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от ildivvy » 01 Апр 2018, 23:26

Да се чуди човек как е запалила без него! Темата ти е супер,за всеки тръгнал по този път! Пожелавам хиляди безаварийни километри отсега!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 02 Апр 2018, 18:34

Мерси, колега. Целият механичен сервиз на Ауто Бавария се диви това чудо как е запалила с откачен сензор на коляновия вал. А даже се и движеше до момента, в който не подадех повечко газ. Тогава забиваше муцуна.
А даже докато работи отпред цялата сутрин разбрах, че почти всички механици са се изредили да я пипат и да установят защо моторът работи неравномерно :mhihi: . Накрая се оказа сензорът.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от danielgenov » 01 Юни 2019, 6:44

Така и не ми остава време за тема, та ще опиша накратко как изпатих и аз с биелните лагери. Началото на годината при смяна на маслото забелязах по 1,2 медни частици между ребрата на масления филтър.След това забелязах странен шум като тракане на пластмаса при междинна газ само. Отделно се забелязваха прахообразни частици по щеката за маслото. Също така имаше тракащ шум на 3та след 5000 оборота, но пак приличаше на вибрираща пластмаса. Усъмних се за биелните лагери. Исках мнение от приятели, но ме успокояваха че няма как да са лагери, защото много чукали. И наистина колата палеше и работеше добре без чукани и силно тракане освен гореописаното. Все пак се реших да сменя биелните лагери. Оказах се прав, най-зле беше лагера на 2ри цилиндър. За щастие той беше още в медния слой и не беше превъртял. Мерих хлабините с plastigauge и всички показаха еднаква стойност - 49 микрометра. Това беше знак че 2ри лагер, който е най трагичен, не е износил вала повече от другите. Горната граница според бмв е 52 микрометра, така че макар и близо до горна граница съм в норма. Сглобих всичко и вече над 6000 км мотора работи идеално, но ще видим до кога :) Ремонта ми излезе 43 лв. за лагери Kobelnschmid и 105лв. греда за двигател и труда (3 вечери след работа) си беше от мен.
20190601_074753.jpg
20190202_135818.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 28.11.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e87 118i 2005

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от ialeksandro » 22 Фев 2021, 20:02

Поздравления за изчерпателната тема и огроминят труд !
Много добре описано до последния детайл !
Изглежда съм тръгнал по същия трънлив път с моя двигател N46B20 .
Предполагам и при вас е имало същият тракащ звук като сигнал за повредата - https://www.youtube.com/watch?v=cnrOBST ... e=youtu.be

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook