M43TUB19-превъртял биелен лагер

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 10 Фев 2018, 19:24

Ще си ремонтирам въпросния двигател, след като изтропа лагер на първи цилиндър, вероятно и на втори.
Въпросът ми към хората ремонтирали двигател след подобен проблем е дали причината е само в скапано масло и не сменянето му или са открили запушени маслени магистрали? При мен лампата на маслото не е присветквала и освен изтракването при палене, други симптоми нямаше.
Двигателят е на реални 140хил.км, като за първите 13 години е бил навъртял около 80хил.км, в които имам сериозни съмнения, че е сменяно масло. Прилагам няколко снимки на увредените компоненти. В понеделник ще дам вала да го измерят и да кажат дали може да се шлайфа.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Предстои да сглобя двигателя, предимно с оригинални части, ще се опитам да направя още снимки от събирането, но понеже си го правя сам не винаги смогвам.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от turbonetic » 10 Фев 2018, 20:27

Според мен е от ,не смяната на маслото или от менте масло..А дали ,не е било от това изтракване при палене?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Thebimmerfan » 11 Фев 2018, 14:30

Абе със сигурност редовната смяна на масло/филтър и използването на качествени такива не би навредило, а житейската философия основаваща се на принципа: ''и за 5лв и за 30лв литъра - все е масло...'' не допринася особено много за избягването на подобни неприятни ситуации. Все пак не караме Opel или Renault.
П.С. Също с нищо не допринася за избягването на подобни ситуации принципа: ''Pedal to the metal'' на студен двигател.
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Kurtov » 11 Фев 2018, 15:15

Тва с цената на маслото до някъде е така.
Последна промяна Kurtov на 11 Фев 2018, 18:51, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Benord » 11 Фев 2018, 15:40

Не е от несмяна на масло или запушена магистрала,а от пълната липса на такова.Ако датчика за налягане на маслото си е вършел при Вас правилно работата,явно го е правил и при предишният собственик. ,но не е било важно за него това.Интересно ми е в картера не намерихте ли и много фина,тънка алуминиева стружка?Чудя се и какво е състоянието на полите на буталата?Преди да свалите коляновият вал проверихте ли компресията в цилиндрите?Задавам тези въпроси,защото ако се окажат проблемите повече от очакваното е по-добре да се огледате за друг мотор отколкото да наливате пари в този.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от turbonetic » 11 Фев 2018, 16:15

При колега беше станала същата работа с превъртял лагер и излезе от менте масло,което са му сложили при смяната..Това изтракване при палене от какво е? Лампата на маслото веднага ли ти гасенеше при палене или минаваха 3-4 сек.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Benord » 11 Фев 2018, 16:29

Изтракването е било от вече голямата хлабина в мотовилковия лагер.Понеже вече маслото си изтича спокойно и не остава между повърхностите като филм.Определено време е вършело работа налягането на маслото,но процеса е необратим и резултата е на снимките.А това,че се ползува най-евтиното масло при смяна му е практика по сервизите,а ако собственика е с вид на неразбиращ си остава и само на хартия смяната.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Thebimmerfan » 11 Фев 2018, 17:52

Kurtov написа:Тва с цената на маслото до някъде е така.
Щото примерно един Shell Helix Ultra 5w40 е на цена около 13-14 лв. литъра от Германия, а е супер масло. Ама нали трябва да дадем 30 лева за литър Кастрол та да сме спокойни, че сме направили най-доброто за колата.
Наистина има масла които реалната им цена е 30 лв. литър, но няма смисъл да ги наливаме в обикновенни двигатели карани ежедневно.


Кой ти каза, че Shell Helix Ultra е на цена ''13-14''лв. литъра от Германия, и най-вече, че е ''супер масло''?.. В западна Европа отдавна Shell Helix-а е от гръцко-румънски произход и по-скапано (и евтино) масло от това няма...Наистина не става въпрос за мотори с производителност от рода на 300hp/litter, но все пак едно що-годе грамотно масло като Motul X-Cess 8100 5W-40 или дори Amsoil Signature series (при по-висока степен на загриженост) не биха били навредили...
Последна промяна Thebimmerfan на 11 Фев 2018, 19:00, променена общо 2 пъти
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Kurtov » 11 Фев 2018, 18:43

Аз ти казвам, защото си купих Helix Ultra 0w40 преди месец от www.ato24.de и с доставката до офис на еконт ми излезна 13 лв и някви стотинки литъра.
А тва, че Шел-а е пълен боклук спор няма :mhihi: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: BMW 323ti compact
Мечтае да кара: M3 E46 CSL; S42B20

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Thebimmerfan » 11 Фев 2018, 19:05

Е, сам си отговори, дали при такива цени за 0W-40 качеството ще е предоминиращият фактор и що за истинска синтетика ще е това...
"...Родната милиция ни пази..."
Веско Маринов



Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 11 Фев 2018, 19:29

Днес разглобих двигателя. Странно е, че нямаше никакъв нагар или по-точно оксидация. Имал съм сблъсък с мотор, на който не е сменяно масло и там слоя оксидирано масло беше покъртителен. При този двигател не видях подобни признаци. Двигателят е изключително чист отвътре. Цилиндрите са наред, с нормално износване за тия километри. Полите на буталата не ги огледах добре, бях много уморен и само ги почистих, но не ми направи впечатление някакво износване или нещо нетипично. Лагерът на втората биела е бил на ръба на превъртането. Финни стружки в картера намаше. Компресията не е мерена преди разглобяването. Когато дотътрих колата до сервиза и колегите чуха как работи мотора, ми казаха директно да му показвам жирафа :mhihi: Един от механиците има опит с този мотор и всичко, което ми каза преди да го разглобя се оказа вярно след разглобяването. Днес направих малко снимки, утре ще снимам буталата и цилиндрите. Коляновият вал отива за мерене и ако може да се шлайфа се продължава с ремонта. Ако се окаже, че не става, ще помисля за варианта друг двигател, защото за този е почти невъзможно да намеря друг вал.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Kurtov » 11 Фев 2018, 20:23

Thebimmerfan написа:Е, сам си отговори, дали при такива цени за 0W-40 качеството ще е предоминиращият фактор и що за истинска синтетика ще е това...


Колега не, че нещо, ама как може да говориш за качеството на едно масло преди да си му направил анализ ?
Аз примерно не мога, гледам анализите в oilclub.ru и други сайтове.
Същия шел при Кавен Орбико едва ли е 13 лв. за литър.
Поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Benord » 14 Фев 2018, 16:12

Щом ще правите снимки направете една,ако може разбира се,на осемте черупки свалени от мотовилковите лагери на коляновият вал.Избършете ги добре и ги подредете според цилиндрите.Интересуват ме повърхнините,за да съм сигурен в идеята си затова откъде е тръгнал проблема.Проверете и буталата дали нямат радиална хлабина в буталният болт,особено на първи цилиндър.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от Joro_Paveto » 14 Фев 2018, 22:51

Ще направя снимки, макар че май ги поразбърках малко черупките. В общи линий всичките имаха следи от износване. Ще ги проверя утре и ще ги снимам. Вала ще се шлайфа до първи ремонт, лошото е, че и основните лагери ще са първи ремонт, което се надявах да се размине, защото нямам никаква представа как ще настроя касетата с балансиращите валове. Според ръководството на BMW трябва да се сложи най-дебелата подложка 2.25мм, правят се замервания и се смяна средна стойност, после от таблица се избират подходящите пластини. В Ауто Бавария нямаме специалния инструмент и пластини, а този на Дару кар май бил счупен. Смущаващото е, че чичко гугъл е безполезен и не намерих нито една тема с обяснения как да се настроят. Търсих на английски и на немски и нищо не намирам. Тук ще ми трябва помощ от някой който е настройвал зацепването на балансиращите валове
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: M43TUB19-превъртял биелен лагер

Мнение от EH0260BB » 15 Фев 2018, 10:55

В Тис-а има описано как се измерва луфта м/у зъбните колела, но не знам дали ще ти помогне - http://tis.bmwcats.com/document/repair/E46/g11:a3000:w13032/t1127/.

Замислял ли си се да премахнеш тези балансиращи валове - предишните М43 са без такива и не съм забелязал кой знае каква разлика във вибрирането на мотора.
Мисля, че без проблеми може да монтираш и колянов вал от М44В19, който няма зъбното колело за такива валове и със сигурност е изчисляван да работи без такива. Има само гривната за датчика на коляновия вал. Хода му е същия, лагерите и биелите за него са еднакви с тези при М43В19. Трябва и да се затапи изхода за масло от блока към касетата на балансиращите валове.

И така може би ще се повиши мощноста и с някое друго магаре.
Иначе ако някой е премахвал тези валове на М43В19, нека сподели какви са резултатите.
40345

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook