Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Famousen
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530xd ++
- Мечтае да кара: BMW M5
- Детайли за колата: BMW E61 2006 touring 530d 231hp++
Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Здравейте,прочетох из много теми за тези въпросни клапи(мартеници,пеперуди и т.н.) ,но така и не стигнах до отговора който ме касае... Колата е закупена от Германия и внесена от близък приятел... до колкото знам хората който имат 320д всички (поне) са махали тези клапи ... въпроса ми е,тъй като колата е с ре-мап ( чип тунинг или както се нарича) знам,че софтуерно ги изключват или ги махат при тази процедура... заслужава ли си ходенето при майстор и даването на пари за да се оверя,че са спряни или махнати? И има ли вариант в който аз сам мога да разбера това... благодаря предварително и се извинявам ако е поредната тема
- levskifans
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 1.12.2008
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d (150)
- Мечтае да кара: е30 M3
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Най-добре си ги махни, защото въпреки, че са изключени, материаа от който са направени клапите е пластмаса, а с времето и топлината, пластмасата си губи качествата и е възможно да се отчупи някоя клапа от оста и двигателя да иде на кино.
По-добре ги махни, за да не си под напрежение.
По-добре ги махни, за да не си под напрежение.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
На е46 са метални и са на рънърите на колектора. Сваляш колектора, трошиш клапите и на боклука. Черен силикон и няколко подходящи види или болтове и решаваш проблема. После може да затапиш вакум маркуча който управлява клапите.
За да ти помогна да вземеш правилното решение, ще ти покажа две снимки.
В дясно е хапнал пеперуда.
От долу е пред счупване.
За да ти помогна да вземеш правилното решение, ще ти покажа две снимки.
В дясно е хапнал пеперуда.
От долу е пред счупване.
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Колеги, 320Д /136к.с. има ли вихрови клапи или се въвеждат от фейслифта?
- DoesNot
- младши ентусиаст
- Мнения: 697
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
BlackSun написа:Колеги, 320Д /136к.с. има ли вихрови клапи или се въвеждат от фейслифта?
Няма, колега.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3880
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Продават се компекти тапи за колектора, за мястото на вихровите клапи, за да стане интелигентно, без видии и пирони..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- PaLMaL
- младши ентусиаст
- Мнения: 267
- Регистриран на: 3.03.2016
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 320d 04'
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Махай смело , единствено колата ще стане леко по-мудна до 2000 оборота , но с един ремап , нещата се оправят.
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
PaLMaL написа:Махай смело , единствено колата ще стане леко по-мудна до 2000 оборота , но с един ремап , нещата се оправят.
Колега можеш ли да опишеш в какво се изразява мудността и на какви обороти?
Аз махнах вихровите клапи и не се бях замислял, как ще се отрази на колата. Та от както ги махнах, сякаш турбото има лаг. Започва ад върви след 1800 оборота, преди това, ако ритна педала на газта, се замисля за секунда, вдига бавно оборотите и след това сякаш отпушва и потегля с тласък.
Това нормално ли или говори за някакъв друг проблем/признак?
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
При мен е абсолютно същото като при теб. Някъде започва да се усеща хубаво надува от 1700-1800-1900 оборота и нагоре вече си е окей. Ама преди тези обороти е трагедия. Както казваш, настъпваш я, замисля се и почва да ускорява бавно и там някъде се отпушва. С ремап съм, без вихрови, ръчка.
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Хмм... това ме успокои, защото аз мислех, че имам проблем с турбото, клапана му или турбо пътищата, заради това поведение. Даже писах в една друга тема, проверявах по колата какво ли не, няма грешки, живи данни са ОК. Явно си е нормално.
А какъв разход дава?
Моята е комби с 16-ки и магистрално ми дава около 6 л/100 км, а карам с около 120 км/ч рядко с повече. В града (София) карам с не повече от 60 км/ч и ми дава около 8-9л/100 км, зимата като е под 0, вдига и до 12л/100 км.
А какъв разход дава?
Моята е комби с 16-ки и магистрално ми дава около 6 л/100 км, а карам с около 120 км/ч рядко с повече. В града (София) карам с не повече от 60 км/ч и ми дава около 8-9л/100 км, зимата като е под 0, вдига и до 12л/100 км.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
12? Тоя разход е абсурдно голям. Аз имах такъв когато ми се прецака термостата. Дори с повредената турбина нямах толкова голям.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Дам и на мен разхода ти ми се струва висок, моята смесено сега дава около 7, по борд 6, но съм го хванал, че лъже с около литър някъде. Смесено, тъй като съм в Люлин и работя в района на хотел Плиска и сутрин минавам по северната скоростна тангента обикновено настройвам на около 130 круиза за да съм долу горе в ограниченията и хем да я продухвам, че повече се кара градско. Вечер минавам през София, че иначе ми идват около 100км. дневно и не е много оферта. Зимата нещата ги смятай с литър, два отгоре, но не повече от 10 в никакъв случай. Колата не се кара кротко, обичам да се лиготя от време на време. Аз също съм на 225/50/16 и съм комби, всички вакууми съм ги сменил със силиконови, чистих си мапа, мафа, егр-а е махнат и софтуерно и хардуерно, смених това малкото маркуче м/у вакуумната помпа и вакуумната магистрала, защото беше станало на камък и според мен изпускаше вакуум от там, турбото ми е рециклирано, тъй като роди преди две години, клапана за управлението на турбината го разглобявах и чистих, беше трагедия вътре филтъра, след профилактиката нещата бяха коренно различни в положителен план. Последно ресетнах адаптациите на дебитомера с иста и пак само позитиви след това. Опитвал съм да шофирам и икономично един вид, да превключвам до към 2000-2500 оборта макс, но освен, че ми даде същия, даже по-висок разход и си задръстваш геометрията и колата е супер лагава, друго според мен не получваш. За мен най приятна за каране и най икономична е да се превключва около 3000 оборота и след това на следващата предавка си над 2000 и тогава колата няма лаг, отзивчива си е и всичко е окей!
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Аз живея в Обеля, работя в Захарна фабрика, минавам по 5 км в посока. Колата определено не може да загрее повее от 75 градуса зимата, когато е висок разхода. Не знам дали е от значение.
Термостатите и двата съм ги сменил миналото лято с марка Бер, ако не ме лъже паметта, бяха най-скъпите, които фабрично се влагат. Колата няма проблем с загряването след смяната, преди това загряваше трудно или падаше температурата при работа на парно.
Сега да речем, тази зима, разхода ми беше около 10/100 но и температурите навън бяха около 0 или над тези градуси и веднага се усети в разхода. Мисля, че датчика за външна температура, този който е на бронята, понякога ме лъже, но не знам дали той играе роля в разхода.
Термостатите и двата съм ги сменил миналото лято с марка Бер, ако не ме лъже паметта, бяха най-скъпите, които фабрично се влагат. Колата няма проблем с загряването след смяната, преди това загряваше трудно или падаше температурата при работа на парно.
Сега да речем, тази зима, разхода ми беше около 10/100 но и температурите навън бяха около 0 или над тези градуси и веднага се усети в разхода. Мисля, че датчика за външна температура, този който е на бронята, понякога ме лъже, но не знам дали той играе роля в разхода.
- Galo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 153
- Регистриран на: 12.07.2015
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring
Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д
Това разстояние лятото е достатъчно колата да досигне оптимална температура, но зимата си е малко, особено ако си тръгни спри по задръстванията на София. Ако я изпънеш на дълго за тези 5 км със сигурност ще загрее, но иначе тц. То от там ти идва и големият разход и то при положение, че и двата термостата са ти окей и си загрява нормално. Не мисля, че влияе датчика за външната температура. Как ти е допълнителният подгрев, работи ли, допълнителната електрическа водна помпа, защото те много спомагат за бързото загряване?
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани