Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 14.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530xd ++
Мечтае да кара: BMW M5
Детайли за колата: BMW E61 2006 touring 530d 231hp++

Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от Famousen » 15 Яну 2018, 16:50

Здравейте,прочетох из много теми за тези въпросни клапи(мартеници,пеперуди и т.н.) ,но така и не стигнах до отговора който ме касае... Колата е закупена от Германия и внесена от близък приятел... до колкото знам хората който имат 320д всички (поне) са махали тези клапи ... въпроса ми е,тъй като колата е с ре-мап ( чип тунинг или както се нарича) знам,че софтуерно ги изключват или ги махат при тази процедура... заслужава ли си ходенето при майстор и даването на пари за да се оверя,че са спряни или махнати? И има ли вариант в който аз сам мога да разбера това... благодаря предварително и се извинявам ако е поредната тема :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от levskifans » 16 Яну 2018, 13:06

Най-добре си ги махни, защото въпреки, че са изключени, материаа от който са направени клапите е пластмаса, а с времето и топлината, пластмасата си губи качествата и е възможно да се отчупи някоя клапа от оста и двигателя да иде на кино.
По-добре ги махни, за да не си под напрежение.
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от VladiE » 16 Яну 2018, 14:20

На е46 са метални и са на рънърите на колектора. Сваляш колектора, трошиш клапите и на боклука. Черен силикон и няколко подходящи види или болтове и решаваш проблема. После може да затапиш вакум маркуча който управлява клапите.

За да ти помогна да вземеш правилното решение, ще ти покажа две снимки.

В дясно е хапнал пеперуда.

Изображение

От долу е пред счупване.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от BlackSun » 09 Юли 2020, 11:21

Колеги, 320Д /136к.с. има ли вихрови клапи или се въвеждат от фейслифта?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от DoesNot » 09 Юли 2020, 12:18

BlackSun написа:Колеги, 320Д /136к.с. има ли вихрови клапи или се въвеждат от фейслифта?

Няма, колега.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от BlackSun » 09 Юли 2020, 22:15

Благодаря! :-)
Поздрави

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от Kroki » 10 Юли 2020, 16:10

Продават се компекти тапи за колектора, за мястото на вихровите клапи, за да стане интелигентно, без видии и пирони.. :mhihi:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от PaLMaL » 11 Юли 2020, 18:54

Махай смело , единствено колата ще стане леко по-мудна до 2000 оборота , но с един ремап , нещата се оправят. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от swetlioo » 13 Юли 2020, 9:41

PaLMaL написа:Махай смело , единствено колата ще стане леко по-мудна до 2000 оборота , но с един ремап , нещата се оправят. :)


Колега можеш ли да опишеш в какво се изразява мудността и на какви обороти?
Аз махнах вихровите клапи и не се бях замислял, как ще се отрази на колата. Та от както ги махнах, сякаш турбото има лаг. Започва ад върви след 1800 оборота, преди това, ако ритна педала на газта, се замисля за секунда, вдига бавно оборотите и след това сякаш отпушва и потегля с тласък.
Това нормално ли или говори за някакъв друг проблем/признак?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от Galo » 13 Юли 2020, 15:19

При мен е абсолютно същото като при теб. Някъде започва да се усеща хубаво надува от 1700-1800-1900 оборота и нагоре вече си е окей. Ама преди тези обороти е трагедия. Както казваш, настъпваш я, замисля се и почва да ускорява бавно и там някъде се отпушва. С ремап съм, без вихрови, ръчка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от swetlioo » 13 Юли 2020, 16:45

Хмм... това ме успокои, защото аз мислех, че имам проблем с турбото, клапана му или турбо пътищата, заради това поведение. Даже писах в една друга тема, проверявах по колата какво ли не, няма грешки, живи данни са ОК. Явно си е нормално.
А какъв разход дава?
Моята е комби с 16-ки и магистрално ми дава около 6 л/100 км, а карам с около 120 км/ч рядко с повече. В града (София) карам с не повече от 60 км/ч и ми дава около 8-9л/100 км, зимата като е под 0, вдига и до 12л/100 км.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от VladiE » 13 Юли 2020, 18:02

12? Тоя разход е абсурдно голям. Аз имах такъв когато ми се прецака термостата. Дори с повредената турбина нямах толкова голям.

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от Galo » 14 Юли 2020, 10:23

Дам и на мен разхода ти ми се струва висок, моята смесено сега дава около 7, по борд 6, но съм го хванал, че лъже с около литър някъде. Смесено, тъй като съм в Люлин и работя в района на хотел Плиска и сутрин минавам по северната скоростна тангента обикновено настройвам на около 130 круиза за да съм долу горе в ограниченията и хем да я продухвам, че повече се кара градско. Вечер минавам през София, че иначе ми идват около 100км. дневно и не е много оферта. :mhihi: Зимата нещата ги смятай с литър, два отгоре, но не повече от 10 в никакъв случай. Колата не се кара кротко, обичам да се лиготя от време на време. Аз също съм на 225/50/16 и съм комби, всички вакууми съм ги сменил със силиконови, чистих си мапа, мафа, егр-а е махнат и софтуерно и хардуерно, смених това малкото маркуче м/у вакуумната помпа и вакуумната магистрала, защото беше станало на камък и според мен изпускаше вакуум от там, турбото ми е рециклирано, тъй като роди преди две години, клапана за управлението на турбината го разглобявах и чистих, беше трагедия вътре филтъра, след профилактиката нещата бяха коренно различни в положителен план. Последно ресетнах адаптациите на дебитомера с иста и пак само позитиви след това. Опитвал съм да шофирам и икономично един вид, да превключвам до към 2000-2500 оборта макс, но освен, че ми даде същия, даже по-висок разход и си задръстваш геометрията и колата е супер лагава, друго според мен не получваш. За мен най приятна за каране и най икономична е да се превключва около 3000 оборота и след това на следващата предавка си над 2000 и тогава колата няма лаг, отзивчива си е и всичко е окей!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от swetlioo » 14 Юли 2020, 10:44

Аз живея в Обеля, работя в Захарна фабрика, минавам по 5 км в посока. Колата определено не може да загрее повее от 75 градуса зимата, когато е висок разхода. Не знам дали е от значение.
Термостатите и двата съм ги сменил миналото лято с марка Бер, ако не ме лъже паметта, бяха най-скъпите, които фабрично се влагат. Колата няма проблем с загряването след смяната, преди това загряваше трудно или падаше температурата при работа на парно.
Сега да речем, тази зима, разхода ми беше около 10/100 но и температурите навън бяха около 0 или над тези градуси и веднага се усети в разхода. Мисля, че датчика за външна температура, този който е на бронята, понякога ме лъже, но не знам дали той играе роля в разхода.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Въпрос за Вихрови Клапи. 320д

Мнение от Galo » 14 Юли 2020, 11:03

Това разстояние лятото е достатъчно колата да досигне оптимална температура, но зимата си е малко, особено ако си тръгни спри по задръстванията на София. Ако я изпънеш на дълго за тези 5 км със сигурност ще загрее, но иначе тц. То от там ти идва и големият разход и то при положение, че и двата термостата са ти окей и си загрява нормално. Не мисля, че влияе датчика за външната температура. Как ти е допълнителният подгрев, работи ли, допълнителната електрическа водна помпа, защото те много спомагат за бързото загряване?

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook