Проблем с алтернатора на е46, м43б19

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.11.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 318i
Мечтае да кара: совалка

Проблем с алтернатора на е46, м43б19

Мнение от Mast3rX » 10 Яну 2018, 12:50

Здравейте колеги,

предварително се извинявам ако вече е писано някъде по въпроса, но не успях да намеря такава тема.

Имам е46 с м43б19 мотор с АГУ. Колата в последните 2 месеца се кара рядко (веднъж на 1-2 седмици).

Първоначално проблемът беше следния: на празен ход, незаивисмо дали е студена или топла след като поработи 1-2 минути изгасваше сама.
Миналата седмица акумулатора беше паднал и не успях да запаля изобщо, след зареждане запали, но светна лампата за акумулатора, която гасне чак след като колата достигне 90 градуса (при форсиране до 2200-2500 оборота започва да премигва)

От скритото меню засякох напрежението, на студен двигател - 12,2-12,5V, на загрял двигател 14.1-14,7V.
Т.е. алтернатора започва да зарежда като загрее колата.

Диагностиката не дава резултат. В един сервиз, в който се занимават с ремонт на алтернатори ми казаха, че това е нормално за алтернаторите на Е46, когато колата не се кара активно и че не е нужен ремонт, да си го карам така...обаче аз си мисля, че ако на всяко палене докато загрее колата работи на акумулатор без да зарежда, той ще се скапе бързо... как мислите?.

Някой имал ли е подобен проблем?
Ще се радвам ако може да ме посъветва дали може да е от алтернатора или регулатора му/ четки... и да даде съвет как да процедирам.

Благодаря предварително!

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с алтернатора на е46, м43б19

Мнение от bmw-fann34 » 20 Яну 2018, 12:30

Mast3rX написа:Здравейте колеги,

предварително се извинявам ако вече е писано някъде по въпроса, но не успях да намеря такава тема.

Имам е46 с м43б19 мотор с АГУ. Колата в последните 2 месеца се кара рядко (веднъж на 1-2 седмици).

Първоначално проблемът беше следния: на празен ход, незаивисмо дали е студена или топла след като поработи 1-2 минути изгасваше сама.
Миналата седмица акумулатора беше паднал и не успях да запаля изобщо, след зареждане запали, но светна лампата за акумулатора, която гасне чак след като колата достигне 90 градуса (при форсиране до 2200-2500 оборота започва да премигва)

От скритото меню засякох напрежението, на студен двигател - 12,2-12,5V, на загрял двигател 14.1-14,7V.
Т.е. алтернатора започва да зарежда като загрее колата.

Диагностиката не дава резултат. В един сервиз, в който се занимават с ремонт на алтернатори ми казаха, че това е нормално за алтернаторите на Е46, когато колата не се кара активно и че не е нужен ремонт, да си го карам така...обаче аз си мисля, че ако на всяко палене докато загрее колата работи на акумулатор без да зарежда, той ще се скапе бързо... как мислите?.

Някой имал ли е подобен проблем?
Ще се радвам ако може да ме посъветва дали може да е от алтернатора или регулатора му/ четки... и да даде съвет как да процедирам.

Благодаря предварително!
Колега казвам ти най евтиния вариант,.Купуваш друг алтернатор,има ги в изобилие и са направо без пари.,няма да чакаш сервизи и да ти говорят глупости,че при е46 било нормално,.бягай далече от там.,Сменяш го сам нее сложно,.Вече ти си човека :driving: лека и безаварийна,и остават пари за бира :bchug: :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.11.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 318i
Мечтае да кара: совалка

Re: Проблем с алтернатора на е46, м43б19

Мнение от Mast3rX » 24 Яну 2018, 9:45

Мерси за съвета. И аз мисля, че това ще е правилното решение.
Не ми остава време напоследък и изобщо не съм се занимавал, но скоро ще предприема нещо и след това ще пиша как е минало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Проблем с алтернатора на е46, м43б19

Мнение от ildivvy » 24 Яну 2018, 13:34

Преди да купиш друг алтернатор,пробвай с друг акумулатор! Вземи от някой само за проба! Според мен,алтернатора няма как да работи само когато колата загрее! Той как разбира дали е загряла? По-скоро в началото акумулатора е поразреден и "дърпа" повечко ток и затова напрежението е по-ниско! Мисля,че "теста" е лесен за изпълнение (да намериш от някой акумулатор и да го сложиш за малко),така че пробвай първо това! Нищо не губиш!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 20.11.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 318i
Мечтае да кара: совалка

Re: Проблем с алтернатора на е46, м43б19

Мнение от Mast3rX » 05 Фев 2018, 14:07

Здравейте колеги,

Проблемът се оказа от алтернатора, смених регулатора, ротора, защото беше пред скъсване и лагерите.
Сега работи перфектно.

Благодаря Ви за съветите!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook