Демпферна Шайба Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 2.12.2015
Пол: Мъж

Демпферна Шайба Е46

Мнение от Ickata_usa » 05 Яну 2018, 22:23

Здравейте колеги!Имам нужда от малко помощ и съвет?
Имам БМВ Е46 320Д 150к.с. автоматик/комби,10.2003,фейслифт!
За последната година и половина смених няколко демпферни шайби(едни скъпи(около 200-300лв)),други евтини 150-200лв и сега отново изглежда,че имам проблем със същата!Двигателят се тресе,скърца,а сутрин като запаля колата имам усещането,че съм запалил някакво адско ППС :)
Като позагрее колата и се оправя малко!Сменихме всички ролки/шайбички/ремъци,тествана е колата абсолютно всичко си и е вред и остава пак демпферната шайба!!!
Та въпроса ми е....-Дали проблема,може да е в нещо друго и от там да се отразява на шайбата?И ако,какъв може да е той?Също кажете,къде и каква шайба да търся?Дали,ако взема шайба от 600-700лв,би била по-добър вариант???
Благодаря,предварително на отзовали те се,за мненията!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Демпферна Шайба Е46

Мнение от toliBMW » 06 Яну 2018, 11:12

Колега, има много писано по въпроса, но ще споделя личен опит, а изводите ще оставя за теб!
При профилактичен преглед поисках да се огледат ролки, шайби и въртящи се части. С ужас установихме, че демпфера е някаква китайска измишльотина (вносител Евро07). Изглеждаше буквално като нов (сменен от предишен собственик), а и проверих, мисля цената е 140 - 180 лв.. Въпросът е, че при натиск с ръка, свалена, даваше видима деформация, че и шум – пропукваше. А като работа на двигателя, абсолютно никакъв дефект – мъркаше си, само едва забележима вибрация по дългата част на пистовия ремък. Естествено, моментално поисках смяна. Бях наясно с Corteco (това е производителя за БМВ, който предлага и афтермаркет), но сервиза предложи SNR като реномирана марка – френска. Чудесно, 150 лв разлика. Да да, ама не! Колебанията на ремъка станаха съвсем видими. Тъй като ролките бяха от неопределен произход (според мен сбирщайн), бяха сменени, а и поради неголям, но забележим луфт в обтегача (беше си оригиналния) съответно смених обтегача. Хипотезата беше, че новия демпфер вади дефекти, които иначе не са забележими! Ефекта след смяна ролки и обтегач беше нулев. В тази част има само едно въртящо се нещо, и това е шайбата на алтернатора – за всеки случай проба на стенд, която показа че няма проблем. Дори върнахме китайското чудо за проба, и действително успокояваше големия ремък, но по- видимо, ако и малкия (за компресора) е на мястото си. За уточнение, сервиза, който ми обслужва колите, позволява заявка на части, проба и евентуално връщане. Иначе казано, можеш да си пробваш, каквото ти е драго до решаване на проблема! Веднага заявихме Corteco и всичко утихна и „заспа“. Мисля цената е около 530- 590 лв, при всичките ми преференции свалиха до 290.
Излишно е да казвам, че така или иначе покрай тези манипулации се провериха за луфтове и дефекти водна и хидро помпа, алтернатор и прочие, които също могат да дадат специфични вибрации, водещи до тресене, изплюване на ремък, накъсване и подпалени ролки! Ремъците също минаха оглед (големия направо го смених) - експерименти с по- късия не се препоръчват, а и това само скрива проблема.
Както и да е, четейки сценария по филма ти, си мисля, че по- скоро „проблема“ е в монтьора ти! Не може, след толкова ремонти, да не се установи откъде идва проблема. А ако е демпферната шайба, с какъв акъл те е оставил да караш неизправна кола, та то се вижда и чува! Аз не се съмнявам, че можех да карам с китайското чудо 5к или пък 15к, но да знам, че карам бомба със закъснител не ми е в характера.
Извинявам се, че стана малко дълго, но дано да съм ти бил полезен! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Демпферна Шайба Е46

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Яну 2018, 14:04

Аз без да съм чел предходното мнение (че ме мързи :mhihi: ), а съм почти сигурен какво пише в него ще те посъветвам да се допиташ до качествен сервиз и ако е нужно да си купиш ХУБАВА шайба. Това от многократни наблюдения на потребители е или Кортеко или оригинална от дилъра. И с двете според мен няма да сбъркаш. 200лв за шайба звучи зле... Кортекото май е към 400, оригинала х2. Изключително важен е този демпфер, защото е излислен да гаси трептенията от коляновия вал. Малко да е зле изработката и се почва вибриране, скърцане и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Демпферна Шайба Е46

Мнение от bioz » 06 Яну 2018, 15:38

Аз пък да те питам след толкова смени кой експерт ти каза че проблема е в шайбата? И защо си я сменял толкова пъти. Вибрации може да има от доста неща като едно от тях е шайбата ама тя трябва да тотален капут.

Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 2.12.2015
Пол: Мъж

Re: Демпферна Шайба Е46

Мнение от Ickata_usa » 07 Яну 2018, 19:59

Добър вечер,колеги!Благодаря за отзивчивите Ви отговори.Достатъчни са ми,да си създам мнение.Относно монтьора,който стигна до извода,му имам пълно доверие,по-скоро проблема е в предишните,един от които случаи беше в съседна Гърция.Но както и да е!Проблема е в шайбата,защото всичко друго е проверено и тествано.Както предполагах,ще търся качествена шайба(КОРТЕКО или БМВ)!
Благодаря,още веднъж за отделеното ви време и ви пожелавам успешна година!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook