Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка *РЕШЕН*
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка *РЕШЕН*
Здравейте, колеги
Колата 330и автоматик. От няколко месеца насам ми прави впечатление един странен проблем. Не е постоянен, а се появява понякога доста често, понякога го няма и се изразява в следното: както си карам с 50-60 на 3-та или 4-та и натисна по-рязко педала на газта да върне на 2-ра точно в момента, в който тръгне да се изфорсира се чува грохот и вибрация от отдолу и отзад и сякаш не й дава да се ускори и забива муцуната. След 1-2-3 секунди изчезва и си се изфорсира и тръгва характерно бързо да си ускорява за 330-ка... намалям и правя същото упражнение - проблемът не се проявява. Ако в момента в който вибрира и се тресе пусна газта всички симптоми изчезват и като подам пак газ си тръгва нормално. Сякаш е по-осезаемо когато е на газ, но може и да си внушавам. Прави го и когато карам със 100 на 4та или 5-та и я ритна да включи 3-та, за да изпреварва - развибрира се и едно такова басово и се тормози и отведнъж отпушва и тръгва и си изрежда предавките с лекота. Онзи ден на магистралата карах със 150 постоянна скорост и без да се сменят предавки внезапно същата тая вибрация се появи, само че много по-силно изразена със силния грохот и веднага щом пуснах педала на газта изчезна. Подадох пак газ и всичко си беше ОК. Няколко пъти намалих до 70 и й дадох жега до 180 - никакви проблеми..
Торк конвектора е рециклиран преди около 40К и са сменени филтри, гарнитури и масло (ZF) на кутията.
Дали може да е тръгнал висящ лагер или гумено каре и в момент, в който се разбалансира вала заради тях да го прави това нещо??
Колата 330и автоматик. От няколко месеца насам ми прави впечатление един странен проблем. Не е постоянен, а се появява понякога доста често, понякога го няма и се изразява в следното: както си карам с 50-60 на 3-та или 4-та и натисна по-рязко педала на газта да върне на 2-ра точно в момента, в който тръгне да се изфорсира се чува грохот и вибрация от отдолу и отзад и сякаш не й дава да се ускори и забива муцуната. След 1-2-3 секунди изчезва и си се изфорсира и тръгва характерно бързо да си ускорява за 330-ка... намалям и правя същото упражнение - проблемът не се проявява. Ако в момента в който вибрира и се тресе пусна газта всички симптоми изчезват и като подам пак газ си тръгва нормално. Сякаш е по-осезаемо когато е на газ, но може и да си внушавам. Прави го и когато карам със 100 на 4та или 5-та и я ритна да включи 3-та, за да изпреварва - развибрира се и едно такова басово и се тормози и отведнъж отпушва и тръгва и си изрежда предавките с лекота. Онзи ден на магистралата карах със 150 постоянна скорост и без да се сменят предавки внезапно същата тая вибрация се появи, само че много по-силно изразена със силния грохот и веднага щом пуснах педала на газта изчезна. Подадох пак газ и всичко си беше ОК. Няколко пъти намалих до 70 и й дадох жега до 180 - никакви проблеми..
Торк конвектора е рециклиран преди около 40К и са сменени филтри, гарнитури и масло (ZF) на кутията.
Дали може да е тръгнал висящ лагер или гумено каре и в момент, в който се разбалансира вала заради тях да го прави това нещо??
Последна промяна xterminator на 25 Яну 2018, 9:38, променена общо 1 път
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка
Както сам каза: провери си висящия лагер, карето и тампона на дифа
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка
Може и да е начален стадий на умиращ торк конвертор.
Провери си също нивото на маслото в кутията.
Провери си също нивото на маслото в кутията.
- i_t_o_v
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 16.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520xdrive
- Мечтае да кара: Здраво старо BMW
Re: Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка
Погледни и дали купето не е тръгнало да се къса отзад. Може да вибрира когато буксува.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Вибрация и грохот при кикдаун или смяна на предавка *РЕШ
Развръзка и решение:
След дълго наблюдаване, проби и диагностика проблемът е решен <поне за момента>. Първо се подозираше, че проблема е в скоростната кутия и ходих да направят диагностика на кутията в МиД Авто Варна. Диагностикът ми каза, че кутията сменя и заключва перфектно и дори няма за какво да се хване и да си търся проблема другаде - по-скоро в мотора. На газ се затормозяваше доста по-осезаемо. И тъй като периодично на диагностика на мотора излизаше грешка в цилиндър 2 и 5 Ignition Activation: Spark duration too short реших да сменя бобините на тези 2 цилиндъра и проблема веднагически изчезна. Явно като не е имало хубава искра това е карало мотора да се "дави" и да прави тези аномалии преди да превключи една-две предавки по-надолу... Сега сменя по-бързо, не се дави, не вибрира и не се замисля като подам газ.
След дълго наблюдаване, проби и диагностика проблемът е решен <поне за момента>. Първо се подозираше, че проблема е в скоростната кутия и ходих да направят диагностика на кутията в МиД Авто Варна. Диагностикът ми каза, че кутията сменя и заключва перфектно и дори няма за какво да се хване и да си търся проблема другаде - по-скоро в мотора. На газ се затормозяваше доста по-осезаемо. И тъй като периодично на диагностика на мотора излизаше грешка в цилиндър 2 и 5 Ignition Activation: Spark duration too short реших да сменя бобините на тези 2 цилиндъра и проблема веднагически изчезна. Явно като не е имало хубава искра това е карало мотора да се "дави" и да прави тези аномалии преди да превключи една-две предавки по-надолу... Сега сменя по-бързо, не се дави, не вибрира и не се замисля като подам газ.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани