Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 328CI, Honda Hornet 600, Е46 М3
Мечтае да кара: fighter jet

Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от stick_it » 14 Дек 2017, 10:41

Здравейте колеги,

Трябва ми помощ и съвет от хора, които имат опит, разбират и са патили по темата :help:

Знам че има доста информация по във форума, но доста от мненията които са по моя въпрос са от преди доооста години, а знам че нещата доста са се променили.

Та, до скоро мислех да намеря и взема читава М3ка (е46), но нещо се разубеждавам. В момента съм с E46 328ci, и мисля че с доста по-малък бюджет от този за М3ка мога да направя тази близо или по-мощна от М3. Ясно ми е че държанието по пътя няма да е същото никога, но все пак няма да ходя по писти с нея.

Та, в момента вариантите са ми:

1. Турбо конверсия (има много изписано по темата)
2. Engine Swap

За турбо варианта, искам да знам какви пари горе долу би излязло всичко и дали някой в България може да го направи, но накрая да е надеждно (Mirafiori?). Ясно ми е че трябва да се сменят сумати неща, че да издържи и двигателя и кутията, но все пак - не е проблем. Пак казвам - има доста инфо по темата, но е сравнително старо.

За Engine Swap варианта:

Възможно ли е да се вкара в коша един от следните двигатели:

- осмак от Е53 или Е39 - M62TUB44 или M62B46 (алпина)
- други варианти?

Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си? :lol:

Аз как виждам нещата - турбо варианта е по-добрия вариант, но не съм сигурен че може да се постигне в нас, като след това колата да е надеждна. Във всички от тези варианти искам да използвам колата като евридейка задължително.

Крайната ми цел засега е около 400 к.с, като след това сигурно пак ще ми е малко, но... да стигнем до там, пък тогава ще пусна друга тема :mhihi:

Поздрави :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 11.06.2015
Пол: Мъж
Кара: Е46 330д

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от hitar_potar » 14 Дек 2017, 11:16

За турбо-вариант не е ли по-добре да заложиш на 2.5-мотора, предходния на 2.8-цата? :)
В момента в Русе има едно такова проектче, едно приятелче заложи точно на 2.5 турбо, но не знам докъде е стигнал. Неговия 2.8 мотор бе адски запазен, имам спомен, че му хакна и още 1-2 дреболии от типа на някакви по-хубави филтри и колектори (ама за последното може и да се лъжа), и отиде до TST да му го настрои Антон (мир на праха му). По спомен колата беше изкарала 232 коня и вървеше страхотно, но в крайна сметка продаде мотора и докопа някакво 2.5 с идеята да го турбинира. Мисля и турбото вече е факт, сега вече кво трябва, за да ги свърже и настрои, кво още трябва да прави - нз. Но каза, че на неговата идея за 400-500 коня 2.8-ка нямало да издържи или щяло да бъде на кантар работата, а 2.5-ка щял да се нуждае от по-малко работа, че да издържа на такъв зор. Но това си бе лично негово мнение. :)

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от K_Ilkov » 14 Дек 2017, 11:38

М50Б25 е с чугунен блок за това се предпочита за турбо.
М52Б28 също се турбинира, но едва ли може да издържи надув като чугуна. То не е и нужно всъщност.

Идеята за в8 в е46 предлагам на колегата да я забрави освен ако не са му много дълбоки джобовете и има железни нерви.
Смислените ти опции за суап са всъщност доста малко ... да не кажа само една - с54б32, обаче не знам дали можеш да поемеш поддръшката на S мотор.
Тия V8 проекти са меко казано многосериен филм ...

За турбо бих търсил ТОМ от форума (Несебър) или Ради от София. Най-важно е кой и как ще ти я мапне.

Имай предвид, че турбото реално няма узаконяване, а в8 в е46 ще е сериозен филм. Ако си мислил в тая посока изобщо :mhihi:

Ако аз имах е46 2.8 бих си поиграл с един атмосферен строукър на 3 литра сигурно.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от host » 14 Дек 2017, 11:56

Разгледай информативно какво включват готовите комплекти >
https://store.vacmotorsports.com/vac--- ... p2047.aspx

Посмисли колко време си готов да си без кола - щото все пак някой трябва да я направи, не като да й сложи нова крушка на стопа.
Обмисли до колко е важно да е надеждна тая кола.
И най-вече си помисли колко $$$$$ си готов да отделиш ... защото тунинга , атмосферен или с принудително пълнене ... в тая конфигурация ... няма да е като при дизелите "флашваме я и газ". И тия коне които гониш ... 400кс на мотора или на колелата (че има бая разлика).

Успех каквото и да решиш, но ако си готов да даваш сериозно финанси - лично мнение - бих разкарал е46цата и започнал да наръсвам парички в някое 335i ... сумите са непомалко стряскащи от тоя тунинг, дори са си доволни още повече ... ама 400кс на мотора ще изкараш ... и ако инвестираш в обслужване превантивно вероятно няма да стоиш и без кола за дълги периоди.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от K_Ilkov » 14 Дек 2017, 12:04

host написа:да наръсвам парички в някое 335i ...

Абе не, че нещо, но тоя мотор е доказано кекав и проблемен, а сумите са сериозни

Иначе съм съгласен с едно - пътят на тунинга е трънлив какъвто и да е

Да имаш тунингована кола 400кс за ежедневка реално може да стане само у форума, на живо не съм съвсем сигурен колко ще е ежеДНЕВНА :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от host » 14 Дек 2017, 12:05

K_Ilkov написа:
host написа:да наръсвам парички в някое 335i ...

Абе не, че нещо, но тоя мотор е доказано кекав и проблемен, а сумите са сериозни

Иначе съм съгласен с едно - пътят на тунинга е трънлив какъвто и да е

Да имаш тунингована кола 400кс за ежедневка реално може да стане само у форума, на живо не съм съвсем сигурен колко ще е ежеДНЕВНА :mhihi:


:mhihi: :mhihi: :mhihi:
https://youtu.be/HWvIoYm6CJI?t=76 STOCK LOOKING $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(по-точно > https://youtu.be/HWvIoYm6CJI?t=844 )
спор няма ... парата трябва да се лее

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: E46 328CI, Honda Hornet 600, Е46 М3
Мечтае да кара: fighter jet

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от stick_it » 14 Дек 2017, 12:08

За законната страна на нещата - да, и аз затова клоня повече към Турбо варианта.

Swap честно казано най-малко ми се прави. М Мотор - навит съм, но от Е46 М3 пак сток не удря 400 коня, и пак ще трябва да се турбинира примерно че да стане повече, така че не ме кефи нещо идеята.

За 335I - направо съм влюбен в тези коли, но тук идва факта, че за да започна да тунинговам 335i, трябва да дам 20, 25К+ за читав екземпляр. :mhihi: Също, някак ме кефи идеята за неугледната Е46ца, която никой не очаква да е звяр, да прави 400+ коня. (ще е як sleeper)

Иначе - ще ми се на колелата разбира се :mhihi: , но и на това ще му дойде времето (или пък не :confused: )

Колкото до това че 2.8 мотора няма да издържи на толкоз зор - Може ли повече детайли? Има ли как да се подсили вътрешно, че да може все пак да се използва този мотор?

Мерси ;)

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от K_Ilkov » 14 Дек 2017, 12:21

Ако играят кофите с парите вероятно невъзможните неща са малко ...

Въпроса е в старата максима - Fast, reliable, and cheap... Pick any two :yes:

От тук натам избор и пътища много ... пък и всеки може да избира как да си счупи главата :ok:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от hacker4eto1 » 14 Дек 2017, 12:24

Поредната тема в която само чуваме какви са вариантите и накрая всички знаем как завършват тези питания..
Карай си 2,8цата и не му мисли (накрая това ще oстане)..
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: х5 4.6is
Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от Батман » 14 Дек 2017, 13:00

stick_it написа:- други варианти?

Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си? :lol:


- S62+EATON supercherger..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от madafaka_donkele » 14 Дек 2017, 13:54

hacker4eto1 написа:Поредната тема в която само чуваме какви са вариантите и накрая всички знаем как завършват тези питания...


Е нали затва е форума, да се пита :dunno: Прав е колегата, че целия тунинг раздел супер много е замрял, наистина полезното инфо е малко и старо, като дата на постване. Нещата се развиват постоянно и на човек му е интересно да прочете за нещо актуално. Последното интересно беше колата на авго, за която го питах на лични какъв е основния сетъп и дино графика, ама си останах с питането :mhihi: Лошо няма де, живи и здрави, не е задължително разкриването на инфото.

По темата. Ако човек не си прави колата сам и/или не се има сравнително добре с хората от мирафиори и подобните, според мен трябва да забрави за всякакви строукове, М50/М52 турбиниране и V8 суапове. Да, много коли има направени и много сръчни хора/майстори, но за съжаление българската действителност си остава константа и няма бягане - не познаваш ли правилните хора нищо няма да стане. Ще хвърлиш една торба пари, а резултатът в повечето случаи е плачевен. То не, че и като ги познаваш понякога не стават фалове, ама...Не сме достигнали нивото на запад, където ти оглеждат колата, казват ти колко ще струва и колко ще чакаш, ако те устройва плащаш каквото са ти казало, чакаш колкото са ти казали и си получаваш готовата кола с гаранция. После качваш се и караш без да трепериш да не вземе да роди. Без "абе тази седмица съм много зает, айде другата вече ще ти е готова колата" или "абе излезе тука еди какво си за оправяне, още 1000лв." или "тва се е счупило от нещо друго, не е от мен".
Затва, както са казали вече, едно 335, JB4, като се разтракат wastegate-овете рециклираш или ъпгрейдваш направо турбинките и тва е. От всички възможни варианти този ще е и с най-голяма остатъчна стойност, съответно най-продаваемото, най-безпроблемното пред КАТ и т.н.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от K_Ilkov » 14 Дек 2017, 14:29

madafaka_donkele написа:Да, много коли има направени и много сръчни хора/майстори, но за съжаление българската действителност си остава константа и няма бягане - не познаваш ли правилните хора нищо няма да стане. Ще хвърлиш една торба пари, а резултатът в повечето случаи е плачевен. То не, че и като ги познаваш понякога не стават фалове, ама...Не сме достигнали нивото на запад, където ти оглеждат колата, казват ти колко ще струва и колко ще чакаш, ако те устройва плащаш каквото са ти казало, чакаш колкото са ти казали и си получаваш готовата кола с гаранция.

Има два проблема - единия са измамните майстори, другия са очакванията, че тунинга е лесен/евтин спорт ...

Няма да е далече истината, че от втория произлиза първия :winky:

Тук има кадърни хора, но не винаги са тия известните и прехвалени , па ти си говори за чужбина :ok:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от BABHOMED » 14 Дек 2017, 14:37

Варианта за N турбо сток мотор също не е зле .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от KPETEH » 14 Дек 2017, 14:46

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap

Мнение от In_Memoriam » 14 Дек 2017, 15:07

Батман написа:
stick_it написа:- други варианти?

Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си? :lol:


- S62+EATON supercherger..

Мда ама нещо не ги карат много. Сигурно не са хубави.

Иначе най-безпроблемно и лесно, макар и не с някакви космически финални цифри, но напълно достатъчно за евридейка е компресор на сегашния ти двигател (след пълна ревизия) или пълна ревизия и строук и малко олекотяване от джанти, генерация и някакви рекаро седалки.

Това е добър старт:
https://www.olx.bg/ad/rotrex-c38-61-kom ... 9be10fec85

M62 в заводски вид не се мести, сравнено с останалите варианти. Ще се кефиш на звука, но нервите за да го наместиш са сериозни.
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook