Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- stick_it
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328CI, Honda Hornet 600, Е46 М3
- Мечтае да кара: fighter jet
Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Здравейте колеги,
Трябва ми помощ и съвет от хора, които имат опит, разбират и са патили по темата
Знам че има доста информация по във форума, но доста от мненията които са по моя въпрос са от преди доооста години, а знам че нещата доста са се променили.
Та, до скоро мислех да намеря и взема читава М3ка (е46), но нещо се разубеждавам. В момента съм с E46 328ci, и мисля че с доста по-малък бюджет от този за М3ка мога да направя тази близо или по-мощна от М3. Ясно ми е че държанието по пътя няма да е същото никога, но все пак няма да ходя по писти с нея.
Та, в момента вариантите са ми:
1. Турбо конверсия (има много изписано по темата)
2. Engine Swap
За турбо варианта, искам да знам какви пари горе долу би излязло всичко и дали някой в България може да го направи, но накрая да е надеждно (Mirafiori?). Ясно ми е че трябва да се сменят сумати неща, че да издържи и двигателя и кутията, но все пак - не е проблем. Пак казвам - има доста инфо по темата, но е сравнително старо.
За Engine Swap варианта:
Възможно ли е да се вкара в коша един от следните двигатели:
- осмак от Е53 или Е39 - M62TUB44 или M62B46 (алпина)
- други варианти?
Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си?
Аз как виждам нещата - турбо варианта е по-добрия вариант, но не съм сигурен че може да се постигне в нас, като след това колата да е надеждна. Във всички от тези варианти искам да използвам колата като евридейка задължително.
Крайната ми цел засега е около 400 к.с, като след това сигурно пак ще ми е малко, но... да стигнем до там, пък тогава ще пусна друга тема
Поздрави
Трябва ми помощ и съвет от хора, които имат опит, разбират и са патили по темата
Знам че има доста информация по във форума, но доста от мненията които са по моя въпрос са от преди доооста години, а знам че нещата доста са се променили.
Та, до скоро мислех да намеря и взема читава М3ка (е46), но нещо се разубеждавам. В момента съм с E46 328ci, и мисля че с доста по-малък бюджет от този за М3ка мога да направя тази близо или по-мощна от М3. Ясно ми е че държанието по пътя няма да е същото никога, но все пак няма да ходя по писти с нея.
Та, в момента вариантите са ми:
1. Турбо конверсия (има много изписано по темата)
2. Engine Swap
За турбо варианта, искам да знам какви пари горе долу би излязло всичко и дали някой в България може да го направи, но накрая да е надеждно (Mirafiori?). Ясно ми е че трябва да се сменят сумати неща, че да издържи и двигателя и кутията, но все пак - не е проблем. Пак казвам - има доста инфо по темата, но е сравнително старо.
За Engine Swap варианта:
Възможно ли е да се вкара в коша един от следните двигатели:
- осмак от Е53 или Е39 - M62TUB44 или M62B46 (алпина)
- други варианти?
Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си?
Аз как виждам нещата - турбо варианта е по-добрия вариант, но не съм сигурен че може да се постигне в нас, като след това колата да е надеждна. Във всички от тези варианти искам да използвам колата като евридейка задължително.
Крайната ми цел засега е около 400 к.с, като след това сигурно пак ще ми е малко, но... да стигнем до там, пък тогава ще пусна друга тема
Поздрави
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
За турбо-вариант не е ли по-добре да заложиш на 2.5-мотора, предходния на 2.8-цата?
В момента в Русе има едно такова проектче, едно приятелче заложи точно на 2.5 турбо, но не знам докъде е стигнал. Неговия 2.8 мотор бе адски запазен, имам спомен, че му хакна и още 1-2 дреболии от типа на някакви по-хубави филтри и колектори (ама за последното може и да се лъжа), и отиде до TST да му го настрои Антон (мир на праха му). По спомен колата беше изкарала 232 коня и вървеше страхотно, но в крайна сметка продаде мотора и докопа някакво 2.5 с идеята да го турбинира. Мисля и турбото вече е факт, сега вече кво трябва, за да ги свърже и настрои, кво още трябва да прави - нз. Но каза, че на неговата идея за 400-500 коня 2.8-ка нямало да издържи или щяло да бъде на кантар работата, а 2.5-ка щял да се нуждае от по-малко работа, че да издържа на такъв зор. Но това си бе лично негово мнение.
В момента в Русе има едно такова проектче, едно приятелче заложи точно на 2.5 турбо, но не знам докъде е стигнал. Неговия 2.8 мотор бе адски запазен, имам спомен, че му хакна и още 1-2 дреболии от типа на някакви по-хубави филтри и колектори (ама за последното може и да се лъжа), и отиде до TST да му го настрои Антон (мир на праха му). По спомен колата беше изкарала 232 коня и вървеше страхотно, но в крайна сметка продаде мотора и докопа някакво 2.5 с идеята да го турбинира. Мисля и турбото вече е факт, сега вече кво трябва, за да ги свърже и настрои, кво още трябва да прави - нз. Но каза, че на неговата идея за 400-500 коня 2.8-ка нямало да издържи или щяло да бъде на кантар работата, а 2.5-ка щял да се нуждае от по-малко работа, че да издържа на такъв зор. Но това си бе лично негово мнение.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
М50Б25 е с чугунен блок за това се предпочита за турбо.
М52Б28 също се турбинира, но едва ли може да издържи надув като чугуна. То не е и нужно всъщност.
Идеята за в8 в е46 предлагам на колегата да я забрави освен ако не са му много дълбоки джобовете и има железни нерви.
Смислените ти опции за суап са всъщност доста малко ... да не кажа само една - с54б32, обаче не знам дали можеш да поемеш поддръшката на S мотор.
Тия V8 проекти са меко казано многосериен филм ...
За турбо бих търсил ТОМ от форума (Несебър) или Ради от София. Най-важно е кой и как ще ти я мапне.
Имай предвид, че турбото реално няма узаконяване, а в8 в е46 ще е сериозен филм. Ако си мислил в тая посока изобщо
Ако аз имах е46 2.8 бих си поиграл с един атмосферен строукър на 3 литра сигурно.
М52Б28 също се турбинира, но едва ли може да издържи надув като чугуна. То не е и нужно всъщност.
Идеята за в8 в е46 предлагам на колегата да я забрави освен ако не са му много дълбоки джобовете и има железни нерви.
Смислените ти опции за суап са всъщност доста малко ... да не кажа само една - с54б32, обаче не знам дали можеш да поемеш поддръшката на S мотор.
Тия V8 проекти са меко казано многосериен филм ...
За турбо бих търсил ТОМ от форума (Несебър) или Ради от София. Най-важно е кой и как ще ти я мапне.
Имай предвид, че турбото реално няма узаконяване, а в8 в е46 ще е сериозен филм. Ако си мислил в тая посока изобщо
Ако аз имах е46 2.8 бих си поиграл с един атмосферен строукър на 3 литра сигурно.
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Разгледай информативно какво включват готовите комплекти >
https://store.vacmotorsports.com/vac--- ... p2047.aspx
Посмисли колко време си готов да си без кола - щото все пак някой трябва да я направи, не като да й сложи нова крушка на стопа.
Обмисли до колко е важно да е надеждна тая кола.
И най-вече си помисли колко $$$$$ си готов да отделиш ... защото тунинга , атмосферен или с принудително пълнене ... в тая конфигурация ... няма да е като при дизелите "флашваме я и газ". И тия коне които гониш ... 400кс на мотора или на колелата (че има бая разлика).
Успех каквото и да решиш, но ако си готов да даваш сериозно финанси - лично мнение - бих разкарал е46цата и започнал да наръсвам парички в някое 335i ... сумите са непомалко стряскащи от тоя тунинг, дори са си доволни още повече ... ама 400кс на мотора ще изкараш ... и ако инвестираш в обслужване превантивно вероятно няма да стоиш и без кола за дълги периоди.
https://store.vacmotorsports.com/vac--- ... p2047.aspx
Посмисли колко време си готов да си без кола - щото все пак някой трябва да я направи, не като да й сложи нова крушка на стопа.
Обмисли до колко е важно да е надеждна тая кола.
И най-вече си помисли колко $$$$$ си готов да отделиш ... защото тунинга , атмосферен или с принудително пълнене ... в тая конфигурация ... няма да е като при дизелите "флашваме я и газ". И тия коне които гониш ... 400кс на мотора или на колелата (че има бая разлика).
Успех каквото и да решиш, но ако си готов да даваш сериозно финанси - лично мнение - бих разкарал е46цата и започнал да наръсвам парички в някое 335i ... сумите са непомалко стряскащи от тоя тунинг, дори са си доволни още повече ... ама 400кс на мотора ще изкараш ... и ако инвестираш в обслужване превантивно вероятно няма да стоиш и без кола за дълги периоди.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
host написа:да наръсвам парички в някое 335i ...
Абе не, че нещо, но тоя мотор е доказано кекав и проблемен, а сумите са сериозни
Иначе съм съгласен с едно - пътят на тунинга е трънлив какъвто и да е
Да имаш тунингована кола 400кс за ежедневка реално може да стане само у форума, на живо не съм съвсем сигурен колко ще е ежеДНЕВНА
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
K_Ilkov написа:host написа:да наръсвам парички в някое 335i ...
Абе не, че нещо, но тоя мотор е доказано кекав и проблемен, а сумите са сериозни
Иначе съм съгласен с едно - пътят на тунинга е трънлив какъвто и да е
Да имаш тунингована кола 400кс за ежедневка реално може да стане само у форума, на живо не съм съвсем сигурен колко ще е ежеДНЕВНА
https://youtu.be/HWvIoYm6CJI?t=76 STOCK LOOKING $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(по-точно > https://youtu.be/HWvIoYm6CJI?t=844 )
спор няма ... парата трябва да се лее
- stick_it
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 23.02.2017
- Пол: Мъж
- Кара: E46 328CI, Honda Hornet 600, Е46 М3
- Мечтае да кара: fighter jet
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
За законната страна на нещата - да, и аз затова клоня повече към Турбо варианта.
Swap честно казано най-малко ми се прави. М Мотор - навит съм, но от Е46 М3 пак сток не удря 400 коня, и пак ще трябва да се турбинира примерно че да стане повече, така че не ме кефи нещо идеята.
За 335I - направо съм влюбен в тези коли, но тук идва факта, че за да започна да тунинговам 335i, трябва да дам 20, 25К+ за читав екземпляр. Също, някак ме кефи идеята за неугледната Е46ца, която никой не очаква да е звяр, да прави 400+ коня. (ще е як sleeper)
Иначе - ще ми се на колелата разбира се , но и на това ще му дойде времето (или пък не )
Колкото до това че 2.8 мотора няма да издържи на толкоз зор - Може ли повече детайли? Има ли как да се подсили вътрешно, че да може все пак да се използва този мотор?
Мерси
Swap честно казано най-малко ми се прави. М Мотор - навит съм, но от Е46 М3 пак сток не удря 400 коня, и пак ще трябва да се турбинира примерно че да стане повече, така че не ме кефи нещо идеята.
За 335I - направо съм влюбен в тези коли, но тук идва факта, че за да започна да тунинговам 335i, трябва да дам 20, 25К+ за читав екземпляр. Също, някак ме кефи идеята за неугледната Е46ца, която никой не очаква да е звяр, да прави 400+ коня. (ще е як sleeper)
Иначе - ще ми се на колелата разбира се , но и на това ще му дойде времето (или пък не )
Колкото до това че 2.8 мотора няма да издържи на толкоз зор - Може ли повече детайли? Има ли как да се подсили вътрешно, че да може все пак да се използва този мотор?
Мерси
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Ако играят кофите с парите вероятно невъзможните неща са малко ...
Въпроса е в старата максима - Fast, reliable, and cheap... Pick any two
От тук натам избор и пътища много ... пък и всеки може да избира как да си счупи главата
Въпроса е в старата максима - Fast, reliable, and cheap... Pick any two
От тук натам избор и пътища много ... пък и всеки може да избира как да си счупи главата
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Поредната тема в която само чуваме какви са вариантите и накрая всички знаем как завършват тези питания..
Карай си 2,8цата и не му мисли (накрая това ще oстане)..
Карай си 2,8цата и не му мисли (накрая това ще oстане)..
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
stick_it написа:- други варианти?
Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си?
- S62+EATON supercherger..
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
hacker4eto1 написа:Поредната тема в която само чуваме какви са вариантите и накрая всички знаем как завършват тези питания...
Е нали затва е форума, да се пита Прав е колегата, че целия тунинг раздел супер много е замрял, наистина полезното инфо е малко и старо, като дата на постване. Нещата се развиват постоянно и на човек му е интересно да прочете за нещо актуално. Последното интересно беше колата на авго, за която го питах на лични какъв е основния сетъп и дино графика, ама си останах с питането Лошо няма де, живи и здрави, не е задължително разкриването на инфото.
По темата. Ако човек не си прави колата сам и/или не се има сравнително добре с хората от мирафиори и подобните, според мен трябва да забрави за всякакви строукове, М50/М52 турбиниране и V8 суапове. Да, много коли има направени и много сръчни хора/майстори, но за съжаление българската действителност си остава константа и няма бягане - не познаваш ли правилните хора нищо няма да стане. Ще хвърлиш една торба пари, а резултатът в повечето случаи е плачевен. То не, че и като ги познаваш понякога не стават фалове, ама...Не сме достигнали нивото на запад, където ти оглеждат колата, казват ти колко ще струва и колко ще чакаш, ако те устройва плащаш каквото са ти казало, чакаш колкото са ти казали и си получаваш готовата кола с гаранция. После качваш се и караш без да трепериш да не вземе да роди. Без "абе тази седмица съм много зает, айде другата вече ще ти е готова колата" или "абе излезе тука еди какво си за оправяне, още 1000лв." или "тва се е счупило от нещо друго, не е от мен".
Затва, както са казали вече, едно 335, JB4, като се разтракат wastegate-овете рециклираш или ъпгрейдваш направо турбинките и тва е. От всички възможни варианти този ще е и с най-голяма остатъчна стойност, съответно най-продаваемото, най-безпроблемното пред КАТ и т.н.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
madafaka_donkele написа:Да, много коли има направени и много сръчни хора/майстори, но за съжаление българската действителност си остава константа и няма бягане - не познаваш ли правилните хора нищо няма да стане. Ще хвърлиш една торба пари, а резултатът в повечето случаи е плачевен. То не, че и като ги познаваш понякога не стават фалове, ама...Не сме достигнали нивото на запад, където ти оглеждат колата, казват ти колко ще струва и колко ще чакаш, ако те устройва плащаш каквото са ти казало, чакаш колкото са ти казали и си получаваш готовата кола с гаранция.
Има два проблема - единия са измамните майстори, другия са очакванията, че тунинга е лесен/евтин спорт ...
Няма да е далече истината, че от втория произлиза първия
Тук има кадърни хора, но не винаги са тия известните и прехвалени , па ти си говори за чужбина
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Варианта за N турбо сток мотор също не е зле .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Е46 2.8 Силов Тунинг - Турбо или Engine Swap
Батман написа:stick_it написа:- други варианти?
Така де, ясно ми е че е възможно, интересува ме заслужава ли си?
- S62+EATON supercherger..
Мда ама нещо не ги карат много. Сигурно не са хубави.
Иначе най-безпроблемно и лесно, макар и не с някакви космически финални цифри, но напълно достатъчно за евридейка е компресор на сегашния ти двигател (след пълна ревизия) или пълна ревизия и строук и малко олекотяване от джанти, генерация и някакви рекаро седалки.
Това е добър старт:
https://www.olx.bg/ad/rotrex-c38-61-kom ... 9be10fec85
M62 в заводски вид не се мести, сравнено с останалите варианти. Ще се кефиш на звука, но нервите за да го наместиш са сериозни.
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани