Проблем със загряване 320d автомат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от kkrumov » 04 Дек 2017, 23:13

Здравейте колеги, колата ми е е46 320d automat 150 hp. От известно време (август) имам много висок разход в градски условия. Днес пуснах скритото меню, за да наблюдавам температурата и се случи следното. Колата стигна 86 градуса и чак тогава пуснах парното, веднага падна на 75 и в следващите 5 км успя да достигне до 80 градуса. Спрях парното и за много кратко отново качи температурата до 86 градуса. Пуснах отново парното и темп. се закотви пак на 80 градуса и за следващите 5-6 км не мръдна. Преди месец смених и двата термостата, дебитомер и вакуум маркучи.
От какво може да е този проблем?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна kkrumov на 11 Дек 2017, 12:11, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от streetracing12 » 05 Дек 2017, 11:34

Колата ми беше загряла на 86 градуса пуснах парното на 27 градуса и температурата падна нс 75 градуса???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 05 Дек 2017, 11:52

streetracing12 написа:Колата ми беше загряла на 86 градуса пуснах парното на 27 градуса и температурата падна нс 75 градуса???

Нормално е да падне, защото се отваря големия кръг и след това да си достигне отново оптимална температура на работа. За жалост, при мен не става така, а термостатите са сменени.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от toliBMW » 05 Дек 2017, 17:41

Колега, ти си с 3 термостата :!:
Иначе как се държи колата? - за колко време излиза от синя зона (50 С) и достига 75С (стрелка на 12 часа) ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 05 Дек 2017, 18:32

Колега, има коли с 1 или с 2 термостата. Няма е46 с 3 броя. Иначе за 2 км стигам 50 градуса, а за около 5-6 км достига 75 градуса


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от NGneer4eto » 05 Дек 2017, 19:20

НАй-вероятно е един от термостатите, вероятно малкия. Направи проба - пусни колата с 90-100км в част по продължително надолнище и гледай температурата. Започне ли да пада и свали под 70 градуса, значи си за термостат. Даже и ако почне да пада пак е за термостат. аз съм с един здрав термостат и съм тествал доста и няма вариант докато не стигна 88 градуса да ми пада температурата. Единствено съм виждал като я изрежа на около 87-88 и пада на 85-86, но това е от виското, което моментно преохлажда. После бързо наваксва до 90. Парното ми работи винаги. Колега, даже с автоматик трябва да ти загрява по-бързо колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 05 Дек 2017, 19:48

NGneer4eto написа:НАй-вероятно е един от термостатите, вероятно малкия. Направи проба - пусни колата с 90-100км в част по продължително надолнище и гледай температурата. Започне ли да пада и свали под 70 градуса, значи си за термостат. Даже и ако почне да пада пак е за термостат. аз съм с един здрав термостат и съм тествал доста и няма вариант докато не стигна 88 градуса да ми пада температурата. Единствено съм виждал като я изрежа на около 87-88 и пада на 85-86, но това е от виското, което моментно преохлажда. После бързо наваксва до 90. Парното ми работи винаги. Колега, даже с автоматик трябва да ти загрява по-бързо колата.

Колега,
смених и двата термостата, като се оказа, че са здрави, но въпреки това ги замених. при пускане по нанадолнище пада съвсем малко- 2-3 градуса. Склонен съм да мисля,че има някакъв скрит проблем...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от toliBMW » 05 Дек 2017, 20:41

Колата е автомат !! Разбира се, че има термостат за охлаждането на АСК! Излишно е да се обяснява, че кутията е масивен "топлообменник", който влияе на работната температура. А и мога да ти гарантирам, че на тези години, твоя термостат играе ролята на права тръба :|
За ориентация номер 4 от схемата ...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320d-M47N/L-N/feb2003/browse/radiator/expansion_tank_automatic_transmission/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 6.05.2017
Местоположение: Хасково/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330i M Sport
Мечтае да кара: със софийска регистрация

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от AvoyzeN » 05 Дек 2017, 22:54

ЕGR клапана да не е изолиран?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 05 Дек 2017, 23:25

Не, не е изолиран. Лятото беше изолиран, но когато ми даде първия висок разход през август го включих отново.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от NGneer4eto » 06 Дек 2017, 13:44

Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 06 Дек 2017, 15:06

NGneer4eto написа:Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.

Колега, да разбирам ли, че през цялото време от стартирането на двигателя ти е било пуснато парното? Довечера ще направя и аз едно такова замерване, но без парно и ще напиша за колко минути достига тези стойности.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от NGneer4eto » 06 Дек 2017, 19:15

kkrumov написа:
NGneer4eto написа:Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.

Колега, да разбирам ли, че през цялото време от стартирането на двигателя ти е било пуснато парното? Довечера ще направя и аз едно такова замерване, но без парно и ще напиша за колко минути достига тези стойности.


Ами аз не го гася като паля сутрин. Само като вземе да става под -5--10 тогава го спирам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от VladiE » 07 Дек 2017, 16:19

А електрическата печка не работи ли само ако е активен климатроника? Тоест ако си спрете парното мисля, че не сработва и печката или съм грешка?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от NGneer4eto » 07 Дек 2017, 20:44

VladiE написа:А електрическата печка не работи ли само ако е активен климатроника? Тоест ако си спрете парното мисля, че не сработва и печката или съм грешка?


Обикновено като стане много минус си спирам парното за да мръзна по-малко, но не съм забелязал да загрява по-бавно колата. АКо имаш предвид нагревателя на антифриза де. Ако имаш предвид печка, която да топли купето докато двигателя е студен, аз съм сигурен, че нямам такова нещо, иначе щях да разбера.
На по-горния пост имах предвид, че като паля колата си стои на Ауто и не пипам нищо докато не дойде топлото на 60-70 градуса.
Иначе има логика при наличие на такава печка да не включва, когато няма въздушен поток.

Update: Замерване 08.12.:
Запалвам двигателя - температура двиг: 9 градуса; външна +3 градуса С. Климатроника е на АУТО.
След минута и половина 20 градуса и работа на място. Тръгвам градско.
След 6,5 мин е 50 градуса С. Долу в краката духа топличко но не много силно. Предните духалки нищо не духат.
На 8,5-та минута е 60 градуса, на 10-та е 70, 12-та е 75 и започва да духа от предните духалки. Достигам крайната дестинация - 76 С.
Правя експеримент. На място засилвам вентилатора на парното на макс. За около 3-4 минути темп. падна на 69 С. Гася, защото имам работа.
По-късно. Паля - 57 градуса. Климата е на Ауто. Интересното е че предните духалки си духат топло. Тръгвам, вече се брои извънградско. След 3 минути е 80 градуса. На 4-тата е 88. Спирам на място. За 1 минута падна до 86 С. Тръгвам пак из града. Вдигна се до 92 С. Вече на място температурата не пада с нито градус. Вече е жежко в купето. Външната температура вече е +4 С. :D
Дано на някого да свърши работа това измерване. Имайте предвид, че като мине 50 градуса при седене по светофарите температурата почти не мърда. Затова е малко субективно. В трафик колата ще загрява доста по-бавно.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook