Проблем със загряване 320d автомат
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Проблем със загряване 320d автомат
Здравейте колеги, колата ми е е46 320d automat 150 hp. От известно време (август) имам много висок разход в градски условия. Днес пуснах скритото меню, за да наблюдавам температурата и се случи следното. Колата стигна 86 градуса и чак тогава пуснах парното, веднага падна на 75 и в следващите 5 км успя да достигне до 80 градуса. Спрях парното и за много кратко отново качи температурата до 86 градуса. Пуснах отново парното и темп. се закотви пак на 80 градуса и за следващите 5-6 км не мръдна. Преди месец смених и двата термостата, дебитомер и вакуум маркучи.
От какво може да е този проблем?
Sent from my iPhone using Tapatalk
От какво може да е този проблем?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна kkrumov на 11 Дек 2017, 12:11, променена общо 1 път
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Проблем със загряване при включено парно
Колата ми беше загряла на 86 градуса пуснах парното на 27 градуса и температурата падна нс 75 градуса???
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблем със загряване при включено парно
streetracing12 написа:Колата ми беше загряла на 86 градуса пуснах парното на 27 градуса и температурата падна нс 75 градуса???
Нормално е да падне, защото се отваря големия кръг и след това да си достигне отново оптимална температура на работа. За жалост, при мен не става така, а термостатите са сменени.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- toliBMW
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 28.05.2017
- Местоположение: София
- Кара: BMW 320d e46
Re: Проблем със загряване при включено парно
Колега, ти си с 3 термостата
Иначе как се държи колата? - за колко време излиза от синя зона (50 С) и достига 75С (стрелка на 12 часа) ?
Иначе как се държи колата? - за колко време излиза от синя зона (50 С) и достига 75С (стрелка на 12 часа) ?
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблем със загряване при включено парно
Колега, има коли с 1 или с 2 термостата. Няма е46 с 3 броя. Иначе за 2 км стигам 50 градуса, а за около 5-6 км достига 75 градуса
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със загряване при включено парно
НАй-вероятно е един от термостатите, вероятно малкия. Направи проба - пусни колата с 90-100км в част по продължително надолнище и гледай температурата. Започне ли да пада и свали под 70 градуса, значи си за термостат. Даже и ако почне да пада пак е за термостат. аз съм с един здрав термостат и съм тествал доста и няма вариант докато не стигна 88 градуса да ми пада температурата. Единствено съм виждал като я изрежа на около 87-88 и пада на 85-86, но това е от виското, което моментно преохлажда. После бързо наваксва до 90. Парното ми работи винаги. Колега, даже с автоматик трябва да ти загрява по-бързо колата.
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблем със загряване при включено парно
NGneer4eto написа:НАй-вероятно е един от термостатите, вероятно малкия. Направи проба - пусни колата с 90-100км в част по продължително надолнище и гледай температурата. Започне ли да пада и свали под 70 градуса, значи си за термостат. Даже и ако почне да пада пак е за термостат. аз съм с един здрав термостат и съм тествал доста и няма вариант докато не стигна 88 градуса да ми пада температурата. Единствено съм виждал като я изрежа на около 87-88 и пада на 85-86, но това е от виското, което моментно преохлажда. После бързо наваксва до 90. Парното ми работи винаги. Колега, даже с автоматик трябва да ти загрява по-бързо колата.
Колега,
смених и двата термостата, като се оказа, че са здрави, но въпреки това ги замених. при пускане по нанадолнище пада съвсем малко- 2-3 градуса. Склонен съм да мисля,че има някакъв скрит проблем...
- toliBMW
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 28.05.2017
- Местоположение: София
- Кара: BMW 320d e46
Re: Проблем със загряване при включено парно
Колата е автомат !! Разбира се, че има термостат за охлаждането на АСК! Излишно е да се обяснява, че кутията е масивен "топлообменник", който влияе на работната температура. А и мога да ти гарантирам, че на тези години, твоя термостат играе ролята на права тръба
За ориентация номер 4 от схемата ...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320d-M47N/L-N/feb2003/browse/radiator/expansion_tank_automatic_transmission/
За ориентация номер 4 от схемата ...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320d-M47N/L-N/feb2003/browse/radiator/expansion_tank_automatic_transmission/
- AvoyzeN
- младши ентусиаст
- Мнения: 305
- Регистриран на: 6.05.2017
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330i M Sport
- Мечтае да кара: със софийска регистрация
Re: Проблем със загряване при включено парно
ЕGR клапана да не е изолиран?
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблем със загряване при включено парно
Не, не е изолиран. Лятото беше изолиран, но когато ми даде първия висок разход през август го включих отново.
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със загряване при включено парно
Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.
- kkrumov
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325DА touring
Re: Проблем със загряване при включено парно
NGneer4eto написа:Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.
Колега, да разбирам ли, че през цялото време от стартирането на двигателя ти е било пуснато парното? Довечера ще направя и аз едно такова замерване, но без парно и ще напиша за колко минути достига тези стойности.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със загряване при включено парно
kkrumov написа:NGneer4eto написа:Днес правих пробно мерене - външна темп. 7-8 гр.
За 5-6 мин - 50 градуса, на 8-мата-9-та минута 70 градуса, на 12-тата 80. След 76 парното почва да духа по-сериозно и много бавно се качват. Парното е на Ауто. И направих експеримент - паркирах колата (80 градуса беше) и засилих докрай парното и бавничко почна да пада температурата до 77. Но отбелязвам - на място, с пълно натоварване на вентилатора. Не дочаках повече, защото имах работа. После като вдигна 92 в града направих същото, но не падна под 92 градуса. Предполагам, защото вече беше горещо в купето и климатроника не се товари толкова. Въртях 15 минути из града на 92 градуса с пълно натоварване на парното и леко отворени прозорци, но повече от 90 не падна и то за малко при даване на газ. Това е при мен с един здрав термостат. ЕГР-ът ми не е изолиран. Когато паднат още температурите пак ще направя проба и ще споделя.
Колега, да разбирам ли, че през цялото време от стартирането на двигателя ти е било пуснато парното? Довечера ще направя и аз едно такова замерване, но без парно и ще напиша за колко минути достига тези стойности.
Ами аз не го гася като паля сутрин. Само като вземе да става под -5--10 тогава го спирам.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Проблем със загряване при включено парно
А електрическата печка не работи ли само ако е активен климатроника? Тоест ако си спрете парното мисля, че не сработва и печката или съм грешка?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Проблем със загряване при включено парно
VladiE написа:А електрическата печка не работи ли само ако е активен климатроника? Тоест ако си спрете парното мисля, че не сработва и печката или съм грешка?
Обикновено като стане много минус си спирам парното за да мръзна по-малко, но не съм забелязал да загрява по-бавно колата. АКо имаш предвид нагревателя на антифриза де. Ако имаш предвид печка, която да топли купето докато двигателя е студен, аз съм сигурен, че нямам такова нещо, иначе щях да разбера.
На по-горния пост имах предвид, че като паля колата си стои на Ауто и не пипам нищо докато не дойде топлото на 60-70 градуса.
Иначе има логика при наличие на такава печка да не включва, когато няма въздушен поток.
Update: Замерване 08.12.:
Запалвам двигателя - температура двиг: 9 градуса; външна +3 градуса С. Климатроника е на АУТО.
След минута и половина 20 градуса и работа на място. Тръгвам градско.
След 6,5 мин е 50 градуса С. Долу в краката духа топличко но не много силно. Предните духалки нищо не духат.
На 8,5-та минута е 60 градуса, на 10-та е 70, 12-та е 75 и започва да духа от предните духалки. Достигам крайната дестинация - 76 С.
Правя експеримент. На място засилвам вентилатора на парното на макс. За около 3-4 минути темп. падна на 69 С. Гася, защото имам работа.
По-късно. Паля - 57 градуса. Климата е на Ауто. Интересното е че предните духалки си духат топло. Тръгвам, вече се брои извънградско. След 3 минути е 80 градуса. На 4-тата е 88. Спирам на място. За 1 минута падна до 86 С. Тръгвам пак из града. Вдигна се до 92 С. Вече на място температурата не пада с нито градус. Вече е жежко в купето. Външната температура вече е +4 С.
Дано на някого да свърши работа това измерване. Имайте предвид, че като мине 50 градуса при седене по светофарите температурата почти не мърда. Затова е малко субективно. В трафик колата ще загрява доста по-бавно.
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани