Проблем със загряване 320d автомат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от kkrumov » 09 Дек 2017, 11:12

NGneer4eto написа:
VladiE написа:А електрическата печка не работи ли само ако е активен климатроника? Тоест ако си спрете парното мисля, че не сработва и печката или съм грешка?


Обикновено като стане много минус си спирам парното за да мръзна по-малко, но не съм забелязал да загрява по-бавно колата. АКо имаш предвид нагревателя на антифриза де. Ако имаш предвид печка, която да топли купето докато двигателя е студен, аз съм сигурен, че нямам такова нещо, иначе щях да разбера.
На по-горния пост имах предвид, че като паля колата си стои на Ауто и не пипам нищо докато не дойде топлото на 60-70 градуса.
Иначе има логика при наличие на такава печка да не включва, когато няма въздушен поток.

Update: Замерване 08.12.:
Запалвам двигателя - температура двиг: 9 градуса; външна +3 градуса С. Климатроника е на АУТО.
След минута и половина 20 градуса и работа на място. Тръгвам градско.
След 6,5 мин е 50 градуса С. Долу в краката духа топличко но не много силно. Предните духалки нищо не духат.
На 8,5-та минута е 60 градуса, на 10-та е 70, 12-та е 75 и започва да духа от предните духалки. Достигам крайната дестинация - 76 С.
Правя експеримент. На място засилвам вентилатора на парното на макс. За около 3-4 минути темп. падна на 69 С. Гася, защото имам работа.
По-късно. Паля - 57 градуса. Климата е на Ауто. Интересното е че предните духалки си духат топло. Тръгвам, вече се брои извънградско. След 3 минути е 80 градуса. На 4-тата е 88. Спирам на място. За 1 минута падна до 86 С. Тръгвам пак из града. Вдигна се до 92 С. Вече на място температурата не пада с нито градус. Вече е жежко в купето. Външната температура вече е +4 С. :D
Дано на някого да свърши работа това измерване. Имайте предвид, че като мине 50 градуса при седене по светофарите температурата почти не мърда. Затова е малко субективно. В трафик колата ще загрява доста по-бавно.


Колега, достигам и аз тези стойности за същото време, но при изключен климатроник.
Температура, която колата държи е 87 градуса. При по продължително изкачване стига до 90 градуса, но след това пада отново на 87.
Явно тук ми е проблема, въпреки че смених два малки термостата.
Утре ще проверя и при включен климатроник


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от VladiE » 09 Дек 2017, 11:25

Миналата зима моята загряваше изключително бавно в сравнение с предните зими. Оказа се че не се затваря "пердето" зад радиатора и след като смених маркуча чрез който се управлява с вакуум всичко се оправи. В рамките на 10 минути стрелката е вертикална - 5 минути тропане на място и следващите 5 в движение без напъване на мотора.

Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от NoMoreRules » 10 Дек 2017, 1:26

Какво е това перде колега,може ли снимка или схема?
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


ентусиаст
Аватар
Мнения: 891
Регистриран на: 6.12.2009
Местоположение: Димитровград
Пол: Мъж
Кара: E46 M47N

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от mustang1986 » 10 Дек 2017, 12:44

NoMoreRules написа:Какво е това перде колега,може ли снимка или схема?


Ти го нямаш.Има го само при М47 и М47N
Изображение

Да пишеш на български с латински букви е като да пишеш на стена с лайна....чете се,но не е красиво!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от kkrumov » 13 Дек 2017, 10:18

Колеги,
днес успях да направя засичане на загряването по минути, като температурата на въздуха е 1 градус:

9:11 ч - паля колата - 9 градуса
9:15 ч - тръгвам - 28 градуса
9:17 ч - 50 градуса
9:21 ч - 75 градуса
спирам за кафе и тръгвам в 9:23 ч
9:23 ч - 74 градуса
9:27 - 82 градуса и достигам крайната дестинация

През цялото време се движа без пуснато парно и в посока обратна на движението, като спирам само на 2 светофара.
Може би е нормално и това да е причина за високия разход. Последно ми показа 13,13 л/100 км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Проблем със загряване при включено парно

Мнение от bobreti » 13 Дек 2017, 13:01

kkrumov написа:
streetracing12 написа:Колата ми беше загряла на 86 градуса пуснах парното на 27 градуса и температурата падна нс 75 градуса???

Нормално е да падне, защото се отваря големия кръг и след това да си достигне отново оптимална температура на работа. За жалост, при мен не става така, а термостатите са сменени.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Парното е на малкия кръг,ако е на големия ще имаш парно когато отвори термостата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от bobreti » 13 Дек 2017, 13:21

Сутрин паля колата,климатроника е на авто 21 градуса,докато си изчистя само предните стъкла стрелката е минала синьото и имам парно в краката.Преди месец смених виско,двата термостата и нов антифриз 13лв за литър. АГР е изолиран.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 325DА touring

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от kkrumov » 13 Дек 2017, 13:36

Колега,
при аз също смених двата термостата преди месец, с червен антифриз на Hepu съм, а виското е сменено преди 2 години. Също съм сменил вакуум маркучи и дебитомер, а ЕГР-а ми е включен.
Току що направих нов тест- покарах колата без да пускам парно и температурата достигна 87 градуса за около 2 - 2,5 км. След изминаване на още около 12-13 км, температурата не мръдна от тези 87 градуса. При паркиране на колата реших да видя, какво ще стане, когато пусна парното и се оказа, че температурата падна на 76 градуса. Според мен не е нормално това падане на температурата. Означава ли, че някой от термостатите не работи правилно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от bobreti » 20 Дек 2017, 12:14

kkrumov написа:Колега,
при аз също смених двата термостата преди месец, с червен антифриз на Hepu съм, а виското е сменено преди 2 години. Също съм сменил вакуум маркучи и дебитомер, а ЕГР-а ми е включен.
Току що направих нов тест- покарах колата без да пускам парно и температурата достигна 87 градуса за около 2 - 2,5 км. След изминаване на още около 12-13 км, температурата не мръдна от тези 87 градуса. При паркиране на колата реших да видя, какво ще стане, когато пусна парното и се оказа, че температурата падна на 76 градуса. Според мен не е нормално това падане на температурата. Означава ли, че някой от термостатите не работи правилно?

Антифриза трябва да е син,а обезвъздушена ли е като хората? Може големия термостат да е ментак. Карай колата с парно 22 градуса на авто с малко повече газ и си гледай температурата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от NGneer4eto » 21 Дек 2017, 19:35

bobreti написа:
kkrumov написа:Колега,
при аз също смених двата термостата преди месец, с червен антифриз на Hepu съм, а виското е сменено преди 2 години. Също съм сменил вакуум маркучи и дебитомер, а ЕГР-а ми е включен.
Току що направих нов тест- покарах колата без да пускам парно и температурата достигна 87 градуса за около 2 - 2,5 км. След изминаване на още около 12-13 км, температурата не мръдна от тези 87 градуса. При паркиране на колата реших да видя, какво ще стане, когато пусна парното и се оказа, че температурата падна на 76 градуса. Според мен не е нормално това падане на температурата. Означава ли, че някой от термостатите не работи правилно?

Антифриза трябва да е син,а обезвъздушена ли е като хората? Може големия термостат да е ментак. Карай колата с парно 22 градуса на авто с малко повече газ и си гледай температурата.


Да, ама трябва да е зелен.

Колега Крумов, провери пада на температурата след като купето вече е стоплено. При мен също пада температурата на водата при хладно купе, но вече като стане вътре жега, няма никакво движение на температурата, когато съм в града. Седи на 92 и не мърда. Само като тръгвам за малко на 91-90 и после пак обратно. Също така има значение дали бузиш вентилатора на макс или на Ауто. Имай предвид, че на едно квадратче под максимума, вентилаторът върти на 50%, а на макс на 100%(проверено на ISTA). Това доста оказва влияние на антифриза, когато не е загряла напълно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от bobreti » 26 Дек 2017, 12:18

Може и зелен да е

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 15.02.2015
Пол: Мъж
Кара: E39 530D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: M57D30

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от Ivch0Pivcho » 31 Дек 2017, 18:40

Момчета, аз съм с N47D20 (ръчка) с нов термостат, антифриз и нови вакуум маркучи и колата вирви от 90 до 96 градуса, под 90 не падам, нормално ли е или да търся преоблема на друго място?
Благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от NGneer4eto » 02 Яну 2018, 19:31

Ivch0Pivcho написа:Момчета, аз съм с N47D20 (ръчка) с нов термостат, антифриз и нови вакуум маркучи и колата вирви от 90 до 96 градуса, под 90 не падам, нормално ли е или да търся преоблема на друго място?
Благодаря

Нормално е по принцип. Ако има проблеми с термостата температурата пада под 88 градуса. В какви условия вдига 96 градуса? Като тръгваш с много газ, по нагорнище? Няма да е зле като наближи лятото и стане за климатик да понаблюдаваш, ако вдига над 97, е добре да свалиш радиатора на антифриза и да изчистиш идеално двата радиатора и пространството между тях. Виж също дали ти функционират клапите пред радиатора. Въобще, ако не е чистен радиатора откакто си купил колата е редно да изчистиш всичко. И да знаеш, че с една пароструйка на радиатора отвън, без да сваляш нищо, няма да се получи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от Kurtov » 02 Яну 2018, 20:55

NGneer4eto написа:
Ivch0Pivcho написа:Момчета, аз съм с N47D20 (ръчка) с нов термостат, антифриз и нови вакуум маркучи и колата вирви от 90 до 96 градуса, под 90 не падам, нормално ли е или да търся преоблема на друго място?
Благодаря

Нормално е по принцип. Ако има проблеми с термостата температурата пада под 88 градуса. В какви условия вдига 96 градуса? Като тръгваш с много газ, по нагорнище? Няма да е зле като наближи лятото и стане за климатик да понаблюдаваш, ако вдига над 97, е добре да свалиш радиатора на антифриза и да изчистиш идеално двата радиатора и пространството между тях. Виж също дали ти функционират клапите пред радиатора. Въобще, ако не е чистен радиатора откакто си купил колата е редно да изчистиш всичко. И да знаеш, че с една пароструйка на радиатора отвън, без да сваляш нищо, няма да се получи.


Тези клапи пред радиатора имат ли ги 30-ковите дизели ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем със загряване 320d автомат

Мнение от NGneer4eto » 02 Яну 2018, 21:34

Kurtov написа:
NGneer4eto написа:
Ivch0Pivcho написа:Момчета, аз съм с N47D20 (ръчка) с нов термостат, антифриз и нови вакуум маркучи и колата вирви от 90 до 96 градуса, под 90 не падам, нормално ли е или да търся преоблема на друго място?
Благодаря

Нормално е по принцип. Ако има проблеми с термостата температурата пада под 88 градуса. В какви условия вдига 96 градуса? Като тръгваш с много газ, по нагорнище? Няма да е зле като наближи лятото и стане за климатик да понаблюдаваш, ако вдига над 97, е добре да свалиш радиатора на антифриза и да изчистиш идеално двата радиатора и пространството между тях. Виж също дали ти функционират клапите пред радиатора. Въобще, ако не е чистен радиатора откакто си купил колата е редно да изчистиш всичко. И да знаеш, че с една пароструйка на радиатора отвън, без да сваляш нищо, няма да се получи.


Тези клапи пред радиатора имат ли ги 30-ковите дизели ?


Не, тези с виско нямат клапи или поне аз не съм виждал. Но за сметка на това ми се струва, че доста по-лесно се цапат 3-ковите, защото под предната, електрическа перка много се набиват листа и боклуци. Аз чистих радиатори миналата есен и засега още държи добри температури. Мисля, че поне две-три години трябва да изкара.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook