Въпрос за сходимост и камбър.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Въпрос за сходимост и камбър.
Здравейте,
колеги претърпях едно скачане на едни бордюри (качих я цялата и странично) с цел да не претрепя едно куче.
Колата e46 328CI 2000г
Та резултата e това :
Равносметката сега , минах баланс изкривена джанта няма , което за мен е голямо удивление предвид сериозният удър който понесе колата, (щом излезе маслото за хидравликата през предпазно преливният отвор..).
Предна дясна и задна дясна гуми за смет Жалко изкараха 2 сезона.
Сега слагам комплекта зимни гуми с джанти тук идва въпроса ,че трябва да минавам СТЕНД за сходимост.
Като си гледам колата отзаде ми се струва ,че камбъра доста се е увеличил така беше и преди да я ударя в бордюра.
Задницата сега ми се струва доста разкрачена.
Питането ми колеги е , някой знае ли какви са фабричните стойности на тоя ъгъл за отпред и за отзаде , да не би пружините вече да са за смяна отзаде... Та изпадам в такива неудомения колко трябва да бъде камбъра отзад.
Всякакви мнения ще са от полза , благодаря отново и пазете кучетата на пътя ...
П.П Забравих да спомена , че гумите не ги яде нито от вътре нито от вън просто ми се струва нереално тоя отрицателен камбър отзаде... като клекна зад колата на едно ниво външният ръб на гумата отлепен доста от земята..
колеги претърпях едно скачане на едни бордюри (качих я цялата и странично) с цел да не претрепя едно куче.
Колата e46 328CI 2000г
Та резултата e това :
Равносметката сега , минах баланс изкривена джанта няма , което за мен е голямо удивление предвид сериозният удър който понесе колата, (щом излезе маслото за хидравликата през предпазно преливният отвор..).
Предна дясна и задна дясна гуми за смет Жалко изкараха 2 сезона.
Сега слагам комплекта зимни гуми с джанти тук идва въпроса ,че трябва да минавам СТЕНД за сходимост.
Като си гледам колата отзаде ми се струва ,че камбъра доста се е увеличил така беше и преди да я ударя в бордюра.
Задницата сега ми се струва доста разкрачена.
Питането ми колеги е , някой знае ли какви са фабричните стойности на тоя ъгъл за отпред и за отзаде , да не би пружините вече да са за смяна отзаде... Та изпадам в такива неудомения колко трябва да бъде камбъра отзад.
Всякакви мнения ще са от полза , благодаря отново и пазете кучетата на пътя ...
П.П Забравих да спомена , че гумите не ги яде нито от вътре нито от вън просто ми се струва нереално тоя отрицателен камбър отзаде... като клекна зад колата на едно ниво външният ръб на гумата отлепен доста от земята..
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
Отрицателния наклон отзад е около градус и малко, по спомен. Като отидеш на реглаж ще я закачат и там ще се видят всички стойности - реалните в момента и какви са допуските. На око може да ти изглежда много разкрачена, а всъщност да е в норми. А и този наклон се регулира и ще го оправят, ако е зле. Това, върху което трябва да се обърне най-голямо внимание е всичко по ходовата част да е ок, защото реглаж се прави на здрава кола. Ако има нещо разбито ефектът може да е обратен.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
hacker4eto1 написа:Здравейте,
...
Питането ми колеги е , някой знае ли какви са фабричните стойности на тоя ъгъл за отпред и за отзаде , да не би пружините вече да са за смяна отзаде... Та изпадам в такива неудомения колко трябва да бъде камбъра отзад.
...
П.П Забравих да спомена , че гумите не ги яде нито от вътре нито от вън просто ми се струва нереално тоя отрицателен камбър отзаде... като клекна зад колата на едно ниво външният ръб на гумата отлепен доста от земята..
Ти си си отговорил - гумите не ги яде нито отвътре, нито отвън, значи всичко е наред. И моята ми изглежда разкрачена, но като сваля задните гуми и двете са идеално равномерно износени. Обратното е положението на предните гуми, където изглеждат идеално прави, но след два сезона вътрешният ръб и на лявата и дясната видимо са започнали да се ядат. Разбрах, че го има масово този проблем при предните гуми.
Затова на око нищо не можеш да разбереш. За нормалните стойности, отиди на по-модерните лазерни стендове - там като вкараш модела на колата ти излизат всички стойности със съответните им допуски. Не се доверявай да ти правят обаче такъв стенд. Не съм чувал за доволни хора от тях. Иначе за информация стават.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
Не е нормално да износва вътрешния ръб на предните гуми... Ако има прекалено голям ъгъл на наклона е допустимо, да. Но Това значи умишлено да си си го направил 3-4 градуса примерно. Масово БМВ нямат големи отрицателни наклони на предните колелета. Което значи, че ако сходимостта е ок и предницата се задържи здрава достатъчно дълго време няма причина гумите да се износват неправилно. Иначе за стендовете от съществено значение е кой работи с тях. Ходете на места, където хората знаят какво правят и няма да имате проблеми. 3D стендовете имат предимства, но няма да ви направят по-прецизен реглаж на мостовете. Но пък много удобно се използват от сервизите за привличане на клиентела.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
След качването на бордюра е хубаво да прегледаш окачването. Както колегите казаха най-важно е кой работи на стенда, а не дали е 3д. Последния път на един 3д стенд видях как се прави реглаж с чук и секач, понеже е по лесно....
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
Ще я кача на стенда да видя каква е ситуацията а пък после ще се види дали ще се прави нещо
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- virtualchild
- младши ентусиаст
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
Аз си меря камбъра с този уред:
https://www.bosch-professional.com/de/de/products/glm-80-0601072300
Имайте предвид след промяна на настройките трябва да се покара малко преди да се измери пак.
Как се разбира че гумите ми не стават за каране ако карам с камбър -3,5?
Колко могат да са изгризани и да е безопасно шофирането?
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Въпрос за сходимост и камбър.
Според Хайнес:
Отпред -20' +/-20' разлика между двете 30'
Отзад -1*30' +/-15' разлика между двете 15'
При М-тех окачване са различни.
Отпред -20' +/-20' разлика между двете 30'
Отзад -1*30' +/-15' разлика между двете 15'
При М-тех окачване са различни.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани