Е46 автомат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж

Е46 автомат

Мнение от p3ca7a » 17 Окт 2017, 11:00

Здравейте колеги.
Имам един проблем и бих искал да чуя и вашите мнения.
Имам е46 фейс 2003 150 коня автомат:
Сутрин като запаля колата оставям е да поработи и ако включа задна колата тръгва без проблеми, но ако включа D или S или каквото и да е да се движа на пред не тръгва стой си на място все едно е на Неутрална.
След като и чукна няколко пъти гаста съвсем леко до към 1200 оборота колата все едно захапва леко и потегля, тръгне ли един път върви цял ден без грешка, седи цял ден пред офиса сядам в 5 паля дърпам на Д и тръгва без да откаже и така до другата сутрин.
Масло е доливано, мерено на ниво.
Та бих желал да чуя и вашите коментари какво всъщност се случва и какво да направя?



Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: София

Re: Е46 автомат

Мнение от inspite » 17 Окт 2017, 17:05

Да не я спираш на лек наклон пред вас винаги на едно и също място и да не иска да тръгва без газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Е46 автомат

Мнение от dxd » 17 Окт 2017, 18:10

Споко и моята е така и е карам от 4-ри години,маслото е сменяно цялото и пак го прави,някакъв клапан четох,че е ама иначе не е проблем да си е караш така.Прави като мен,даваш е на ръчен режим на 1-ва тръгваш леко и на 2000оборота преключваш на Д и тя си тръгва нормално,не я мъчи на Д сутрин докато зацепи,по лесно е по моя начин.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж

Re: Е46 автомат

Мнение от p3ca7a » 17 Окт 2017, 19:00

Идеално равно е няма наклон.
И да ако дам на ръчна и от 2ра дам 1ва и после пак 2ра то тръгва странна работа...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Е46 автомат

Мнение от toliBMW » 18 Окт 2017, 8:37

Колега, проблема е типичен за кутиите на GM, в твоя случай A5S 390R. Допускам, че колата ти е минимум на 200к. Най- вероятната причина е втвърдяване на уплътненията на маслените акумулаторчета (в случая А). С годините гумените уплътнения стават на пластмаса и естествено губят свойства, т.е. протичат. Съответно, за да се компенсира спада на налягането, се подава малко газ, както и сам си забелязал. Оставена колата в покой, губи налягане в акумулаторчето и трябва да се възстановява отново. За твое успокоение, това не е проблем, който ще те вкара в авариен режим. Както са посочили колеги, буквално можеш да караш с години така, НО, проблема е симптоматичен за здравето на кутията ти !! Няма да се очудя, ако и хидротрансформатора ти (торк конвертор или т.н. турбина) не работи в оптимален режим. но това се проверява по друг начин.
Съвет: вместо да си юркаш колата "до тръгване" опитай нещо простичко. Дай плътно на ръчна, подай леко газ и след 2-3 секунди ще я усетиш как сяда на задница. Всеки е забравял ръчна, знаеш за какво упражнение говоря и няма нужда от изсилване, че да изкъртиш нещо :lol: По този начин си налял масло където трябва, възстановил си налягането и можеш да караш спокойно.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж

Re: Е46 автомат

Мнение от p3ca7a » 18 Окт 2017, 12:39

Яяясно едно обслужване можеби на тези гумички дали е възможно, дали не е прекалено сложно и дали ще подобри работата на торка?

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Е46 автомат

Мнение от toliBMW » 18 Окт 2017, 19:28

С автоматика никога не е лесно и винаги болезнено :nono:
Вече има ремонтни комплекти за автоматичната кутия, които не струват бог знае колко, но ... демонтаж/монтаж, подмяна на части, задължително почистване на соленоиди, преглед датчици, евентуално "наливане" на софтуер, задължителна смяна на филтър, масло и уплътнение на картера, сигурно си и за тампони, сам разбираш, че това струва доста! Пълното реновиране включва и торка, разбира се, като тук се минава през почти същата манипулация, дори само него да рециклират! Иначе казано, проблема в толкова сложен механизъм е комплексен, и се препоръчва цялостна операция!
И за сведение- тези кутии са чувствителни на качество и ниво на ATF в рамките на 100-200 мл. Некадърници много, а си представи, ако някой ти е подменил маслото през пръсти, дали няма да получаваш точно тези симптоми ? Успех, дано да съм бил полезен :D

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж

Re: Е46 автомат

Мнение от p3ca7a » 18 Окт 2017, 22:26

Успя да ме уплашиш
Шегувам се :) гледам доста клипове в YouTube доста хора се наемат на DIY обслужване, стъпка по стъпка кое как какво защо всичко има не изглежда невъзможно.
Ако някой може да даде малко повече информация за дадения проблем, кой елемент Вероятно! е дефектирал и за какво да се оглеждам, на кое да обърна повече внимание.
Между другото тампоните са нови и здрави за разлика от тези на двигателя хихи, единия е дал фира...
А и да ще трябва обстойно да огледам за течове щом 100-тина грама са проблем можеби и това да се е случило

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 300
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Е46 автомат

Мнение от koziak » 18 Окт 2017, 22:42

Как се почистват соленоидите?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Е46 автомат

Мнение от toliBMW » 19 Окт 2017, 8:26

p3ca7a написа:Успя да ме уплашиш
Шегувам се :)

:D Няма страшно ! Вадиш 1500 лв. и става като нова :D
Аз коментирах само казаното до тук, но си мисля обаче, че имаш и други симптоми, които още не си "чул". Препоръка: иди при специалист, направете диагностика, нека и да покара колата! Някой титан на БМВ науките (много се навъдиха) може да те застреля с - кутията е за тотален ремонт, или пък ... карай си я колата така, като му дойде времето пак ще са 1500 лв. Най- малкото ще се ориентираш :D

koziak написа:Как се почистват соленоидите?

Промивка. Ако е блокирал отворен/ затворен ще дава грешка!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: Е46 автомат

Мнение от stefan_suny » 19 Окт 2017, 16:57

Здраво го качихте на черешата колегата...то ако се сваля кутията може и основен ремонт на двигателя да се направи и да отиде на 4к+. Този проблем е някъде от управляващия хидравличен блок\соленоидните клапани и задвижваните от тях буталца, по скоро не е от акумулаторите\. Ако беше моя кутията - поръчвам си комплект гарнитури за хидравличния блок \3 гарнитури са и няколко опръстена и други дреболии\, свалям хидравличния блок - това може да стане на място без да се сваля кутията и каквото и да било друго а само се отваря картера на кутията, и се започва разглобяване и промивки както и тест на соленоидите. Нов филтър за кутията заедно с гарнитура ~50лв, масло - точно 6л събира ако не се сваля кутията х20лв е 120лв. и гарнитурките с другите дреболии 70-80лв. общо към 250лв. ще стигнат. Това всичкото при условие че човек си го прави сам разбира се. Не съм търсил части за автомати в бг, но не е лошо да се хвърли и едно око тук:
https://cobratransmission.com/index.php?main_page=index&cPath=1_11_19_44&sort=20a&page=1

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 28.09.2015
Пол: Мъж

Re: Е46 автомат

Мнение от p3ca7a » 19 Окт 2017, 17:04

Супер си колега благодаря!
Както казах в Ютубету има доста DIY обслужване на кутията на е46 320д 150 и човека си казва това не е ядрена физика ако имаш един ден да го разгледаш малко по подробно и имаш поне малко технически познания всичко става.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 30.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Facelift touring 2004
Детайли за колата: E46 Facelift touring

Re: Е46 автомат

Мнение от csx » 26 Окт 2017, 9:12

Здравейте ! И аз имам същият проблем с кутията и съм така от 7 години вече и сутрин включвам само на ръчка за 1 минута и всичко след това се оправя и си върви колата. Сменях масло и филтър да видя дали няма да се оправи нещо по кутията, но нямаше файда. Кутията ми е GM, 110 kw на уж 150 к.с и май ще я отварям да видя какво мога да направя по въпроса, пък ако не я оправя ще я оправят, тия които са в джаза. Ще поръчам гарнитури и да се оправи времето, че не ми се бачка в студа.Вчера ходих да взема масло за кутията и ми изписаха от Дару Кар ATF1 или 83222305395 червен, а от мястото дето пазаря е друг жълт с номер FE34608 трансмисионно масло, 1 л (жълт, ATF автоматичната скоростна кутия 6HP, заместител на G 055 005 A2) на Febi.Също така от фирмата, която взимам частите, когато напиша номера на маслото от Дару дето ми изписах излиза на Febi синтетично трансмисионно масло, 1 л (жълт), LA 2634, Lifeguardfluid 5, LT 71141, MB 236.11, VW ATF, VW TL 521 62.Също така казват, че отдолу пишело на кутията кое масло трябва да се сипе. Казаха ми от фирмата дето взимам масло, че имат и оригинално на OM, което е 88 лв литъра без отстъпката, което ще рече около 60 лв. Тук вече се чудя кое от маслата да взема! Ако някой има опит и е правил смяна да каже.Преди 3 години сложих на ZF масло S671090170 или ZF Lifeguardfluid пак е жълт и карам колата с него.Същото така ми се струва колата малко тромава, защото мотора реве повече, а имам чувството, че ходи по-малко и гори повече, но не знам дали това е от кутията честно казано.Това може би е така от както я имам колата.Колата е DPF е избушен преди да я взема и тогава беше на 180000 км, сменявал съм EGR, клапан за картерни газове. Обслужвам колата добре и сменям каквото е нужно и градско харчи бая 10 литра е окей, ама някой път повечко и в повечето случай по 10 км на ден не повече, но определено се усеща разход над 12 литра. Извън градско е към 7-8 литра. Споделете, ако някой вече е минал през този процес с кутията и е правил нещо собствено ръчно. Благодаря ви и усмихнат ден !
- Разбра ли за Веско Маринов?
- Не,какво?
- Ми нападнал човек в парка и му изпял "химна" на МВР!
Ама човека е горе-долу в добро състояние , май ще живее!
-Слава богу.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Е46 автомат

Мнение от dxd » 26 Окт 2017, 13:59

csx написа:Здравейте ! И аз имам същият проблем с кутията и съм така от 7 години вече и сутрин включвам само на ръчка за 1 минута и всичко след това се оправя и си върви колата. Сменях масло и филтър да видя дали няма да се оправи нещо по кутията, но нямаше файда. Кутията ми е GM, 110 kw на уж 150 к.с и май ще я отварям да видя какво мога да направя по въпроса, пък ако не я оправя ще я оправят, тия които са в джаза. Ще поръчам гарнитури и да се оправи времето, че не ми се бачка в студа.Вчера ходих да взема масло за кутията и ми изписаха от Дару Кар ATF1 или 83222305395 червен, а от мястото дето пазаря е друг жълт с номер FE34608 трансмисионно масло, 1 л (жълт, ATF автоматичната скоростна кутия 6HP, заместител на G 055 005 A2) на Febi.Също така от фирмата, която взимам частите, когато напиша номера на маслото от Дару дето ми изписах излиза на Febi синтетично трансмисионно масло, 1 л (жълт), LA 2634, Lifeguardfluid 5, LT 71141, MB 236.11, VW ATF, VW TL 521 62.Също така казват, че отдолу пишело на кутията кое масло трябва да се сипе. Казаха ми от фирмата дето взимам масло, че имат и оригинално на OM, което е 88 лв литъра без отстъпката, което ще рече около 60 лв. Тук вече се чудя кое от маслата да взема! Ако някой има опит и е правил смяна да каже.Преди 3 години сложих на ZF масло S671090170 или ZF Lifeguardfluid пак е жълт и карам колата с него.Същото така ми се струва колата малко тромава, защото мотора реве повече, а имам чувството, че ходи по-малко и гори повече, но не знам дали това е от кутията честно казано.Това може би е така от както я имам колата.Колата е DPF е избушен преди да я взема и тогава беше на 180000 км, сменявал съм EGR, клапан за картерни газове. Обслужвам колата добре и сменям каквото е нужно и градско харчи бая 10 литра е окей, ама някой път повечко и в повечето случай по 10 км на ден не повече, но определено се усеща разход над 12 литра. Извън градско е към 7-8 литра. Споделете, ако някой вече е минал през този процес с кутията и е правил нещо собствено ръчно. Благодаря ви и усмихнат ден !


Твоята кутия е ГМ и не е за масло ЗФ,а за декстрон 3,а оригинално в тази кутия е Тексако Етл-7045E .Ето ти снимка на Тексакото-има го в Петрол бензиностанциите и не е скъпо 16-18лв литъра.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.05.2017
Местоположение: София
Кара: BMW 320d e46

Re: Е46 автомат

Мнение от toliBMW » 26 Окт 2017, 15:16

dxd написа:Твоята кутия е ГМ и не е за масло ЗФ ...

:yes:

Що касае разхода, а той действително е висок ... причини много! И 100 мнения да събереш, те ще са само предположения и може никое да няма нещо общо с реален проблем. Така, че no comment :oops:

Да разбирам колега, че за 7 години само си сменил маслото и друго не е гледано по кутията? А диагностика, грешки, други симптоми има ли?
За смяната на масло: Имаш 3 варианта. Доливане - източва се картера (5-6 л.) и се долива с нов ATF. Оставащите 2-3 л. по системата и в торка реално си остават. Пълна подмяна - или се сваля кутията и съответно се източва всичко, или без сваляне като се ползва машина, има няколко в страната. Има и друг начин, частична смяна - източва се картера, прави се промивка на кутията и след това се налива новото масло. За мен промивката е задължителна, независимо как ще се прави! Ползват се и добавки! Въпросът с добавките е спорен, но моя аргумент е, че говорим вече за консуматив. ATF по спецификация се сменя на 80к, а аз нямам намерение да го чакам толкова.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook