Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 01 Сеп 2017, 9:34

Здравейте, имам странен проблем,който от доста време се каня да реша и все-още не мога да се справя.

Колата е BMW E46 1,9 118 , 2000-та година , мотора работи равномерно без големи аномалии и на газ и на бензин за 1 минута не клати оборотите повече от 30-50 оборота и то не циклично.

Първоначално, подозирах за наличие на проблема в моменти когато потеглям на 1ва липсва достатъчно тяга и понамирисва на недоизгорял бензин от аспуха при студен мотор, в последствие ми стана ясно че работи на богата горивна смес и съответно вероятно и ми прави и позавишен разход на гориво.

Миналата седмица въпреки проблема си я обслужих - масло,маслен,въздушен,купе филтър - мотора за 11 000км. е бутнал 300 грама масло, което мисля че е супер беше 10W40, сега налях 5W40 , тъй като не бута и не гори масло има смисъл.

Сменял съм с нови :

Свещи NGK Iridium - работят нормално на 4 месеца са , разменял съм ги
Бобина оригинална BOSH - моята се оказа здрава, но все-пак
Мерено е налягане на цилиндрите
Тествано е за вакум и дърпане на въздух със спрейове
Маркуча и клапана за картерните газове е сменен
Правена е диагностика на всички сензори и датчици - проблем няма

Това са нещата,които съм пробвал до тук, а сега което не съм:

Не съм сменял,комплект кабели от бобината до свещите,не съм чистил дросела и стъпковият мотор,не съм чистил бензиновите дюзи на ултра звук за друго в момента не се сещам.

Колата е с газова от началото на миналото лято, преди това не е имала, и работеше безпроблемно около 6 месеца и на газ и бензин, от 10 месеца все отлагам решаването на този проблем и карам така.

Искам да разбера дали извън отваряне на глава,шлайфането и , клапани гумички също и пасване , нови гарнитури има някакъв шанс проблема да е другаде.

Ползвам Inpa за диагностика, но и при други колеги с Delphi/Autocom, и профи-индивидуални без комп диагностики стойностите на Грубост(Rough) на 4-ти цилиндър като показания не се разминават.

Колата работи и на газ и бензин по един и същ начин без разлика, мотора няма никакви чукания,шумове,детонации и вибрации единственно леко от време на време се чува понабъздяване на Диса-Клапата, което е типично при 90% от всички M43b19, но това за сега не ме притеснява защото зная какъв е страшният звук на диса пред разпадане.


Прилагам и Screen-Shots от вчерашната ми диагностика, след последно сменена и бобина.

Газ:
Изображение


Бензин:
Изображение

Благодаря предварително, на всички отзовали се по темата, хубав и успешен ден.
Последна промяна Guberkov на 14 Сеп 2017, 19:06, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от zvetiko » 01 Сеп 2017, 10:50

Двигателя има локален проблем на 4-ти цилиндър, проблем с 4-та газова дюза и проблем с 3-та бензинова дюза. След като компресията е в референти граници и проблема го има и на газ и на бензин, остава да се чекира запалителната система. Мнението ми е въз основа на показаните и написаните данни, които може да се верни, може и да не са.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 01 Сеп 2017, 12:13

zvetiko написа:Двигателя има локален проблем на 4-ти цилиндър, проблем с 4-та газова дюза и проблем с 3-та бензинова дюза.


Колега да разбирам че говориш за 2 отделни проблема,от които единият е "Двигателя има локален проблем на 4-ти цилиндър..." ,който може и да се изразява в механични проблемикато нагорели клапани например.

А другият е свързан с "проблем с 4-та газова дюза и проблем с 3-та бензинова дюза..." , ясно е че това става с почистване на ултразвук.

Или проблема евентуално може да е само един касаещ запушени инжектори, без да се стига до ремонт на глава и клапани?


Мисълта ми е , добре съгласен с 3ти цилиндър за запушена бензинова дюза щом на газ той работи в норми, обаче притеснителното е че 4-ти цилиндър и на газ и на бензин никак не е в норми, така че надали 4-та газова дюза не е ок след като и бензиновият инжектор на същият цилиндър едва ли би бил и той запушен.

Търся ориентир и помощ в локализирането на проблема от къде да започна, защото ремонт на глава и клапани всички знаем че не е работа за един час, а поне за цял ден плътно и ако не е от това и не е имало смисъл не е майтап-работа.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Kroki » 01 Сеп 2017, 14:18

Аз искам само да те поздравя за добре формулираната и съставена тема! Рядко се случва вече, някой да си обясни всичко и прочие.

Обслужването(почистване/смяна на цедката/разпръсквач/гумичка) на бензиновите дюзи е на почти никакви пари и моят съвет е да започнеш от там. :yes:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 01 Сеп 2017, 14:18

zvetiko написа:Двигателя има локален проблем на 4-ти цилиндър, проблем с 4-та газова дюза и проблем с 3-та бензинова дюза. След като компресията е в референти граници и проблема го има и на газ и на бензин, остава да се чекира запалителната система. Мнението ми е въз основа на показаните и написаните данни, които може да се верни, може и да не са.

Какво означава данните от Inpa ediabas вътрешно-фирменна диагностика за BMW, да не са верни колега?
На всичкото отгоре и с още 2 диагностики за по 3-4хиляди лева е правен анализ и резултатите са същите, какво да диагностицирам по запалителната система, като двигателя не е със свещи за по 5-6лв. , а с NGK Iridium Power от по 20-30лв. и са на има-няма 4 месеца и 2000км. , бобината е сменена с Bosh работеща от работещ двигател, макар че и моята се оказа здрава пак е Bosh, горе споменах че само комплект кабели не съм сменял, но не е и от тях защото ги въртях на 3 и 4-ти цилиндър всичко си остана пак така.

Е аз по запалителната система вече не се сещам какво друго да тествам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от michev » 01 Сеп 2017, 14:29

Търси проблема в инжекторите или управлението им. Не написа какви са стойностите при меренето на налягането в цилиндрите, но ако е нормално и без големи разлики в отделните цилиндри, забравяш за проблем с клапаните. При нагорял клапан разликата между цилиндрите е значителна.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от ivoaudi » 01 Сеп 2017, 14:35

Guberkov написа:
zvetiko написа:Двигат
Търся ориентир и помощ в локализирането на проблема от къде да започна, защото ремонт на глава и клапани всички знаем че не е работа за един час, а поне за цял ден плътно и ако не е от това и не е имало смисъл не е майтап-работа.


След като си мерил компресия, както пишеш в първият пост, ремонт глава просто отпада. А ако правилно разбрах, не са бутани кабелите. Погледнете на нещо "искрите"?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от danielgenov » 04 Сеп 2017, 22:27

Здравей, и аз го имам този проблем с 4-ти цилиндър. Само че съм с 316, като разликата е, че нямам само ДИСА клапа и разпределителния ми вал е малко по-различен. Мотора иначе е същия - М43TUB19.
Така съм вече 5-та година и 90 000км. Приложил съм 2 видеа как са ми стабилни оборотите и снимки от миналата седмица от INPA.
Ще ти кажа аз какво съм сменил и не е променило ситуацията. Отделно искам да кажа че на празен ход, като отворя предния капак се чуват шумове (без такива от ролки), но ми тракат повдигачите и докато не ги оправя, не мога да различа дали има и други. На високи обороти, след 1000 до прекъсвач, мотора звучи идеално, никакво тракане и т.н. Колата няма никакъв тунинг и въпреки това, който съм возил твърди, че колата ускорява учудващо добре за 105 коня. Отделно съм доволен от работата на мотора и също така не ми гори масло. Отделно на последния технически преглед края на май минах и газоанализатор и изходящите газове са ми в нормата - за ниски и високи обороти.
Та какво съм сменил и направил, и не е променило данните от rough теста:
(Иначе мотора на диагностика не записва никакви грешки)

Нови гумички на клапаните, оригинални от БМВ;
Нови свещи, оригинални NGK от БМВ;
Смених бобина втора ръка от същия мотор, моята изгоря и не подаваше искра на 2-ри цилиндър.
Кабелите не съм сменявал и тествал с други.
Гарнитури на всмулателния колектор към блока - оригинални от БМВ;
Гарнитури между двата всмукателни колектора - Elring (между другото всики гарнитури от БМВ по двигателя сa Elring :) );
Гарнитура на капака на клапаните и горен капак на ангренажа - оригинални от БМВ;
O-пръстени на всички инжектори към всмукателния колектор - оригинални от БМВ;
О-пръстен само на 4-ти инжектор от към горивния колектор - оригинален от БМВ;
Като свалих инжекторите изглеждаха много чисти с минимални отложения;
Клапан картерни газове - Vaico;
Маркучите към клапана за картерни газове - оригинални от БМВ;
Ваккум маркучетата - оригинални от БМВ (малките, без този към хидроусилвателя и без този към клапана за вентилация на резервоара)
Дросела с втора ръка от Германия (монтирах си темпомат и ми трябваше дросел със захвати за 2 жила)
Окабеляване на двигателя - втора ръка в отлично състояние от Германия;
Ново моторче за обороти на празен ход - китаец от английския Ebay за 56 лв. Доволен съм, иначе ново оригинално е към 800 лв :)
Мерил съм само компресията на 2-ри и 3-ти цилиндър - В норма;(Защо не съм измерил на 1-ви и 4-ти е сложно за обяснение:) )
Слагам съм различни марки масло, като последните 25 000 км карам с Кастрол 5W40 и ще продължа само с него. (Маслото го сменям редовно)
Колата я карам само на бензин. Относно разхода - последното замерване (по реално количество спрямо колонката на бензиностанцията) го направих при отиване и връщане към морето при умерено към много леко агресивно шофиране - 6.8 л/100 с 95 от Лукойл.

И още доста неща съм сменил и правил, но мисля че нямат връзка с неравномерната работа, която се отчита от INPA. Иначе се грижа за двигателя, и той изглежда както на последната снимка. Сега в момента е само пепелив :)

Видео 1(зима 2016): https://www.youtube.com/watch?v=Hf32IgQiYsg
Видео 2 (лято 2017): https://youtu.be/07B_sQdkYyo
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 08 Сеп 2017, 14:25

Благодарско за отделеното време danielgenov , и за всичко описано и то не е малко...

Защото и аз вероятно бих сменил всичките тези-неща, които и ти и вероятно също без резултат...

Общото между моята и твоята ситуация към момента е, че и двамата не сме сменяли комплект-кабели от бобината до свещите, и бих се изумил ако в това се окаже проблема, и моят и твоя - в,което аз много се съмнявам...

Видях твоите стойности, каза че си само на бензин и на 4-ти цилиндър си около 1 и нещо до 2 най-много, да обаче при мен 4-ти цилиндър на бензин се движи в критичните граници от 2.20 до ! 4, и това според мен е основателна причина че имам не малък проблем и трябва да го реша скоро все някак.

При стойност 4 на грапавоста и неравномерна работа на 4-ти цилиндър даже преди 4-ката има одивителен знак, което не е туку-ей така...

Искренно се надявам, да се появи някой тук и да каже че се е справил с този същият проблем и как, ако пък ли не аз да попадна на майстор-колега, който да разреши казуса, и тогава с удоволствие бих споделил и тук с вас, къде се е бил скрил дявола :)

Иначе благодарности и на другите , колеги които до момента изказаха мнение по темата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от bigfinger » 09 Сеп 2017, 22:29

Здрасти колега, ако не ти идват идеи ето една.
На газ инжекторите имат маркучета размени тези на 3 ти и 4 ти цилилиндри и после размени и буксите и пак пиши.

Не си свалял рейката за да кажеш как са инжекторите на бензина. Като ги свалиш виж как работят със маркуч сгъстен въздух и кореселин.

И най важното е след като ги сглобиш на рейката да помниш къде ще сложиш 4 ти инжектор.

Другия много по лесен вариант е да не правиш нищо и да видиш как ще се промени работата на този цил. да кажем след 5к километра.

Ако и имаш набит слух заслушай се в ауспуха дали има пропуски при работата на двигателя.

Не са кабели защото щеше да прекъсва и да се усеща при ускорение! :ok:
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 11 Сеп 2017, 8:15

При работата на двигателя в аспуха има пропуски макар и по-рядки( да речем за 1 минута около 10-тина пропускания, и то не през равни интервали),най-вече в началото първите 5 минути докато е по-студен мотора, после сякаш има малко подобрение, но пак не е както трябва без грам да прескочи и да си работи равномерно.

Не зная дали е нормално като запаля, докато позагрее леко да понамирисва на сякаш недоизгорял бензин, после не мирише на газ също не се усеща да мирише.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 15 Сеп 2017, 21:48

Колеги, ами какво да ви кажа...
Поредна стъпка в опити да решаваме проблема.
Днес Фуллл разглобяване на рейка и бензинови дюзи,професионално почистване на ултра-звукова вана със захранени-раздвижени инжектори,специален препарат за чистене на дюзи с антракти по програма на улъразвуковата вана,по програма се променя и температурата на препарата в отделни интервали от всеки стадий на почистване на дюзите и всичко това продължава 2 часа.
Дюзите с нагари и омаслявания преди, сега светят-никел като нови.

И на този етап след сглобяване на всичко - ефект и промяна - кръгла нула с голяма дупка в средата -геврек ...

Преди това сменена бобина,свещи NGK- Iridium Japan от по 20лв. на 4 месеца - разменяни от 1-4 и обратно.
Кабели бобина-свещи разменяни 3 и 4 цилиндър без промяна.
Мерено налягане на всички цилиндри около 11 бара с минимални толеранси.

Не зная дали е правилно като намерение, но мисля в крайна сметка да сменя и пробвам с друг компютър на Bosh, евентуално с оглед на това да не управлява и дозира горивната смес некоректно към бензиновите дюзи, а и от там (за това вече не съм сигурен- някой по-вещ от мен може да каже), до колкото съм чувал бензиновият компютър подава информация и управлява/обучава газовият как да работи като негово огледало, и не случайно съм чувал и чел че като било имало подобни-проблеми,но от чисто-комуникационен и софтуерен характер (без чисто-физически дефекти и проблеми) между газовия и бензиновият компютър, би било добре да се кара поне 100-тина километра на бензин, за да можело по това да се адсптирал и газовият компютър - пак казвам,че се съмнявам в това твърдение...

Вие ще кажете дали е така или не

Защото то не останаха вече други неща, осврн смяна на компютър или в крайна сметка разглобяване на глава,шлайфането и,пасване на клапани и нови гумички, и дъответно смяна на всички гарнитури...
Мотора работи тихо,равномерно с малко пропуски като при тях оборотите не се менят с повече от 20-40 в минута и то за секунда...

Колата извън-градско в обороти над 2400 до 4700 върви супер и с душманско каране 140-150км/ч , гори 11,5-12л на 100км.
Проблема е изразен-силно в ниските обороти при палене(затруднено по някога,не винаги),потегляне от място на 1-ва предавка с малко/нормално подаване на газ( гасне, понякога ,а преди не беше така), липса на достатъчна тяга в баири/нагорнища при не много-сериозни-такива без влизане в тях с енерция/засилване , се налага от омаляване на мотора да слизам от 4-та на 3-та скорост, което според мен не е много нормално за мотор 118 коня, нито на газ, нито на бензин...

Хубава вечер и благодаря предварително на всички отзовали се по темата
Ако имате още идеи или сте се сблъсквали с този проблем, предлагайте решения


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от danielgenov » 16 Сеп 2017, 11:57

Бях забравил в описанието на моите ремонти да добавя, че смених и компютъра :) Така че, едва ли това ще ти реши проблема. А компютъра го смених, защото бяха изгоряли пистите, които управляват нагревателя в термостата :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 16 Сеп 2017, 12:51

danielgenov написа:Бях забравил в описанието на моите ремонти да добавя, че смених и компютъра :) Така че, едва ли това ще ти реши проблема. А компютъра го смених, защото бяха изгоряли пистите, които управляват нагревателя в термостата :)


Ама проблема с 4-ти цилиндър без никаква промяна си го имаш и със стария и с новия компютър, така ли?
Следващата процедура, която ще направя е да сцепя катализатора и да извадя керамиката отвътре, ще зашия кожуха и ще го върна обратно на мястото си ,за да излизат по-свободно отработените газове, чувал съм че когато мотора работи на газ било много по-добре и олекотява работата и колата става по-пъргава - това предполагам няма отношение към текущият ми проблем с отличната работа на 1-ви и 2-ри цилиндър, и лошата работа на 3-ти и 4-ти цилиндър.

Остава 4-ти и 3-ти цилиндър да смучат от някъде микро-количество въздух, то не остава вече друго...

И аз не зная какво да направя вече , за да го разреша тоя проблем...

:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от danielgenov » 17 Сеп 2017, 18:47

Ама проблема с 4-ти цилиндър без никаква промяна си го имаш и със стария и с новия компютър, така ли?

Да, без изменение с новия и стария компютър.

Следващата процедура, която ще направя е да сцепя катализатора и да извадя керамиката отвътре, ще зашия кожуха и ще го върна обратно на мястото си ,за да излизат по-свободно отработените газове, чувал съм че когато мотора работи на газ било много по-добре и олекотява работата и колата става по-пъргава - това предполагам няма отношение към текущият ми проблем с отличната работа на 1-ви и 2-ри цилиндър, и лошата работа на 3-ти и 4-ти цилиндър.

Еми и това съм го правил, малко по различен начин. Като взех колата, предварително са били извадили питата в катализатора, демек на място е бил само корпуса. Даваше ми грешка за емисиите. От Германия си взех втора ръка катализатор и след монтажа му нямаше никаква разлика във вървежа на колата и т.н. Единствено вече не ми дава грешка за емисите и на ГТП минавам теста за емисии :) Иначе аз лично не мисля, поне специално за този двигател, че премахването на катализатора ще има осезаем ефект. Той си е достатъчно добре оразмерен,така че дори и да има известни нагари по питата да не вдигне коефициента на хидравлично съпротивление значително. Друг е въпроса, ако самия катализатор има механичен дефект,като например стопяване на част от питата.

И в момента се сещам, че също така съм сменил и ламбда сондата преди катализатора, която отговаря за коригиране на горивната смес. Без изменение преди и след смяната :)

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook