Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 22 Сеп 2017, 9:56

Колеги искам да попитам в този ред на мисли, компютъра на базата на какво и от кой датчик(датчици), извлича информация за графиката на 4-те цилиндъра, кой как работи чисто на физическо ниво за да се покаже в Inpa(а и не само,другите софтуери също имат таб,в който се показва същата графика за работата на цилиндрите,стойностите са същите).

Също,така дали няма някой от датчиците,който да връщат информация на компютъра,за да се контролира и балансира работата на цилиндрите( евентуално датчици колянов вал и разпределителен вал) - само предполагам, не съм сигурен затова и питам :) .

Много неща вече смених и проверих, и имам подозрения да не би някой датчик да ми върти номер, като подава грешна информация на компа и от там да се получават и тези аномалии.

Забелязвам в последно време, че проблемите са ми основно в ниските обороти( извън градско колата върви доста-добре), последно онзи ден отново забелязах нещо - потеглям на 1-ва с нормално газ, започвам да ускорявам на 2-ра по-прогресивно и сякаш когато колата стигне към 2600 оборота сякаш рязко мотора в миг придобива тяга и мощност.


Моля само хората,които са навътре в тази материя и знаят със сигурност кое към работата на какво има отношение да пишат.

Предположения не са ми нужни,защото и аз имам предположения но едва ли само с тях ще се получи нещо.

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 16 Окт 2017, 8:40

Благодаря на всички, най накрая проблема се реши, а причината е доставка на гориво и на газ и бензин - ниско налягане и на 2-те системи.

:)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от danielgenov » 22 Ное 2017, 7:21

Guberkov написа:Благодаря на всички, най накрая проблема се реши, а причината е доставка на гориво и на газ и бензин - ниско налягане и на 2-те системи.

:)

Браво, а ще кажеш ли как точно го реши относно бензина :) Смени регулатора за налягане ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 13 Дек 2017, 18:13

danielgenov написа:
Guberkov написа:Благодаря на всички, най накрая проблема се реши, а причината е доставка на гориво и на газ и бензин - ниско налягане и на 2-те системи.

:)

Браво, а ще кажеш ли как точно го реши относно бензина :) Смени регулатора за налягане ли ?

Просто махнах гадната бензинова помпа която купих за 110лв. нова, когато миналата година по-това време ми се скапа оригиналната на VDO, той и проблема ми датира от тогава междудругото, но съвпадението с теч и на газ по същото време без да съм разбрал, ме подведе и подтикна много на страни от двата отделни проблема, мислейки си че е един общ проблем.

Та сега съм си отново с помпа на VDO на 3-3,5 бара и спи града :) , ментака за 110лв. надали е вдигал повече от 5,5 бара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги помагайте, M43b19 проблемен 4-ти цилиндър

Мнение от Guberkov » 29 Дек 2017, 13:09

Здравейте, поради особеният интерес и многото питащи колеги на лично, ще се опитам да дам малко повече информация за проблема в моят случай, и как се реши.
Надявам се да бъда полезен.


До гледането на rough теста в Inpa и че не е равномерна работата на четирите цилиндъра се стигна , в следвствие на 2 предходни проблема различни и нищо-общо нямащи появили се съвсем случайно по едно и също време преди 1 година - това беше финалното решение,след 10 месеца търсене на проблема на 4 места сервизи,в които имам познати, но в крайна сметка след като смених доста неща - бобина,свещи,кабели,добавка чистеща в бензина,после на ултразвук бензинови дюзи чистих,мерих компресия на 4те цилиндъра,смених всички хлабави вакум-маркучета и след всичко това беше все-тая, но се усети малко подобрение в работата на мотора, защото дори и на непроблемен мотор тия неща също биха оказали положително влияние .

И мине не мине време и чека светва с грешки ламбда-сонда,термостат,грешка в насищането на горивна смес - бедна/богата , защото проблемите,които имах активираха по 2-3 датчикка по веригата,които имат отношение към горивната смес.

Вначалото 1-вият проблем беше че ми изгоря оригиналната VDO бензиновата помпа преди година , смених я с някаква уж Италианска ОЕМ, и вече палех и го отминах този проблем.
Да, но някак мотора не палеше както с VDO-то като часовник от цъкването на секундата , а с въртене около 2 секунди и понякога развърта колебливо около 500 оборота а да угасне-а да запали, но винаги палеше свикнах с това.
Да но после установих че колата стана мудна някак си, гаснеше при потегляне от място, осезателно и липсва тяга най-вече в ниските обороти и нагаз и на бензин, и от там започна моето 10 месечно търсене на проблема, като до последно си мислех че е нещо ключово от 1 място-1проблем и на газ и на бензин - е да,ама не :)

И всичко бях сменил,извъртял като варианти,сменил горе посочените неща и вече нямах и идея какво да правя повече докато на няколко пъти жена ми ми задава въпроса не ми ли намирисва на газ, седмица след това на автомивката където винаги си мия колата пичовете и те осетили че леко им понамирисва, и така реших да отида при газаджия да направи оглед с детектора за теч на газ от де изпуска и да го спрем теча.
Оказа се една муфа на изпарителя,която дефектира като стандартен проблем - смени я,платих си и толкова.

Да обаче, какво да видите, колата си възвърна тягата на газ и тръгна както преди, от спирането на теча и налягането се вдигна.
При което аз веднага минах на варианта, че най-вероятно има проблем и с налягането на бензина от новата сменена, но кофти бензинова помпа, която може би не е дигала налягане до 3 бара, или достатъчен дебит.
Веднага търся, намерих 2-ра ръка VDO, смених я и накрая след 10 месеца стана най-сетне мойта работа - колата и до сега е косъм и на газ и на бензин :)

И въпреки всичко,което няма отношение към тези 2 проблема, а съм сменил не съжалявам, защото подобриха работата на мотора, а и така или иначе и на тях щеше да им дойде все-някога времето.

Това е :)

Поздрави и весели празници на всички, с пожелания за по-малко такива проблеми от сорта на моите, а ако може и без - още по-добре :)

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook