Проблем с маслото на N42b20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2015

Проблем с маслото на N42b20

Мнение от Gbit05 » 11 Авг 2017, 21:34

Здравейте колеги

Проблема се изразява в това че за две седмици на колата и навъртях около 2000 км.Маслото доста често го проверявам и забелязах че след тези 2000 км трябваше да долея около 700 гр масло което не ми се стори никак нормално.Карах я предимно на дълъг път по магистрали с максимум до 140 км.След тази констатация направо изпаднах в ужас.Маслото го бях сменил преди 1000 км + тези 2000 км, предимно наливам МОТУЛ 5/40.Доста четох по чуждите форуми и се оказа че това се случва предимно от клапана за картерната вентилация.Смених го, смених и маслото с Кастрол пак 5/40.Преди смяната на клапана при заграял двигател усещах една остра миризма от ауспуха.След смяната проблема се оправи частично т.е при загрят двигател миризмата я няма може да дишаш спокойно зад ауспуха, но при студен е пак същата.Тук трябва да вметна че имам изгорял подгрев на едната ламбда сонда преди катализатора.Сега ще я наблюдавам да видя какво се случва с маслото, но въпроса ми е дали проблема наистина е в този прословут клапан или е друг.Някой по чуждите форуми казват че на този двигател е заложено от БМВ да гори толкова масло което ми се струва абсолютно нелогично.По интересно е защо когато извадя щеката за маслото двигателя направо угасва, не мога да навържа нещата какво точно се случва.Дайте да поразсъждаваме малко какво точно може да се случва и къде точно може да се търси причината.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 8.03.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с маслото на N42b20

Мнение от oldirtydog » 14 Авг 2017, 10:52

Gbit05 написа:Здравейте колеги

Проблема се изразява в това че за две седмици на колата и навъртях около 2000 км.Маслото доста често го проверявам и забелязах че след тези 2000 км трябваше да долея около 700 гр масло което не ми се стори никак нормално.Карах я предимно на дълъг път по магистрали с максимум до 140 км.След тази констатация направо изпаднах в ужас.Маслото го бях сменил преди 1000 км + тези 2000 км, предимно наливам МОТУЛ 5/40.Доста четох по чуждите форуми и се оказа че това се случва предимно от клапана за картерната вентилация.Смених го, смених и маслото с Кастрол пак 5/40.Преди смяната на клапана при заграял двигател усещах една остра миризма от ауспуха.След смяната проблема се оправи частично т.е при загрят двигател миризмата я няма може да дишаш спокойно зад ауспуха, но при студен е пак същата.Тук трябва да вметна че имам изгорял подгрев на едната ламбда сонда преди катализатора.Сега ще я наблюдавам да видя какво се случва с маслото, но въпроса ми е дали проблема наистина е в този прословут клапан или е друг.Някой по чуждите форуми казват че на този двигател е заложено от БМВ да гори толкова масло което ми се струва абсолютно нелогично.По интересно е защо когато извадя щеката за маслото двигателя направо угасва, не мога да навържа нещата какво точно се случва.Дайте да поразсъждаваме малко какво точно може да се случва и къде точно може да се търси причината.

аз съм със B18 и имах доста по фрапантно горене на масло хем сложих 5в30 литъра който е 28 лева.. смених гумичките на клапаните доста трудоемко се оказа 70лв гарнитура капак 60 лева гумички комплект и 150 лева труд(колкото да си покрият уреда за зацепване майсторите) и вече съм на 4000 и нещо и съвсем леко е пипнало но може би е от едно о пръстенче което видяхме че сълзи и съвсем скоро ще дойде и неговото време..клапан картерни газове изобщо не съм пипал и гледал но доколкото знам си е наред моят :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Проблем с маслото на N42b20

Мнение от dr.peshev » 14 Авг 2017, 15:16

Колега, за този мотор има доста изписано и отделна тема, в която се дискутира този проблем:
viewtopic.php?f=34&t=232131&start=585
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook