Проблем с маслото на N42b20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с маслото на N42b20
Здравейте колеги
Проблема се изразява в това че за две седмици на колата и навъртях около 2000 км.Маслото доста често го проверявам и забелязах че след тези 2000 км трябваше да долея около 700 гр масло което не ми се стори никак нормално.Карах я предимно на дълъг път по магистрали с максимум до 140 км.След тази констатация направо изпаднах в ужас.Маслото го бях сменил преди 1000 км + тези 2000 км, предимно наливам МОТУЛ 5/40.Доста четох по чуждите форуми и се оказа че това се случва предимно от клапана за картерната вентилация.Смених го, смених и маслото с Кастрол пак 5/40.Преди смяната на клапана при заграял двигател усещах една остра миризма от ауспуха.След смяната проблема се оправи частично т.е при загрят двигател миризмата я няма може да дишаш спокойно зад ауспуха, но при студен е пак същата.Тук трябва да вметна че имам изгорял подгрев на едната ламбда сонда преди катализатора.Сега ще я наблюдавам да видя какво се случва с маслото, но въпроса ми е дали проблема наистина е в този прословут клапан или е друг.Някой по чуждите форуми казват че на този двигател е заложено от БМВ да гори толкова масло което ми се струва абсолютно нелогично.По интересно е защо когато извадя щеката за маслото двигателя направо угасва, не мога да навържа нещата какво точно се случва.Дайте да поразсъждаваме малко какво точно може да се случва и къде точно може да се търси причината.
Проблема се изразява в това че за две седмици на колата и навъртях около 2000 км.Маслото доста често го проверявам и забелязах че след тези 2000 км трябваше да долея около 700 гр масло което не ми се стори никак нормално.Карах я предимно на дълъг път по магистрали с максимум до 140 км.След тази констатация направо изпаднах в ужас.Маслото го бях сменил преди 1000 км + тези 2000 км, предимно наливам МОТУЛ 5/40.Доста четох по чуждите форуми и се оказа че това се случва предимно от клапана за картерната вентилация.Смених го, смених и маслото с Кастрол пак 5/40.Преди смяната на клапана при заграял двигател усещах една остра миризма от ауспуха.След смяната проблема се оправи частично т.е при загрят двигател миризмата я няма може да дишаш спокойно зад ауспуха, но при студен е пак същата.Тук трябва да вметна че имам изгорял подгрев на едната ламбда сонда преди катализатора.Сега ще я наблюдавам да видя какво се случва с маслото, но въпроса ми е дали проблема наистина е в този прословут клапан или е друг.Някой по чуждите форуми казват че на този двигател е заложено от БМВ да гори толкова масло което ми се струва абсолютно нелогично.По интересно е защо когато извадя щеката за маслото двигателя направо угасва, не мога да навържа нещата какво точно се случва.Дайте да поразсъждаваме малко какво точно може да се случва и къде точно може да се търси причината.
- oldirtydog
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 8.03.2017
- Пол: Мъж
Re: Проблем с маслото на N42b20
Gbit05 написа:Здравейте колеги
Проблема се изразява в това че за две седмици на колата и навъртях около 2000 км.Маслото доста често го проверявам и забелязах че след тези 2000 км трябваше да долея около 700 гр масло което не ми се стори никак нормално.Карах я предимно на дълъг път по магистрали с максимум до 140 км.След тази констатация направо изпаднах в ужас.Маслото го бях сменил преди 1000 км + тези 2000 км, предимно наливам МОТУЛ 5/40.Доста четох по чуждите форуми и се оказа че това се случва предимно от клапана за картерната вентилация.Смених го, смених и маслото с Кастрол пак 5/40.Преди смяната на клапана при заграял двигател усещах една остра миризма от ауспуха.След смяната проблема се оправи частично т.е при загрят двигател миризмата я няма може да дишаш спокойно зад ауспуха, но при студен е пак същата.Тук трябва да вметна че имам изгорял подгрев на едната ламбда сонда преди катализатора.Сега ще я наблюдавам да видя какво се случва с маслото, но въпроса ми е дали проблема наистина е в този прословут клапан или е друг.Някой по чуждите форуми казват че на този двигател е заложено от БМВ да гори толкова масло което ми се струва абсолютно нелогично.По интересно е защо когато извадя щеката за маслото двигателя направо угасва, не мога да навържа нещата какво точно се случва.Дайте да поразсъждаваме малко какво точно може да се случва и къде точно може да се търси причината.
аз съм със B18 и имах доста по фрапантно горене на масло хем сложих 5в30 литъра който е 28 лева.. смених гумичките на клапаните доста трудоемко се оказа 70лв гарнитура капак 60 лева гумички комплект и 150 лева труд(колкото да си покрият уреда за зацепване майсторите) и вече съм на 4000 и нещо и съвсем леко е пипнало но може би е от едно о пръстенче което видяхме че сълзи и съвсем скоро ще дойде и неговото време..клапан картерни газове изобщо не съм пипал и гледал но доколкото знам си е наред моят
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем с маслото на N42b20
Колега, за този мотор има доста изписано и отделна тема, в която се дискутира този проблем:
viewtopic.php?f=34&t=232131&start=585
viewtopic.php?f=34&t=232131&start=585
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани