BMW E46 330xi

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 29 Яну 2018, 20:16

Днес останових нов проблем, на който не се бях натъквал до сега, а и във форума не успях да намеря решение на проблема, а той е следния. Стоповете има две крушки за стоп-светлина. Едната е двойна за габарит и стоп-светлина на една жичка, а другата е с две жички. Тази с двете жички мижи при включени габарите или фарове, но като натисна спирачка втората жичка не свети. Проблема е от ляво и от дясно. До крушките идва напрежение 3V (измерих го с мултицет). Ще търся решението на проблема и ще пиша като го открия.
Изображение
Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 30 Яну 2018, 19:12

Наскоро бях забелязал, че имам скъсан ляв маншон на кормилния накрайник. Днес го смех като избегнах ходенето на реглаж на преден и заден мост. Майстора ми беляза вътрешния и външния накрайник с ножовка, после измери разтояните между двата прореза със шублер, нагря до червено външния накрайни и по този начин успя да го развие. Сложих неопренов маншон защото е много здрав и няма късане. Толкова е здрав, че имаше един даден ни за проба от дистрибутора и когато почнахме да теглиме аз, майстора ми и още един мъж в единия му край на 3 различни посоки единственото, което успяхме да направим е да го разтегнем :lol: :lol: :lol: . Чак не ми се вярвяше. Качих се на колата след смяната на маншона и излезнах да видя дали колата ще дърпа. Оказа се че няма нужда от реглаж.
Изображение
Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 31 Яну 2018, 11:59

Преди малко се върнах от газаджийте. Защото колата си беше с повишен разход от преди време. Харчеше ми 22.0/100 км. Смениха филтъра на газта, регулираха впръскването на газ и я измериха на газанализатор. Разхода и на въглеродни емисии показа 0.010 което според газаджийте е разход като на нов автомобил. Следващото нещо обаче, към което съм се насочил е неработещия датчик на изпускателния вал. Силно вероятно е и от там да е вдигнала разхода защото напоследак ми прави впечатление, че не е така пъргава и върви едно такова мъчно. Маркуча за налягането на маслото на ваноса също се разтече и като цяло може да се окаже, че всичко свързано с ваноса, а и той самия е сдал багажа. Единия датчик camshaft position sensor с код 12147539165 ( номер 18 ), а втория е с код 12147518628 (номер 5 ) и също се води camshaft position sensor. Предполагам, че датчик номер 5 ми е изгорял защото той е от към изпускателния вал, а другия е от към всмукателния вал.
Изображение
Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 19 Фев 2018, 14:50

Най-накрая дойде време за тежък ремонт. Нещатата станаха по много странен начин. Бях отишъл на диагностика и се останови, че не ми работи датчика на изпускателния вал. Взех един мултицет и премерих буксата защото преди време бях наставял кабела на същата букса понеже беше скъсан. Оказа се, че буксата дава на късо и не предава правилните стойност а те са на първо краче 12 V, на второ краче 5 V и на трето краче 0 V. При мен беше 12 12 0 V. Кабела беше пълен с масло от маркуча на ваноса и предположих че дава на късо. Отидох до дару кар и купих нов маркуч, нов преден лагер ( защото и той беше за смяна ) оказа се FAG с нова зегерка и гайка, купих и още някои дребни неща като нови скоби за хидравличен каза за двата маркуча, нови пластмасови предпазители на корите на двигателя ( онези кръглите незнам как се казват ) оставих 240 лв и си тръгнах. Поръчах си от колега двигателна инсталация, и два хидравлични маркуча към казанчето заедно с казанчето защото се оказа че има чисто ново неизползвано. Нещата дойдоха по еконт и започнах разглобяването. Разглобих всичко до всмукателния колентор заедно с него, смених цялата инсталация. При разглобяването видях че имам скъсан маркуч за въздуха след дебитомера. Отидох до дару кар и си купих нов за 56 лв. Върнах се и започнах да сглобявам. Монтирах всмукателния колектор, дросела, всички въздушни маркучи, смених и два скъсани вакуума, смених и въздушния филтър понеже беше много мръсен, смених и маркуча на ваноса с 4 нови дифтунги, смених хидравличното казанче, хидравличното масло и двата маркуча към казанчето, сложих и трите нови скоби за маркучите, смених и двигателното масло с филтъра , сложих 5W40 Castrol Edge и отпред бях готов. Смених предния десен лагер с новия, с новата зегерка и гайка и отсрани също бях готов. После смених задните накладки с чисто нови Ate, разглобих задните спирачни апарати, обслужих ги с нови бутала, гумички и водачи, обработих ги за нова боя и ги напръсках със син спрей за спирачни апарати на 4 ръце. Смених и датчика на накладките с нов на Ate. Смених и цялата спирачната течност на автомобила с клас 6 пак на Ate. Превързах и цялата инсталация на газта за новата. От 11 часа на обяд до 22:20 мин вечерта не спрях и за секунда да си почина. Резултата беше запеметяваш. Колата стана много по бърза, много по пъргава, драстично намали разхода на гориво от 22/100 на 18/100. Подобрисе и работата на скоростната кутия, започна да превключва по леко. Много съм доволен от колата и от това как върви в момента. С лекота прави 150 км. Сега се подготвям за следващия ремонт и когато го направя ще пиша. Хубав ден на всички.
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 21 Май 2018, 18:37

Днес прегледах основно цялата кола. Установих, че са за смяна двата тампона на мотора, тампона на скоростната кутия, двата тампона на кривия носач ( горе където е към купето ), семерингите на задния диференциал ( левия и десния ), голяма част от болтовете на задния мост ( заради голямо количество ръжда ). Отделно са тръгнали и имат леко напукване централния тампон на диференциала, на предния носач крайните тампони и гарнитурата на автоматичната скоростна кутия, десния мигач прекъсва и дългия маркуч на пръскалките на фаровете тече. Скоро ще кача снимки на частите, които съм купил и впечатления след смятана им.
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 27 Май 2018, 9:51

БМВ - Радостта от дрифта :d

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook