BMW E46 330xi

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 23 Юли 2017, 0:56

Здравейте колеги. Наскоро мислех да продам моето bmw e46 330 xi и да го сменя с някое по ново, например е90. Bmw-то не беше в много добро състояние и знаех че няма да му взема кои знае колко пари а и не попаднах на хубаво е90 с много екстри. Се нещо липсваше и за това реших да се погрижа за моето. Макар, че бях пред дилема си направих равносметка и макар, че щеше да излезне скъпо прецених, че след това обслужване дори и да го продам някои ден, първо ще карам кола в отлично състояние и второ новия и собственик нямаше те първа да я обслужва и да се набутва с пари. И така от къде започнах. Купих чисто нов радиатор на климатика, филтър дехидрататор, филтър на купето и въздушен филтъри и ги смених. Уплатненията при филтъра и радиатора бяха в отлично състояние и за това не сложих нови. След смяната отидох в сервиз които се занимава с климатици да надуят системата и да видят дали изпуска. Оказа се, че системата изпуска по малко и започнаха да проверяват от къде. Надуха я отново и започнаха да пръскат вода с веро на местата от където можеше да изпуска, но уви не намериха от къде. Налягането падаше с много малко и за това им казах да я напълнят с фреон с оцветител. Прецених че когато фреона изпусне ще се види от къде идва проблема и ще мога да го отстраня. За сега държа макар че е минала само 1000км. И да продалжа. На следващия ден отидох в сервиза за смяна на водна помпа, ремъци, ролки и антифриз. Оказа се че ремъците са отлични, оптегачите също, но ролките бяха тръгнали такаче ги смених с заедно с водната помпа и червен антифриза ( знам че оригинално е син ). На следващия ден оставих колата на бояджия да ми оправи двата прага, двата задни калника, гредата между багажника и бронята и джантите като тях ги боядисах в тъмен графит а колата е стандартно сив металик. ( ще кача снимки ). След бояджията се върнах в сервиза да сменя двете крайни щипки на бронята, за да се прибере още по добре и да оправя задния парктроник тъй като не работеше, подменихме две букси и всичко заспа. На следващия ден сменихме моторчето на пръскалките на фаровете тъй като моето беше счупено заедно с преходника между моторчето и маркуча + лявата пръскалка защото и тя беше счупена, подмених и снадката между маркуча и пръскалката с нова, но когато сглобихме всичко от някъде започна да капе и поради липса на време оставих проблема за другия път. Нещо малко ще е. На следващия ден отидох и купих три сини спрея за спирачни апарати, два литра спирачна течност, два датчика за накладки преден и заден, чисто нови задни накладки, комплект за ревизия на двата задни апарата бутала с гумички и пробка. Имам предни спирачни апарати изцяло ревизирани и боядисани с чисто нови маркучи и накладки и реших да ревизирам и боядисам и задните като предните. Ще ги монтирам другата седмица защото се не ми оставаше време. А и вдигна разхода на гориво, започна да харчи 23/100 газ и там ще търся разрешение. Също така предните прозорци се вдигат трудно, ключа не винаги отключва колата и дренажната тръба на ваничката на климатика предполагам е запушена та проблеми има, но всеки ще бъде разрешен и за всеки ще пиша как.
Като цяло по колата от както я купих съм сменил задните амортесьори, водния радиатор, разширителния съд + капачката, двата термостата (единия за автомата, другия за мотора), виското, маслата в диференциалите и раздатката, хидравличното масло, спирачната течност, антифриза, масло на двигателя няколко пъти заедно с масления филтър, две предни полуоски, чисто нови зимни и летни гуми, а като екстри добавих газова уредба, затъмняване на задни прозорци, прозрачно фолио на предните стъкла, за да не ми напича когато грее слънце и климатика да смогва по бързо, сиви рингове на таблото и angel eyes .

По колата ще правя още много работи. Ще пиша за всяко нещо, което сменя или подобря и ако имате въпроси питайте. Предполагам темата ще е интересна за много от вас ( както и на други няма да им хареса ) Имам идеи за добавяне на екстри, увеличаване на мощноста, но първо искам техническото състояние на автомобила да е отлично.
Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW E46 330xi

Мнение от zvetiko » 23 Юли 2017, 10:16

Теч на фреон наистина се проверява със специализиран за целта пигмент в маслото и ултравиолетова лампа, а не със сапунена пяна, по очевидни причини.
Ролките, ремъците и водната помпа се сменят комплект през 60 000км. Няма обективна визуална оценка за навременна смяна на ремък, ролка, водна помпа. Ремъка се къса или разпада, ролките блокират, водната помпа потича, счупва се или превърта турбината и...Сменят се в комплект, защото ако един от възлите се повреди, се обезсмисля смяната на другите.
Оригиналният антифриз е зелен- син не трябва да се слага в никакъв случай. Червения, който си използвал, също е подходящ.
При обслужване на спирачната система се използва и грес за спирачни накладки- важен момент е от смяната им, защото е свързано с качеството и комфорта при спиране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: BMW E46 330xi

Мнение от xterminator » 23 Юли 2017, 18:17

От къде се сдоби с моторчето на пръскалките и колко струва? Помпата им работеше ли? Само не излизаха ли или помпата не се пуска преди да са се подали? И мойте са прецакани и искам да знам какво точно трябва да направя. :kuku:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Меден Рудник
Пол: Мъж
Кара: E46 150hp combi

Re: BMW E46 330xi

Мнение от Vendetta_Bs » 23 Юли 2017, 18:45

xterminator написа:От къде се сдоби с моторчето на пръскалките и колко струва? Помпата им работеше ли? Само не излизаха ли или помпата не се пуска преди да са се подали? И мойте са прецакани и искам да знам какво точно трябва да направя. :kuku:


Сам си рециклирах моето преди 4 месеца. Ще го ползвам донато издържи.
Иначе съм виждал във Франц-а (Бургас) 15-20лв за почти всякакви автомобили имат.


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 23 Юли 2017, 22:30

Моторчето го намерих втора употреба, моето го бях счупил и му бях откачил буксата да не работии. Струва 20/25 лв ( зависи от продавача ) , заедно с пръскалката която също е 20/25лв и има лява и дясна. Бяха като нови и за това ги купих. Ако искаш чисто нови в дару кар и ауто бавария се предлагат. На първата снимка е моторчето а на втората пръскалките. Когато включиш фаровете и пръснеш течност за чистачки системата пръска както на стъклото така и на фаровете, излизат двете пръскалки сами и пръскат течност под налягане, само първите два пъти когато дръпнеш лоста и после спира да пръска на фаровете. Течноста за пръскалките не можеш да я контролираш, има си зададено количество колко точно да пръска. Като за начало виж дали буксата на моторчето не ти е изключена. И не се учудвай , пръскалките излизат по два пъти и пръскат по два пъти. Ако нещо съм пропуснал питай пак

Изображение

Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 04 Авг 2017, 2:13

Най - накрая дойдоха и възглавничките. Красиво изработени, прилягат страхотно на салона.
Изображение
Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 04 Авг 2017, 2:29

И така дойде време за подобряване на музиката. За целта използвах cd pioneer 80prs, опитах се да преправя една букса, но не ми се получи и за това купих нова, купих адаптор за cd, адаптор за радио антената и разглобих част от колата и в крайна сметка колата се сдоби с CD mp3, aux, 2 usb, card reader, Bluetooth Audio, Phone Speaker, а скоро когато купя специалния кабел ще може и да проработи и мулти волана. Ето и малко снимки от днес. Когато всичко беше сглобено изведнъж се появи един проблем. Предни ляви колони при намалено cd намалиха звука си на свирене и при увеличаване на cd-то изпукаха и започнаха да свирят нормално. После го направи пак. Най вероятно макар и нова буксата, която е преход между буксата на cd-то и оригиналната е лошо изработена и ще пробвам с нова. Иначе промяна в звука има качествена. В пъти по-добре свири. Мое мнение.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 11 Авг 2017, 11:55

И така след музиката се насочих, към други проблеми които имаше колата. Един от тях беше това че не светеше много добре през нощта и за това смених и двете крушки с чисто нови, купил light mogul които имаше една функция повече от моя - автоматични фарове.
Изображение
Мислех, че като го монтирам angel eyes ще свети през деня а фаровете само през нощта или на места където е тъмно като тунел например, но когато включа функцията автоматични фарове се пустак както късите така и angel eyes независимо дали е ден или нощ и ще трябва да посетя някои които може да я погледне да ми каже дали може да я оправи с програмиране. След това смених лявата пръскалка на фаровете с нова тъй като моята беше спуката и дразнещата крушка за течност за чистачки изчезна, отидох до магазина, купих течност и две чисто нови чистачки и се оправи и този проблем. На следващия ден вкарах колата в сервиза за предни накладки,
Изображение
ревизия на предни спирачни апарати с нови бутала, гумички и водачи + боядисване в синьо със спрей за спирачни апарати
Изображение
Изображение
и чисто тови спирачни маркучи с които имах голям проблем с тяхното намиране защото са доста по дълги от тези които ми предложиха в 2 магазина. За тази седмица е това, не е много но все пак е по - добре от нищо.
Последна промяна -={WHO}=- на 03 Окт 2017, 21:23, променена общо 1 път
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 03 Окт 2017, 20:44

Вчера се заех с лошата миризма която се усеща при спиране на климатика и запотяването на прозорците особено на предното стъкло което става като мляко когато от климатик премина на парно, когато от слънчево време стане студено и започне да вали. За целта използвах спрей-пяна за почистване на климатици, премахнах всичко докато стигна до таралежа и с помощта на спрея който има дългия маркуч започнах да пръскам при охладителя. Спрей-пяната разгражда мърсотията и тя изтича през дренажната тръба. Ако дренажната тръба е запушена благодарение на спрея се отпушва. След като използвах целия спрей и изчаках пяната да се втечни, да изтече през дренажната тръба и да разгради мръсотията изсипах при охладителя 1.5л вода. Сглобих всичко и оставих колата да работи 30-40 мин на празен ход на климатик с отворени прозорци за да излезне миризмата която не е полезна за дишане. Резултата беше изключително свеж въздух в купето, прозорците спряха да се изпотяват, миризмата изчезна а дренажната тръба се отпуши. Препарата е от тех-ко Изображение Изображение Изображение Изображение
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 03 Окт 2017, 21:10

На какъв проблем се натъкнах скоро. Колата почна да се отключва когато тя си поиска, заключва се винаги но отключването става мъчително, понякога ми се налагаше да натискам по 20 пъти докато се отключат всичките врати. Най интересното беше, че и бутона за отключване и заклюване от вътре не искаше да отключи колата, чува се че централното заключва защото издаваше познатия звук когато вратите са заключени и пак се опитва да ги заключи, а става много неприятно в такава ситуация, защото само аз мога да вляза в колата като си отключа с ключа в ключалката, а ако има хора с мен единствения начин да влязат е през шофьорската врата. Прескачат, ритат подлакатника, цапат, като цяло кофти работа :D :D :D . И така след една седмица ту работещ отлично, ту не работещ ключ се разчетох из форума, обадих се на един познат и ми каза, че за 100лв ми го оправя този проблем. Реших, че и сам мога да оправя този проблем и наистина успях. Спестих си 100лв, над 1 час път, гориво и време. Сега ще ви кажа какво направих, толкова е лесно, оправих го за има няма 1 минута. Ключа ми пак не искаше да отвори колата, натиснах го 100 пъти изнервих се максимално и отключи, влезнах в колата, затворих вратата, натиснах бутона за отключване, вкарах ключа в ключалката, завъртях ключа до положение на контакт, преброих до 10 и пуснах бутона, върнах ключа в изходно положение, натиснах бутона за заключване на ключа, след това натиснах бутона за отключване и запалих колата. От тогава не съм имал проблем с ключа. Ако нещо не ви е ясно питайте. Ключа ми е този Изображение
Поздрави колеги.
БМВ - Радостта от дрифта :d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: BMW E46 330xi

Мнение от VladiE » 05 Окт 2017, 9:57

Колега, не е в ключа проблема, а в две релета в комфорт модула. Трябва да ги смениш с нови и ще си решиш проблема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 26 Яну 2018, 20:13

Здравейте на всички. Мина доста време от както писах по темата за последен път. Днес се натъкнах на нещо което за мен лично беше много чудно. Смених лявата пръскалка на фара че се разтече. Поръчах си я оригинална обаче ми беше чудно как ще стане понеже тя има посока на монтаж. Оказа се че горната част на пръскалката се върти и за това няма два кода за лява и за дясна. След това останових че имам теч на антифриз при датчика за температурата на охладителната течност. Вдигнах датчика, за да му сменя гумичката, но потече антифриз. Отвъртях капачката на казанчето и я завъртях обратно. Вдигнах пак датчика и този път не потече антифриз. Смених му гумичката и всичко се оправи. Отидох в DSC Performance за да ми кажат на диагностика защо колата не иска да се отключи от ключа и се оказа GM V модула и ми казаха да си оправя релетата за отключване и заключване на вратите и за сега търся кои може да ми оправи модула. Отделно ми включиха две екстри от които: заключване на вратите при потегляне и включване на заводската аларма, за да могат да ми мигат мигачите при заключване и отключване. Понеже бях сменил light модула момчето ми каза, че трябва да се изравни километрите на километража с километрите запаметени в модула и номера по VIN на моята кола с номера по VIN на Light модула. Когато ги изравни точката след съкращението на таблото км. изчезна и остана както беше преди да го сменя само км без точка. Изключиха всички други ключове защото резервен в мен нямам. И най интересното беше, че не ми взеха никакви пари за всичко което направиха с колата.
БМВ - Радостта от дрифта :d

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 15.01.2018
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: e46 330 ix
Детайли за колата: e46 330 ix, автоматик, седан, 2004 г.

Re: BMW E46 330xi

Мнение от tovast » 27 Яну 2018, 19:45

Здравей колега :lol:
Поздравявам те за ентусиазма и изчерпателните коментари които правиш покрай всички ремонти!
Аз карам същата кола...330 IX..2004 г..от има-няма 20 дни и с интерес следя темата.... :yes:
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 28 Яну 2018, 10:06

Колега tovast радвам се, че темата на теб и на другите които я четат ви е интересна. Ще пиша за всеки ремонт, които извършвам с цел да спестя време и усилия на колегите в търсене как да си решат даден проблем. Всеки, които има някакъв проблем свързан с неговата кола може да ме пита и аз със радост ще му помогна.
Последна промяна -={WHO}=- на 28 Яну 2018, 10:36, променена общо 2 пъти
БМВ - Радостта от дрифта :d

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: BMW E46 330xi

Мнение от -={WHO}=- » 29 Яну 2018, 19:44

Така вчера отидох при Oci Орлин, за да ми оправи GM V модула.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
( Модула е бяла кутия, която се намира зад жабката и към нея има закачени 3 букси. До самия модул се стига като се отвори задния капак на бялата пластмасова кутия и се издърпа, за да излезне от нея. На самата кутия има бележка на която пише информация за вашия модул. Въпросните 4 релета, които съм снимал са тези които правят проблемите със заключване и отключване. ) Преди да отида при Oci се чухме и той ми каза, че на модула от 2004г. били други релетата и не създавали такива проблеми и, че имал готови модули за моята кола. Отидох при него, смени ми модула с неговия, обучи ключа и централното заработи. Като екстри ми сложи American style мигачи, обучи light модула на крайно ляво и крайно дясно като вадя ключа да се гасят фарове и габарити, активира избирателно централно ( еднократно отключване отваря само шофьорската врата, второ натискане отключва и останалите врати ), заключване на вратите при потегляне ( върна функцията ), мигане на мигачите при заключване и отключване ( върна функцията ), и активира прибиране на огледалата ( при мен не заработи защото огледала са залепени от предишния собственик ). Всички функции на колата си заработиха нормално. Много съм доволен.

!!! Ако някои знае сайт за качване на снимки в цял размер нека да ми обясни как го прави, че единствения, който намерих ми орязва снимките, което е много неприятно. Благодаря предварително !!!
БМВ - Радостта от дрифта :d

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook