Налягане управляващо геометрията на турбото Е46 320д 2003!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Налягане управляващо геометрията на турбото Е46 320д 2003!

Мнение от Maverick1208 » 08 Юни 2017, 20:44

Здравейте колеги, пускам тази тема, защото мисля, че ще е интересна за всички.Наскоро си закупих вакуумметър и днес реших да си измеря налягането (вакуума) след електромагния клапан който управлява геометрията на турбото. Той е същия като този на ЕГР-а!
Измереното показние е 0,64бар. на празен ход.
Намерих едно клипче в you tube, ето и линка https://www.youtube.com/watch?v=mYhhqMsUSq4, където се вижда същото измерване като това което аз направих днес, но тук налягането е около 0,88бар на празен ход, т.е при мен е с около 0,24 бара по-малко.
Може ли някой да ми каже това проблем ли е? И дали ако е проблем, е в електромагнитният клапан който управлява геометрията?
Днес измерих и на един мой комшия който е със същата кола и на него му показа още по-ниско 0,57 бара на празен ход!!!
И другото ми питане дали тази разлика оказва влияние във вървежа на колата?
Направих и измерване преди вакуум резервоара, т.е това което дава вакуум помпата и показанието беше 0,91бара, което според спецификцията на вакуум помпата трябва да държи между 0,7 и 0,9 бара, т.е тук всичко е наред с помпата.
Размених местата на двата клапана този от ЕГР прехвърлих на турбото, а този на турбото на ЕГР-а и след като направих измерване показанието беше същото 0,64 бара !!! И двата показват еднакви стойности, без никаква разлика.
Последният ми въпрос е трябва ли това което е на входа на клапана да е същото и на изхода му, т.е на входа е 0,91бара и на изхода да му приблизително 0,91 бара, както е на клипчето ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Налягане управляващо геометрията на турбото Е46 320д 200

Мнение от vladobate » 08 Юни 2017, 23:22

При вакум подаден на актуатора на променливата геометрия се затварят крилцата й , т.е. минава в режим на по-бързо развъртане при по-малко изгорели газове . По данни за тази турбина при 0.6 бара подналягане ( вакум ) крилцата са максимално затворени , има си ограничител и да подаваш повече на актуатора геометрията няма да мръдне повече. При намаляне на вакума вградената пружина в актуатора връща геометрията в положение отворени лопатки , т.е. разтоварване . Това което виждаш на клипа показва че имаш вакум подаден на актуатора и съответно при повишаване на оборотите ( повече изгорели газове = по-развъртяна турбина = повишено изходно налягане ) електромагнитния клапан си върши работата като намаля вакума за да се отворят лопатките на променливата геометрия и да разтовари турбината поддържайки някакво изходящо налягане. Най-смисленото за подобни измервания е да се гледат с диагностика живи данни в движение ( защото тогава се натоварва двг ) и се следи моментно има ли съответствие на искани ( от софтуера на ЕКУ ) налягания и реално постигани от турбината в различни режими на работа на двг . С две думи :mhihi: това е . ПС: С тоз манометър може да провериш имаш ли реално подаден вакум преди и след актуатора и да се правят изводи за евентуален проблем във вакум-захранването, но не е показателен за реално работеща или не турбина .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Re: Налягане управляващо геометрията на турбото Е46 320д 200

Мнение от Maverick1208 » 09 Юни 2017, 9:30

Благодаря колега за подробният отговор! Сега вече ми ясно отвсякъде. Явно трябва да се гледа поведението на турбината, примерно с ИНПА в движение и да се сравнят зададеното с измереното налягане на турбото и да се види дали са приблизително еднакви.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook