Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 14 Апр 2017, 13:08

Здрасвейте колеги !

Не знам дали е случайност или просто защото времето се стопли , но преди 3 дни обслужих колата с обичайните консумативи - масло и всички филтри (Fuchs Titan , филтри Mahle ). Също така сменихме предни дискове и накладки .
Може и да е внушение , но след това сякаш , колата започна да клати купето на място , на свободна скорост , без значение дали е натиснат съединител или не. Наблюдавам , че го прави като е загряла над 70 градуса . Като включа климатика , клати една идея повече .
Интересното е , че дори като се движи с 2-3-4 км/ч ,на свободна или не , спира да клати или каквото и да е . В движение няма абсолютно никакви проблеми . Колата в движение работи превъзходно , без пушеци , клатения , върви си както винаги си е вървяла .

Другото интересно е , че не винаги го прави , дори да е загряла . От светофар до светофар може да клати , може и да не клати . :paranoid:

Веднага обвиних работата на цилиндрите ( дюзи , компресия и т.н. ) . Закачена на диагностика ( DIS + INPA ) , на място , в момент когато клати , всички стойности са в норми :
корекции на цилиндрите най-много + - 0.5 . Дебитомер , нагнетен въздух , налягане в рейла в норми . Ресетнахме адаптациите на дебитомера , никаква разлика нямаше.

Дюзите са минавали стенд преди 1 година , от тогава винаги и само възможно най-доброто гориво съм слагал , до колкото е възможно да се каже така . Зимата такива проблеми не съм имал с клатене . А тогава е най-големия товар за дюзите и мотора като цяло . :kuku:

Демпферната шайба е нова оригинална при това на БМВ. Ремъци и ролки нови също . Маховик и съединител и те са сменяни преди 20 000 км ( LUK ). Нямам проблеми при потегляне , типични за разбит маховик .

Възможно ли е , ако са сложили горивния филтър наобратно , да причинява тези симптоми ? Няма ли да е недостатъчно налягането в рейла тогава ? В момента е точно в норми.

Другото , за което се сетих , са тампоните на мотора , които съм сменил преди 4000 км ( Lamforder - Corteco ) . Те са с вакуумно управление , и е възможно клапана да е сдал багажа или да губи вакуум някъде по трасето .Или просто са некачествени , прекалено меки тампони ? Това би ли довело до клатене на купето ?

Информация : https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5- ... stems.html

Помагайте колеги , много странен проблем . Не ми се свалят дюзи за 3-ти път . :banghead: :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от virtualchild » 14 Апр 2017, 13:13

Според мен е тампона на скоростната ако другото ти е в ред. :wave:
Тежеста пада на 3 точки: тампони двигател и скоростна

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 14 Апр 2017, 13:23

Забравих да кажа , че и тях съм ги сменил заедно с тампоните на мотора ( Lemforder отново ) .

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.08.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e46 M43
Мечтае да кара: Подводница :)

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от иван лефтеров » 14 Апр 2017, 14:34

И при мен го има това клатене. Абсолютно същите симптоми. Аз съм с М43, на газ. Първо си мислех да не е от газовия инжекцион, но и на бензин го прави. Ще следя темата с интерес!

Изпратено от моят F3311 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от virtualchild » 14 Апр 2017, 15:08

Моето леко притреперване от падане на обороти го излекувах с диагностиката и вакуумите.
Чистя грешки и колата при първо настъпване е перфектана и после става мудна.
Закачих температурен датчик на кулера и изолирах тампоните на мотора и сега няма този лек спад на обороти на място.
Сместа и е била доста богата. Правеше ми сажди по ауспуха.
След манипулацията и 5мин каране по магистралата дори едно парче нагар 5мм широко се беше отчупило от ауспуха.
Вече си стой лъснат и чист.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от awful » 14 Апр 2017, 18:33

Виж егр на една 320д е46 клатеше от него както си стои и леко се поклати и спре, от егр беше :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от NGneer4eto » 14 Апр 2017, 19:01

awful написа:Виж егр на една 320д е46 клатеше от него както си стои и леко се поклати и спре, от егр беше :)


Освен да се чисти, този ЕГР какво може да се прави? Моята след като беше чистен ЕГР-а пак го правеше. Какво друго му се прецаква, за да почне да прави тези проблеми?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 15 Апр 2017, 1:05

Ще пробвам с изолиран егр и изключен дебитомер . Вярно , ще влезне след 20-30 км в авариен режим ( играл съм го преди този филм ) , но поне ще ги изключа като причина .

Иначе колата ми не мени оборотите по време на клатенето ( между 740 и 760 се движат ) . Преди манипулацията ( маслата , филтрите и прочие ) и след това съм бил с един и същ резервоар нафта , не мисля , че и горивото ще е проблема в този случай . Много странна работа , но като чета във форума, и други колеги са страдали от подобен проблем , и то не само при дизелови е46-ци . :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 20 Апр 2017, 21:59

Към колегите с е46 330д 204 к.с. - моля дайте по едно мнение в тази тема вашите коли случва ли се да клатят така купето и ако да , в какви обстоятелства ?

Благодаря ви предварително ! :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 27 Апр 2017, 16:30

Колеги , някой с 330д 204 к.с. с автоматични скорости да изпитва подобен проблем , защото като гледам само коли с ръчни кутии го имат . Опитвам се да изключвам една по една причините за проблема . Благодаря ви предварително . :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от choio » 27 Апр 2017, 20:23

Ако колата ти държи между 740-760 оборота точно това ти клати купето. Принципно държи 750 +-3-4... мен едно време като ми клатеше купето държеше 735-770 а стрелката на оборотомвра беше бетон...през скритото меню вече се виждаше. Като почне да го прави,изключи дебитомера,при мен се оправяше.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от SH3M37A » 28 Апр 2017, 4:00

Здравей , колега. Аз съм с по слабия двулитров мотор 150 к.с.

Когато купих колата мотора мъркаше , не клатеше , нямаше шумове и така нататък. Клапаните не тракаха , нямаше грешки в компа и т.н.

След 3-4 месеца каране смених следните работи

Филтър двг, купе , турбо филтъра други му викат филтър за картерни газове нямам идея и аз точно какво е. ( ако не си го сменял виж смени го ) И след ,като го смених мотора стана по тих и превключването на скоростите при зацепване на съединителя ставаше супер плавно. Горивен филтър , подгревни свещи, махових ,съединител , демферна шайба , няколко ролки , водна помпа, 75% от качването също поднових без задния мост само втулки , биалетки + 4 пружини с амортисьори.

След близо 40 хил км по късно започна и при мен да тресе. Клапаните чукат, когато я запаля и когато загрее и я настъпя. Тресе и това е......

Махнал съм и вихровите клапани и на 100% ЕГР не ми работи просто ме мързи да го оправя ( сменя ).

НО нямам идея може и аз да си внушавам, но промяната в оборотите които и аз имам, както и когато е студена колата,на която и да е скорост 1-ва,2-ра с равномерна газ придърпва. При мен идва от от печката за подгряване на водата. Увеличи ми по борд с около 1.5 нафта на 100км/ч. Мисля че проблема идва от нея въпреки, че не виждам как тя би влияла на обороти или на клатене на мотора. На разход да но на този проблем с клатенето едва ли .

Слагам и добавки в горивото на бардал и от 3000 км карам с бардал масло също. Не бара масло ,но сутрин пропушва бяло-синкав пушак за 30-40 секунди .... Губи вода на месец по 70-120 грама вода.

Нямам течове по мотора било то вода или масла , чист е. Купето вътре е сухо, но вода си губи.


Нямам идея как тази информация ще ти помогне, но може да видиш нещо, което аз пропускам, като причина за моя проблем, но решение за твоя.

Това, което ми прави впечатление, е че въздушния филтър, ако не го сменя на 7000-8000 км мотора започва да се товари ..... и сега на 2,5-3 месеца правя пълен сервиз понеже карам доста.

Провери динамото , алтернатора, компресора на климатика как са им лагерите. Нещо да товари мотора да му сваля оборотите и да тресе поради тази причина.

Целя в тъмното вече ......

Успех !
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от INTEGRALE » 28 Апр 2017, 7:35

Колегата е дал насоки. Ако ролкатана алтернатора е от тези с празния ход.... отиди да я провериш. От нея имах вибрации на дизела сутрин...


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 13.03.2013
Местоположение: СA
Пол: Мъж
Кара: 330 d ,204 h.p.
Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от philipz » 29 Апр 2017, 0:37

SH3M37A написа:Здравей , колега. Аз съм с по слабия двулитров мотор 150 к.с.

Когато купих колата мотора мъркаше , не клатеше , нямаше шумове и така нататък. Клапаните не тракаха , нямаше грешки в компа и т.н.

След 3-4 месеца каране смених следните работи

Филтър двг, купе , турбо филтъра други му викат филтър за картерни газове нямам идея и аз точно какво е. ( ако не си го сменял виж смени го ) И след ,като го смених мотора стана по тих и превключването на скоростите при зацепване на съединителя ставаше супер плавно. Горивен филтър , подгревни свещи, махових ,съединител , демферна шайба , няколко ролки , водна помпа, 75% от качването също поднових без задния мост само втулки , биалетки + 4 пружини с амортисьори.

След близо 40 хил км по късно започна и при мен да тресе. Клапаните чукат, когато я запаля и когато загрее и я настъпя. Тресе и това е......

Махнал съм и вихровите клапани и на 100% ЕГР не ми работи просто ме мързи да го оправя ( сменя ).

НО нямам идея може и аз да си внушавам, но промяната в оборотите които и аз имам, както и когато е студена колата,на която и да е скорост 1-ва,2-ра с равномерна газ придърпва. При мен идва от от печката за подгряване на водата. Увеличи ми по борд с около 1.5 нафта на 100км/ч. Мисля че проблема идва от нея въпреки, че не виждам как тя би влияла на обороти или на клатене на мотора. На разход да но на този проблем с клатенето едва ли .

Слагам и добавки в горивото на бардал и от 3000 км карам с бардал масло също. Не бара масло ,но сутрин пропушва бяло-синкав пушак за 30-40 секунди .... Губи вода на месец по 70-120 грама вода.

Нямам течове по мотора било то вода или масла , чист е. Купето вътре е сухо, но вода си губи.


Нямам идея как тази информация ще ти помогне, но може да видиш нещо, което аз пропускам, като причина за моя проблем, но решение за твоя.

Това, което ми прави впечатление, е че въздушния филтър, ако не го сменя на 7000-8000 км мотора започва да се товари ..... и сега на 2,5-3 месеца правя пълен сервиз понеже карам доста.

Провери динамото , алтернатора, компресора на климатика как са им лагерите. Нещо да товари мотора да му сваля оборотите и да тресе поради тази причина.

Целя в тъмното вече ......

Успех !



Колега , първо да благодаря за включването в темата ми .
Тази печка за която ти говориш , нафтена ли е или електрическа ? Електрическата работи само при определени обстоятелства , като например при отрицателни външни температури и пуснато парно . Ето и условията , в които работи :

Работи при следните условия:
Напрежение поне 12.8 V.
Обороти на двигателя поне 790об/м.
10сек след запалване на двигателя.
При външна температура под -5.0 до достигане на 86.0 на антифриза.
При външна температура под 10.0 до достигане на 50.0 на антифриза.
При външна температура под 20.0 до достигане на 17.0 на антифриза.

Няма как да ти вдигне разхода , а само според мен може да спомогне за намалянето му .

По моя проблем :
Не съм се замислял за ролките на климатика и на алтернатора , при първа възможност ще ги огледаме и тях .
Просто виждам , че проблема ми е при определени условия , но още не мога да кажа със точност какви . Но е зависим от температурата на мотора и околната .

Карам от няколко дни с изключен ЕГР , светещ чек поради това , има положителна насока в работата на мотора , тресенето си го има , но сякаш е по-слабо и по-рядко . Може и да си внушавам .

Ще пробвам и с изключен дебитомер , да видим как е . Въпроса е , има ли проблем ако на работеща кола го изключа ( искам да я издебна като го прави и да му дръпна шалтера директно ).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Клати купето на свободна скорост е46 330д 204 к.с.

Мнение от SH3M37A » 02 Май 2017, 14:32

За ел. печката става дума и мисля ,че е изгоряла и за това ми е качила малко разхода понеже забелязвам, че колата загрява по трудно от преди няколко месеца.

Не знам дали егера може да ти даде проблем с клатенето. Ако трябва да съм честен си мисля, че е от маховика на съединителя. Защото когато го смених всичко си влезе в норма и след 10-15 хил км пак започна да клати и да се чува един гаден метален звук при палене. Все едно демферната шайба е заминала на половина.

За мен е някоя ролка или лагер, който тормози колата и от там може да дава клатещия ефект. Отделно проверявал ли си филтара на картерните газове ? Сменял ли си го ? При 330 мисля ,че е малко филтърче като гъба, но не съм сигурен. При мен е голяма пластмаса с нещо като диафрагма вътре.


А може и да си попаднал на кофти части. Сещам се, че преди месец правихме една 120д 2005г и частите които ни пратиха от Бг бяха различни. Скобата на съединителя не знам как се казва един шенкел дето го отлепя беше различен и клатеше цялата кола и някой от скоростите не влизаха правилно. Погледни и тоз проблем.

някой запушен маркуч нещо. Виж сложи някоя добавка на бардал в горивото да видиш това няма ли да подобри работата му .
Целя в тъмното и както казах може всичко това да няма връзка с проблема, но може да ти даде идея къде да погледнеш и какво да отпадне, като вариант.

Аз нямам в момента време да се ровя по колата за това съм я оставил пък то ще си покаже :)
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook