E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Здравейте,
Имам Е46 от известно време, но до сега не съм ползвал духалките много-много. Сега обаче като идва летния сезон ще се ползват с климатика. Виждам ги, че са доста запрашени, поне това, което се вижда зад решетките на духалките в купето. Има ли начин да се изчистят (и как), защото не искам всичко това да влиза в купето :-)
Мерси предварително.
Имам Е46 от известно време, но до сега не съм ползвал духалките много-много. Сега обаче като идва летния сезон ще се ползват с климатика. Виждам ги, че са доста запрашени, поне това, което се вижда зад решетките на духалките в купето. Има ли начин да се изчистят (и как), защото не искам всичко това да влиза в купето :-)
Мерси предварително.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Имаше едни спрейове за почистване на такива неща - пръска се една пяна вътре и тя чисти. Виж по бензиностанциите или магазини за автокозметика.
Si non confectus, non reficiat.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Сваляш ги от таблото - чистиш ги и ги качваш...има спрейове за клиамтична инсталация ,които продухват системата и премахват неприятната миризма,определено вършат работа,аз съм ползвал и резултата е страхотен.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- jordan_vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 85
- Регистриран на: 11.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330д 204к.с.
- Мечтае да кара: E92 335д
- Детайли за колата: Чипосан фърколет!
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Спрейовете се продават из големите търговски вериги, по секциите с авто принадлежности, аз купих някакъв холандски, сваля се отпред кутията на въздушния филтър и се пръска директно върху компресора и питата, то става на пяна и като пуснеш климатика я засмуква и дезинфекцира системата, наистина е желателно да се прави, има ефект.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
jordan_vik написа:Спрейовете се продават из големите търговски вериги, по секциите с авто принадлежности, аз купих някакъв холандски, сваля се отпред кутията на въздушния филтър и се пръска директно върху компресора и питата, то става на пяна и като пуснеш климатика я засмуква и дезинфекцира системата, наистина е желателно да се прави, има ефект.
Колега я пак прочети какво си написал и помисли.
1 Каква кутия на въздушния филтър.
2. Как ще пръскаш върху компресора и какво ще постигнеш с това.
3. За да стигне до питата тази пяна трябва да се прекара през вентилатора първо
4. Абе с две думи голяма глупост. Съжалявам ама си е така.
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
gromovich написа:jordan_vik написа:Спрейовете се продават из големите търговски вериги, по секциите с авто принадлежности, аз купих някакъв холандски, сваля се отпред кутията на въздушния филтър и се пръска директно върху компресора и питата, то става на пяна и като пуснеш климатика я засмуква и дезинфекцира системата, наистина е желателно да се прави, има ефект.
Колега я пак прочети какво си написал и помисли.
1 Каква кутия на въздушния филтър.
2. Как ще пръскаш върху компресора и какво ще постигнеш с това.
3. За да стигне до питата тази пяна трябва да се прекара през вентилатора първо
4. Абе с две думи голяма глупост. Съжалявам ама си е така.
Преполагам, че колегата говори за филтъра за купето от него по пътя на логиката се стига до компресора на климатика. Също предполагам, че става въпрос за спрейове за климатици и целта на занятието е не да изчистим малко прах, а утрепем бактериите дето смърдят лятото от климатика.
Едиствното нещо което не е вярно е, че като пуснеш климатика не засмуква нищо освен въздух, а създава конденз на компресора който от своя страна отмива химията през дренажите.
Иначе ако темата е как да изчистим праха от духалките елементарно - с една четка или парцал.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
bioz написа:gromovich написа:jordan_vik написа:Спрейовете се продават из големите търговски вериги, по секциите с авто принадлежности, аз купих някакъв холандски, сваля се отпред кутията на въздушния филтър и се пръска директно върху компресора и питата, то става на пяна и като пуснеш климатика я засмуква и дезинфекцира системата, наистина е желателно да се прави, има ефект.
Колега я пак прочети какво си написал и помисли.
1 Каква кутия на въздушния филтър.
2. Как ще пръскаш върху компресора и какво ще постигнеш с това.
3. За да стигне до питата тази пяна трябва да се прекара през вентилатора първо
4. Абе с две думи голяма глупост. Съжалявам ама си е така.
Предполагам, че колегата говори за филтъра за купето от него по пътя на логиката се стига до компресора на климатика. Също предполагам, че става въпрос за спрейове за климатици и целта на занятието е не да изчистим малко прах, а утрепем бактериите дето смърдят лятото от климатика.
Едиствното нещо което не е вярно е, че като пуснеш климатика не засмуква нищо освен въздух, а създава конденз на компресора който от своя страна отмива химията през дренажите.
Иначе ако темата е как да изчистим праха от духалките елементарно - с една четка или парцал.
Значи нека да правим разлика между компресор и вентилатор. Приликата е че и двете се въртят само. Та компресорът е ниско долу т.е. да се каже почти под двигателя. и се задвижва от ремък, свързан към демпферната шайба (при дизелите).
Плюс това отпред чрез т. нар. кутия на поленовия филтър ще достигнете до радиатора на парното. Не си мислете, че това е радиатора на климатика. Едното работи с антифриз, а другото с фреон Р 134. За да се достигне до радиатора на климатика се разглабя таблото. Някой хора все още си мислят, че климатроника топли през зимата. Това не е климатик за битови нужди и тук процеса не е реверсивен както при климатиците за битови нужди.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Добре колеги сега сериозно, може ли да обясните как е най-добре да се направи за изчистване на миризмите и бактериите из целия климтрон, търсих доста и на български и на английски и доста различни мнения има, някой казват само с тези спрейчета не става трябвало си и разглобяване, други казват че става... А със спрея каква е процедурата точно?
Tires are evil - destroy them all ...
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
gromovich написа:bioz написа:gromovich написа:jordan_vik написа:Спрейовете се продават из големите търговски вериги, по секциите с авто принадлежности, аз купих някакъв холандски, сваля се отпред кутията на въздушния филтър и се пръска директно върху компресора и питата, то става на пяна и като пуснеш климатика я засмуква и дезинфекцира системата, наистина е желателно да се прави, има ефект.
Колега я пак прочети какво си написал и помисли.
1 Каква кутия на въздушния филтър.
2. Как ще пръскаш върху компресора и какво ще постигнеш с това.
3. За да стигне до питата тази пяна трябва да се прекара през вентилатора първо
4. Абе с две думи голяма глупост. Съжалявам ама си е така.
Предполагам, че колегата говори за филтъра за купето от него по пътя на логиката се стига до компресора на климатика. Също предполагам, че става въпрос за спрейове за климатици и целта на занятието е не да изчистим малко прах, а утрепем бактериите дето смърдят лятото от климатика.
Едиствното нещо което не е вярно е, че като пуснеш климатика не засмуква нищо освен въздух, а създава конденз на компресора който от своя страна отмива химията през дренажите.
Иначе ако темата е как да изчистим праха от духалките елементарно - с една четка или парцал.
Значи нека да правим разлика между компресор и вентилатор. Приликата е че и двете се въртят само. Та компресорът е ниско долу т.е. да се каже почти под двигателя. и се задвижва от ремък, свързан към демпферната шайба (при дизелите).
Плюс това отпред чрез т. нар. кутия на поленовия филтър ще достигнете до радиатора на парното. Не си мислете, че това е радиатора на климатика. Едното работи с антифриз, а другото с фреон Р 134. За да се достигне до радиатора на климатика се разглабя таблото. Някой хора все още си мислят, че климатроника топли през зимата. Това не е климатик за битови нужди и тук процеса не е реверсивен както при климатиците за битови нужди.
Извинявам се мислех за друго и обърках термините. Ставаше въпрос за изпарителя, а не за компресора на климатика. То файда няма да пръскаш каквото и да е върху компресора. Иначе останалото е същото.
Sent from my ZUK Z2132 using Tapatalk
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Значи за премахване на миризмите
1 Вариант спрей под формата на пяна - вкарва се се едно маркуче в духалките и пяната се инжектира. После пяната се втечнява и си изтича през дренажния отвор. Описано е на флакона
2 Вариант спрей под формата на аерозол. На самия спрей е описано как се ползва.
Марки спрейове има най различни.
Задължителна смяна на поленовия филтър след това.
Чувал съм че има фирми които почистват с озон, но нищо повече.
Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.
1 Вариант спрей под формата на пяна - вкарва се се едно маркуче в духалките и пяната се инжектира. После пяната се втечнява и си изтича през дренажния отвор. Описано е на флакона
2 Вариант спрей под формата на аерозол. На самия спрей е описано как се ползва.
Марки спрейове има най различни.
Задължителна смяна на поленовия филтър след това.
Чувал съм че има фирми които почистват с озон, но нищо повече.
Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
От озона голяма файда няма правил съм го.
Вариантите да се достигне до изпарителя на климатика са 2, единия е както го е описал колегата през духалките или разглобяване. Другя е през отворите на филтърa на купето както писах по-горе. Лично моето мнение е ако искате да стане както трябва трябва да се изчистят и 2те полвини на изпарителя, външната от където идва въздуха и вътрешната от страната на пасажерите. Демек пръскате полвината отвън и полвината отвътре или зимате 2 канчета.
Като цяло ако трябва да избирам дали да пръскам само отвън или само отвътре бих избрал отзвън, защотото когато пуснеш климатика въздуха върви отвън навътре и би засмукал голяма част препарата вътре във ламелите за по добро изчистване.
Другото важно нещо е преди тази процедура да се проверят дали дренажите не са запушени защотото ако са има опасност да се наводните с тия спрейчета, а и конденза се задържа и още повече смърди
Ето клипче за останата част от процесурата, която излежда е по-неясна за по-голямата част от колегите тук https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Вариантите да се достигне до изпарителя на климатика са 2, единия е както го е описал колегата през духалките или разглобяване. Другя е през отворите на филтърa на купето както писах по-горе. Лично моето мнение е ако искате да стане както трябва трябва да се изчистят и 2те полвини на изпарителя, външната от където идва въздуха и вътрешната от страната на пасажерите. Демек пръскате полвината отвън и полвината отвътре или зимате 2 канчета.
Като цяло ако трябва да избирам дали да пръскам само отвън или само отвътре бих избрал отзвън, защотото когато пуснеш климатика въздуха върви отвън навътре и би засмукал голяма част препарата вътре във ламелите за по добро изчистване.
Другото важно нещо е преди тази процедура да се проверят дали дренажите не са запушени защотото ако са има опасност да се наводните с тия спрейчета, а и конденза се задържа и още повече смърди
Ето клипче за останата част от процесурата, която излежда е по-неясна за по-голямата част от колегите тук https://www.youtube.com/watch?v=w2co3kePiyY
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Това е спасението:
,,Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.''
Аз даже накрая пускам на 30 градуса за 30-60 секунди вентилатора докрай.
,,Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.''
Аз даже накрая пускам на 30 градуса за 30-60 секунди вентилатора докрай.
- Svetlio_1
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 2.03.2016
- Кара: BMW 318i E46 2002г.
- Детайли за колата: Газ/Бензин
143 коня
седан
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
NikVanov написа:Това е спасението:
,,Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.''
Аз даже накрая пускам на 30 градуса за 30-60 секунди вентилатора докрай.
Представям си лятото...35-40 градуса... преди да спра колата ,спирам компресора, оставам го само да духа вентилатора. Да речем че е бил наместен на 18-19 или 20 градуса. Трябва да врътна врътката на червено... да наместя на 30 градуса....да чакам супер горещия въздух една минута , както е вън 40 градуса? Няма как да стане това. Кой по дяволите ще го прави това?
Re: E46 Почистване на въздуховоди/духалки
Svetlio_1 написа:NikVanov написа:Това е спасението:
,,Златно правило при ползване на климатик. Преди да паркирате изключете климатика 3-4 минути по рано, но оставете вентилацията на въздуха да духа. Това ще изсуши радиатора на климатика и няма да се образува конденз. Миризмата се образува от бактериите, които се загнездват във влажна среда. Всички знаем, че гъбичките обичат влажна среда.''
Аз даже накрая пускам на 30 градуса за 30-60 секунди вентилатора докрай.
Представям си лятото...35-40 градуса... преди да спра колата ,спирам компресора, оставам го само да духа вентилатора. Да речем че е бил наместен на 18-19 или 20 градуса. Трябва да врътна врътката на червено... да наместя на 30 градуса....да чакам супер горещия въздух една минута , както е вън 40 градуса? Няма как да стане това. Кой по дяволите ще го прави това?
Никой
Просто цъкаш копчето за компресора няколко мин преди да спреш, той въздуха навън е достатъчно топъл да пресуши изпарителя. Ама това ако вече ти е почистен изпарителя в противен случай всеки път като го направиш ще трябва да отваряш и прозорците защото точно тогава се разнася най-голямата смрад от бактериите...
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани