316i M43TUB19 не пали

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

316i M43TUB19 не пали

Мнение от danielgenov » 25 Мар 2017, 20:05

Здравейте, малко тривиален въпрос, но може пък някой да каже нещо, което съм пропуснал. След голямо обслужване на колата, не иска да запали. Накратко: На INPA не дава никакви грешки. На таблото няма грешки, освен Engine Check, но той само след запалване гасне. Проверих пробката на горивния колектор - хвърля бензин. След многократни неуспешни опити извадих всички свещи и бяха мокри, тоест инжекторите хвърлят бензин. Пробвах свещите - хвърлят искра. В отчаян опит дърпахме колата да запали - никакви наченки на запалване. Нищо по зацепването на двигателя не е пипано. Чистих и дросела обстойно, като махах и самата клапа - незнам дали има значение. Пробвах да запаля без дебитомер - без резултат. Колата беше седяла 1 седмица без акумулатор, ако има значение. Подменил съм и цялото окабеляване на двигателя - пасна 1 към 1 със старото. Но си мисля дори да съм объркал някоя букса, щеше да покаже на диагностика :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: 316i M43TUB19 не пали

Мнение от danielgenov » 25 Мар 2017, 22:05

Мисля, че съм изсушил цилиндрите. По принцип аз я задавих колата след многобройни опити да запали но въпроса е първоначално защо не запали. Според мен се е случило следното. В началото на ремонта източих всичкия антифриз, което ми отне доста време, защото първо търсех пробката на радиатора, като се оказа, че някой голям майстор я е счупил. След това източих антифриза първо от пробката на маркуча към казанчето. След това отвих и пробката на блока и от там точих. Повъртях се и двигателя изстина, отделно времето не беше толкова топло. След това налях дестилирана вода, запалих и изфорсирах няколко пъти да обърне водата и угасих колата. Точно тогава според мен е останало неизгоряло гориво в цилиндрите, което е спомогнало за тяхното изсушаване. След това на другия ден махнах и капака на клапаните и всмукателния колектор и така колата стоя 6 дена. Тогава допълнително се е стекло маслото. Затова и при неуспешните опити за въртене се усещаше, че стартера въртеше по-бързо от обикновено. Отделно, че гориво се подава в цилиндрите, свещите хвърлят искра и няма грешка на диагностика. Остава утре да капна малко масло през отоворите за свещите и да видя какво ще стане. Ако някой има коментар, към моите разсъждения, ще се радвам да го сподели. Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: 316i M43TUB19 не пали

Мнение от danielgenov » 27 Мар 2017, 19:48

Проблема е открит, и е много идиотска грешка от бързане - забравил съм парцали на входа на всмукателните клапани. Успяхме някакси да ги извадим и колата запали от раз, но има неспокойна работа на мотор и най-вероятно е изкривила клапани, предстои да диагностицираме.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: 316i M43TUB19 не пали

Мнение от danielgenov » 29 Мар 2017, 19:05

Всичко има щастлив край. Оказа се, че проблема е бил в случайно съвпадение, а именно - изгоряла е бубината на 2 цилиндър. Подмених бобината (всички бобини са в един общ корпус), и двигателя "заспа". Компресията е в норма, двигателя работи идеално и не хвърля грешки. Това честно казано ме накара още повече да обичам марката, явно БМВ правят доста здрави и дуракоустойчиви двигатели, поне моят е :) Прилагам и снимка на крайния резултат (поне на 90%) в двигателния отсек, вече спокоен, че всичко е тип топ :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook