BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- emoph
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Здравейте колеги,
скоро купих колата и ми е първият досег с дизела. Ремонтирах турбото и автомобилът тръгна прилично. Направих му 1500км., в които продължаваше да припушва черно при пълна газ, но не му отдавах значение. И съвсем скоро на връщане от Благоевград по магистралата дадох кик даун, но колата изведнъж спря да върви и започна да пуши от под предния капак. Аз веднага спрях и тя загасна преди аз да успея да я загася. Вдигнах капака и действително имаше силен пушек от мястото точно пред волана. Миришеше на феродо или бакелит (или и двете). Трудно ми е да определя. Като миризмата може да е била и от по-рязкото спиране през целия път. Пушека се разнесе за 2 минути, аз се качих, запалих я и тя започна да тресе. Прибрах се с нея до София и днес я закарах на майстор. Както става обикновено попътно се оправи и докато стигна до него вече работеше равномерно. Преди да я изкарам на дълъг път и бях сипал една добавка от ОМВ "Стоп пушек". Възможно ли е проблемът да е само от добавката? На мен ми изглежда невъзможно, но не мога да си обясня какво е?
Ще се радвам да чуя мнение от по-опитните...
скоро купих колата и ми е първият досег с дизела. Ремонтирах турбото и автомобилът тръгна прилично. Направих му 1500км., в които продължаваше да припушва черно при пълна газ, но не му отдавах значение. И съвсем скоро на връщане от Благоевград по магистралата дадох кик даун, но колата изведнъж спря да върви и започна да пуши от под предния капак. Аз веднага спрях и тя загасна преди аз да успея да я загася. Вдигнах капака и действително имаше силен пушек от мястото точно пред волана. Миришеше на феродо или бакелит (или и двете). Трудно ми е да определя. Като миризмата може да е била и от по-рязкото спиране през целия път. Пушека се разнесе за 2 минути, аз се качих, запалих я и тя започна да тресе. Прибрах се с нея до София и днес я закарах на майстор. Както става обикновено попътно се оправи и докато стигна до него вече работеше равномерно. Преди да я изкарам на дълъг път и бях сипал една добавка от ОМВ "Стоп пушек". Възможно ли е проблемът да е само от добавката? На мен ми изглежда невъзможно, но не мога да си обясня какво е?
Ще се радвам да чуя мнение от по-опитните...
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Какво ти е казал майстора ?
Не я ли закачихте на диагностика ?
Един съвет от мен, купувай добавки само на доказани производители.
Не я ли закачихте на диагностика ?
Един съвет от мен, купувай добавки само на доказани производители.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
emoph написа:Здравейте колеги,
скоро купих колата и ми е първият досег с дизела. Ремонтирах турбото и автомобилът тръгна прилично. Направих му 1500км., в които продължаваше да припушва черно при пълна газ, но не му отдавах значение. И съвсем скоро на връщане от Благоевград по магистралата дадох кик даун, но колата изведнъж спря да върви и започна да пуши от под предния капак. Аз веднага спрях и тя загасна преди аз да успея да я загася. Вдигнах капака и действително имаше силен пушек от мястото точно пред волана. Миришеше на феродо или бакелит (или и двете). Трудно ми е да определя. Като миризмата може да е била и от по-рязкото спиране през целия път. Пушека се разнесе за 2 минути, аз се качих, запалих я и тя започна да тресе. Прибрах се с нея до София и днес я закарах на майстор. Както става обикновено попътно се оправи и докато стигна до него вече работеше равномерно. Преди да я изкарам на дълъг път и бях сипал една добавка от ОМВ "Стоп пушек". Възможно ли е проблемът да е само от добавката? На мен ми изглежда невъзможно, но не мога да си обясня какво е?
Ще се радвам да чуя мнение от по-опитните...
Някой май не се е подготвил за покупката на дизелово БМВ.
1. Махна ли пеперудите?
2. Провери ли на диагностика работа и корекции на дюзите?
3. Смени ли филтъра на картерните газове?
4. ЕГР чистен ли е?
5. Не изключвай вероятността да е от турбото. Това, че е рециклирано, не значи, че е направено качествено.
Добре е да пишеш точно какъв ти е автомобила, за да се знае какви съвети да се дават.
Последна промяна NGneer4eto на 23 Мар 2017, 21:30, променена общо 1 път
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Първо и направете диагностика. Ако беше паднала пеперудка в мотора щеше да стане мазало, но щом си я закарал до София едва ли е това. Може да са дюзи, вижте и датчика на комън рейла. Ако е заминал на диагностиката ще покаже. Моята така лятото един път изгасна в движение, а и един път както си карах, дадох газ и изведнъж умря, спря да върви и като я загасих, едвам запали и тресеше мотора. Оказа се скъсано кабелче на буксата на датчика на рейла.
- emoph
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Направих посочените стъпки без пеперудите. Тях сега ще ги слагам, зашото се оказа, че колектора се е спукал и завихрящите клапи са се прецакали. Според вас има ли проблем с това, че ще махна завихрящите клапи?
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Точно тия пеперудки са завихрящите клапи, ако греша да ме поправят колегите.
Задължително ги махни и какво значи прецакали са се ?
Може би наистина проблема на двигателя е от тях.
Погледни тази тема - viewtopic.php?f=34&t=195055&hilit=%D0%BF%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%B8
Задължително ги махни и какво значи прецакали са се ?
Може би наистина проблема на двигателя е от тях.
Погледни тази тема - viewtopic.php?f=34&t=195055&hilit=%D0%BF%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%B8
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
emoph написа:Направих посочените стъпки без пеперудите. Тях сега ще ги слагам, зашото се оказа, че колектора се е спукал и завихрящите клапи са се прецакали. Според вас има ли проблем с това, че ще махна завихрящите клапи?
Ето нагледно какво се случва, ако не си махнал вихровите клапи (пеперудите) и двигателя започне да прави туп,туп, туп, туп(или чат, чат, чат - не знам точно). ГЛедай след 2-ра 3-та минута:
https://www.youtube.com/watch?v=QJ89WrSVxeQ
Очевидно не е майтап и трябва да се вземат мерки.
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
204 коня мотора е ясно, че има пеперуди, както и 184 с автоматична скоростна кутия, а 184-коньовата 30-ка с ръчна скоростна кутия има ли такива пеперуди, че аз не съм махал нищо ?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Kurtov написа:204 коня мотора е ясно, че има пеперуди, както и 184 с автоматична скоростна кутия, а 184-коньовата 30-ка с ръчна скоростна кутия има ли такива пеперуди, че аз не съм махал нищо ?
Не виждам причина автоматичната да има, а ръчната да няма пеперуди. Между другото сега се заслушах внимателно какво казва братушката в клипа. Един от щифтовете, които държат пеперудката е паднал и леко е направил това, което се вижда. Даже и не се бях заслушал.
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
При 2926cc - 184 к.с, автоматите имат, докато ръчките нямат, за разлика от 2993cc - 204 к.с, където и ръчката и автомата имат.
- Stanimir330
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Каварна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330dА '02
- Мечтае да кара: 330d G20
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
И при ръчките с 184 коня се намират някои да имат пеперуди в колектора. Един приятел има 330d ръчка 2000год. и имаше пеперуди, които махна естествено.
- emoph
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Привет колеги,
действително пеперудки явно се наричат самите завихрящи клапи. При мен са счупени и явно са попаднали в мотора и това е причинило проблемът, за който съм писал по-горе. Моя грешка е, че не съм ги махнал преждевременно.
Въпросът ми обаче е според вас сега като колата от време на време чатка и иначе си работи нормално да отварям ли мотора или тази пласмаса може да бъде изгорена при нормално каране? Въобще има ли някаква алтернатива?
Също така според вас възможно ли е да е увредена само галавата без буталата и блока? Защото ако е само главата бих я обслужил.
Въобще съвети преди да направя още някоя глупост.
Мерси!
действително пеперудки явно се наричат самите завихрящи клапи. При мен са счупени и явно са попаднали в мотора и това е причинило проблемът, за който съм писал по-горе. Моя грешка е, че не съм ги махнал преждевременно.
Въпросът ми обаче е според вас сега като колата от време на време чатка и иначе си работи нормално да отварям ли мотора или тази пласмаса може да бъде изгорена при нормално каране? Въобще има ли някаква алтернатива?
Също така според вас възможно ли е да е увредена само галавата без буталата и блока? Защото ако е само главата бих я обслужил.
Въобще съвети преди да направя още някоя глупост.
Мерси!
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
emoph написа:Привет колеги,
действително пеперудки явно се наричат самите завихрящи клапи. При мен са счупени и явно са попаднали в мотора и това е причинило проблемът, за който съм писал по-горе. Моя грешка е, че не съм ги махнал преждевременно.
Въпросът ми обаче е според вас сега като колата от време на време чатка и иначе си работи нормално да отварям ли мотора или тази пласмаса може да бъде изгорена при нормално каране? Въобще има ли някаква алтернатива?
Също така според вас възможно ли е да е увредена само галавата без буталата и блока? Защото ако е само главата бих я обслужил.
Въобще съвети преди да направя още някоя глупост.
Мерси!
Колега, очевидно не си гледал видеото, затова го пускам пак. ТО дава отговори на всичките ти въпроси:
https://www.youtube.com/watch?v=QJ89WrSVxeQ
Уважавай колегите и чети постовете, иначе никой няма да ти отговаря!
Къде прочете за пластмаса? И пеперудата е от метал и щифтът е от метал. Което и да е попаднало, явно си е свършило работата. Пластмасови са на новите модели - мисля, че N двигателите. Ако имаш късмет като руснака на клипа, няма да имаш деруги по цилиндъра и може да се отървеш без нов двигател. Като гледам обаче, май си я караш така и вече може би цилиндърът е станал на мармалад.
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Не че нещо, ама от писане във форума колата няма да се оправи сама .
Ще ти кажа аз ако съм на твое място какво бих направил.
Карам колата при кадърни и проверени майстори, но в никакъв случай на собствен ход и там се отваря двигателя и се диагностицира проблема. Като знаеш точно какво е на колата тогава и мислиш, дали да я правиш, дали да я даваш за скрап, какви части да купуваш и така. Във форума никой не може да ти каже точно какво е станало, само предполагаме, може и да не е от вихровите клапи, знае ли човек .
Успех и не отлагай, защото ако караш може да стане много по-зле.
Ще ти кажа аз ако съм на твое място какво бих направил.
Карам колата при кадърни и проверени майстори, но в никакъв случай на собствен ход и там се отваря двигателя и се диагностицира проблема. Като знаеш точно какво е на колата тогава и мислиш, дали да я правиш, дали да я даваш за скрап, какви части да купуваш и така. Във форума никой не може да ти каже точно какво е станало, само предполагаме, може и да не е от вихровите клапи, знае ли човек .
Успех и не отлагай, защото ако караш може да стане много по-зле.
- emoph
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 9.02.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан
Re: BMW E46 330XD Странен проблем - Съвети?
Здравейте колеги,
много бавно ми одобряват отговорите иначе пиша веднага. Отнема 3-4 дни.
От модератор:Одобряват ти се до 24h ! Това мнение е от 20.25h на 3 Април НЕДЕЛЯ , одобрено е в 9h 4-ти Април!
Иначе гледах видеото и ми заприлича на пластмаса. Не разбирам руски. Истината е, че се надявам да не точно това. Колата не е карана откакто се прибрах и я оставих в сервиз. Там е от 2 седмици. Чакам да ми кажат повече и ще споделя.
При полжение, че липсват клапите ми обясниха, че няма какво друго да се е случило освен това. За мен просто е странно, че след проблема се прибрах (около 70км.) със 140 без много газ, оставих я и като я закарах след 2 дена в сервиза двигателя не чаткаше. Сега обаче има някакво чаткане от него.
Според вас трябва да сменя сервиза ли?
много бавно ми одобряват отговорите иначе пиша веднага. Отнема 3-4 дни.
От модератор:Одобряват ти се до 24h ! Това мнение е от 20.25h на 3 Април НЕДЕЛЯ , одобрено е в 9h 4-ти Април!
Иначе гледах видеото и ми заприлича на пластмаса. Не разбирам руски. Истината е, че се надявам да не точно това. Колата не е карана откакто се прибрах и я оставих в сервиз. Там е от 2 седмици. Чакам да ми кажат повече и ще споделя.
При полжение, че липсват клапите ми обясниха, че няма какво друго да се е случило освен това. За мен просто е странно, че след проблема се прибрах (около 70км.) със 140 без много газ, оставих я и като я закарах след 2 дена в сервиза двигателя не чаткаше. Сега обаче има някакво чаткане от него.
Според вас трябва да сменя сервиза ли?
BMW 330 XD 184 к.с., автомат, седан, 2001
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани