Потегля мудно с вибрации

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, Dimitroff, Гецата, ©, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F82 M4

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от VladiE » 13 Апр 2017, 10:47

Здравейте колеги,
тъй като проблема е отстранен, реших да Ви дам обратна връзка за да е в помощ на някой друг в подобна ситуация.
След като демонтирахме скоростна кутия и всичко останало се установи, че лагера е разбит. Феродовия диск и притискателя са били сменяни преди да взема колата и са като нови но не са работели правилно. Феродовия диск е ползвал само външната 1/3 от площта си и само там е износен, в средата е нов. Маховика беше свършил имаше радиален и аксиален луфт. Всичко е подменено с нов комплект, като сменихме и маслото на кутията. За моя и на механика изненада - от кутията изтече не повече от 200мл. масло. Сега ще и направя една промивка и скоро отново ще го сменя с ново. Шума от кутията изчезна, колата няма абсолютно никакви вибрации и върви повече от добре. Забравих да спомена, че сменихме и тампоните на кутията. Благодаря на всички отзовали се със съвети и готовност да помогнат. Доктор Пешев, механика ми препоръча същото като вас и реших да се доверя, за което не съжалявам - сменен е и маховика, а марката е LuK.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 16.05.2015
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d Touring
Детайли за колата: BMW E46 320d Touring 150ks 2002

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от zlatev_atanas » 13 Апр 2017, 11:22

Колко ти излезе маховика и съединителя?

нафтения
Аватар
Мнения: 6923
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: F10 M550d или 1M Coupe или E46 M3

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от Zagy » 13 Апр 2017, 12:05

За да има само 200мл масло в кутията - очевидно има някакъв теч. Обикновенно са едни семерингчета на валовете - трябвало е да ги погледнете.
Si non confectus, non reficiat.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F82 M4

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от VladiE » 13 Апр 2017, 13:42

Маховика и съединителя с отстъпката 1100лв. Теч нямаше, кутията беше суха. Просто някой идиот я е източил преди да взема колата. Вероятно не е успяло да изтече всичко, защото не беше отваряна отгоре. После просто са я затворили и това е. Ако не бях решил да и сменя маслото, нямаше и да разбера.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.02.2018

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от kadiiski » 18 Сеп 2018, 21:03

Здравейте колеги,

Имам нужда от съвет, преди да мина под гилотината още веднъж.
Автомобила е Е39 530 бензин 2001г. 231 к.с. с механична скоростна кутия.

Преди седмица смених съединителя с чисто нов на Закс. След като беше сложен седнах в колата и още при първото палене усетих вибрация в педала на съединителя заедно със силна вибрация при потегляне. Вибрацията е няй-силни изразена в момента когато съединителят закача и колат започва да тръгва (полусъединител). Автомобила стана много по-муден при тръгване и при подаване на повече газ.

Днес свалихме отново съединителя и скоростната кутия. Видяхме че само външният край на феродото от страната на маховика ми се е допирало (около 2-3см.).
Не видяхме нищо фрапантно по съединителя - съвсем леки разлики от по 1-2мм. може би на ребрата на пружината на съединителя. Също ми се струва че лагера, който е в комплекта на съединителя сякаш не е добре центрован и като го завъртя има лек луфт.

Въпроса ми е:
От какво може да се получава това в моят случай?
В правилна посока ли съм тръгнал или може да идва от друго място или със сигурност е от съединителя?
Отива ли работата към нов съединител + махновик, като моят е двумасов (демпферен) или е по-скоро само маховик?

Всички съвети и идеи за проба и тест за остановяване на проблема ще ми бъдат от полза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Потегля мудно с вибрации

Мнение от bioz » 20 Сеп 2018, 16:37

kadiiski написа:Здравейте колеги,

Имам нужда от съвет, преди да мина под гилотината още веднъж.
Автомобила е Е39 530 бензин 2001г. 231 к.с. с механична скоростна кутия.

Преди седмица смених съединителя с чисто нов на Закс. След като беше сложен седнах в колата и още при първото палене усетих вибрация в педала на съединителя заедно със силна вибрация при потегляне. Вибрацията е няй-силни изразена в момента когато съединителят закача и колат започва да тръгва (полусъединител). Автомобила стана много по-муден при тръгване и при подаване на повече газ.

Днес свалихме отново съединителя и скоростната кутия. Видяхме че само външният край на феродото от страната на маховика ми се е допирало (около 2-3см.).
Не видяхме нищо фрапантно по съединителя - съвсем леки разлики от по 1-2мм. може би на ребрата на пружината на съединителя. Също ми се струва че лагера, който е в комплекта на съединителя сякаш не е добре центрован и като го завъртя има лек луфт.

Въпроса ми е:
От какво може да се получава това в моят случай?
В правилна посока ли съм тръгнал или може да идва от друго място или със сигурност е от съединителя?
Отива ли работата към нов съединител + махновик, като моят е двумасов (демпферен) или е по-скоро само маховик?

Всички съвети и идеи за проба и тест за остановяване на проблема ще ми бъдат от полза.


Колега първо покарай поне месец с новия съединител и виж как е. Ако остане проблема или се задълбочи тогава търси проблем.

Аз също скоро сменях съединител комлект, но на Luk. По същия начин усетих леки вибрации в педала след смяната, но след няколко седмици изчезнаха.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook