Потегля мудно с вибрации
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Потегля мудно с вибрации
Здравейте колеги,
имам прословутия проблем с потеглянето и изчетох доста теми по проблема, но е малко по-различно от масово говореното.
При мен проблема се изразява в следното: включвам на първа и отпускам плавно съединителя както винаги, при което колата наема мудно и когато педала е почти в средно положение започва да се усещат вибрации. Предполагам проблема е маховика, но пък на място колата не тресе никак?! Виждал съм такава с прецакан маховик и ламарините се наместваха всяка секунда от друсане. От кога забелязах че се появи проблема - точно преди да почна да усещам колата по този начин, трябваше да я кача назад и го направих с повече газ, та чак замириса на феродо. Явно съединителят е тръгнал да умира, маховика също. Някой може ли да ме ориентира дали правилно съм се ориентирал и каква е цената на комплект маховик+съединител на LuK?
Колата е 320d 150hp с 5 степенна ръчна ск. кутия.
имам прословутия проблем с потеглянето и изчетох доста теми по проблема, но е малко по-различно от масово говореното.
При мен проблема се изразява в следното: включвам на първа и отпускам плавно съединителя както винаги, при което колата наема мудно и когато педала е почти в средно положение започва да се усещат вибрации. Предполагам проблема е маховика, но пък на място колата не тресе никак?! Виждал съм такава с прецакан маховик и ламарините се наместваха всяка секунда от друсане. От кога забелязах че се появи проблема - точно преди да почна да усещам колата по този начин, трябваше да я кача назад и го направих с повече газ, та чак замириса на феродо. Явно съединителят е тръгнал да умира, маховика също. Някой може ли да ме ориентира дали правилно съм се ориентирал и каква е цената на комплект маховик+съединител на LuK?
Колата е 320d 150hp с 5 степенна ръчна ск. кутия.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Потегля мудно с вибрации
Един приятел смени маховика и съединителя преди година. Маховикът си беше изпял песента почти напълно. Като го свалиха скърцаше здравата при движение на двата елемента. Единствения симптом на колата беше прехъркване пи полу-натиснат съединител. Нямаше тресене никакво. Единствено леки вибрации, които си останаха и след смяната (вероятно от тампоните). Знам за какво тресене става въпрос при скапан маховик на TDI VW, изживял съм го. На 320d-то не се усещаше грам претрисане. А на маховика да са му оставали няколко хиляди километра. Така или иначе съединителят ти умира и трябва да сменяш, ще се види като го отворите.
По спомени комплектът маховик със съединител и аксиален лагер на Люк за 320d 150к.с. 6 скорости излиза между 1200 и 1500 лв, в зависимост откъде и с колко отстъпки ще го вземеш. Лошото е, че по спомен за 5-скорости бяха доста по-скъпи маховиците. Или се бъркам с този за 136-то коня. Има във форума една тема за алтернативи на скъпите маховици. Може да ти е полезна.
По спомени комплектът маховик със съединител и аксиален лагер на Люк за 320d 150к.с. 6 скорости излиза между 1200 и 1500 лв, в зависимост откъде и с колко отстъпки ще го вземеш. Лошото е, че по спомен за 5-скорости бяха доста по-скъпи маховиците. Или се бъркам с този за 136-то коня. Има във форума една тема за алтернативи на скъпите маховици. Може да ти е полезна.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Потегля мудно с вибрации
По-скоро е от съединителя, отколкото от маховика.
Si non confectus, non reficiat.
Re: Потегля мудно с вибрации
Цената последно като проверявах маховик+съединител беше около 1000лв люк точно за 5 ск. Маховиците на 5 ск са по скъпи по принцип. Иначе проблема може да е само от съединител(притискателя). Като цяло кофти проблем...
Като караш и отпуснеш рязко педала на газта колата почва ли да лашка напред назад?
Като караш и отпуснеш рязко педала на газта колата почва ли да лашка напред назад?
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Потегля мудно с вибрации
Както каза колегата по горе по скоро е от сьединителя,ако е маховика на място като работи ше имаш едно неприятно притрисане и потропване
За е46 не знам ама за е39 тдс-а само маховика е 1580лв
За е46 не знам ама за е39 тдс-а само маховика е 1580лв
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Потегля мудно с вибрации
На място няма претрисане и характерното почукване от разбит маховик. При рязко отпускане на педала не се усеща лашкане, а типичната двигателна спирачка. Нямам проблем и на задна, нито имам ритане в педала на полуход както четох че било при проблем с маховик. Забелязах обаче че скоростите се превключват по-трудно. Сякаш още малко и ще изхърка всяка предавка.
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
Re: Потегля мудно с вибрации
VladiE написа:На място няма претрисане и характерното почукване от разбит маховик. При рязко отпускане на педала не се усеща лашкане, а типичната двигателна спирачка. Нямам проблем и на задна, нито имам ритане в педала на полуход както четох че било при проблем с маховик. Забелязах обаче че скоростите се превключват по-трудно. Сякаш още малко и ще изхърка всяка предавка.
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
Трудното включване на скорости също може да се дължи на съединител...
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Потегля мудно с вибрации
Като позагрее , проблемът намалява ли?!
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Потегля мудно с вибрации
Да, като загрее проблема е по-слабо осезаем.
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SHV-E250K с помощта на Tapatalk
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Потегля мудно с вибрации
Съединител - омекнал притискател / изтрит феродов диск
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Потегля мудно с вибрации
А какъв комплект ми препоръчвате - LuK или Закс? Мисля, че във форума попадах на отрицателни мнения за Закса и на препоръки за LuK.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Потегля мудно с вибрации
Проблемът е да не купиш менте , а не LUK/SACHS
Другият проблем е като свалите кутията , да тествате маховика за луфтове,
за да не се окаже , че след месец-два , ще сваляте всичко на ново за маховик
По принцип BMW съветват смяна на маховика да стане със съединителя , особено за дизел!
Аз лично съм за LUK
Другият проблем е като свалите кутията , да тествате маховика за луфтове,
за да не се окаже , че след месец-два , ще сваляте всичко на ново за маховик
По принцип BMW съветват смяна на маховика да стане със съединителя , особено за дизел!
Аз лично съм за LUK
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Потегля мудно с вибрации
Аз съм за Sachs, от LUK имам лоши спомени ( не на BMW,но все пак LUK).
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Потегля мудно с вибрации
Малко съм позабравил казусът с маховиците, но доколкото си спомням за BMW нямаше SACHS, а само LUK, комплекти също. Имаше само съединител SACHS и имаше хора, комбинирали го с маховик LUK със спорни резултати . Аз съм с комплект на LUK и за 40000км съм доволен.
- BLUE_999
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 21.07.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 и е39
- Мечтае да кара: всичко сьс задно
- Детайли за колата: да има V12 под капака
Re: Потегля мудно с вибрации
Аз сам за LUK
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани