E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гумите
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гумите
Здравейте,искам да попитам нещо относно разстоянията между горния ръб на гумите и веждите на кланиците,колата e BMW 318CI E46 Coupe 1,9 ,118 коня с монтирана газова бутилка в багажника 35 литра , окачването е M2 Sport Suspetion Setings - мисля че заводско при всички CI-та без M3 е такова.
Нормално ли е ако всичко е в норми разстоянията между гума и калник отпред да е около 4 пръста , а одзад 1 пръст ,без значение дали колата е натварена или не си стои все такова на 15 цола зимата, на 16 лятото съответно при 16 се променя и съотношението отпред намалява разстоянието а отзад равни с калника горният ръб на гумата.
Наблюдавал съм такова нещо и при други E46-ци и купета и седани.
Образно-казано нещо такова, снимката не е на моята кола и е примерна:
А иначе колата е страшно-стабилна при влизане в завои с по-висока скорост,гумите не са ми опирали никога в калниците отзад, на равен терен праговете са абсолютно успоредни на асвалта отпред, в средата и одзад разстоянието е еднакво.
Преглеждани са амортисьори и пружини ( отзад маркировката 2 червени точки) ,отпред мисля че 2 червени ленти , амортисьорите са Sachs спорни.
Искам мнение описаната ситуация нормална и в норми ли е за модела, или трябва да се помисли за подмяна на амортисьори или пружини отзад, като мисля че не е много уместно да се подлагат гумени тампони на 2-2,5 или 3см с цел повдигане на задницата - би довело до нестабилност според мен.
И още една питанка, задните колелета при всички E46-ци ли стоят леко отворени в долният край - едва забележимо , отпред са идеално отвесни.
Поздрави и благодаря предварително на всички отзовали се по темата.
Нормално ли е ако всичко е в норми разстоянията между гума и калник отпред да е около 4 пръста , а одзад 1 пръст ,без значение дали колата е натварена или не си стои все такова на 15 цола зимата, на 16 лятото съответно при 16 се променя и съотношението отпред намалява разстоянието а отзад равни с калника горният ръб на гумата.
Наблюдавал съм такова нещо и при други E46-ци и купета и седани.
Образно-казано нещо такова, снимката не е на моята кола и е примерна:
А иначе колата е страшно-стабилна при влизане в завои с по-висока скорост,гумите не са ми опирали никога в калниците отзад, на равен терен праговете са абсолютно успоредни на асвалта отпред, в средата и одзад разстоянието е еднакво.
Преглеждани са амортисьори и пружини ( отзад маркировката 2 червени точки) ,отпред мисля че 2 червени ленти , амортисьорите са Sachs спорни.
Искам мнение описаната ситуация нормална и в норми ли е за модела, или трябва да се помисли за подмяна на амортисьори или пружини отзад, като мисля че не е много уместно да се подлагат гумени тампони на 2-2,5 или 3см с цел повдигане на задницата - би довело до нестабилност според мен.
И още една питанка, задните колелета при всички E46-ци ли стоят леко отворени в долният край - едва забележимо , отпред са идеално отвесни.
Поздрави и благодаря предварително на всички отзовали се по темата.
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Имай в предвид че газовата, може и 1 см. да е, но ти сваля колата отзаде. По спомени предния мост има повече страничен наклон от задния, така или иначе можеш да си потърсиш метриките в нета.
Tires are evil - destroy them all ...
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Тьй като на пръв поглед с пружините и амортисьорите отзад нещата изглеждат нормално, и най-вероятно колегата е прав че от тежеста на бутилката за газта в багажника , колата е слязла минимум с 1см. надоло, а преди да я монтират не беше така със сигурност, от което си мисля че дори и смяната на амортисьори и пружини с нови нищо няма да променят.
Днес погледнах отново, отпред разстоянието е 3см. отзад може би около 1см.
Искам да попитам, ако някой вече го е правил и има наблюдения, как се отразява поставянето на гумени тампони 2см, 2,5см и 3см върху окачването и цялостното поведение от към стабилност на колата в завои и при по-високи скорости и ако подложа 3см отзад да стане около 4-4,5см. разстоянието отзад , а отпред да остане около 3см. дали ще изглежда прекалено фрапантно или грозно, стига със стабилноста няма да има проблем разбира се.
Иначе тампоните са тия съответно на 20мм,25мм и 30мм:
http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-o-017
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-bmw-3-e36-e46-opel-o-017b1
http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-o-017b
Днес погледнах отново, отпред разстоянието е 3см. отзад може би около 1см.
Искам да попитам, ако някой вече го е правил и има наблюдения, как се отразява поставянето на гумени тампони 2см, 2,5см и 3см върху окачването и цялостното поведение от към стабилност на колата в завои и при по-високи скорости и ако подложа 3см отзад да стане около 4-4,5см. разстоянието отзад , а отпред да остане около 3см. дали ще изглежда прекалено фрапантно или грозно, стига със стабилноста няма да има проблем разбира се.
Иначе тампоните са тия съответно на 20мм,25мм и 30мм:
http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-o-017
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-bmw-3-e36-e46-opel-o-017b1
http://www.dbk-dimitrov.com/d-%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D0%B8-o-017b
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Здрасти
При е46 купе уморените задни пружини са редовен проблем.
Имал съм две купета, и двете се оказаха със счупени пружини (още с купуването), което обаче се разбра чак след като ги разглобихме за да ги сменяме.
Ако е само умора, можеш да караш и така, но аз лично не бих ги оставил от естетична гледна точка - не харесвам клекнали назад коли.
Взимаш две нови пружини и ще върнеш оригиналната стойка.
Поздрави!
При е46 купе уморените задни пружини са редовен проблем.
Имал съм две купета, и двете се оказаха със счупени пружини (още с купуването), което обаче се разбра чак след като ги разглобихме за да ги сменяме.
Ако е само умора, можеш да караш и така, но аз лично не бих ги оставил от естетична гледна точка - не харесвам клекнали назад коли.
Взимаш две нови пружини и ще върнеш оригиналната стойка.
Поздрави!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
recar0 написа:Здрасти
При е46 купе уморените задни пружини са редовен проблем.
Имал съм две купета, и двете се оказаха със счупени пружини (още с купуването), което обаче се разбра чак след като ги разглобихме за да ги сменяме.
Ако е само умора, можеш да караш и така, но аз лично не бих ги оставил от естетична гледна точка - не харесвам клекнали назад коли.
Взимаш две нови пружини и ще върнеш оригиналната стойка.
Поздрави!
Хиляди-благодарности колега, за точният,ясен,кратък и изчерпателен отговор.
Може ли малко съпорт от каде да купя нови, но да са пак за купе с точните характеристики и предпочитана марка и модел, както и ориентировъчна цена.
Моите отзад в момента са черни с червена маркировка, мисля че по 2 червени точки или ленти бяха по памет.
Поздрави.
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Може би най-добрата идея ще е да провериш по рама какво казва каталога на някой дистрибутор на части (например ауто+, но може и да е почти всеки друг - не правя реклама!).
Другита опция е да провериш каква точно е маркировката на твоите наистина и да сравняваш в магазините, където ги има налични. За цена само на задни и то конкретно на тези, които ти трябват, не мога да кажа, защото ще те подведа най-вероятно
Третият вариант е направо нови 4 пружини от една марка. Наскоро проучвах въпроса и намерих в ибей 4 чисто нови пружини Eibach, с някакво снижаване дори за около 160лв общо.
Поздрави!
Другита опция е да провериш каква точно е маркировката на твоите наистина и да сравняваш в магазините, където ги има налични. За цена само на задни и то конкретно на тези, които ти трябват, не мога да кажа, защото ще те подведа най-вероятно
Третият вариант е направо нови 4 пружини от една марка. Наскоро проучвах въпроса и намерих в ибей 4 чисто нови пружини Eibach, с някакво снижаване дори за около 160лв общо.
Поздрави!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Guberkov написа:окачването е M2 Sport Suspetion Setings - мисля че заводско при всички CI-та без M3 е такова.
а одзад 1 пръст на 15 цола зимата,
при 16 се променя
До колкото съм чувал, не се казва така окачването.
Имаш проблем с размера на 15-те или 16-те, би трябвало да са една височина и двете.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
Подложките са жива простотия, не се занимавай с тях! Имай предвид, че 2 см на пружината не са 2 на колелото! Представи си оста на ротация на горният носач, отстоянието до пружината, и съответно до шенкела. Нови пружини е решението, или допълнителна оригинална 8 мм. подложка за задна пружина под твоята. 8-те мм. дават малко над 10-12 мм при колелото. Става да си резнеш и от транспортна лента, и тя е 8 мм.
only rear wheel drive
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: E46 Coupe - относно разстоянията между горния ръб на гум
michev написа:Подложките са жива простотия, не се занимавай с тях! Имай предвид, че 2 см на пружината не са 2 на колелото! Представи си оста на ротация на горният носач, отстоянието до пружината, и съответно до шенкела. Нови пружини е решението, или допълнителна оригинална 8 мм. подложка за задна пружина под твоята. 8-те мм. дават малко над 10-12 мм при колелото. Става да си резнеш и от транспортна лента, и тя е 8 мм.
Благодарско,колега направо отговори точно на въпроса ми,както и предполагах но не бях сигурен.
Вече е решено, ще сменя пружините с нови, предполагам че ефекта няма да е само визуален с новите пружини, а ще се усети и разлика във возията с нови пружини.
Въпроса обаче вече е какви да са за тази кола конкретно като марка и производител, и от кой търговец.
Поздрави.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани