Проблем? с ускорение и обороти

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от NGneer4eto » 10 Яну 2017, 22:11

banan4i написа:
Galo написа:Днес при - 14 градуса и при напълно загряла кола ги наблюдавах оборотите през скритото меню, бяха в диапазона 828-9 до 832-3, стрелката на оборотомера също не мърдаше. Колкото и странно да звучи, наистина от както смених акумулатора, май се кротна тази стрелка. Ще продължавам да наблюдавам какво се случва.


Колега, мисля че си прав за акумолатора! Днес на включени климатик фарове аварийки и радио стрелката си играе. Започнах да изключвам консуматорите един по един като стрелката се успокояваше - в момента в който изключих аварийките стрелката закова! Днес ще взема добавка за дюзи а другия месец акумолатор и ще пиша как е.
Какво ще кажете обаче за лекото падане на обороти при смяна на предавка и падането на обороти при отпускане на съединителя рязко на празен под в спряло положение ( чува се и леко дум от ДВГ отсек)
За маховик ли е колата :banghead: :banghead:


Колега, препоръчвам ти ако слагаш добавка да не бързаш с Бардал. При мен бяха започнали да се вдигат корекциите на 1-ва дюза и стигаха до 0.6-0.7 на загрял мотор. На студено имах случай до +2,8. Използвах на Лики Моли добавката за Комън рейл. Слага се на един резервоар цялата. След извъртане на километрите веднага усетих промяна и двигателят се чувстваше по-спокоен. Изкарах един резервоар без добавка, после още един пак с добавка и после заредих чиста нафта(може би за месец общо). Закачих я на ISTA и не можах да повярвам. Максималните отклонения в първа дюза вяха до +0,2, а най-много имаше шеста -0.3/+0. Бяха ми я препоръчали тази добавка като доста ефективна, но по принцип не вярвах дотогава на добавки. Много е важно с добавката да се кара при възможност само извънградско или градското да е сведено до минимум. Отделно не действа като Бардал и останалите да разграждат боклуците по резервоара и филтъра. Това всичко го споделям само от опит, защото преди две години бях пробвал с Бардал, но резултатът не беше хич добър, но тогава едната дюза и без това си беше заминала.
За маховик е колата ако чуваш шум при леко (не рязко) отпускане на съединителя и то шумът е при полусъединител. При най-горно и най-долно положение го няма шумът.

Такааа, аз днес наблюдавах друга закономерност и вече не знам какво да си мисля наистина... Външна температура тази вечер -13, никъде непочистено и едвам се пъпли, тръгни, спри непрекъснато, загряла кола поне по стрелка, температура м/у 80-90 градуса от скритото меню. Фарове, климатика настроен да духа само на преден прозорец, предни чистачки, задна чистачка, реотан, странични огледала, музика, предполагам и допълнителния подгрев на антифириза, на тази температура, до колкото съм чел си бъхти до пълното загряване на колата. Всичко това активно и гледам стрелката пак докато чакам в задръстването се поклаща, дорева ми се, влезнах в скритото меню и оборотите гледам си се менят с доста... Започнах да изключвам предни чистачки, задна, реотан, сложих климата на ауто и стрелката закова, както и оборотите в скритото меню (меняха се в рамките от 3 до 5 оборота)!!!. Дали от всички пуснати консуматори се получава това, вече се чудя и мая? Колата си се държи нормално, няма признаци за менене на обороти (тресене, глъхнене, слухтях и за промяна в работата на мотора, но и такава не долових). Или и двамата имаме еднакъв кофти проблем или е нормално, но не ми се вярва да е нормално. Факт е, че от както смених акумулатора го прави доста по рядко, но пак го прави явно.

Мисля че имаше една тема, която свързваше тези играещи обороти с алтернатора, но не помня къде я бях гледал. И при мен играят като пусна аварийки, даже на моменти се се усеша претрисане, но като ги спра и всичко се оправя. Утре ще проверя дали отоплението на прозорците и другите неща правят проблеми, но досега не съм забелязал. Единствено като пусна климатика лятото чувствително си попретиса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от banan4i » 10 Яну 2017, 22:51

Втория човек с БМВ, който ми препоръчва лики моли - такава ще взема значи, но явно ще изчакам да ми се отвори извънградско, защото корам само градско. От както взех колата съм навъртял 1335км, а мина едва месец и малко и то само градско, освен 120км за Нова Година :D
Утре ще правя термостати, ще питам какво мислят за оборотите... щом не съм само аз, наистина имам проблем.
За маховика - ако отпускам рязко има туп, ако е плавно - няма туп.
Обаче докато сменям все пак леко падат оборотите, все едно съм млад шофьор.. а може и така да е :?
Скоро - ъпдейт.



Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от Galo » 10 Яну 2017, 23:02

Ще съм ти благодарен, ако споделиш какво се случва при теб. Утре и аз ще тествам с аварийните да видим какво се случва и дали се влияе оборотомера. Със сигурност при мен реагира и при опит за сваляне и вдигане на ел. прозорците, но това мисля, че е нормално. Хубава вечер, колеги.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от banan4i » 11 Яну 2017, 0:12

IMG_1839.JPG
IMG_1842.JPG
IMG_1841.JPG

Ще споделя, задълже!
Междувременно.. възможно ли е от износен ремък? Може би да?
Вижте какво забелязах, докато чистих дебитомера:
Това кой ремък е?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от banan4i » 11 Яну 2017, 21:31

Galo написа:Ще съм ти благодарен, ако споделиш какво се случва при теб. Утре и аз ще тествам с аварийните да видим какво се случва и дали се влияе оборотомера. Със сигурност при мен реагира и при опит за сваляне и вдигане на ел. прозорците, но това мисля, че е нормално. Хубава вечер, колеги.

Днес оправих термостатите, питах и за оборотите. Моите майстори са категорични, че е нормално при включването на повече консуматори, особенно зимата и при заминал акумолатор, алтернатора да тормози двигателя и да мени оборотите. При мен акумолатора е в много лошо състояние, може би все още паля защото смених свещи и реле.
Ако изключа големите консуматори, оборотите заковават.
След смяна на акумолатора ще пиша пак.
П.П. Ремъка е за климатика, ще се сменя и той :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 12.07.2015
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: 3' E46 BMW 320d (M47N) Touring

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от Galo » 12 Яну 2017, 17:41

Ми и аз така си го обяснявах и го смених и пак се случва от време на време :) малко съм шах с пешката вече. Ще си карам и толкова, дано да няма нищо, а ако има ще се чуе. :D Ако стигнеш до някакво решение или намериш виновника, свиркай. Успех и да те слуша баварката. :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от NGneer4eto » 12 Яну 2017, 19:39

Днес наблюдавах сериозно оборотите - при всички включени консуматори са стабилни. Единствено играят при включени аварийни или мигач(по-малко). Лятото на включен климатик играят повече и от време на време претриса. Акумулаторът ми е на 1 година Duracell Advanced и е "нема такъв дзвeр". Всяка сутрин върти super свежо и изобщо не товари генератора. Когато е слаб акумулатора, типичен признак за натоварен алтернатор е едно свистене откъм генератора при работещ двигател. Чува се сравнително ясно. Знам го добре, защото като имах дилеми с акумулатора ми правеше впечатление този шум. Сега не се чува нищо.

banan4i, това е много странна щета върху пистовия ремък. Препоръчвам да огледате много внимателно демпферната шайба и тази на климатика, защото това на изглежда да е причинено отведнъж. Най-вероятно в ремъка се е забила(залепила) някаква метална ос или тел и се е въртяла заедно с ремъка доста време. След това е паднала. Дано няма поражения върху пистите на шайбите.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 14.06.2016
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Bmw e46 320d 136hp
Мечтае да кара: МТЛБ

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от dankubs » 13 Яну 2017, 13:23

И аз имам същия проблем 320д 136 к.с. мени оборотите през 5 секунди като не е загряла напълно. Като изключа климатроника и се нормализира. Забелязал съм и друго. Като се спускам по надолнище и спра , при потегляне по енерция пак се вдигат оборотите и като спра се нормализират .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от NGneer4eto » 13 Яну 2017, 19:34

dankubs написа:И аз имам същия проблем 320д 136 к.с. мени оборотите през 5 секунди като не е загряла напълно. Като изключа климатроника и се нормализира. Забелязал съм и друго. Като се спускам по надолнище и спра , при потегляне по енерция пак се вдигат оборотите и като спра се нормализират .


Много интересно, че го споменаваш. Лятото и аз си бях направил експеримент поне 5-6 пъти. Карам с 50-60, изключвам от скорост и оборотите са стабилни - 750+/-3, намалям плавно със спирачка и точно преди да спра започват да играят +/-9-10 и претриса и продължава така на място. Това при включен климатик. На място с натиснат съединител почти не се променя нищо. И това е на напълно загрял мотор. На всичкото отгоре на едно кръстовище тресе повече, на следващото по-малко. Когато изключа климатика пак има тресящи моменти, но е много по-слабо, а сега примерно е бетон. Иначе докато загрява оборотите са стабилни при всички случаи - и с климатик и без. Загадка голяма. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от banan4i » 14 Яну 2017, 0:18

Благодаря за пожеланието да се връща на всички колеги :D
За ремъка огледаха казаха че не е наложителен може да се отложи за началото на другия месец но трябва да огледат щайбите. Оз си мисля че е имало нещо и е буксувала.
Иначе и аз като пускам по инерция и точно преди да спра се вдигат леко оборотите и леко разходомера.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 20.11.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от Йостиан » 17 Яну 2017, 15:49

Здравейте колеги,четох доста във форума и не открих сходни симптоми с моята болест затова пиша тук, защото най - много се доближава. И така по същество : от няколко дена странно ми играят оборотите, аз съм с 330д автоматик, и се случва дамо когато съм на световар и чакам. Първоначално ми вдига обороти те леко и усещам като бутане отзад все едно иска да тръгне после ги сваля леко и така няколко пъти докато накрая не ги свали рязко и гасне. Не го прави прави постоянно, но когато реши го прави и не знам къде да отида да я закача на диагностика,защото от скоро съм във Варна и не познавам читави майстори. Ще съм благодарен ако успеете на ме насочите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от NGneer4eto » 17 Яну 2017, 20:28

Йостиан написа:Здравейте колеги,четох доста във форума и не открих сходни симптоми с моята болест затова пиша тук, защото най - много се доближава. И така по същество : от няколко дена странно ми играят оборотите, аз съм с 330д автоматик, и се случва дамо когато съм на световар и чакам. Първоначално ми вдига обороти те леко и усещам като бутане отзад все едно иска да тръгне после ги сваля леко и така няколко пъти докато накрая не ги свали рязко и гасне. Не го прави прави постоянно, но когато реши го прави и не знам къде да отида да я закача на диагностика,защото от скоро съм във Варна и не познавам читави майстори. Ще съм благодарен ако успеете на ме насочите.


Звучи като проблем с автоматика. Пробвай на светофар да я изключваш на "N или P" и виж дали пак го прави това. Ако не - значи нещо кутията...

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 20.11.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от Йостиан » 17 Яну 2017, 20:48

И аз така си помислих до днес докато като включих на "P" пак зайграха оборотите и изгасна


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 11.11.2016
Кара: e61 530d LCI
Мечтае да кара: X6 M50d

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от banan4i » 18 Яну 2017, 0:37

Датчик високо налягане? Ако има?! Дебитомер?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 20.11.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем? с ускорение и обороти

Мнение от Йостиан » 21 Яну 2017, 19:12

Здравейте, малко продължение по въпроса. Днес отидох да я закачим на диагностика, но даде грешка в комуникацията с двигателя. Всичко друго го извади само с двигателя не можа да се свърже да направи диагностика. Така де в понеделник ще вземе др. модул и ще пробваме пак,тогава ще имам представа какво може да е.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook