E46 lambda regulation

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 27 Дек 2016, 14:28

Здравейте колеги. Не съм търсил във форума дали има подобна/същата тема като тази, а и не знам дали тук е правилното място като раздел да публикувам тази, но съм нов във форума и ако има проблем се извинявам. Та по темата-колата е е46 316и 1.9 105кс( m43b19 /19 4E 1), а проблема е, че ламбда регулирането на сместа е винаги включено НЕЗАВИСИМО в какъв режим на натоварване се намира колата. На празен ход и в средни натоварвания добре, но при 100% отворен дросел също. TPS-а дава стойности на празен ход 0.48-0.51v а при напълно отворен дросел 4.20-4.48v. Дебитомера го смеинх с чисто нов поради факта че измерваше стоности ДО 3.0v сигнал и след това при постъпване на по голяма въздушна маса в него започваше да осцилира между 2.5-3.7v което в резултат сместа го правеше същото и колата придръпваше на всяка осцилация все едно и подвърщаш и даваш газта постоянно. Тоя проблем го отстраних. Сега на рпазех ход сигнала е 1.55v а при 100% натоварване @4000RPM е 4.0-4.1V, което би трябвало да е така. Колата има газ (ГИ - tartarini), настойх я от нулата поради факта че като взех колата някой се беше омазал доволно. Сега няма адаптации на сместа, нито кратковременна(която постояноо се мени заради регулирането +-5%) нито дългосрочна, разходомера на таблото както показва на бензин така и на газ и моментния и средния (най много с 0.5-0.6л/100к) да ме излъже от пълно пълно на бутилката. Малко се отплеснах в подробности но, да се върна на темата. При подаване на цялата газ, гледайки го през диагностика компютъра разчита съгнал за пълно натоварване НО ламбда корекцията остава включена, от което ефекта е че колата за момент(1000-1900RPM @ 5скорост) сместа отива в богатия сектор четейки само MAF-a (АFR ~13.0:1) и след около 2-3 секунди регулирането я връща/обеднява до стехиометрична(АFR ~14.7/ламбда 0.1~0.9v осцилации) и това се случва до края на оборотите, все едно е в частично натоварване, а НЕ Е. 1:1 е и на газ и на бензин, без никакви разлики. Която и друга бензинова кола да съм карал/правил/настройвал досега, винаги си е държала богата смес без включено ламбда регулиране под пълен товар и си е вървяла по картите било то по MAF или по MAP. Грешки няма никакви, има катализтор, 2те ламбди работят коректно(принудително съм обогатявал и отчита), компютъра е BMS 46. Абсолютно всичко вече е в норми и по изисквания и на Autodata и на DIS и не ще да кара по MAF под пълен товар и тва си е.. Няколко познати/приятели майстори занимаващи се с диягностики и електроники им показах в движение какво прави и всичките са учудени защо аджаба?...
Някой сблъсквал ли се е с подобен МАЛУМЕН проблем, нещо което пропускам, че колата си я карам много (500-600км /седмица) и до тук за почти 5 месеца съм над 16 000км минал с нея и гледам да е всичко точно, не правя никакви компромиси с нищо. Поздрави и честита Коледа :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 28.11.2008

Re: E46 lambda regulation

Мнение от abracadabra » 27 Дек 2016, 15:05

колега, аз имам същата кола, но мисля че има една ламбда сонда преди катализатора. ти пишеш че са две, сега ме хвърли в размисъл къде ли да е другата...
а относно проблема, нали имаше един евростандарт2 за настройка при който се преминава,..ама как става не знам.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: E46 lambda regulation

Мнение от zvetiko » 27 Дек 2016, 15:36

ewipito написа:Здравейте колеги. Не съм търсил във форума дали има подобна/същата тема като тази, а и не знам дали тук е правилното място като раздел да публикувам тази, но съм нов във форума и ако има проблем се извинявам. Та по темата-колата е е46 316и 1.9 105кс( m43b19 /19 4E 1), а проблема е, че ламбда регулирането на сместа е винаги включено НЕЗАВИСИМО в какъв режим на натоварване се намира колата. На празен ход и в средни натоварвания добре, но при 100% отворен дросел също. TPS-а дава стойности на празен ход 0.48-0.51v а при напълно отворен дросел 4.20-4.48v. Дебитомера го смеинх с чисто нов поради факта че измерваше стоности ДО 3.0v сигнал и след това при постъпване на по голяма въздушна маса в него започваше да осцилира между 2.5-3.7v което в резултат сместа го правеше същото и колата придръпваше на всяка осцилация все едно и подвърщаш и даваш газта постоянно. Тоя проблем го отстраних. Сега на рпазех ход сигнала е 1.55v а при 100% натоварване @4000RPM е 4.0-4.1V, което би трябвало да е така. Колата има газ (ГИ - tartarini), настойх я от нулата поради факта че като взех колата някой се беше омазал доволно. Сега няма адаптации на сместа, нито кратковременна(която постояноо се мени заради регулирането +-5%) нито дългосрочна, разходомера на таблото както показва на бензин така и на газ и моментния и средния (най много с 0.5-0.6л/100к) да ме излъже от пълно пълно на бутилката. Малко се отплеснах в подробности но, да се върна на темата. При подаване на цялата газ, гледайки го през диагностика компютъра разчита съгнал за пълно натоварване НО ламбда корекцията остава включена, от което ефекта е че колата за момент(1000-1900RPM @ 5скорост) сместа отива в богатия сектор четейки само MAF-a (АFR ~13.0:1) и след около 2-3 секунди регулирането я връща/обеднява до стехиометрична(АFR ~14.7/ламбда 0.1~0.9v осцилации) и това се случва до края на оборотите, все едно е в частично натоварване, а НЕ Е. 1:1 е и на газ и на бензин, без никакви разлики. Която и друга бензинова кола да съм карал/правил/настройвал досега, винаги си е държала богата смес без включено ламбда регулиране под пълен товар и си е вървяла по картите било то по MAF или по MAP. Грешки няма никакви, има катализтор, 2те ламбди работят коректно(принудително съм обогатявал и отчита), компютъра е BMS 46. Абсолютно всичко вече е в норми и по изисквания и на Autodata и на DIS и не ще да кара по MAF под пълен товар и тва си е.. Няколко познати/приятели майстори занимаващи се с диягностики и електроники им показах в движение какво прави и всичките са учудени защо аджаба?...
Някой сблъсквал ли се е с подобен МАЛУМЕН проблем, нещо което пропускам, че колата си я карам много (500-600км /седмица) и до тук за почти 5 месеца съм над 16 000км минал с нея и гледам да е всичко точно, не правя никакви компромиси с нищо. Поздрави и честита Коледа :)


Колега, ламбда контрола винаги е включен. Всичко, което описваш се случва за прекалено кратко време, за да можеш да го наблюдаваш в реално време с интерфейса за диагностика- виждаш случващото се със закъснение и разминаване. По отношение на дебитомера- сигнала е доста по-сложен от това просто да осцилира между две напрежения.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 27 Дек 2016, 16:11

abracadabra написа:колега, аз имам същата кола, но мисля че има една ламбда сонда преди катализатора. ти пишеш че са две, сега ме хвърли в размисъл къде ли да е другата...
а относно проблема, нали имаше един евростандарт2 за настройка при който се преминава,..ама как става не знам.

Този стандарт, имаш ли малко по обширна информация?
Относно напрежението на дебитомера, тоя въпрос съм го отстранил с нов, а осцилирането се дължеше на прецакани елементи вътре в самия дебитомер, които не подлежът на ремонт. А относно регулирането, не е широколентова сондата за да регулира под WOT,тъй като тая сонда само каза ако е под 14.7 или над, но точно колко е няма как да се определи, точно поради тоя факт при пълно натоварване чете само MAF, ако е широколентова ще е актив alltime но то отново не трябва да бъде стегиометрична а къде къде по богата. По скоро някоя евронорма е, колата е 2001 средата, и е от италия но точко от коя част не знам.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 27 Дек 2016, 17:34

zvetiko написа:
Колега, ламбда контрола винаги е включен. Всичко, което описваш се случва за прекалено кратко време, за да можеш да го наблюдаваш в реално време с интерфейса за диагностика- виждаш случващото се със закъснение и разминаване. По отношение на дебитомера- сигнала е доста по-сложен от това просто да осцилира между две напрежения.

Рефреш рейта на 4 стойности на веднъж е под секунда така че разминаването е минимално и не се усеща, а и аз я товаря на високи предавки за да имам време да видя какво става..

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 28 Дек 2016, 16:18

А някой колега със същия автомобил може ли да сподели какви времена на впръскване при работа на бензин държи колата на празен ход и под пълно натоварване при топъл мотор?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: E46 lambda regulation

Мнение от stoqnov23 » 28 Дек 2016, 19:59

Здравей колега.
Аз имам същата кола 105 коня с ГИ. Не мога да ти кажа решение за проблема,но и аз тези дни ще ходя на диагностика понеже мисля,че имам проблем с едно от тези 2 неща дебитометара или ламбдата.И моята придърпва от време на време на втора предавка а на първа си е ужас.При палене понякога без да подам газ не пали като че ли дърпа въздух или не достига достатъчно богата смес.Отделно и мисля,че не върви като хората.Не знам дали си втълпявам но за тези 105 коня когато връщам предавки сякаш няма достатъчно ряз за ускорение без да върна на 2-ра неможе да тръгне даже.Отделно преди 3 дена заредих за 30 лева газ (35л) и на 280 км свърши газта.И то с нормално каране не знам дали 15-16л е нормален разход за такъв вид кола.Тя сигурно 330i с нормално каране ще вади 13-14 разход и 15-16 с натискане.. Ще следя темата и ще ти кажа какво са ми казали в сервиза ако имам проблем с ламбдата и аз

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 103
Регистриран на: 26.09.2008

Re: E46 lambda regulation

Мнение от veskot » 28 Дек 2016, 23:57

на загрял мотор между 3.90ms - 4.05ms празния ход, на фулл лоад мисиля стигаше 18ms
около 10кг/h е дебитомера на ПХ и загрял мотор
Напрежения не съм мерил на дебитомера, но ето от колега
At idle (750) --- 1.385v
At 1000 rpm --- 1.470v
At 2000 rpm --- 1.750v
At 3000 rpm --- 2.048v
At 4000 rpm --- 2.339v
At 5000 rpm --- 2.660v
At 6000 rpm --- 2.945v

Моя сетъп за ГИ е 2.5мм инжектор BRC-INC03, диференциално 1.2 бара. С тях празния ход на инжектора на газ е 5.2ms

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 29 Дек 2016, 14:37

veskot написа:на загрял мотор между 3.90ms - 4.05ms празния ход, на фулл лоад мисиля стигаше 18ms
около 10кг/h е дебитомера на ПХ и загрял мотор
Напрежения не съм мерил на дебитомера, но ето от колега
At idle (750) --- 1.385v
At 1000 rpm --- 1.470v
At 2000 rpm --- 1.750v
At 3000 rpm --- 2.048v
At 4000 rpm --- 2.339v
At 5000 rpm --- 2.660v
At 6000 rpm --- 2.945v

Моя сетъп за ГИ е 2.5мм инжектор BRC-INC03, диференциално 1.2 бара. С тях празния ход на инжектора на газ е 5.2ms


Значи за празен ход времената са ми същите, фулл лоад при регулиране и при мен са 17-18мс...

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 12 Мар 2017, 17:00

Изображение
Eто го мизерника

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.12.2016
Пол: Мъж
Кара: Е46 316i 1.9
Мечтае да кара: E91 335xi M-pack / E60 550i M-sport

Re: E46 lambda regulation

Мнение от ewipito » 19 Мар 2017, 12:05

Оказва се че тъй като мотора е М43В19 (М43TUB) и е в 2 разновидности, съответно 118кс за модела 318i и дефорсирана версия 105кс за модела 316i имат няколко разлики.
Този на 316i НЯМА диса клапа, разпределителния вал е различен И до определен лимит от изчисленото натоварване на мотора седи в Closed loop, и постоянно следи ламбда сонда 1, и към 4,500 оборота си обогатява малко смесите. Проблем няма, така са си го измислили.
Темата може да се заключва.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook