М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от g0dkratos » 23 Яну 2018, 10:43

И аз на скоро имах проблем със същия мотор. Изключително неравномерна работа на мотора на празех ход, изключване на цилиндри най редовно.... След хиляди ходения по знайни и незнайни майстори , най накрая попаднах на човек, който ми отстрани проблема. При мен се оказа спукан всмукателен колектор. Преди това сменях какво ли не : свещи NGK lasser platinum , лули BERU , клапан картерна вентилация оригинален BMW , 2 ламбда сонди BOSH преди катализатора..... имам опасения че половината части са сменяни просто защото предишния майстор е разчитал на варианта - проба - грешка. В момента колата върви повече от добре, смея да твърдя че по хубаво не е вървяла никога , както на бензин така и на газ, но остана проблема с първото палене на колата рано сутрин. Оборотите са стабилни, но след 20-30 секунди работа на празен ход изключва някой от цилиндрите. Гася , паля я отново и вече няма проблем. В момента колата е с масло 10/60 , възможно ли е маслото да ми прави такива проблеми ? За бобини не сме пробвали дали е от тях....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от ildivvy » 23 Яну 2018, 13:08

Това прекъсване влияе ли се от температурата сутрин? Ако не я загасиш и започнеш да караш,оправя ли се след някакво време? Това да палиш всеки път по два пъти подред си е малко... гадно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от xterminator » 25 Яну 2018, 17:13

g0dkratos написа:И аз на скоро имах проблем със същия мотор. Изключително неравномерна работа на мотора на празех ход, изключване на цилиндри най редовно.... След хиляди ходения по знайни и незнайни майстори , най накрая попаднах на човек, който ми отстрани проблема. При мен се оказа спукан всмукателен колектор. Преди това сменях какво ли не : свещи NGK lasser platinum , лули BERU , клапан картерна вентилация оригинален BMW , 2 ламбда сонди BOSH преди катализатора..... имам опасения че половината части са сменяни просто защото предишния майстор е разчитал на варианта - проба - грешка. В момента колата върви повече от добре, смея да твърдя че по хубаво не е вървяла никога , както на бензин така и на газ, но остана проблема с първото палене на колата рано сутрин. Оборотите са стабилни, но след 20-30 секунди работа на празен ход изключва някой от цилиндрите. Гася , паля я отново и вече няма проблем. В момента колата е с масло 10/60 , възможно ли е маслото да ми прави такива проблеми ? За бобини не сме пробвали дали е от тях....


Сигурно се сещаш, че сега върви по-добре не само защото си сменил всмукателния колектор, ами и защото си сменил ламбди, свещи и тнт и това цялостен резултат от колектора + частите дето си сменил. :mhihi:

За тия misfire-и и изключване на цилиндрите има доста изписано - най-често са хидравличните повдигачи на клапаните, които с годините им се натрупва нагар и ремонтът им е доста солен. Но може да е и от много други неща. На мен ми изгаси така единия цилиндър заради прецакана бобина.

Иначе за мененето на обороти... Ако всичко е настроено както трябва по газовото и е изчистен дросела и моторчето за празния ход, няма засмукване на паразитен въздух и тнт... има вероятност да го прави от ваносите и ако се обслужат и им се сменят уплътненията проблемът може да изчезне.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от g0dkratos » 11 Фев 2018, 13:32

Интересен "феномен" се появи днес. Запалих я рано сутринта, след около 20-30 секунди работа на празен ход на място, отново изгаси един от цилиндрите, но не светна чека. Колата в момента е с ЕВРО 2, не знам дали има нещо общо това. Интересното е че като я тествах в началото, като ми я направиха на ЕВРО 2 , вървеше горе долу добре (не мога да кажа че вървеше повече от колкото преди префлашването на екото), но сега ми е леко спъната както на бензин така и на газ.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от g0dkratos » 11 Фев 2018, 13:36

Оказа се че и топлото време не елеминира проблема с първото палене на колата. Миналата седмица температурите бяха около 15-16 градуса и отново гасеше цилиндър, което ме навежда на мисълта, че нямам как причината да бъде по гъстото масло. Временно успях да си реша проблема с гасенето на някой от цилиндрите, като при запалване държа оборотите около 1200-1300 с леко подаване на газ за около 20 секунди. На диагностика нищо не показва.... освен бедна/богата смес заради газовото. Колата я имам от 3 години и за първи път през зимата ми прави подобен проблем....
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 8.09.2015
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 330xi

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от stefan_suny » 11 Фев 2018, 18:43

Ако нищо друго не помогне пробвай да заредиш 100 октанов бензин от някоя читава бензиностанция и виж дали ще има разлика.
Също като си с ЕВРО2 няма да ти свети чека при грешки. Аз съм така от 3 години и не че е имала много проблеми, но съм и откачал някои неща в движение, чека не е светнал нито веднъж.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от Denis1903 » 12 Фев 2018, 11:01

Колеги преди един месец ми направи същото нещо . При запалване играеха оборотите , светваше чека даже понякога угасваше . Качи разхода с три четири литра , и прекъсваше на моменти . Закарах я направо в М Кар Варна и момчетата оправиха проблема . В заключение ми смениха Горивната помпа , горивния филтър и изчистиха грешките . Сега вече 1500 км след това нямам никакви проблеми с горепосочените проблеми .

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от g0dkratos » 16 Фев 2018, 14:16

Изключих дебитомера и колата заспа. Сутрин пали без тресене, треперене или гасене на цилиндри. Всичко беше добре но вчера и днес (вече седмица от както съм го изключил) , като запаля и вдига оборотите до 1100 и после падат до 500 и след това ги нормализира. Не знам дали това има нещо общо с изключения дебитомер.А факта че работи колата по добре с изключен, означава ли че проблема е в дебитомера? Преди карах със спортен филтър КН и съм го прал веднъж, допускам варианта и да съм го преомаслил и да съм зацапал жичката, но мина близо година и половина от както го изпрах и омаслих проблема чак сега се появи :bang: :bang:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от ildivvy » 16 Фев 2018, 14:20

Сменяй с нов и карай! Може първо да пробваш с такъв от някой колега,за да си по-сигурен!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от g0dkratos » 16 Фев 2018, 14:31

нужна ли е някаква настройка софтуерно при смяната на дебитомера?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от bioz » 16 Фев 2018, 15:08

g0dkratos написа:нужна ли е някаква настройка софтуерно при смяната на дебитомера?

не

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора

Мнение от host » 16 Фев 2018, 15:21

g0dkratos написа:Изключих дебитомера и колата заспа. Сутрин пали без тресене, треперене или гасене на цилиндри. Всичко беше добре но вчера и днес (вече седмица от както съм го изключил) , като запаля и вдига оборотите до 1100 и после падат до 500 и след това ги нормализира. Не знам дали това има нещо общо с изключения дебитомер.А факта че работи колата по добре с изключен, означава ли че проблема е в дебитомера? Преди карах със спортен филтър КН и съм го прал веднъж, допускам варианта и да съм го преомаслил и да съм зацапал жичката, но мина близо година и половина от както го изпрах и омаслих проблема чак сега се появи :bang: :bang:


това сменяне на обороти е симптоматично за паразитен въздух че смуче от някъде или проблеми с работата на ваноса (ама тогава не е точно като при теб)

купуваш си спрей за дебитомер - специален, не някакъв друг който и той ставал - почистваш си дебитомера и пробваш дали има промяна, но преди това си огледай абсолютно всички маркучи, а ако имаш възможност направо ги замени с нови, понякога дори да изглеждат наред, като ги свалиш имат миниатюрни цепнатини колкото косъм и от там базикат работата на мотора защото дърпа въздух

дебитомера бързо ще разбереш дали чистенето е дало резултат като го върнеш

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook