М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Е, мисля, че няма нужда да ограничаваш карането на газ само извънградско. По-скоро като колегата профилактично я покарвай на бензин - например 10-15 дена газ, след това 1-2 дена само на бензин.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Снощи реших да я пробвам все пак на газ.... за съжаление на петия километър, проблема отново е налице... направо не мога да повярвам. Преди това минах може би около 400-500км само на бензин, без никакви грижи.
В момента положението е същото като в самото начало, ще започна с чистене с ултразвук да видим дали нещо ще се промени към по-добро... и по-трайно...
В момента положението е същото като в самото начало, ще започна с чистене с ултразвук да видим дали нещо ще се промени към по-добро... и по-трайно...
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Аз имам подобен проблем,но при мен изключват цилиндри и го прави само когато двигателя работи на празен ход,и докато не изгася и не запаля не се оправя ,дава ми грешка 1-ви и 3-ти цилиндър,също съм с нови свещи,разменях и бобини няма разлика,според мен или е от паразитен въздух или е от този клапан за празен ход ,но още не може да разберем.
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Смяната на повдигачи оправя този проблем.Има такава тема в Е39 , а ето тук е същият https://www.youtube.com/watch?v=RGGZL0QK2I0 и човека качил клипа го казва по надолу.
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Едва ли ,при мен никога не ми е гаснел двигателя и го прави независимо дали е топъл или студен и то по някога ,забравих да спомена че сменях и disa клапа и тя влияе на прания ход също ,остана да проверя дебитомера и клапана за празния ход,но най честия проблем е че смуче въздух от някъде поне така пишат за misfire на цилиндрите
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Здравейте отново.
След доста допълнителни мъки по въпроса, вече има сериозен напредък.
Колата стоя 1 месец за диагностика (със съмнение за ламбда сонди). В крайна сметка пробвахме с 2 втора употреба и заработи по-добре, също грешките спряха да се трупат.
Вече с две горни чисто нови ламбда сонди (оригинални) УЖ трябваше да заработи като по часовник... да, ама не.
Покарах малко, вкарах я за обслужване и помолих майстора да изчисти дебитомера....
Оказа се, че въздушния ми филтър на 6к километра беше в окаяно състояние, което според мен е допринесло и за замърсяването на дебитомера.
Да обобщя:
- нови свещи
- ремонтирани газови дюзи
- чистени на ултразвук бензинови дюзи
- горни ламбда сонди
- всъвъзможни добавки за почистване на горивната система
- филтър за 9лв, малко спрей и 5 минути работа... и 1300км по-късно, колата вече няма проблем с колебаенето на обороти!
Тъй като пълното щастие обикновено е мит, сега имам нужда от настройка на газовото, защото след 4тото "настройване" повече няма да се върна при същия човек.
Можете ли да ми препоръчате читав човек във Варна за целта (знам, че масово не обичат да работят с "чужди" газови, но затова пък съм готов да изпълня изискванията им и дори да сменим нещо ако се налага)
Благодаря!
След доста допълнителни мъки по въпроса, вече има сериозен напредък.
Колата стоя 1 месец за диагностика (със съмнение за ламбда сонди). В крайна сметка пробвахме с 2 втора употреба и заработи по-добре, също грешките спряха да се трупат.
Вече с две горни чисто нови ламбда сонди (оригинални) УЖ трябваше да заработи като по часовник... да, ама не.
Покарах малко, вкарах я за обслужване и помолих майстора да изчисти дебитомера....
Оказа се, че въздушния ми филтър на 6к километра беше в окаяно състояние, което според мен е допринесло и за замърсяването на дебитомера.
Да обобщя:
- нови свещи
- ремонтирани газови дюзи
- чистени на ултразвук бензинови дюзи
- горни ламбда сонди
- всъвъзможни добавки за почистване на горивната система
- филтър за 9лв, малко спрей и 5 минути работа... и 1300км по-късно, колата вече няма проблем с колебаенето на обороти!
Тъй като пълното щастие обикновено е мит, сега имам нужда от настройка на газовото, защото след 4тото "настройване" повече няма да се върна при същия човек.
Можете ли да ми препоръчате читав човек във Варна за целта (знам, че масово не обичат да работят с "чужди" газови, но затова пък съм готов да изпълня изискванията им и дори да сменим нещо ако се налага)
Благодаря!
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Продължение по темата.
Успях да се свържа с човек, на който мога да разчитам във Варна и след като го запознах щателно съв всичко направено до момента, извърши следните процедури:
- бяха проверени всички свещи(така или иначе са нови, но за всеки случай)
- пробвахме колата с други бобини, тъй като по старите имаше някакви нетипични угарки - колата се държа по-добре на пътя, затова ги смених
- ДИСА клапата беше проверена - ОК
- изчистена дроселова клапа и стъпков мотор
- всички вакууми бяха щателно огледани, едното от маркучетата за картерни газови се оказа скъсано, съответно го сменихме
- алтернатора беше наблюдаван за някакви пикови отклонения - всичко е наред
Последното нещо, след две седмици проби с всякакви сетъпи, поръчах един дебитомер от Пловдив за проба... и симптомите спряха.
Колата върви осезаемо по-добре, вече в комбинация с новите горни ламбда-сонди има наистина съществена разлика(явно никога откакто съм я имал не е смесвала горивото с въздуха съвсем правилно).
Яде голям бой докато я тествахме - не показа повече колебаене в оборотите както преди. На газ също заработи почти все едно току-що е настройвана.
НО.... разбира се.... работата на празен ход остава неравномерна. Дори по-интересен е факта, че на бензин е по-нервна отколкото на газ. Оборотите играят с около 40 в рамките на минута и се усеща.
Не дава грешки, на живи данни всичко изглежда в норма, всичко гореспоменато е прегледано... и отхвърлено.
Вече наистина започвам да се отчайвам... след всичкото четене вече остава само горивен филтър(помпата е нова, но онзи умник, който ми я сменя, нищо не каза по въпроса с филтъра).
Ще съм благодарен на всеки с адекватно предложение
Благодаря!
Успях да се свържа с човек, на който мога да разчитам във Варна и след като го запознах щателно съв всичко направено до момента, извърши следните процедури:
- бяха проверени всички свещи(така или иначе са нови, но за всеки случай)
- пробвахме колата с други бобини, тъй като по старите имаше някакви нетипични угарки - колата се държа по-добре на пътя, затова ги смених
- ДИСА клапата беше проверена - ОК
- изчистена дроселова клапа и стъпков мотор
- всички вакууми бяха щателно огледани, едното от маркучетата за картерни газови се оказа скъсано, съответно го сменихме
- алтернатора беше наблюдаван за някакви пикови отклонения - всичко е наред
Последното нещо, след две седмици проби с всякакви сетъпи, поръчах един дебитомер от Пловдив за проба... и симптомите спряха.
Колата върви осезаемо по-добре, вече в комбинация с новите горни ламбда-сонди има наистина съществена разлика(явно никога откакто съм я имал не е смесвала горивото с въздуха съвсем правилно).
Яде голям бой докато я тествахме - не показа повече колебаене в оборотите както преди. На газ също заработи почти все едно току-що е настройвана.
НО.... разбира се.... работата на празен ход остава неравномерна. Дори по-интересен е факта, че на бензин е по-нервна отколкото на газ. Оборотите играят с около 40 в рамките на минута и се усеща.
Не дава грешки, на живи данни всичко изглежда в норма, всичко гореспоменато е прегледано... и отхвърлено.
Вече наистина започвам да се отчайвам... след всичкото четене вече остава само горивен филтър(помпата е нова, но онзи умник, който ми я сменя, нищо не каза по въпроса с филтъра).
Ще съм благодарен на всеки с адекватно предложение
Благодаря!
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Колега, не съм чел темата но 2 неща ми идват на ум.
Как са ти short fuel trim-овете на празен ход? Предполагам, че long fuel trim са 0?
Бензиновия филтър е с вграден fuel pressure regulator така, че ако не си го сменял никога не е лошо да направиш тази смяня. Смени също и вакум макуча, които свързва fuel pressure regulator стотинки е, а изгаря лесно. Отзад на итаке-а има 2 тапи дето запушват неизползвани портове(защо ли газаджиите не знаят за тях и само дупчат където не им е работа), те също изгарят късат се и падат - провери ги. Моите бяха сцепени и 2те
Накрая не е лошо да си направиш един смок тест за вакум лиик.
Как са ти short fuel trim-овете на празен ход? Предполагам, че long fuel trim са 0?
Бензиновия филтър е с вграден fuel pressure regulator така, че ако не си го сменял никога не е лошо да направиш тази смяня. Смени също и вакум макуча, които свързва fuel pressure regulator стотинки е, а изгаря лесно. Отзад на итаке-а има 2 тапи дето запушват неизползвани портове(защо ли газаджиите не знаят за тях и само дупчат където не им е работа), те също изгарят късат се и падат - провери ги. Моите бяха сцепени и 2те
Накрая не е лошо да си направиш един смок тест за вакум лиик.
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
bioz написа:Колега, не съм чел темата но 2 неща ми идват на ум.
Как са ти short fuel trim-овете на празен ход? Предполагам, че long fuel trim са 0?
Бензиновия филтър е с вграден fuel pressure regulator така, че ако не си го сменял никога не е лошо да направиш тази смяня. Смени също и вакум макуча, които свързва fuel pressure regulator стотинки е, а изгаря лесно. Отзад на итаке-а има 2 тапи дето запушват неизползвани портове(защо ли газаджиите не знаят за тях и само дупчат където не им е работа), те също изгарят късат се и падат - провери ги. Моите бяха сцепени и 2те
Накрая не е лошо да си направиш един смок тест за вакум лиик.
Благодая за бързата реакция.
Ще сменя филтъра вероятно вдругиден, този вакуум маркуч също щом е необходимо.
С удоволствие бих си направил един смоук тест, но чичко гугъл не дава информация къде може да се случи тази процедура във Варна.
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Колега аз също търсих преди време сервиз където правят такъв тест. Естествено не намерих.
В интернет има доста клипчета как да си направиш сам такава "машинка" ,но пък трябва да имаш и условия да тестваш колата после. Най-вече компресор с регулатор на налягането.
В интернет има доста клипчета как да си направиш сам такава "машинка" ,но пък трябва да имаш и условия да тестваш колата после. Най-вече компресор с регулатор на налягането.
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
грешка...
Последна промяна recar0 на 28 Фев 2017, 14:17, променена общо 1 път
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
BMW_320CI написа:Колега аз също търсих преди време сервиз където правят такъв тест. Естествено не намерих.
В интернет има доста клипчета как да си направиш сам такава "машинка" ,но пък трябва да имаш и условия да тестваш колата после. Най-вече компресор с регулатор на налягането.
Аз съм си направил в домашни условия. Една помпа за гориво една пурета и една гумена ръкавица.
Пуретата я слагам в едната дупка пасва перфектно, другия край с макуча отива в ръкавицата, а тя е сложена после на ботуша след дебитомера. Помпя докато се напълни с дим и после надувам с уста за налягане и гледам къде дими. Просто евтино и работи..
- recar0
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.03.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330Ci, Е30 320
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Да, загледах се вчера и аз в разни DIY клипчета, утре сменям горивен филтър и в часа по труд и техника ще се опитам да скалъпя едно такова устройство. Ще пиша за резултата
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
bioz написа:BMW_320CI написа:Колега аз също търсих преди време сервиз където правят такъв тест. Естествено не намерих.
В интернет има доста клипчета как да си направиш сам такава "машинка" ,но пък трябва да имаш и условия да тестваш колата после. Най-вече компресор с регулатор на налягането.
Аз съм си направил в домашни условия. Една помпа за гориво една пурета и една гумена ръкавица.
Пуретата я слагам в едната дупка пасва перфектно, другия край с макуча отива в ръкавицата, а тя е сложена после на ботуша след дебитомера. Помпя докато се напълни с дим и после надувам с уста за налягане и гледам къде дими. Просто евтино и работи..
Супер идея,колега. При първа възможност ще си направя.
- LuboO
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 24.04.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: '2002 e46 M54B22
Re: М54B30 Неравномерна Работа на Мотора
Минали са няколко месеца, но аз да питам колегата, извърши ли смяна на гор.филтър и има ли някакъв ефект?
При мен, преди много време, намерих въпросния вакуум към горивния филтър свободно висящ в нищото и реших, че ще си реша всички проблеми като го сложа на мястото му...но уви никаква разлика нямаше (M54B22)
Изпратено от моят SM-J530F с помощта на Tapatalk
При мен, преди много време, намерих въпросния вакуум към горивния филтър свободно висящ в нищото и реших, че ще си реша всички проблеми като го сложа на мястото му...но уви никаква разлика нямаше (M54B22)
Изпратено от моят SM-J530F с помощта на Tapatalk
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани