DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 1.06.2012
Пол: Мъж
Кара: 320ка, тихо и кротко
Мечтае да кара: по читави пътища

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от pac0 » 28 Май 2017, 23:17

turbonetic написа:[quote="pac0"....



Явно са я махнали .Ако ти се счупи механизма ще започне да трака самата клапа,което според мен на М52ту е много рядко диса клапата да трака дори,не съм виждал диса да трака при М52ту повечето е при М54 според мен играят роля и самите колектори нали при М54 бяха по-големи.?.Виж при М54 е друго там при повечето се разбива много по-бързо отколкото при М52ту.Имам приятел ,които кара от 4-5 години М52ту клапата си работи перфектно докато при друг приятел с М54 я сменя 1-2 пъти за тия години.При М52 най-много да се скъса мембраната и да загуби вакума..[/quote]

Тя при мен е точно М54... Не се чуваше да трака, само съскаше. Днес я разчовърках старата, наистина май са я преправяли... някакъв болт са навили вместо вътрешното пинче пластмасовото и са го намазали с нещо здраво да го държи на място, а външния пин си личи как са дялнали около дупката за да го извадят... Малко бюджетно решение ако е имала проблем, а и директно жертваш въртящия момент в ниските ама... Поне знам че е слабо място сега, и ще я държа под око, лесно се стига до нея така че..

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.06.2015
Пол: Мъж

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от stanithedoomed » 24 Окт 2017, 12:31

Здравейте!
Моята Дисо-клапа не работи и е оставена в отворено положение. Много ми се иска да я оправя, но по никакъв начин не се наемам сам да го правя. Моля насочете ме към някой сервиз където могат да я оправят по прочетеното в темата, а не да ми предлагат "нова" за 380-400 лв...
Благодаря предварително!

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1244
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от cww » 24 Окт 2017, 14:49

Моята се оказа сдала багажа тотално, вътреше се свободно и предполагам, че не подлежеше на никакъв ремонт.
Така или иначе си поръчах нова и чакам с интерес да пристигне, за да видим ще усетя ли 5-10% повече тяга в ниски/високи обороти, тъй като в момента ми се струва, че колата си върви супер, дори и с прецакана клапа. А доколкото чета мнения си е от значение правилното й функциониране.


EDIT: Днес си взех колата със сменената ДИСА. Може ефекта да е психологически, но ми изглежда по-пъргава, особено в ниските.
Sent from my iPhone using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 10.07.2017
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: криво ляво!
Мечтае да кара: и малко по-напред!
Детайли за колата: 328i Touring, m52B28TU, ГИ Romano

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от G0-SH0W » 21 Дек 2017, 13:12

Здравейте колеги, смъкнаха DISA-та да проверя о-ринга и вакуума. О-ринга е сменян така като гледам но не успях да смъкна капачето, счупих едното краче и сега много ме е яд. Ето видео на теста. Смятате ли че трябва да сменя мембраната или така е добре?

http://cloud.tapatalk.com/s/5a3b96fba8241/VID_20171221_131025.mp4

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 12.04.2008
Пол: Мъж

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от icak » 22 Дек 2017, 1:08

G0-SH0W написа:Смятате ли че трябва да сменя мембраната или така е добре?[/url]

Няма смисъл, добре е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 28.10.2015

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от nvkbul » 12 Фев 2018, 11:03

някой, който е сменял мембраната преди време, може ли да даде инфо как е клапата в момента, здрава ли е още мембраната и държи ли вакум?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от vladobate » 12 Фев 2018, 22:56

nvkbul написа:някой, който е сменял мембраната преди време, може ли да даде инфо как е клапата в момента, здрава ли е още мембраната и държи ли вакум?

Сменях преди 7-8 месеца поне и скоро я гледах , държи си вакуум . Като нова е , доволен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.01.2012

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от venk0v » 21 Юни 2018, 14:59

Здравейте колеги. Днес свалих дисата с идеята да проверя състоянието й. Тотал е. Върти се свободно във всички посоки. Мембраната ми се видя здрава (съскаща). Някой има ли излишен комплект за рециклиране или знае дали тези афтърмаркет които ги продават са читави? Става дума за м54б25 мотор. Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от Wierdo » 21 Юни 2018, 15:16

Афтърмаркета с алуминиевата клапа си е екстра, другите не съм ползвал.

Ако искаш мога да ти подаря здрава мембрана - ползвана е, но е 100% здрава, смених я профилактично като ремонтирах ДИСА-та.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.01.2012

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от venk0v » 21 Юни 2018, 16:17

Wierdo написа:Афтърмаркета с алуминиевата клапа си е екстра, другите не съм ползвал.

Ако искаш мога да ти подаря здрава мембрана - ползвана е, но е 100% здрава, смених я профилактично като ремонтирах ДИСА-та.

За което ще съм много благодарен. И аз засега съм се спрял на алуминиевата. Иначе има в един популярен сайт алтернативна цяла клапа за 180лв но ме е шубе да си играя точно с тази част. Искаше ми се ако някой е ползвал да пише, че гледах теми на колеги които доста са патили от такива клапи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от dr.peshev » 26 Юни 2018, 7:51

Не си правете експерименти! :nono:
viewtopic.php?f=34&t=429014
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 5.01.2012

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от venk0v » 30 Юни 2018, 1:36

Аз съм супер антифен на експериментите. А иначе в момента карам с премахната диса. Ако се окаже това при мен проблема ще си я рециклирам. Още си търся някой добър колега който да ми услужи с работеща диса за проверка :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от gavrone » 08 Ное 2018, 15:39

venk0v написа:Здравейте колеги. Днес свалих дисата с идеята да проверя състоянието й. Тотал е. Върти се свободно във всички посоки. Мембраната ми се видя здрава (съскаща). Някой има ли излишен комплект за рециклиране или знае дали тези афтърмаркет които ги продават са читави? Става дума за м54б25 мотор. Благодаря!
Аз имам един комплект!
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 4.10.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 520i
Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от inj.stoichev » 08 Яну 2019, 9:13

Аз имам друг проблем Вакум има оста е добре връща се нормално. Но...

Като дам на контакт клапата не се затваря както съм гледал клипове в интернет :!: До нея стига напрежение 11,5 волта. Не трябва ли да е 12 волта ?Има ел. верига на клемите на клапата. По схемите в началото на темата имаше посочен магнитен клапан :!: Къде точно се намира :?: Мисля си че той може да е прецакан и къде да търся такъв да го сменя евентуално ?

Всъщност тази клапа като вдигне обороти отваря или затваря, че на различни места различно чета :banghead: :censored: :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 24.11.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330XD 204PS
Мечтае да кара: BMW M4

Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54

Мнение от bat_zlat » 17 Яну 2019, 9:03

Здравейте колеги,

Заложената производствена цел на DISA клапата е да оптимизира работата на двигателя при ниско натоварване като осигури механизъм за по-добро изгаряне и най-важното намали вредните емисии.

Клапата, сама по себе си, не извършва никаква допълнителна работа освен да бъде клапа. Положителния ефект идва от начина, по който е изработен всмукателния колектор и тайминга на цилиндрите. Тези неща, в комбинация с клапата (която практически прави колектора с променлива геометрия и обем), променят начина по който въздуха се предава към цилиндрите при ниски и при високи обороти.

Допълнителното полезно дейстиве идва от това, че клапата променя дължината на пътя на въздуха, който се "отблъсква" когато един цилиндърс се затваря и друг се отваря, или така наречения bounce effect, видимо от схемата, която колегата Wierdo е сложил на втора страница. По този начин се получава един допълнителен поток въздух при засмукващия цилиндър при ниски обороти.

При воисоки обороти клапата се отваря за да може да разшири обема на колектора и да позволи цилиндрите да всмукват с пълния си капацитет.

Или с две думи по въпроса на колегата инж. Стоянов - при високи обороти клапата е отворена, при ниски е затворена.

Поздрави,
Злати

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook