DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- vasilzlatkov85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 14.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw
- Мечтае да кара: М3,М4
- Детайли за колата: Е46 320i
E36 316i
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
:clap: :clap: :clap:Значи, Вайкото като се прецака , ще го пробваме ремонта,надявам се поне да искара 2-3 години,и да избие тези 370 лева :lol: :lol: :lol:
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Адмирации към Пешев за отделеното време и внимание! Удоволствие е да прочетеш такава тема.
Ще си позволя да я използвам, за да споделя относно втория проблем на DISA-та, а именно износвания или счупвания на оста на самата клапа. Моята до толкова се беше счупила, че смучеше яко въздух (оградено с червено на снимката).
Очевидно DISA-та отдавна е била счупена, но уви чак сега го разбирам. Вдъхновен от Пешев, взех да разровя малко нета, за да потърся ремонтни комплекти и за тази част от тая пуста DISA, която в момента е на цена 532.80 BGN в Дару.
Намерих 2 варианта. Единият е с части, които са копия на оригиналните, а именно пластмасова клапа, с пластмасови водачи или както се наричат:
Другият е с алуминиева клапа и метален болт:
Цената на първия комплект без доставка е около 60 лева, на втория 150. Доставката и в двата случая зависи от вида на услугата - икономична, стандартна или експресна. Струват 3.50, 12.99 или 24.99 паунда. Имайки предвид, че поръчвах вчера, очакваната дата за доставка, в зависимост от вида на услуга беше: 24 авг - 19 септ, 19 авг- 26 авг, 17 авг - 19 авг.
Реално погледнато, оригиналната DISA е с вграден дефект, а именно пластмасовите водачи на клапата. Купуването на нова се явява едва ли не подновяване на абонамента, защото рано или късно пак ще се стигне до износване:
Именно поради тази причина реших да пробвам с втория вариант. На теория ми звучи много убедително, а на снимка изглежда обещаващо и добре изработено.
Металният болт, който се завинтва в клапата елиминира 2 риска: няма пластмасов водач от вътрешната страна на рамката на клапата, който евентуално да излезне от гнездото си и да падне в смукателния колектор; елиминира се износването, показано в последната снимка. Остава само триенето на металната шайба в пластмасовия корпус на DISA-та, но за там в комплекта си има някаква грес за смазка.
В крайна сметка, "фешън" комплектът ми излезе 184 лева със стандартна доставка. Имайки предвид, че DISA-та ще е на тезгяха, мисля да се възползвам от напътствията на Пешев и също така да сменя мембраната за вакуума.Моята я пробвах с теста от клипчето и изглеждаше като да задържа, но все пак, ако ще е ребилд на DISA, то нека да е пълен. Ако в действителност БГ мембраната е 45 лева, то всичко ще излезе 229 лева. На фона на 530те лева за нова от Дару си е чиста оферта. Остава, разбира се, китът да е наистина хубав и да върши това, за което е предназначен.
Пешев, надявам се не се сърдиш, че ти ползвам темата. Аз имам чуството, че съм късметлия, защото: първо DISA-та се счупи малко след като ти написа темата та се вдъхнових; второ пластмасовия водач не ми беше изпаднал в колектора; трето с тоя Брекзит паунда много е поевтинял
Нямам търпение кита да пристигне, за да споделя впечатления. Ще се постарая да направя и аз нещо като Пешев, за да може и други ентусиасти да се радват евентуално на pro-моднати DISI
Умишлено не съм дал име на производител, но специално за втората намерих само един. Сайтът им изглежда добре и имат интересни части. Ако някой не успее сам да се ориентира, ще споделя с удоволствие на лично.
Ще си позволя да я използвам, за да споделя относно втория проблем на DISA-та, а именно износвания или счупвания на оста на самата клапа. Моята до толкова се беше счупила, че смучеше яко въздух (оградено с червено на снимката).
Очевидно DISA-та отдавна е била счупена, но уви чак сега го разбирам. Вдъхновен от Пешев, взех да разровя малко нета, за да потърся ремонтни комплекти и за тази част от тая пуста DISA, която в момента е на цена 532.80 BGN в Дару.
Намерих 2 варианта. Единият е с части, които са копия на оригиналните, а именно пластмасова клапа, с пластмасови водачи или както се наричат:
Другият е с алуминиева клапа и метален болт:
Цената на първия комплект без доставка е около 60 лева, на втория 150. Доставката и в двата случая зависи от вида на услугата - икономична, стандартна или експресна. Струват 3.50, 12.99 или 24.99 паунда. Имайки предвид, че поръчвах вчера, очакваната дата за доставка, в зависимост от вида на услуга беше: 24 авг - 19 септ, 19 авг- 26 авг, 17 авг - 19 авг.
Реално погледнато, оригиналната DISA е с вграден дефект, а именно пластмасовите водачи на клапата. Купуването на нова се явява едва ли не подновяване на абонамента, защото рано или късно пак ще се стигне до износване:
Именно поради тази причина реших да пробвам с втория вариант. На теория ми звучи много убедително, а на снимка изглежда обещаващо и добре изработено.
Металният болт, който се завинтва в клапата елиминира 2 риска: няма пластмасов водач от вътрешната страна на рамката на клапата, който евентуално да излезне от гнездото си и да падне в смукателния колектор; елиминира се износването, показано в последната снимка. Остава само триенето на металната шайба в пластмасовия корпус на DISA-та, но за там в комплекта си има някаква грес за смазка.
В крайна сметка, "фешън" комплектът ми излезе 184 лева със стандартна доставка. Имайки предвид, че DISA-та ще е на тезгяха, мисля да се възползвам от напътствията на Пешев и също така да сменя мембраната за вакуума.Моята я пробвах с теста от клипчето и изглеждаше като да задържа, но все пак, ако ще е ребилд на DISA, то нека да е пълен. Ако в действителност БГ мембраната е 45 лева, то всичко ще излезе 229 лева. На фона на 530те лева за нова от Дару си е чиста оферта. Остава, разбира се, китът да е наистина хубав и да върши това, за което е предназначен.
Пешев, надявам се не се сърдиш, че ти ползвам темата. Аз имам чуството, че съм късметлия, защото: първо DISA-та се счупи малко след като ти написа темата та се вдъхнових; второ пластмасовия водач не ми беше изпаднал в колектора; трето с тоя Брекзит паунда много е поевтинял
Нямам търпение кита да пристигне, за да споделя впечатления. Ще се постарая да направя и аз нещо като Пешев, за да може и други ентусиасти да се радват евентуално на pro-моднати DISI
Умишлено не съм дал име на производител, но специално за втората намерих само един. Сайтът им изглежда добре и имат интересни части. Ако някой не успее сам да се ориентира, ще споделя с удоволствие на лично.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
^^^
p.s.Разбирам,че вече двама са скъсали мембраните при монтажа!
Колегата,който ги предлага дава гаранция, ако ремонта се извърши в сервиза
Не използвайте отверка след като сте разглобили веднъж клапата
Внимавайте как щраквате капачката!
p.s.Разбирам,че вече двама са скъсали мембраните при монтажа!
Колегата,който ги предлага дава гаранция, ако ремонта се извърши в сервиза
Не използвайте отверка след като сте разглобили веднъж клапата
Внимавайте как щраквате капачката!
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Да ми е честито, днес си взех ремонтния комплект и вече реставрираната DISA е на колата. Пешев, е**си майката колко трудно се отваря вакуумната капачка. Успях да си счупя едното от двете пластмасови щифтчета, но в крайна сметка всичко си е на мястото.
Снимки ще кача утре, нямам сили да се занимавам тази вечер.
Снимки ще кача утре, нямам сили да се занимавам тази вечер.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Аз съм го написал стъпка по стъпка и много колеги ми писаха,че не си струва да се носи на ремонт,
но това само защото гледат снимките
Цената на мембраната , до колкото знам е 45лв и е на свободна продажба,
но риска всеки сам да си направи ремонта, си го поема сам!
но това само защото гледат снимките
Цената на мембраната , до колкото знам е 45лв и е на свободна продажба,
но риска всеки сам да си направи ремонта, си го поема сам!
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Ето и снимките, които обещах вчера. Не е нищо особено, не успяхме да направиме стъпка по стъпка всичко, но кот такоа
Освен ребилд на DISA-та, бях решил да си почистя моторчето за празния ход, както и да забърша дросела. Кажи речи на 2 скоби и три болта разстояние са, а същевременно си връзвам гащите с празния ход за време напред. Сваляйки маркучите, открих стабилни цепнатини по отклонението към въпросното моторче. На снимката не личат много, ама на живо си беше смърт.
Ако някой реши да прави същото, най-добре да се приготви за изненади, не е като да не са ни на години колите и да се е поизпекъл някой друг маркуч.
Ремонтния комплект беше това, което си пишеше в ebay. Мембраната е от колегата, който осигури и маркуча, така че да, на свободна продажба са и това е цената. Както се вижда на снимката, има и нов О-пръстен за DISA-та.
Махането на стария е втората от три поред "неприятности" по пътя. С отвертката беше мъчение:
НО, се сетих за нещо, което не знам как се казва, ама ми е в шкафа. С теленото накрайниче всичко падна за отрицателно време, е и цялата кухня беше в парченца уплътнение
Следващата стъпка ми беше да сменя мембраната за вакуума. Това е най-гадната операция от цялата работа, само и единствено заради махането на капачето. Възхищавам се на Пешев за минималното да не кажа никакво количество демидж. Мислех да не качвам снимка на моята след отварянето, но все пак ще го направя, за да видят хората колко НЕлесно е. От друга страна трябва и да ви окуражи, щом с толкова много поражения DISA-та ми все пак работи перфектно.
Мембраната ми беше мръсна, но абсолютно здрава. Все пак я смених с новата:
[/url]
Следващата стъпка е най-лесната, според мен - смяната на самата клапа. Тъй като моят пластмасов водач беше почти разпаднал, си излезна сам Реално бях най-крайния вариянт от снимката на по-предишния ми пост. При другите два варианта е достатъчно да навиете винт в дупката на водача и да го издърпате с клещи.
Следва намазване с гресчица на металния водач и поставянето на самата клапа. На дългия винт се гресира върхът, а на резбата малко локтайтче. С локтайта имах приключения също, бурканчето беше "локд тайт" На заден план DISA-та с вече позиционирани клапа и прилежащия й водач, а на преден подготвения винт. Шайбата за винта, която идва в комплекта, е важна за правилното позициониране на клапата в рамката й.
Винта влиза през водача и реално се завинтва в клапата а горния му край лагерува в рамката. Накрая се слага зегерката на водача и буталото. Не е нужно да бъде супер стегнато.
Воала, DISA-та е готова:
Снимките са ми малко, за което се извинявам. Реално има повече от това, което вече Пешев е покри. Все пак ето клипче, което подробно описва как се монтира ремонтния комплект: https://www.youtube.com/watch?v=kIq7QJpRnRw
Доволен съм много от резултата. Новата мембрана държи вакум, клапата пасва перфектно. Едното е по-евтино, но много трудно за мен, другото е по-скъпо, но в пъти по-лесно.
Щях да забравя, внимавайте за дупчицата, която се пада от вътрешната страна на DISA-та. От там всъщност се създава вакуум през колектора, не е хубаво да се замърсява.
Освен ребилд на DISA-та, бях решил да си почистя моторчето за празния ход, както и да забърша дросела. Кажи речи на 2 скоби и три болта разстояние са, а същевременно си връзвам гащите с празния ход за време напред. Сваляйки маркучите, открих стабилни цепнатини по отклонението към въпросното моторче. На снимката не личат много, ама на живо си беше смърт.
Ако някой реши да прави същото, най-добре да се приготви за изненади, не е като да не са ни на години колите и да се е поизпекъл някой друг маркуч.
Ремонтния комплект беше това, което си пишеше в ebay. Мембраната е от колегата, който осигури и маркуча, така че да, на свободна продажба са и това е цената. Както се вижда на снимката, има и нов О-пръстен за DISA-та.
Махането на стария е втората от три поред "неприятности" по пътя. С отвертката беше мъчение:
НО, се сетих за нещо, което не знам как се казва, ама ми е в шкафа. С теленото накрайниче всичко падна за отрицателно време, е и цялата кухня беше в парченца уплътнение
Следващата стъпка ми беше да сменя мембраната за вакуума. Това е най-гадната операция от цялата работа, само и единствено заради махането на капачето. Възхищавам се на Пешев за минималното да не кажа никакво количество демидж. Мислех да не качвам снимка на моята след отварянето, но все пак ще го направя, за да видят хората колко НЕлесно е. От друга страна трябва и да ви окуражи, щом с толкова много поражения DISA-та ми все пак работи перфектно.
Мембраната ми беше мръсна, но абсолютно здрава. Все пак я смених с новата:
[/url]
Следващата стъпка е най-лесната, според мен - смяната на самата клапа. Тъй като моят пластмасов водач беше почти разпаднал, си излезна сам Реално бях най-крайния вариянт от снимката на по-предишния ми пост. При другите два варианта е достатъчно да навиете винт в дупката на водача и да го издърпате с клещи.
Следва намазване с гресчица на металния водач и поставянето на самата клапа. На дългия винт се гресира върхът, а на резбата малко локтайтче. С локтайта имах приключения също, бурканчето беше "локд тайт" На заден план DISA-та с вече позиционирани клапа и прилежащия й водач, а на преден подготвения винт. Шайбата за винта, която идва в комплекта, е важна за правилното позициониране на клапата в рамката й.
Винта влиза през водача и реално се завинтва в клапата а горния му край лагерува в рамката. Накрая се слага зегерката на водача и буталото. Не е нужно да бъде супер стегнато.
Воала, DISA-та е готова:
Снимките са ми малко, за което се извинявам. Реално има повече от това, което вече Пешев е покри. Все пак ето клипче, което подробно описва как се монтира ремонтния комплект: https://www.youtube.com/watch?v=kIq7QJpRnRw
Доволен съм много от резултата. Новата мембрана държи вакум, клапата пасва перфектно. Едното е по-евтино, но много трудно за мен, другото е по-скъпо, но в пъти по-лесно.
Щях да забравя, внимавайте за дупчицата, която се пада от вътрешната страна на DISA-та. От там всъщност се създава вакуум през колектора, не е хубаво да се замърсява.
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Получих няколко въпроса, относно идеята на DISA-та - какво точно прави и как. Трудно ми е да го обясня със свои думи, но ще си позволя да сложа няколко снимчици от чужд форум на марката. Като цяло клапата е затворена до около 3750 оборота и отворена след това. Идеята е да променя пътя на въздуха, като по този начин осигури добро пълнене на цилиндъра. Картинките са с описание на английски, но предлагат добро визуално представяне:
Ето и линка към самата тема: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=514543
Накрая, една огромна молба. По незнайни причини малкото пласмасово капаче на моята ДИСА е безследно изчезнало. Ще съм благодарен, ако някой със счупена такава ми го даде. Склонен съм и на някаква символична сума. Просто не искам да оставям оста и буталцето изложени на мърсотия и прахоляк. Благодаря предварително
Ето и линка към самата тема: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=514543
Накрая, една огромна молба. По незнайни причини малкото пласмасово капаче на моята ДИСА е безследно изчезнало. Ще съм благодарен, ако някой със счупена такава ми го даде. Склонен съм и на някаква символична сума. Просто не искам да оставям оста и буталцето изложени на мърсотия и прахоляк. Благодаря предварително
- Nasko_
- младши ентусиаст
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
За съжаление, чак сега виждам темата, която щеше да ми е адски полезна, ако знаех за нея преди един месец!
Моята Диса се прецака, като започна да трака на малки обороти. Та при майстора, който отидох (вероятно познат и тук) ремонтният комплект, без мембраната за вакуума ми излезе 220лв, пластмасовият! И даже някаква част ми казаха, че е паднала в колектора...
Нищо, здраве да е...в такъв случай, ще използвам да си сменя мембраната за вакуум.
Темата е супер...успех!
Моята Диса се прецака, като започна да трака на малки обороти. Та при майстора, който отидох (вероятно познат и тук) ремонтният комплект, без мембраната за вакуума ми излезе 220лв, пластмасовият! И даже някаква част ми казаха, че е паднала в колектора...
Нищо, здраве да е...в такъв случай, ще използвам да си сменя мембраната за вакуум.
Темата е супер...успех!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
А ,аз да си питам тая клапа може ли да се изолира или направо да я разкарам ? Какви последствия ще има след това или няма да има никакъв проблем?
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Ще харчи една идея повече и до към 4000 оборота ще е доста по мъртва от преди.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
turbonetic написа:А ,аз да си питам тая клапа може ли да се изолира или направо да я разкарам ? Какви последствия ще има след това или няма да има никакъв проблем?
Не можеш да я изолираш, може да избереш дали да я блокираш в затворено положение и тогава ще имаш по-добър въртящ момент, но по-малка мощност или да я оставиш както е в момента- постоянно отворена, тогава колегата ти е описал какво се случва. Избора е в зависимост от стила на каране- дали преобладаващо караш на градско и тогава ти е необходим въртящ момент или в повечето време двигателя е над 3750 оборота- тогава трябва да се осигури по-бързо пълнене на цилиндрите. Разбира се, най-добре е да е работеща и да осигуриш и двете неща.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Моята си работи перфектно колега като нова е просто питам за информация Мерси за отговора
- pac0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 81
- Регистриран на: 1.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 320ка, тихо и кротко
- Мечтае да кара: по читави пътища
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Въпрос, има ли вариант дисата да е тръгнала да си отива, но да не показва нищо на диагностика и без да свети чека...? Не свири, не трака, но свисти сякаш повече от необходимото, в ниските понякога ни е трудно засилването, но на свободна няма драма. Порових из нета и видях че О-пръстена с времето се спича и може да пуска въздух оттам и за това да е само свистене, а всъщност самата диса да е здрава... Възможно ли е?
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
Естествено, че е възможно!
То и вакуума само със запушване на отвора може да се тества.
Грешки не се записват, ако реагира на команди, но не ги изпълнява адекватно.
То и вакуума само със запушване на отвора може да се тества.
Грешки не се записват, ако реагира на команди, но не ги изпълнява адекватно.
Re: DIY Ремонт на вакуум на DISA клапа M52TU , M54
А да попитам никъде не се споменава или да се продава/подменя семеринга в центъра на отвора където уплътнява централната ос,тя се върти постоянно,там ако не уплътнява добре ще смуче паразитен въздух,най вероятно не са го предвидили за смяна
gif image hosting
gif image hosting
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани